reppureissulla

volunteerina

Onko kukaan ollut vapaaehtoistyössä Keniassa tai Tansaniassa? Miten sinne pääsitte tai jouduitte? Voiko vain mennä paikan päälle ja etsiä sieltä joku paikallinen avustusjärjestö?

4

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zep86-yka

      Mä en oo ollu, mutta ois kiinnostusta lähtee keniaan ja afrikkaan muutenki.. Kova kiinnostus. Jos haluat keskustella matkajutuista niin laitas s-postia [email protected]

    • En osaa neuvoa kun ottamaan yhteyttä länsimaisiin avustustyöntekijöihin /- kohteisiin.
      Itse olen työskennellyt Mathaire special training centre(kehitysvammaisten koulu mathairen slummialueella- tänne et voi mennä yksin). Pumwani boys hostel(poikien koulukoti, jälleen slummialueella) ja New life home(HIV-positiivisten lasten turvakoti). Viimeisimmässä oli paljon länsimaisia avustustyöntekijöitä ja sijainti on sinäänsä turvallinen. On lähellä valkoisten asuinaluetta ja hyvin vartioitu. Toisaalta ei anna oikeaa kuvaa tilanteesta ja avustustyöstä koska pulju pyörii isolla lahjoitusrahalla ja on luksusta kenialaisessa mittapuussa. Jos nämä nimet jotain auttaa, ehkä niiden avulla voit löytää uusiakin kohteita(joita todella riittää). Tietysti länsimainen lahopää ei säästä tärkeitä osoitteita itsellään...

      • kiitos

        Miten menit noihin kohteisiin? Menitkö vain Keniaan ja aloit kysellä vai oliko Sulla jotain muita kanavia? Esimerkiksi niitä länsimaisia avustustyöntekijöitä? Maksoitko jotain niihin? Saitko ylläpidon ja majoituksen vai asuitko jossain hostelissa? Kaikista tiedoista kiitollinen.


      • kiitos kirjoitti:

        Miten menit noihin kohteisiin? Menitkö vain Keniaan ja aloit kysellä vai oliko Sulla jotain muita kanavia? Esimerkiksi niitä länsimaisia avustustyöntekijöitä? Maksoitko jotain niihin? Saitko ylläpidon ja majoituksen vai asuitko jossain hostelissa? Kaikista tiedoista kiitollinen.

        Olin Keniassa työharjoittelussa, Mathaire special training centressä. Tämä on suomenruotsalaisen kristillisen järjestön rahoittama koulu. Luultavasti se kolmas kaikista Kenian erityiskouluista ;). Parahiksi kolmannella viikolla harjoitteluamme tuli Keniaan opettajien valtakunnallinen lakko, joka ei kuitenkaan erityiskouluja koskenut. Menimme vielä töihin, mutta muut nk.valtaväestön koulujen opettajat uhkasivat kivittää meidät lakkorikkureina, joten tuli tarve hakea uusia harjoittelupaikkoja (tällaista pientä tilannekomiikkaa...) Musunguja eli valkonaamoja on Nairobissa jonkin verran ja sen kun menet juttelemaan. Aika nopeasti oppii erottamaan turistin sellaisesta joka on Nairobissa ollut kauemmin. kaikilla on joku missio ja aika monella se liittyy johonkin avustus tms työhön. Sitä kautta nämä kaksi muuta paikkaa tuli tutustumiskohteiksi, puhtaasti small talkilla.
        Maksupolitiikka on se, että sinä maksat kaikki. Asumisen, lennot,ylläpidon, kulkemiset sun muut. Ainakin näissä tapauksissa. Mikäli tutustut paikallisiin ihmisiin, niin loppupelissä huomaat maksavasi myös heidän kulunsa ;). Joten varattomana ja pelkällä pyhällä hengellä et selviä. Mutta viisailla valinnoilla voit pitää matkabudjetin pienenä. Tutustu Nairobin kulttuuriin kunnolla ennen lähtöä, säästyt monelta epämukavalta yllätykseltä. Jos et kaipaa hampurilaispaikkoja ja päätöntä liikennettä, niin suuntaa suosiolla maaseudulle. Siitä maailmasta minulla ei juurikaan ole kerrottavaa. Kun 10km Nairobista suuntaan kun toiseen ajaessa loppuu asfaltti, loppuu myös kaupunkilaiselämä ja -tietoisuus kun seinään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe