Päiväkirjasta:
” ja huomenna halkotyöt. Liikuntaa?…isän pesu kohta… likaa tässä maassa… vielä.
Kipu säteilee jalkaan. Kipu… tässä maassa… vielä.
Elämänjano.. kun ei ” tiedä” kuolemanjälkeisistä … tässä maassa.
Vapaakirkko lohduttaa- monella sama usko
Pilvistä tänään, mutta puutkin on kauniita. Illalla kokouskahvien kanssa rasvaista kakkua ehkä taas?
Sunnuntai. , ja joku sanoi teeveen mainoksessa juuri ” sattumalta”? Että:” tästä maasta”.
Ehkä en olekaan yksin… vaikka fyys. Olisinkin hengellisesti en ole.
Minulla on varaa karsia H.pois elämästä. Jos Jumala niin tahtoo.
Tämä maailma
28
175
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
Joh.3:13
Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. - Anonyymi00002UUSI
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Aabraham ja Mooses oli Tuonelassa. Ei taivaassa.
He kehottivat uskomaan Mooseksen kirjeitä ja muita VT:n ikuisia totuuksia.
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00003UUSI
Monenlaista kotipuuhaa löytyy. Ja sitten makoilua.
Tuonpuoleisesta maailmasta ei voi "tietää" mitä siellä on, mutta kuvitella voi, niiden "tietojen" perusteella, joita on.
Minä jo kovasti odotan kuolemaa. Se on itselleni helpotus kun se tulee. Elämä on jo nähty ja enempi ei kiinnosta. Olen jo tehnyt oman parhaani, tiedon ja ymmärrykseni mukaan, sen puolesta, että hyvin kävisi.Oletko Sofia? Juu vai on laukut pakattuna, jos lähtö tulee. Voi tulla hyvin piankin.
Sitä me ei tiedetä.. mitä katsot tiedoksi tuonpuoleisesta?- Anonyymi00007UUSI
auroraboreallis kirjoitti:
Oletko Sofia? Juu vai on laukut pakattuna, jos lähtö tulee. Voi tulla hyvin piankin.
Sitä me ei tiedetä.. mitä katsot tiedoksi tuonpuoleisesta?"Tieto tuonpuoleisesta" = Raamattu, suomalainen muinaisusko ja oma mielikuvitus. 🌞
Sph - Anonyymi00008UUSI
Oletko Sofia? Juu vai on laukut pakattuna, jos lähtö tulee. Voi tulla hyvin piankin.
Sitä me ei tiedetä.. mitä katsot tiedoksi tuonpuoleisesta?Oleellisinta pelastuksessamme on
- Isän ja Jeesus "Kristuksen sisäinen tunteminen", Hänen vaikuttamansa sovitustyö, uudestisyntymämme, uskomme, lahjavanhurskauttamisemme sekä
- Pyhän Hengen läsnälo ja voima.
Tämä on Hääpukumme, jolla menemme Karitsan suurelle hääaterialle. Oman itsemme ja luulohurskaiden tekojemme sijasta pukeudumme Kristukseen. Anonyymi00008 kirjoitti:
Oleellisinta pelastuksessamme on
- Isän ja Jeesus "Kristuksen sisäinen tunteminen", Hänen vaikuttamansa sovitustyö, uudestisyntymämme, uskomme, lahjavanhurskauttamisemme sekä
Tämä on Hääpukumme, jolla menemme Karitsan suurelle hääaterialle. Oman itsemme ja luulohurskaiden tekojemme sijasta pukeudumme Kristukseen.Ok. Yritän tässä miettiä olenko uudestisyntynyt … miten se sinulla tapahtui ?
- Anonyymi00009UUSI
Ok. Yritän tässä miettiä olenko uudestisyntynyt … miten se sinulla tapahtui ?
No, ensinäkin koulukaverini huomasivat, että olin maanantaiaamuna eri tyttö kuin ed. perjantaina ja kysyivät mitä oli tapahtunut. Kerroin, että minut oli kastettu.
Itse aloin hitaasti huomata asian: ymmärsin Raamattua. "Raamattuhan opettaa juuri niinkuin minäkin ajattelen!" = minä olin alkanut ajatella kuin Raamatussa opetettiin.
Tuumin asiaa ja päättelin, että ilmeisesti olin uudestisyntynyt. Anonyymi00009 kirjoitti:
No, ensinäkin koulukaverini huomasivat, että olin maanantaiaamuna eri tyttö kuin ed. perjantaina ja kysyivät mitä oli tapahtunut. Kerroin, että minut oli kastettu.
Itse aloin hitaasti huomata asian: ymmärsin Raamattua. "Raamattuhan opettaa juuri niinkuin minäkin ajattelen!" = minä olin alkanut ajatella kuin Raamatussa opetettiin.
Tuumin asiaa ja päättelin, että ilmeisesti olin uudestisyntynyt.Me ollaan puhuttu menneisyydestä. Opiskelin mielenterv. Kriisi päihdetyöntekijäksi. Koin että minun täytyi että jumala haluaa niin. Kuin huomaamatta huumeiden ym. Käyttö jäi. Tulin uskoon ns. Virallisesti 26 vuotiaana kävin kasteella mutta sitten minut potkittiin pellolle kahdesta srk kun tuli avioerokin samaan syssyyn. . Uskon vuoksi minut jätti. Lasten isä.
Lasteni vuoksi hän vaikutti muhun paljon.
Sitten olikin viinaa ja psykoosia ja poltin mieheni kanssa raamatun grillissä. Ilman makkaroita.
Kunnes rakas mieheni kuoli. Ymmärrän että tahdot jo kuolla, minullakin on ikävä miestä.
Minulle koitui siitä kyllä vapaus käydä Srk mutta en tiedä oikein asemaani jumalan silmissä. Kasteen aikoihin tiesin.mutta kun ei mennyt kuin strömsössä.- Anonyymi00010UUSI
Me ollaan puhuttu menneisyydestä. Opiskelin mielenterv. Kriisi päihdetyöntekijäksi. Koin että minun täytyi että jumala haluaa niin. Kuin huomaamatta huumeiden ym. Käyttö jäi. Tulin uskoon ns. Virallisesti 26 vuotiaana kävin kasteella mutta sitten minut potkittiin pellolle kahdesta srk kun tuli avioerokin samaan syssyyn. . Uskon vuoksi minut jätti. Lasten isä.
Sitten olikin viinaa ja psykoosia ja poltin mieheni kanssa raamatun grillissä. Ilman makkaroita.
Kunnes rakas mieheni kuoli. Ymmärrän että tahdot jo kuolla, minullakin on ikävä miestä.
Minulle koitui siitä kyllä vapaus käydä Srk mutta en tiedä oikein asemaani jumalan silmissä. Kasteen aikoihin tiesin.mutta kun ei mennyt kuin strömsössä.Itse en enää virallieesti kuulu mihinkään kirkkoon tai seurauntaan. Olen eronnut heluntailaisista sekä myös luterilaisesta kirkosta. Jos käyn jossakin niin lähi-luterilaisen kirkon tapahtumissa, aika harvoin kylläkin. Uskon siten kuin vanha luterilainen kirkko opetti.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oleellisinta pelastuksessamme on
Tämä on Hääpukumme, jolla menemme Karitsan suurelle hääaterialle. Oman itsemme ja luulohurskaiden tekojemme sijasta pukeudumme Kristukseen.Eiköhän siellä hellareiden teltoissa ole ihan muut voimat ja energiat, mitkä sillä ihmisä nurin viskoo.
- Anonyymi00014UUSI
Me ollaan puhuttu menneisyydestä. Opiskelin mielenterv. Kriisi päihdetyöntekijäksi. Koin että minun täytyi että jumala haluaa niin. Kuin huomaamatta huumeiden ym. Käyttö jäi. Tulin uskoon ns. Virallisesti 26 vuotiaana kävin kasteella mutta sitten minut potkittiin pellolle kahdesta srk kun tuli avioerokin samaan syssyyn. . Uskon vuoksi minut jätti. Lasten isä.
Minulle koitui siitä kyllä vapaus käydä Srk mutta en tiedä oikein asemaani jumalan silmissä. Kasteen aikoihin tiesin.mutta kun ei mennyt kuin strömsössä.Anabaptismi ei ole kristillinen kaste, vaan lahkokaste.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Itse en enää virallieesti kuulu mihinkään kirkkoon tai seurauntaan. Olen eronnut heluntailaisista sekä myös luterilaisesta kirkosta. Jos käyn jossakin niin lähi-luterilaisen kirkon tapahtumissa, aika harvoin kylläkin. Uskon siten kuin vanha luterilainen kirkko opetti.
Mutta opettaako luterilaisten usko uudestisyntymisestä?
Anonyymi00014 kirjoitti:
Anabaptismi ei ole kristillinen kaste, vaan lahkokaste.
Hällä väliä? Mut on kastettu vauvana ja aikuisena … vielä varmuuden vuoksi… ? Ajattelin silloin että johanneksella oli tehtävä kastaa kuka vain halusi ja Jeesus hyväksyi sen.
- Anonyymi00017UUSI
Mutta opettaako luterilaisten usko uudestisyntymisestä?
Opettaa kyllä, mutta ei täsmällisesti samoin kuin miten itse asian ymmärrän.
Vaikka oletankin uudestisyntyneeni tuossa kasteessani, pidän oleellisena sitä, mikä sen kasteen merkitys itselleni oli: lähdin tietoisesti seuraamaan Jeesusta, "halusin tehdä itsemurhan" eli kuolla entiselle, lihalliselle elämälleni. Lihani ei siinä kylläkään kuollut ja tulin myöhemmin tekemään paljonkin syntiä, mutta siinä kasteessa päättäväisesti otin Jeesuksen Herrakseni. Se oli Tien alku. Uudestisyntymä minun kohdallani.
Tuo on ainoa kasteeni (minua ei lapsena kastettu). - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Opettaa kyllä, mutta ei täsmällisesti samoin kuin miten itse asian ymmärrän.
Vaikka oletankin uudestisyntyneeni tuossa kasteessani, pidän oleellisena sitä, mikä sen kasteen merkitys itselleni oli: lähdin tietoisesti seuraamaan Jeesusta, "halusin tehdä itsemurhan" eli kuolla entiselle, lihalliselle elämälleni. Lihani ei siinä kylläkään kuollut ja tulin myöhemmin tekemään paljonkin syntiä, mutta siinä kasteessa päättäväisesti otin Jeesuksen Herrakseni. Se oli Tien alku. Uudestisyntymä minun kohdallani.
Tuo on ainoa kasteeni (minua ei lapsena kastettu).Vaikka kasteen teknisesti suoritti helluntaisaarnaaja, se ei kohdallani ollut uudestikaste eli anabaptismia, vaan ainoa kasteeni ja johon menin uskossa. Vettä oli altaallinen ja minut upotettiin siihen, se ei kuitenkaan tehnyt tuosta kasteestani "oikeaa" vaan siihen liitettyJumalan sana.
Tuo kaste suoritettiin "uskoni perusteella Jeesukseen, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen". Olen tämän sanamuodon vuosia myöhemmin tarkistanut kyseisestä srk:sta. Joten kyseessä teknisesti ottaen oli kristillinen kaste. Sen opillisuuden sellaisenaan olen kyllä myöhemmin kieltänyt ja tunnustautunut kristilliseen kasteoppiin. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Vaikka kasteen teknisesti suoritti helluntaisaarnaaja, se ei kohdallani ollut uudestikaste eli anabaptismia, vaan ainoa kasteeni ja johon menin uskossa. Vettä oli altaallinen ja minut upotettiin siihen, se ei kuitenkaan tehnyt tuosta kasteestani "oikeaa" vaan siihen liitettyJumalan sana.
Tuo kaste suoritettiin "uskoni perusteella Jeesukseen, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen". Olen tämän sanamuodon vuosia myöhemmin tarkistanut kyseisestä srk:sta. Joten kyseessä teknisesti ottaen oli kristillinen kaste. Sen opillisuuden sellaisenaan olen kyllä myöhemmin kieltänyt ja tunnustautunut kristilliseen kasteoppiin.Muistini mukaan saarnaaja piti minua kiinni hartioista sekä ristissä olevista käsistäni ja lausui altaassa: "Oman suusi tunnustuksen perusteella uskostasi Häneen, kastan sinut sisareni Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen." Humpsis veden alle ja ylös.
✨️
- Anonyymi00004UUSI
Ilman uudestisyntymistä kukaan ei ole näkevä herraa.
Raamatun ilmoitus.- Anonyymi00023UUSI
No herra raamattu. Mitä se sinulle se merkitsee, se sana: uudestisyntyminen?
Itse (Sph) ymmärrän uudestisyntymisen sanatarkasti: uusi syntymä.
Alkujaan, vauvana, synnyimme syntiinlankeemuksen saastuttamaan ihmis-.Lihaan. Elimme tämän Lihan kaikessa viisaudessa, ymmärryksessä, vaistomaisissa teoissa. Tämä langennut Liha on kuitenkin tuomittu kuolemaan, sen olemuksessa elävät päätyvät Kadotukseen (Helvetti).
Uudessa syntymässä = uudestisyntymässä haluamme hylätä kaiken lihallisuuden, sen syntisen olemuksen määräysvallan, kuolla sille. Tämä halu ja suostumus on oma osuutemme.
Jumalan Itsensä armosta ja tekona voimme hengellisesti uudestisyntyä: kyseessä on hetkessä tapahtuva sisäinen muutos meissä. Se ei ole "kasvamista" vaan "syntymä". Nyt Lihan täysi hallinta vähenee meissä, väistyy, ei kuitenkaan poistu itse Lihasta.
Kaste on tuon lihallisuuden hylkääminen, sen hautaus. Täysin synnittömiksi emme muutu, mutta uskossa ja Jeesuksen vaikuttaman lahjavanhurskautuksen kautta sen valta meihin vähenee, jos vain "pidämme kiinni Jeesuksesta".
Sisällämme elää nyt kaksi erillistä tahtoa: Lihan syntinen tahto sekä myös Jumalan tahto, meihin sisäisesti asumaan tulleen Jeesuksen ja Pyhän Hengen kautta ja vaikutuksesta.
- Anonyymi00005UUSI
Lahkolaiset pitävät käännyttämällä aikaansaatua uskoontuloa uudestisyntymisenä.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon. - Anonyymi00006UUSI
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
- Anonyymi00011UUSI
1Moos.3:22 Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan: mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti. Biblia (1776)
- Anonyymi00012UUSI
Ilm.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen. Biblia (1776) Joh.5:28-29.
- Anonyymi00016UUSI
Helluntailaisten opin mukaan he eivät joudu ollenkaan viimeiselle tuomiolle, vaan paistattelevat taivaassa.
- Anonyymi00015UUSI
Helluntailailaiset ja muut Jenkkilahkot kieltävät koko perisynnin ja sen, että kasteessa saadaan synnit anteeksi ja synnytään uudeksi vedestä ja Hengestä. Kaste on uudestisyntymisen peso, ei mikään uskoontulon kokemus.
Totuus on Jumalan sanassa, ei missään ihmisen subjektiivisissa kokemuksissa ja käsityksissä.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00018UUSI
Ilm.20:12 Ja minä näin kuolleet, sekä pienet että suuret, seisovan Jumalan kasvoin edessä, ja kirjat avattiin, ja toinen kirja avattiin, joka on elämän, ja kuolleet tuomittiin niistä, mitä kirjoissa kirjoitetut olivat, töitensä jälkeen. Biblia (1776) Ilm.22:19. ,
- Anonyymi00021UUSI
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va3544773Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1304191Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,2132545Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1012279Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv41859Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.431779Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h11706Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71469- 311356
Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii521331