Moni sanoo, että suomalainen työtön ei jaksa poimia mansikoita.
Minä jaksan, mutta en viitsi. Saa niin olemattoman hyödyn tai jopa ärsyttäviä viiveitä tukien maksatukseen.
Mutta jos olisi perustulo, niin olisin jo ensi kesänä poimimassa - olettaen ettei ole mieleisempiä hommia.
Kun nyt, kun meen tekeen, niin tuet saattaa pienentyä euron eurosta. Perustulossa mulle jäisi varmuudella plussaa. Sopiva voisi olla vaikka, että tienatusta eurosta 70snt jäisi itselle.
Nyt se perustulo
5
98
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi perustulo saisi sinut töihin? Jos ilmasta rahaa aletaan noin vaan jakaa. Kai perustulo vähentäis työhaluja. Ellei se ois nykyistä sosiaaliturvaa matalampi.
- Anonyymi00003
Perustulon ajatus kai on, että sitä ei leikata heti, kun tienaa itse rahaa. Kyllä se silloin kummasti motivoi tekemään duunia.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Perustulon ajatus kai on, että sitä ei leikata heti, kun tienaa itse rahaa. Kyllä se silloin kummasti motivoi tekemään duunia.
Ei vaan perustulon ajatus on ei tarvitse asioida te-toimiston kanssa eikä tehdä hakemusta 4vkn välein kaljarahan eteen.
- Anonyymi00002
Minä en jaksa enkä viitsi. Enkä ossoo.
T:Lawetorder- Anonyymi00004
Ei huolta, ei sinua moniosaamatonta kukaan palkkaisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan14601Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv634347- 433642
- 193282
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv343228Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h403061No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol453010- 452665
- 422425
- 452179