Nyt se perustulo

Anonyymi-ap

Moni sanoo, että suomalainen työtön ei jaksa poimia mansikoita.

Minä jaksan, mutta en viitsi. Saa niin olemattoman hyödyn tai jopa ärsyttäviä viiveitä tukien maksatukseen.

Mutta jos olisi perustulo, niin olisin jo ensi kesänä poimimassa - olettaen ettei ole mieleisempiä hommia.

Kun nyt, kun meen tekeen, niin tuet saattaa pienentyä euron eurosta. Perustulossa mulle jäisi varmuudella plussaa. Sopiva voisi olla vaikka, että tienatusta eurosta 70snt jäisi itselle.

5

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miksi perustulo saisi sinut töihin? Jos ilmasta rahaa aletaan noin vaan jakaa. Kai perustulo vähentäis työhaluja. Ellei se ois nykyistä sosiaaliturvaa matalampi.

• Anonyymi00003

Perustulon ajatus kai on, että sitä ei leikata heti, kun tienaa itse rahaa. Kyllä se silloin kummasti motivoi tekemään duunia.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Perustulon ajatus kai on, että sitä ei leikata heti, kun tienaa itse rahaa. Kyllä se silloin kummasti motivoi tekemään duunia.

Ei vaan perustulon ajatus on ei tarvitse asioida te-toimiston kanssa eikä tehdä hakemusta 4vkn välein kaljarahan eteen.

• Anonyymi00002

Minä en jaksa enkä viitsi. Enkä ossoo.

T:Lawetorder

• Anonyymi00004

Ei huolta, ei sinua moniosaamatonta kukaan palkkaisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      614
      2283
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      27
      1126
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1118
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      7
      968
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      762
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65