Tietääköhän kukaan miten pääsen poliisien tajuudelle? Mikä radiopuhelin tai muu vastaava on sopiva ja tarviiko jotain erityistaajuuksia tietää?
Poliisiradio
31
9618
Vastaukset
- Iki
Qwerty
- Iki
Kunhan ei ole digitaalinen viritin, niin saa helpolla muutettua taajusalueen ylös
- Iki
Kunhan ei ole digitaalinen viritin, niin saa helpolla muutettua taajusalueen ylös
- Virve
Siellä minä luurailen, olen vain melko suojattua digimössöä.
- ROOKERIXI
SINNE PÄÄSEE ET TARVI MUUTA KUN PÖLLIÄ POLLIISISETILTÄ NIIDEN VIRVE-KAPULAN JA ALKAA KUULUMAAN.
- 888
Jokainen poliisilta pöllitty kapula voidaan
"tappaa" tukiasemalta.
Ja tapposignaali tulee välittömästi, kun
pöllitty laite avataan. Laitteen "bios"
tyhjennetään ja vaatii uudelleenohjelmoinnin.
- mävaan
Jep! Jos pöllit Poliisilta VIRVEN eli radion niin voit kuunnella niitten läpänheittoa... Muuten ei enään onnistu kuuntelu sillä toi virve verkko on salattu tosin netissä on näkynyt ohjeita siitä miten modataan digiscanneria että sillä sais virvenkin kuulumaan.. Mene ja tiedä, toimiiko vai oliko vain joku ns. herja sivu... En jaksa/ei kiinnosta niitten läppä!!!!
Mutta kaikki mikä on ihmisen tekemää on myös purettavissa/murrettavissa eli ei muuta kuin kikkaileen ja virittelemään skanneria!!! - Seuranta
Joo kannattaa todellakin pölliä poliisilta VIRVE-kapula, koska ne ovat kaikki yksilöityjä kuten kännytkin ja siksi helppo seurata/blokata pois toiminnasta ja verkosta.
- ja.
sellaisen voi ostaa kaupastakin jos tarvitsee eikä tarvitse pölliä
- eikös niin
ja. kirjoitti:
mutta tekeekö sillä pelkällä kapulalla mitään.
- -LP-
eikös niin kirjoitti:
mutta tekeekö sillä pelkällä kapulalla mitään.
Onhan se kapula nätti esim. pöydällä, mutta ei pelkällä kapulalla
tee mitään, henkeä siihen pitää ensin ohjelmoida.
Jaa, no on siinä uusimmassa i-mallissa GPS-paikannin, joka pelaa
tehdasasetuksillakin. Ei pääse eksymään ;) - kannattaa
-LP- kirjoitti:
Onhan se kapula nätti esim. pöydällä, mutta ei pelkällä kapulalla
tee mitään, henkeä siihen pitää ensin ohjelmoida.
Jaa, no on siinä uusimmassa i-mallissa GPS-paikannin, joka pelaa
tehdasasetuksillakin. Ei pääse eksymään ;)ostaa liittymä myös jos ostaa puhelimen
- TETRA - TDMA
ja. kirjoitti:
Mutta et pääse VIRVEen sisään. Että ei onnistu!
- rosmo
siis paras keino päästä poliisitaajuuksille,hakeudut itse poliisiksi ja hups ,ehkä saat oman poliisiradion mitä kuuntelet ,tai siihen juttelet(jos rosmoja näköpiirissä).
- ja nykyaikaa
Vielä jokunen vuosi sitten kuuntelu oli helppoa, vanha ns. PoVi verkko toimi 170Mhz alueella ja kuunneltavissa ihan normaalilla radiolla josta tuo taajuus löytyi. Nykyisin tuo verkko on "pois käytöstä" ja poliisin liikenne tapahtuu Virve radiolla joka on suojattua liikennettä digitaalisessa muodossa, suojaus on kertaluokkaa parempi kuin GSM puhelimissa eli kuuntelu on kohtalaisen hankalaa. Netissä on näkynyt jokunen Virve liikenteen purkuun tarkoitettu ohjelma mutta eipä ainakaan vielä ole löytynyt toimivaa.
Ai niin... Virve käyttää Tetra verkkoa, tuo Tetra on tekniikan nimi ja Virve on siellä toimiva "Viranomaisverkko". Tetra radioita on käytössä myös "yksityisillä", muistini mukaan esim. Helsingin kaupungilla tai Helsingin energialla... noiden "yksityis"verkkojen suojaus saattaa sitten olla heikompi kuin viranomaisilla. - Sähkömies 1
Tuolla jossain viidessä sadassa megassa ne tajuudet menee, osta puhelin vaikka Ohlsonista tai muunna tavallisesta radiosta
- Palomies-radioamatööri
Vaatii vähän taitoa kuunnella!Lue radioamatööriksi,niin me annamme niksit miten kuunnella. Tosin joudut sijoittamaan melkoisen summan euroja,jos haluat kunnon laitteet,semmoisen jotain 3000eu. Voi olla ettei sekään summa riitä!Nykyään käytetään salattua liikennettä,samantapaista kuin gsm:ssä,purkaminen on jonkin verran vaikeaa,mutta onnistuu kunnon välineillä. Kaikki radio liikenne,gsm;stä lähtien pystytään purkamaan!Kuunteleehan poliisikin gsm:iä,eikä mikään valtio anna rakentaa sellaista radiopuhelinta Tai gsm:ää,jota ei voi kuunnella,koska kyse on aina "turvallisuudesta". Olen kuullut,että olisi joku kännykän kokoinen laite,jolla voi kuunnella poliisia,mutta en ole varma,onko tarina tosi,ja se laite olisi kuulema edullinen,jotain 100eu. Luultavasti saa usa:sta. Ei mutta kuin metsästämään netistä ko. Laitetta. Tv. Palomies-sairaankuljettaja>radioamatööri OH....
- sähkömies 1
tietääkseni hän ei´sanonut että hän meinaa kuunnella Suomessa, esim. jenkeissä on vielä ihan tavalliset radipuhelimet...
- Palomies radioamatööri
sähkömies 1 kirjoitti:
tietääkseni hän ei´sanonut että hän meinaa kuunnella Suomessa, esim. jenkeissä on vielä ihan tavalliset radipuhelimet...
Itse olet ääliö! Olin laittaa vastaukseeni,että riippuu missäpäin kuuntelee. Otaksun että ko. Kysyjä tarkoittaa suomalaista poliisi radiota.Eihän kaikkialla maailmalla ole salattu poliisien radio liikenne. Ei tarvitse mennä kovin monta sataa kilometriä suomen rajojen ulkopuolelle,niin löytyy esimerkki salaamattomasta radio liikenteestä.
- Sähkömies 1
Palomies radioamatööri kirjoitti:
Itse olet ääliö! Olin laittaa vastaukseeni,että riippuu missäpäin kuuntelee. Otaksun että ko. Kysyjä tarkoittaa suomalaista poliisi radiota.Eihän kaikkialla maailmalla ole salattu poliisien radio liikenne. Ei tarvitse mennä kovin monta sataa kilometriä suomen rajojen ulkopuolelle,niin löytyy esimerkki salaamattomasta radio liikenteestä.
Missään ei sanota että hän meinaa sSuomea, ei missään, ja eikös netti toimi vähän jokapuolella maailmaa, eli ei kannata olla pönttö
- Palomies-radioamatööri
Sähkömies 1 kirjoitti:
Missään ei sanota että hän meinaa sSuomea, ei missään, ja eikös netti toimi vähän jokapuolella maailmaa, eli ei kannata olla pönttö
Ei toki sanota,että aikoo suomessa kuunnella,mutta asiasta ymmärtää,että kysyy suomalaisia poliisi radioita. Jos kysyisi muitten maitten,miksi kysyä suomalaiselta netti palstalta,silloin on parempi kysyä ko. Maan netti sivuilta. Jos ei tiedä ko. Maan sivuja,niitä voi kysyä suomen netti sivuilta. Ainakin minä tekisin niin. Juu ymmärtääkseni netti toimii vaikka saharan autiomaalla satelliitti puhelimen kautta. Ei tarvitse vetää kaapelia.... Ainakin yksi satelliittipuhelin malli lupaa toimia internetissä. Jätän mainostamasta ko. Puhelimen nimeä. Koska olen suunnitellut ostaa sellaisen itselle,kun liikun paljon maailmalla työni takia ja niissä paikoissa saattaa olla vaikka tsunamin takia yhteydet poikki,kuten oli viimeksikin.
- 888
GSM:n salausta ei pureta poliisin toimesta
vaan puh. operaattorin toimesta poliisille
avataan rinnakkaisliittymä.
USA on viimeinen paikka mistä salauksenpurkulaitteita voi ostaa, nämä värkit
väsätään aasiassa ja omatoimisesti venäjällä
ja virossa. Israel myy jopa "väärennettyjä" tukiasemia, joiden kautta kaikki kuuluvuusalueella tapahtuva liikenne voidaan ohjata ja purkaa. - Panomies-amatööri
Poliisi ei kuuntele GSM-liikennettä "on the air", vaan operaattorin tarjoaman palvelun avulla oman työpöytänsä ääressä.
- kuulee
tässä osoite mistä kuulee poliisit
mutta vain ulkomailta
lisänä paljon radiokanavia
http://www.surfmusic.de/poli.htm - osmo
Joo, unohdin sanoa, että juuri suomessa kuuntelisin poliisin löpinöitä, ratsijoita ym. oleellista.
- Oh-määs
Juu niin kuuntelisit jos voisit. Niin kuuntelisi moni muukin..-..
Ja ihan turha edes etsiä netistä "ohjelmaa" jolla virveä kuunnella.... / GSM:ää
Itse radiolaitteisto täytyy olla sen verran "kehittynyttä" että siihen uppoaa rahaa jos toistakin....
Kuuntele vaan ilma-aluksia tai vaikka muapallon toiselle puolelle, jotain KIVAA? tai vaikka tietokoneruudulle Sää satelliittien kuvia ;) ne on paljon kivempia.
- Rudolf
jos pääset, on ongelmasi ratkaistu. Mitään muuta keinoa kuunnella uutta suomalaista poliisiradioverkkoa sinulla ei ole, eikä tule.
- tahtookuullapoliiseja
ketokaa niitä taajuuksia ni pääsee kuuntelenään poliiseja
- Vanha veteraani
Kaippa tällä moniaatoradiolla
http://www.tori.fi/vi/2364611.htm
vielä kuulis kun käyttävät vanhaa kalustoa.
Taajuus oli muistaakseni 169-170 MHz. - uusivegetaani
Joo-o kyllähän poliisitaajuutta (virveä) voi kuunnella ja aivan helpostihan se onnnistuu...se vain on pelkkää pörinää nykyään.
Vanha veteraani on jäänyt kivikaudelle. - tapioneva
http://fi.wikipedia.org/wiki/VIRVE
ECC:n taajuuspäätöksen mukaan VIRVE toimii välillä 380 MHz - 385 MHz ja 390 MHz - 395 MHz. Tämän lisäksi kansallisesti on VIRVE:lle osoitettu lisäksi välistä 385 MHz - 390 MHz sekä yläpuolelta 385 MHz - 386 MHz sekä 395 MHz - 396 MHz. Nämä viimeksi mainitut 1 MHz:n lisäkaistat on tarkoitettu viranomaistoimintaan siinä tapauksessa, että TETRA TEDS tai joku muu nopeaa datasiirtoa tarjoava tekniikka halutaan viranomaiskäyttöön. Arviona on se, että myös loput alueesta, 386 MHz - 390 Mhz sekä 396 MHz - 399,9 MHz tulee viranomaiskäyttöön vuosikymmenen 2010 - 2020 kuluessa. [2]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458