Palstalta on kadonnet 80+ - 100+ ikätoverit,
joku nuori suoltaa tekoälyllä otsikoita,
vertaistuki lämpö ja ihmisläheisyys on kadonnu,
samoin mielenkiinto palstaa kohtaan hukassa,
kovasti kaivataan ikäistemme juttuja,
vieläkö henkipisee,
täällä just ja just,
kevät alkaa houkutella ulos,
huomenna vielä on pakkasta,
sitten lupasi jo sateita,
lumet saa kohta kyytiä,,,,,,,
täällä
vanha sivuraiteilla
ihmetelee uutta kevättä !
OMAT JUTUT !
185
1251
Vastaukset
- Anonyymi00001
On ollu pikkusen ankeeta,,,,,
ei oikein ole suksi luistanu,
vaikka ei ne tuolla Olympialisissakaan kovin hyvin luistanu,
jos ei täälläkää ,
suksetki kellarissa paketissa,
muisto vain mennetten aikojen kevät hangilta ihanalta merenjäältä,- Anonyymi00165
Pitovoiteet ja liukuvat tasapainoon, joo.
- Anonyymi00002
Niinistöki tuli pitkästä aikaa TV:hen
täytyy mennä kuuntelemaan,,,,
tuo Ukrainan sotaki tänään on 4 vuosipäivä,
kovin on ollu raskaasti mielenpäällä,
huolet on euroopassa yhteisiä,
vain luoja tietää milloin helpottaa,,,, - Anonyymi00003
Onhan se mielenkiintoista jos Niinistö alkaisi toimimaan euoopan politikkona joka alkaisi toimimaan niin että venäjällekki saataisiin järki päähän,
ja ehkä Trumppiki kuuntelisi Niinistön ajatksia rauhan saamiseksi eurooppaa ja yleensäkki maailmaan ,,- Anonyymi00004
Sale pysyköön eläkkeellä.
- Anonyymi00005
Olisi nyt sen pienen lapsensa kanssa vaan sen aikaa kun elää.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sale pysyköön eläkkeellä.
no tota
olishan se hyvä jos joku saisi järkeä tuohon venäjän uhoooooon ,
venäjän pitäisi o s a t a selittää se
miksi se luulee olevansa oikeutettu hökkäämään naapuri maansa kimppuun, siis selittää jotenki järkevästi
vallanhimoinen käytöksensä,
nyt venäjää ei ymmärrä kukaan
miksi se osottaa akresvisuuttaan naapurimaitaan kohtaan,
eikös kaiken järjen mukaan rauhan omainen kaupankäynti olisi myös venäjän edun mukaista,
nyt venäjä todennäköisesti tulee kärsimään tilanteesta kaikkein eniten,
venäjän on vaikea selittää mikä oikeus sillä on pommittaa naapurimaitaan,
siinä ei ole järjen hiventäkää,,,,,
mielipide,,, - Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
no tota
olishan se hyvä jos joku saisi järkeä tuohon venäjän uhoooooon ,
venäjän pitäisi o s a t a selittää se
miksi se luulee olevansa oikeutettu hökkäämään naapuri maansa kimppuun, siis selittää jotenki järkevästi
vallanhimoinen käytöksensä,
nyt venäjää ei ymmärrä kukaan
miksi se osottaa akresvisuuttaan naapurimaitaan kohtaan,
eikös kaiken järjen mukaan rauhan omainen kaupankäynti olisi myös venäjän edun mukaista,
nyt venäjä todennäköisesti tulee kärsimään tilanteesta kaikkein eniten,
venäjän on vaikea selittää mikä oikeus sillä on pommittaa naapurimaitaan,
siinä ei ole järjen hiventäkää,,,,,
mielipide,,,Venäjällä hyvä hallitsija on vahva hallitsija, tsaari, itsevaltias, diktaattori.
Niitä kansa arvostaa ei sellaista, jolla on järkeä päässä.
- Anonyymi00007
Minulla aina kutittaa päänahkaa,
mistä tietää että onko täitä päässä,
vai kutittaako noi Shampoot,
kampaajat ei ole sanonu että mulla olisi täitä päässä,,,, höh,,,
pitäiskö mennä apteekista ostamaan Shampoota, nehän mainostaa jotain joka ei kutita päätä,,,
onko kellää kokemusta,
mun kai on pakko mennä kokeileen apteekin tuoteita,- Anonyymi00009
Päänahkasi on kuiva.
Kuivaa päänahkaa voi kosteuttaa ja hoitaa monilla eri tavoilla, jotka vaihtelevat kotihoitotuotteista apteekin valmisteisiin:
-Hiuspohjan öljyt: Jojobaöljy on kevyt ja syväkosteuttava vaihtoehto, joka ei tuki ihohuokosia.
-Perusvoiteet: Päänahkaan voi hieroa runsaasti kosteuttavaa perusvoidetta. Voidepesu on tehokas tapa rauhoittaa kutinaa ja poistaa epäpuhtauksia hellävaraisesti.
-Kosteuttavat hiustuotteet: Valitse erityisesti kuivan päänahan hoitoon tarkoitettuja shampooita ja hoitoaineita.
-Hiusvedet ja seerumit: Apteekista on saatavilla jätettäviä kosteuttavia hoitonesteitä ja seerumeita, jotka on suunniteltu nimenomaan hiuspohjan kosteustasapainon palauttamiseen.
-Hellävarainen pesu: Vältä liian kuumaa vettä, sillä se voi kuivattaa päänahkaa entisestään avaamalla huokoset ja altistamalla ihon veden kemikaaleille.
Hellävarainen shampoo on myös hyvä. Käytän itse lastenshampoota,
Erittäin hieno suomalainen Lasten shampoo on hyvä minulle.
Kampaajani ihmetteli mitä tukallesi on tapahtunut, siitä on tullut taipuisampi.
Se hellii myös päänahkaa. - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Päänahkasi on kuiva.
Kuivaa päänahkaa voi kosteuttaa ja hoitaa monilla eri tavoilla, jotka vaihtelevat kotihoitotuotteista apteekin valmisteisiin:
-Hiuspohjan öljyt: Jojobaöljy on kevyt ja syväkosteuttava vaihtoehto, joka ei tuki ihohuokosia.
-Perusvoiteet: Päänahkaan voi hieroa runsaasti kosteuttavaa perusvoidetta. Voidepesu on tehokas tapa rauhoittaa kutinaa ja poistaa epäpuhtauksia hellävaraisesti.
-Kosteuttavat hiustuotteet: Valitse erityisesti kuivan päänahan hoitoon tarkoitettuja shampooita ja hoitoaineita.
-Hiusvedet ja seerumit: Apteekista on saatavilla jätettäviä kosteuttavia hoitonesteitä ja seerumeita, jotka on suunniteltu nimenomaan hiuspohjan kosteustasapainon palauttamiseen.
-Hellävarainen pesu: Vältä liian kuumaa vettä, sillä se voi kuivattaa päänahkaa entisestään avaamalla huokoset ja altistamalla ihon veden kemikaaleille.
Hellävarainen shampoo on myös hyvä. Käytän itse lastenshampoota,
Erittäin hieno suomalainen Lasten shampoo on hyvä minulle.
Kampaajani ihmetteli mitä tukallesi on tapahtunut, siitä on tullut taipuisampi.
Se hellii myös päänahkaa.Mikä sen lasten shampoon nimi on,
huomenna voisin käydä sitä ostamassa, - Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mikä sen lasten shampoon nimi on,
huomenna voisin käydä sitä ostamassa,Se on "Erittäin hieno suomalainen Lasten shampoo ". Sitä' myydään tavallisissa
marketeissa. Se on vihreä pullo. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se on "Erittäin hieno suomalainen Lasten shampoo ". Sitä' myydään tavallisissa
marketeissa. Se on vihreä pullo.Itsekin käytän tuota saunassa. Kylppärissä mulla on Elvital. Eli viikottain kahdenlaista eri shampoota.
Kävin toissapäivänä kampaajalla, hiukseni ovat taas lyhyet. Takaata nousevat vähän pystyyn, pidän soljella niitä paikoillaan.
Tänään olen taas touhunnut monenlaista pientä: pyyhkinyt ja järjestellyt peilipöydän laatikoita, ym. Ruoka tuotiin eteiseen. - Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Itsekin käytän tuota saunassa. Kylppärissä mulla on Elvital. Eli viikottain kahdenlaista eri shampoota.
Kävin toissapäivänä kampaajalla, hiukseni ovat taas lyhyet. Takaata nousevat vähän pystyyn, pidän soljella niitä paikoillaan.
Tänään olen taas touhunnut monenlaista pientä: pyyhkinyt ja järjestellyt peilipöydän laatikoita, ym. Ruoka tuotiin eteiseen.Jätin aikoinaan Elvital shampoon ja hoitoaineen, koska se suoristi
permanenttia.
Kiharat tuli takaisin, kun vaihdoin Erittäin hienoon suomalaiseen
lastenshampooseen. Se on hellävarainen päänahallekin.
- Anonyymi00008
Päänahkasi on kuiva. Mikähän siihen voisi auttaa ? Mitä voi laittaa
päähännahkaa kosteuttamaan ?- Anonyymi00011
TV:ssä mainotetaan jotain APTEEKIN tuoteita päänahan kutinaan
en vielä ole menny sitä kyseleen,
mutta kai on pakko
muuten saa kynsiä päänahan rikki välillä,
- Anonyymi00010
Liian tiheä pesu voimakkailla pesuaineilla kuivattaa päänahkaa entisestään.
- Anonyymi00014
sekää ei ole mulla syynä pesen kerran tai kasikertaa viikossa tukan,
- Anonyymi00015
Kuiva tai rasvoittuva päänahka kutisee.
Sama vaiva ja hiukset lähtee.
Apteekin tuotteitskin kokeillut, ei auta.
Ihon kosteusvoidetta päähän, reilusti, Huivi päähän, muuta tunti ja miedolla samppoolla pesu.
Piitä ja sinkkiä! Vitamiinit ja hivenaineet ovat olleet parasta hoitoa. - Anonyymi00016
" Sinkkiä, piitä, rautaa, ja jodia. "
" Ne ovat iäkkäälle tärkeitä, " sanoi vanha Yleislääketieteen tohtori, kun hän hoiti minua viimeisiä työvuosinaan yksityisvastaanotollaan.
Olen ollut hukassa, kun hän pois, eikä kerro ohjeita kulloisinkiin vaivoihini,
Ennen vain otin puhelimen ja soitin Hänelle.- Anonyymi00019
Kaikki muuttuu poikaseni ,,,
niin ne ihanat ihmiset kummasti katoaa elämästämme,
minäki olen ihan yksin
kuin
orpo-raakki yksin
ei ole enään ketään kelle juttelis
kenen kanssa pohdittaisiin näitä maailman menoja kuten ennen,
kaikki on pois,
päivä päivältä elämä tuntuu omalla kohdalla jotenki vaikeutuvan,
kai tämä on sitä kuuluisaa vanhuuden DEMENTOITUMISTA,
mihinkä tämä kaikki vielä johtaa omalla kohdalla, se jää nähtäväksi,
parasta olis kuolla kupsahtaa pois ennekuin joutuu ihan töppyränä muitten hoidettavaksi,
vain luoja tietää päiviemme määrän,
- Anonyymi00020
Pelkäättekö rottia? Uutisissa on ollut, että rotat ovat laumoittain lisääntyneet, myös kaupungeissa ja sellainen voi kömpiä esiin jopa vessanpöntöstä.
Hiukka neuroottista, mutta koska pöntössäni on koroke, enkä saa kantta kiinni, olen laittanut päälle, kanneksi pesuvadin.
Hgin metrovaunussakin on tavattu uikkelehtimassa ainakin jonkinlainen metsähiiri tai myyrä,- Anonyymi00024
HYIIIIIII,
muinoin oli sanonta:
rottia ja kaikenalaisia syöpäläisiä lisääntyy aina enne sotaa,
hyiiiiiii yöööööööökkkkkk,,,
- Anonyymi00025
Moukkamainen A-studio. Tällaista ei edes kysytä:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011843021.html
Presidenttiä teititellään, aina. Presidentti tietenkin kohteliaasti suostui alatasoisen toimittajan kysymykseen. Jos olisi vastannut "ei", tästäpä olisi vassarimoukat saaneet vettä myllyynsä. Kyseessä oli tahallinen, pr. Niinistön alentamisen tarkoitus.
Haloskaansa voivat sinutella, mutta Niinistö on eri sarjaa.
Tuo on suomalaisen, koko yhteiskuntamme, myös yhden päämediamme Ylen, taso. Kaikessa muussakin.- Anonyymi00026
EX-pressan kanssa on TIETYSTI sovittu etukäteen teitelläänkö vai sinutellaanko.
- Anonyymi00027
Turhaan kohtaat tuohtuneena 00025 !!!
Totta kai sinuttelusta oli sovittu etukäteen. Kun kyseessä on entinen presidentti, niin ensimmäisenä asiana, kun hänet siinä lämpiössä tapasin, kysyin häneltä, että sopiiko teille, että sinuteltaisiin, kertoo toimittaja Kettumäki.
Kettumäki kertoi Niinistölle Ylen ajankohtaislähetyksen haastattelukäytännöstä.
– Totesin, että A-studiossa on lähtökohtaisesti tapana tämä, että kaikkia sinutellaan, mutta kysyn teiltä, että miten sopii puhutella.
Totesin, että A-studiossa on lähtökohtaisesti tapana tämä, että kaikkia sinutellaan, mutta kysyn teiltä, että miten sopii puhutella
– Sitten siinä presidentti Niinistö itse totesi, että sinutellaan vain. - Anonyymi00028
Voi voi sinua persu-eläkeläistä. lue koko juttu !
YLE ON PARAS.
Persujen media pelkkää roskamedia. Se vääristelee kaiken ja valehtelee. - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Voi voi sinua persu-eläkeläistä. lue koko juttu !
YLE ON PARAS.
Persujen media pelkkää roskamedia. Se vääristelee kaiken ja valehtelee.Persumedia on samanlainen kuin persutkin.
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Totta kai sinuttelusta oli sovittu etukäteen. Kun kyseessä on entinen presidentti, niin ensimmäisenä asiana, kun hänet siinä lämpiössä tapasin, kysyin häneltä, että sopiiko teille, että sinuteltaisiin, kertoo toimittaja Kettumäki.
– Totesin, että A-studiossa on lähtökohtaisesti tapana tämä, että kaikkia sinutellaan, mutta kysyn teiltä, että miten sopii puhutella.
Totesin, että A-studiossa on lähtökohtaisesti tapana tämä, että kaikkia sinutellaan, mutta kysyn teiltä, että miten sopii puhutella
– Sitten siinä presidentti Niinistö itse totesi, että sinutellaan vain.Miksi toimittaja halusi sinutella? Hyviin tapoihin lähtökohtaisesti kuuluu teitittely, vain läheisiä tuttuja voidaan sinutella. Näin on kaikissa sivistysmaissa, mutta joihin Suomi ei kuulu.
Miksi toimittajalle, ammattipuhujalle, on vierasta sivistynyt teitittely? Koska Ylellä, lähtökohtaisesti, on moukkamaiset toimittajat. - Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
– Sitten siinä presidentti Niinistö itse totesi, että sinutellaan vain.Jos Niinistö olisi itse ehdottanut sinuttelua se olisi ollut ok.
Vaikea Niinistön oli sinuttelusta kieltäytyä.
Nuorempi ei koskaan ehdota vanhemmalle sinuttelua.
Kettumäki on sivistymätön. - Anonyymi00033
Haloskakin on presidentti!
KUinka Voit olla noin KAKSIMIELINEN?
Samassa kommentissa, kohtelias Ja erittäin Epäkohtelias! - Anonyymi00038
Anonyymi00031 kirjoitti:
Jos Niinistö olisi itse ehdottanut sinuttelua se olisi ollut ok.
Vaikea Niinistön oli sinuttelusta kieltäytyä.
Nuorempi ei koskaan ehdota vanhemmalle sinuttelua.
Kettumäki on sivistymätön.Älä valehtele !!! Ei se niin mennyt.
- Anonyymi00032
minä
sinä
hän
me
te
he
kuka
tuo
se
mikä
kumma
ja joka
pööö ,,,,
oooooks oikeesti olemassa ,- Anonyymi00034
Etkä edes osannut-
-- mikä tuo kuka on?
Tämä, tuo, se, on oikeaa lielioppia!
ja höpöt- - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Etkä edes osannut-
-- mikä tuo kuka on?
Tämä, tuo, se, on oikeaa lielioppia!
ja höpöt-minä
sinä
hän
me
te
he
kuka
ken
mikä
kumpi
ja joka
onko ny oikein tai sinnepäin,,,,,, ???
- Anonyymi00036
Tää lapsenkasvoinen Julius Kivimäki on käsittämätön hahmo. Ja oikeuslaitos sallii sen reissata vapaana ympäri maailmaa, mahd. uusia rikoksia tehden. Eikö edes virallista maastapoistumiskieltoa?
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011844974.html
Onko Suomen laki noin avuton? Vai / ja tuomarit lautamiehineen herkkäuskoisia, "humaaneja" (jumankauta)?
Mahd. paras, juutalainen asianajaja roistolla, niinkuin noilla aina, jos rahaa on. Kaksi neroa hyväkästä, yhdessä.- Anonyymi00037
ihmetellä täytyy, sieltä ulkomailta se varmaan lähettelee nyt niitä huijausviestejään tänne suomeen,
ne kun tuntuu vaan lisääntyvän, ja aina vaan kierompia hyväuskoisten ihmisten huijaamiseksi rahat pois systeemillä,
hyyyiiiiiii, mitä hullua teko-äly onkaan saanu jo aikaan yhteiskuntamme ja ihmisten vahingoittamiseksi,,,,,,,,,,,,,,,
ja pahuus senkun lisääntyy,,,,,,,,,,,,,,,,, - Anonyymi00042
Tässä maassa on rikollisilla hyvät avustajat ja oikeudet, uhrit on unohdettu.
- Anonyymi00039
Onko nämä nyt kivoja omia juttuja ?
- Anonyymi00040
No, ei nyt kaikki kivoja, mutta joitain meitä myös askarruttavia. Saahan täällä huoliaankin kertoa.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
No, ei nyt kaikki kivoja, mutta joitain meitä myös askarruttavia. Saahan täällä huoliaankin kertoa.
Ilman muuta. Tarkoitankin esim. Julius Kivimäkiä tms. ja saivartelua saako Niinistöä
sinutella. Toimittaja itse kertoi, että siitä on sovittu ennen lähetystä.
Ei siinä ole mitään saivartelemista. - Anonyymi00043
On tietenki kivoja juttu
kun ne meitä askarruttaa,
täytyyhän niistä saada jutella edes näillä palstoilla
kun kotona on pelkät seinät , radio ja TV puhekaverina,
höh,
oliko kysymys muka näsäviisastelua ???
- Anonyymi00044
Mikä vikana
on oksettava olo tila,- Anonyymi00045
Jos kaurapuuro aiheutta ,
pierut paukku nykyisin
kun syön joka aamu kauarapuuron ja kahvia,,, - Anonyymi00046
Kaverillani oli joku maha virus, en koskaan muista kumpi se on
rino vai noro virus.
2-3 päivää oksentelua ja paskomista ja tosi pahat olot.
Sen jos saisi ei vanha kestäisi.
Toivottavasti ei sinulla 00044 ei ole sitä, vaan jotain ohimenevää ! - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kaverillani oli joku maha virus, en koskaan muista kumpi se on
rino vai noro virus.
2-3 päivää oksentelua ja paskomista ja tosi pahat olot.
Sen jos saisi ei vanha kestäisi.
Toivottavasti ei sinulla 00044 ei ole sitä, vaan jotain ohimenevää !Vanha ei kestä enään mitään
jotenki vaan pitää päivä kerrallaan selviytyä,
- Anonyymi00048
Tapasin vanhan tutun, siis vanhan. Hänellä oli itse maksettu hoitaja jostain säätiöstä. Rupesi minulle juttelemaan, olemme tunteneet enemmän kuin 50 vuotta. Kivasti rupattelimme, vain yksi asia häiritsi. Tämä avustaja vastaili ystäväni puolesta, Ensin sanoin, älä nyt toisen puolesta vastaile, kyllä hän itse osaa vaikka vanha onkin. Hoitaja sulki suunsa mutta jo puolen minuutin päästä sama juttu. Sitten jo ärähdin, älä sekaannu sinä tähän. Kyllä toiset ovat pönttöjä.
- Anonyymi00049
Voi että,
olipa surku juttu, - Anonyymi00050
Olipa jyvä, että avustajaa huomautit. !
Kos ihminen osaa puhua vanhanakin, hänen on annettava itse vastata ja puhua.
Tuttavan aviomiehen lääkäri käski ulos vastaanottohuoneesta!
Kun lääkäri kysyi potilaalta, aina mies vastasi.
Lääkäri kysyi sitten taas vaimolta, eli potilaalta, että " oletko hankkinut itsellesi mukaan vastauskoneen.?
Mies vastasi; " Minä tulin mukana, ei meillä konetta..."
Johon lääkäri; " Juuri niin, minä en ole kysynyt saattajan sairaudesta, vaan potilaan, On varmasti meille kolmelle helpompaa, kun Saattaja poistuu odottamaan tuonne ulkopuolelle, että minä SAAN tutkia potilaan!"
Tuttavani kertoi, että mies jupisi koko kotimatkan huonosta lääkäristä ja kyseli mitä sanoit sille ja mitä se sinulta kysyi.
Potilas sai lähetteen kuvauksiin ja kaksi viikkoa myöhemmin leikattiin kasvi vatsasta.
Olisikohan mies osannut siitä vaivasta lääkärille mitään varmaa siinä tutkimuksen yhteydessä sanoa. Ulos käskyn seurauksena mies piti lääkätiä Tohelona.
Puheoikeus on aina sillä, jolta kysytään!
- Anonyymi00051
Minun juttuni, olen tass käynyt neljä kertaa pissalla ja kakalla yön aikana.
Vaivaa tutkitaan.... Helvetti, että lääkärin virheestä pitää minun potilaana ja väärin leikarttuna kärsiä!
Vien asian oikeuteen! vaiva jåi hoitanmatta, koska l
äkäri ei noudattanut potilaan kanssa aiemmin. tehtyä LEIKKAUS SUUNNITELMAA,
Ei tästä enempää. Hoidan asiaa kertomatta tämän enempää vaivastani.- Anonyymi00052
Johan on huono juttu sinullaki,
minulta katosi unet silmistä
ja mahaa nipistelee niin hiivatusti tuosta palleasta,
kävin ottamassa puolukkaa 3 lusikallista suuhun
nitroja otin" kourallisen "
pikkusen aikaa helpotti sitten taas alkoi nipistellä,
sitten menin ja pistin perunajauhoja vesilasiin monta lusikallista,
nyt tuntuu kuin nipistely alkais hellittämään,
on tämä vanhuus ja kuoleman teko sitten hankalaa aikaa,
kaikki nuoremmat kuolee ympäriltä
tympii kun ei oo enään kaveria kelle soittais,,,,
koitahan jaksaa , jos jotenki saisit tuon mahasi toimimaan olisihan se mukavampaa viettää tätä loppu vanhuuttaanki, ku ei ois noita maha vaivoja, ne on kyllä minullaki tympiä juttu, monta kertaa päivässä pitää käydä pöntöllä ähkimässä, aina ittkseni kiroilen tätä vanhuutta ja näitä vaivoja,
kukkaan kun ei kuule mun kiroiluja niin kukaan ei niihin vastaakka, heh, itteksi vaan tupisen ittelleni,,,,
kotetaan taas tämä päivä selviytyä jotenki , kirjotellaan välillä ja ensi yönä lisää jos uni ei tule,,,, - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Johan on huono juttu sinullaki,
minulta katosi unet silmistä
ja mahaa nipistelee niin hiivatusti tuosta palleasta,
kävin ottamassa puolukkaa 3 lusikallista suuhun
nitroja otin" kourallisen "
pikkusen aikaa helpotti sitten taas alkoi nipistellä,
sitten menin ja pistin perunajauhoja vesilasiin monta lusikallista,
nyt tuntuu kuin nipistely alkais hellittämään,
on tämä vanhuus ja kuoleman teko sitten hankalaa aikaa,
kaikki nuoremmat kuolee ympäriltä
tympii kun ei oo enään kaveria kelle soittais,,,,
koitahan jaksaa , jos jotenki saisit tuon mahasi toimimaan olisihan se mukavampaa viettää tätä loppu vanhuuttaanki, ku ei ois noita maha vaivoja, ne on kyllä minullaki tympiä juttu, monta kertaa päivässä pitää käydä pöntöllä ähkimässä, aina ittkseni kiroilen tätä vanhuutta ja näitä vaivoja,
kukkaan kun ei kuule mun kiroiluja niin kukaan ei niihin vastaakka, heh, itteksi vaan tupisen ittelleni,,,,
kotetaan taas tämä päivä selviytyä jotenki , kirjotellaan välillä ja ensi yönä lisää jos uni ei tule,,,,Tsemppiä Sinulle ja Kiitos mukana elämäsisestä vaivoissani..
Täällä olen istunut ja pelannut Mahjong pelejä, välillä käynyt vessa käynnn ja keitin kahvit.
Päivä alkakoon.
Kokeileppas ottaa sitruuna viipale, ja imeskele sitä kun vatsavaiva alkaa.
Sitruunan happo neutralisoin vatsahappoja,
paljon tehokkaammin kuin perunajauhot.
Siruunaviipsleita imeskelen, kun närästää, Refluksivaiva paranee caviskoon pillerin pureskelulla,
Monivaivaisuutta se on tämä vatsavaivakin, joka menee ihan peräsuoleen asti. - Anonyymi00056
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tsemppiä Sinulle ja Kiitos mukana elämäsisestä vaivoissani..
Täällä olen istunut ja pelannut Mahjong pelejä, välillä käynyt vessa käynnn ja keitin kahvit.
Päivä alkakoon.
Siruunaviipsleita imeskelen, kun närästää, Refluksivaiva paranee caviskoon pillerin pureskelulla,
Monivaivaisuutta se on tämä vatsavaivakin, joka menee ihan peräsuoleen asti.Mitä Mahjong-peliä pelaat, niitä kun on niin monen nimisiä. Olen pelannut Vita Mahjogia, alkaa se kyllästyttää, siksi vinkkejä kysyn.
- Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tsemppiä Sinulle ja Kiitos mukana elämäsisestä vaivoissani..
Päivä alkakoon.
Monivaivaisuutta se on tämä vatsavaivakin, joka menee ihan peräsuoleen asti.Joka kymmenennellä on ulosteinkotinenssi. Aatelkaapa sitä !
- Anonyymi00054
Lomareissulta paluu ja oli eräässä kunnassa markkinat.
aaaaaaaaaaaaen tarvinnut mitään, en poikennut.
Käyttekp markknoilla.- Anonyymi00055
Markkinavarsaa katsomassa joskus käyn.
- Anonyymi00058
Olenko ainoa tupajumi
joka on pesiytyny neljän seinän sisälle ,
liikkuminen minimissään,
kunto romahtanu
peilin ohi kun kuljen kylppäriin en tunne enään itseä,
joku outo vanhus koukkuselkä siinä köpittää
tuijottaa vaan
kysyäkseen
asutko sinäki täällä,,, höh,,,
miten näin vanha voisi vielä piristyä
jonkinlaiseksi omatoimiseksi ihmiseksi, vai voiko enään ollenkaan,,,,
terveystalo on mainostanu TV:ssä yli 65 v vastaanottoja,
olen käsittäny mainoksen jotensakki niin että he hoitaa vanhaa ,
niin että toimintakyky säilyisi vielä kohtuulisenpitkään,
---- vieläköhän ne ottaa vastaan yli 80+v --- 90+v vastaanotole,
samassa tarkotuksessa,
vai pitääkö he meitä vanhuksia jo rasirreena ,,,
onko jollaki kokemuksia vastaavasta käynnisyä,
itte olen hieman harkinnu,
mutta epäröin suuresti huoliiko potilaakseen ,,,,,
tietääkseni tervystalolla on jonkinlainen vahus-hoiva olemassa,
samoin mehiläisellä,
mitä se vaatis vanhukselta kuinka sinne voisi hakeutua,
jos heillä on vanhus palvelu olemassa ,
on kuitenki jo elämän loppuvaihe menossa,,,, ????44
kiinostaa jo kuinka voisi viettää turvallisesti
loppuvaiheen elämstään !- Anonyymi00059
Terveystalo, kuten kaikki muutkin yksityiset lääkäriasemat ja l
äkäreiden vastaan otot, Mainostavat sitä yli 65 v halpaa lääkäripalvelua, jonka voi tilata,
Halpaan hintaa saa vain määrätyt palnvelut, si mitään täydellistä terveydenhoitoa.
Mutta kun tilaat sieltä ajan, menet vastaanotolle ja kerrot vaivasi ja ongelmasi. sieltä voi, SINUN TILANTEESI ymmärtävä lääkäri tehdä Sinulle lähetteen
JULKISEEN TERVEYDENHOITOON, joka sitten tutkii ja arvioi tilanreesi.
Mutta helpompi on tilata aika suoraan OMALTA Terveuysasemalta, ( Terveyskeskus) ja sieltä saat lähetteen halpoihin tutkimuksiin,
Kaikkiin terveydentilaa tutkiva ja hoitava toiminta on tarkoitetu 0 vuotiaasta 100+ vuotiaisiin.
Kaikki on lain mukaanhoidettava!
Tilaa aika terveyskeskukseen, saat sieltä halvimman ja saatavilla olevan hoidon kaikki vaivoihisi.-
Siellä
määrättään myös KUNTOUTTAVAA hoitoa ja toimintaa.
Tartu maanantaina puhelimeen varaa aika, mene
lääkäriin ja kerro mitä sanoivat.
Yritä liikkua aina kun voimasi sen sallivat. Se ylläpitää sinun yleiskuntoasi.
Olen hengessä mukana vaivoissasi, koska tiedän kuinka vaikeaa on kärsiä! - Anonyymi00061
Mainokset lupaavat liikaa. 65 vuotta täyttäneet pääsevät terveyskeskushintaan
vain yleislääkärille 3 x vuodessa.
Lopun kustannat omilla rahoilla.
En menisi Terveystaloon ainakaan. Siitä on kirjoitettu mitä yllätyksiä laskuun
on tullut. Se on muutenkin kallein. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mainokset lupaavat liikaa. 65 vuotta täyttäneet pääsevät terveyskeskushintaan
vain yleislääkärille 3 x vuodessa.
Lopun kustannat omilla rahoilla.
En menisi Terveystaloon ainakaan. Siitä on kirjoitettu mitä yllätyksiä laskuun
on tullut. Se on muutenkin kallein.Luin erään henkilön jutun, joka oli käynyt Terveystalossa. Hän oli sitä mieltä,
että hintakatosta huolimatta vain harvalla eläkeläisellä olisi tarpellisiin
jatkokäynteihin ja tutkimuksiin varaa.
Jos on joku haava, pitkittynyt flunssa tai ennestään diagnosoitu vaiva, sen kanssa voisi mennä. Ei minkään sellaisen vaivan kanssa, josta saattaisi tulla jatkotutkimuksia,
koska niitten hinta voi yllättää, ne eivät kuuluu palveluun tietenkään,
ellei itse maksa.
- Anonyymi00060
On se ihanaa kun aurinko paistaa huonoillekin.
Eilen sulatti autot hangesta, olihan niitä taas jätettykin kaupan parkkipaikalle yön yli parkkiin. Jotkut kauppaliikkeet laittavat 2 tunnin rajoituksen. En ole vielä nähnyt, että niitä joku tarkastaisi, eivät kaikki laita parkkikiekkpakaan.
Jossainhan se autokin on säilytettävä ja parempi kaupan parkkipaikka, kuin kadun varsi, varsinkin lumisateilla.
Oma auto on takapihalla, lunta ei katolla, kun juuri siivosin.
Tässä minun oma juttu, kun ruokiani en osaa jakaa tänne asti.
Omilla ohjeillani ne teenkin. - Anonyymi00063
Olisko niin että
vanhus pysyy terveempänä kun ei käy ollenkaan lääkärissä, vasta sitten kun on joku kohtaus ja ampulanssi vie suraan sairaalaan ????
Aikoinaan kymmeniä vuosia sitten eräs lääkäri sanoi että ihminen pysyy terveempänä kun ei käy ollenkaan lääkärissä,,,- Anonyymi00068
Voi olla parempi olla laukkaamatta lekurissa, totta.
- Anonyymi00069
Se on lähinnä vitsi.
- Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Voi olla parempi olla laukkaamatta lekurissa, totta.
Ei kukaan iäkäs jaksa edes LAUKATA lääkärissä.
Yleensä viimeiseen asti yrittää olla menemättä.
- Anonyymi00064
Kaikkia keinoja kai ihminen käyttää hyväkseen, mutta liiallinen lääkkeiden määrääminen ei ole potilaan etu.
Vaiva jää pimentoon ja uusii, koska kipulääke ei ketään paranna.- Anonyymi00065
Jokatapauksessa pahalta tuntuu loppuelämä vaivoineen,
olisi toivonu helpompaa,
onkohan kaikilla vanhuksilla vaikeeta ja hankalaa oman kehonsa kanssa,
vai olenko aina jolla kaikki elintominnot ja oleminen on hankalaa,
selkeästi näen kuinka kuihdun , omasta mielestä liian hitaasti,
nopee lähtö olisi helpompaa, kuvittelen,
kaikki omat lähi omaiset ovat elämän loppuviheessa kuihtuneet pieneksi,
itsellä on tapahtumassa sama, mutta liian hitaasti omasta mielestä,
heillä kaikilla kuolema on lopultaollu nopea, muutamssa päivässä tai ihan koht päivä tai kaksi,
en tiedä onko luoja suunitellu mun kohdalle saman,
vai tuskallisemman pitkityneen muodeon,
siitä epäilen kun mull on noita lääkeitä ja syd:n tahdistin pitämässä elämää yllä,
poiskaa en uskalla lääkeitä jtää enkä uskalla luopua syd. tahdistimestakaan,
vaikka eräs lähinen luopui syd. tahditimesta, mutta hänen kuolemnsa oliki sitten hanka pitkittyny ja tosi vaikea,
eli noin kaksi vuotta poiston jälkeen, sai tuskallisen kuoleman,,, - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Jokatapauksessa pahalta tuntuu loppuelämä vaivoineen,
olisi toivonu helpompaa,
onkohan kaikilla vanhuksilla vaikeeta ja hankalaa oman kehonsa kanssa,
vai olenko aina jolla kaikki elintominnot ja oleminen on hankalaa,
selkeästi näen kuinka kuihdun , omasta mielestä liian hitaasti,
nopee lähtö olisi helpompaa, kuvittelen,
kaikki omat lähi omaiset ovat elämän loppuviheessa kuihtuneet pieneksi,
itsellä on tapahtumassa sama, mutta liian hitaasti omasta mielestä,
heillä kaikilla kuolema on lopultaollu nopea, muutamssa päivässä tai ihan koht päivä tai kaksi,
en tiedä onko luoja suunitellu mun kohdalle saman,
vai tuskallisemman pitkityneen muodeon,
siitä epäilen kun mull on noita lääkeitä ja syd:n tahdistin pitämässä elämää yllä,
poiskaa en uskalla lääkeitä jtää enkä uskalla luopua syd. tahdistimestakaan,
vaikka eräs lähinen luopui syd. tahditimesta, mutta hänen kuolemnsa oliki sitten hanka pitkittyny ja tosi vaikea,
eli noin kaksi vuotta poiston jälkeen, sai tuskallisen kuoleman,,,Hei ystävä 00065 ! Et ole yksin. Et ole ainoa, jolla on vaikeaa kehonsa kanssa.
Paitsi, että keho ei toimi enää niinkuin ennen ja
tulee monenlaisia vikoja ja vaivoja.
omaa kuihtumistaan ei ole helppo seurata.
Ihmettelee kuinka kauan voi vielä pysyä hengissä,
kun on vain varjo entisestään.
Olen hengessä mukanasi.
Toivokaamme, että saisimme lähteä nopeasti.
Itselläni on sydän niin huonossa kunnossa,
että luotan siihen, että se streikkaa
ja tulee äkkikuolema,
toivottavasti jonakin yönä, kun nukun.
Ei kestä minuuttiakaan, kun ei enää tajua mistään mitään,
luin erään lääkärin kirjoituksesta.
Sukulaiseni menehtyi niin.
Hän oli ehtinyt painaa yöllä turvapuhelimen rannekenappia,
mutta kun kohta turvapuhelimesta oli vastattu hänelle,
sukulaiseni ei enää vastannut, hän oli poistunut tästä maailmasta.
Luin äskettäin eräästä kirjasta aikaisemminkin lukemani ajatuksen,
että se henkilö tai ne henkilöt jotka ovat meitä eniten rakastaneet
tulevat noutamaan meidät pois, luokseen.
Näin haluan levollisesti uskoa - vaikkei niin olisikaan.
Kirjoittelemisiin, jos Luoja suo !
Hyvää yötä ! - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Hei ystävä 00065 ! Et ole yksin. Et ole ainoa, jolla on vaikeaa kehonsa kanssa.
Olen hengessä mukanasi.
ja tulee äkkikuolema,
Hyvää yötä !Aurinkoinen iltapäivä tulikin, aamulla harmaata ja pakkasta reilusti.
Kyllä voimien vähentyminen on jokaisen ikääntyneen edessä. Joku päivä vain huomaa väsyvänsä ihan kuin tyhjästä, vaivat kertautuvat ja ajatus alkaa kulkea toivottomuudessa ja kuolemassa.
066, kerrot lukemastasi kirjasta.
Isovanhempani olivat uskovaisia. Heidön opppiensa ja varjeluksiensa avulla meistä jälkipolvista kasvoi lapsen uskoomme luottavia, rehellisiä kansalaisia.
Itse olen kasvattanut lapset siihen samaan luottamukseen, että meillä on Taivaan Isä joka on aina tuva,,e ja johon voimme kääntää katseemme kun elämä kolhii, ja epäusko valtaa mielen.
Isovanhemmat puhuivat isästä ja äidistä joka tulee kuolemassa vastaan, Kuolemaa ei tarvitse pelätä.
Se on siirtymistä sinne kuolleiden rakkaiden ihmisten joukkoon.
Kivana tapauksena muistan pikkusiskoni lauseen, kovassa kuumetaudissa oli ollut jo pitkän aikaa. Naapurin täti tuli siinä kahvitellessaan sanoneeksi äidillemme, että sinne se taitaa tuo tyttökin mennä pappansa syliin, kun siinä aina istui.
Siskoni kuuli jutustelut ja huusi sängystä; Pappa on luvannut tulla minua vastaan, kantaa minut Taivaaseen ja siellä on Eeva tätikin. Minulla on niitä ikävä.
Siskoni elää yhä,, mutta tiedän että samat ajatukset kulkevat hänenkin mielessään, kun ajattelee omaa kuolemaa.
Minä kaipaan veljiäni. Kaikki,ovat siellä ja tapaamme taas. - Anonyymi00071
Anonyymi00066 kirjoitti:
Hei ystävä 00065 ! Et ole yksin. Et ole ainoa, jolla on vaikeaa kehonsa kanssa.
Olen hengessä mukanasi.
ja tulee äkkikuolema,
Hyvää yötä !Kiitos tästä kirjoituksesta. Minäkin haluaisin uskoa, että rakkaamme tulevat
meidän hakemaan luokseen.
- Anonyymi00072
Olen huomannu
mun fyysinen kunto on jonkinverran kohentunu,
kun aloin syömää rautalääkettä jokapäivä,
jostain syystä voimat on kohentuneet
jaksan hieman paremmin näitä koti-puuhasteluja,
jos noi verenohennuslääkkeet oli vieneet hemoklubin hieman liian alas,
ja mun väsymys ja jaksaminen oli siksi tosi huonossa kunnossa, luulin jo että teen kuolemaa,
mutta nyt koen toivoa,
nyt en järä rautapilleriä ikinä emään pois, jaksan loppuelämän paremmin,
mieliki on toivikkampi kun kunto hieman paanee,
näin luulen,- Anonyymi00074
Ihanaa, että vointisi on kohentunut edes hiukan !
Todennäköisesti rautalääke on auttanut.
Niitä voi syödä kuureina ja pitää paussia välillä.
Ei niitäkään liikaa syödä. - Anonyymi00075
Sama juttu täällä. On hiukan pirteämpi olo kun olen syönyt rautaa joka toinen päivä, 1dl appelsiinituoremehun kanssa..
Maisa ilmoitti juuri tämän päivän verikokeiden tuloksista: rauta ja hb on edelleen alhaalla. Mulla oli tulokset joko liian korkeat tai liian matalat. - Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sama juttu täällä. On hiukan pirteämpi olo kun olen syönyt rautaa joka toinen päivä, 1dl appelsiinituoremehun kanssa..
Maisa ilmoitti juuri tämän päivän verikokeiden tuloksista: rauta ja hb on edelleen alhaalla. Mulla oli tulokset joko liian korkeat tai liian matalat.Rauta-arvo ei nouse nopeasti. Aika kauan saa syödä rautaa ja joka päiväkin
voi syödä. Monissa ruuissa on hyvin rautaa esim. veriletuissa, mustassa makkarassa
ja maksalaatikossa. - Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Rauta-arvo ei nouse nopeasti. Aika kauan saa syödä rautaa ja joka päiväkin
voi syödä. Monissa ruuissa on hyvin rautaa esim. veriletuissa, mustassa makkarassa
ja maksalaatikossa.Maitotuotteet (kalsium), kahvi, tee, kaakao ja viljatuotteet heikentävät raudan
imeytymistä, joten pidä niiden ja raudan välissä 1-2 tunnin tauko.
- Anonyymi00073
Nyt uimaan saunaan avantoon uuuuuuuh ,,,,,
kummasti keho piistyy,,,,,,,,,,,,,- Anonyymi00076
Itse oon aika väsynyt. Kävin verikokeissa ja Redissä yhden kyynärsauvan kanssa. Tämäkin on jotain, etten turvautunut kahteen. Kuljin kyllä taksilla mennen, tullen. Hiukan kallista, mutta näissä joissain asioissa hemmottelen itseäni, kun muutoin on elämä vaatimatonta.
- Anonyymi00078
Anonyymi00076 kirjoitti:
Itse oon aika väsynyt. Kävin verikokeissa ja Redissä yhden kyynärsauvan kanssa. Tämäkin on jotain, etten turvautunut kahteen. Kuljin kyllä taksilla mennen, tullen. Hiukan kallista, mutta näissä joissain asioissa hemmottelen itseäni, kun muutoin on elämä vaatimatonta.
Totta on,
kyllä tämä loppuvaihe elämästä on taistelua väsymystä vastaan,
täytyy vain koittaa nauttia niistä hyvistä hetkistä joita vielä luoja suo
ja on,
eiköhän me kaikesta huolitta se sata vuotta vielä nähdä, kun oikein sinnitellään,,,
- Anonyymi00081
Kello on kolme.
Aamukahvi kupissa, eiliset lehdet luettu ja väsy,yksestä ei tietoakaan.
Ei vanhakaan ole aina väsynyt.
Lumitöitä on mentävä tekemään, ja linnuille ruokaa.
Oravat tulevat kahdeksalta, mutta ne näyttävät pärjäävän hangessakin, pitkät loikat, mutta kevyt keho, eivä syvälle uppoa.
Melkoisia jääkuutioita nuo autot parkkipakalla!- Anonyymi00084
Mä valvoin tuohon samaan aikaan,
kyllä pistelee yö valvominen, kun haluais nukkua eikä uni tule,
jossainvaiheessa kuitenki nukahdin
heräsi tai nousin sängystä vasta noin klo 11:00 tienoilla,
tahallani venyttelin sängyssä,
joskus on käyny mielessä ettei nousis ollenkaan koko päivänä ,
köllöttelis vaan koko päivän sängyss ja oottelis seuraavaa yötä,
tähän asti kuitenki nousen tuossa suurinpiirtein klo 10 tai 11
harmi kun kutenki pitää nousta jotain syömään, ja noi syd lääkkeet on pakko ottaa, - Anonyymi00085
Anonyymi00084 kirjoitti:
Mä valvoin tuohon samaan aikaan,
kyllä pistelee yö valvominen, kun haluais nukkua eikä uni tule,
jossainvaiheessa kuitenki nukahdin
heräsi tai nousin sängystä vasta noin klo 11:00 tienoilla,
tahallani venyttelin sängyssä,
joskus on käyny mielessä ettei nousis ollenkaan koko päivänä ,
köllöttelis vaan koko päivän sängyss ja oottelis seuraavaa yötä,
tähän asti kuitenki nousen tuossa suurinpiirtein klo 10 tai 11
harmi kun kutenki pitää nousta jotain syömään, ja noi syd lääkkeet on pakko ottaa,MInä nousin silloin ihan todella ylös, puin vaatteet päälleni ja kävin pienen lenkin ulkona, mutta lumikerros oli niin paksu, että odottelin pihan aukaisua.
Neljän jälkeen se tulikin.
Päivän uutiset hiukan myöhemmin, luekelin niitä ja menin kaivamaan auton hangesta.
Nyt se on tuolla puti puhtaana lumesta.
Olon jo alle kouluikäisenä se joka sytytti raasun pönttöuuniin kovilla pakkasilla.
Laitoin hällään tulet ja kahvipannuun ja kattilaan vettä.
Joskus hain puitakin sisälle, kun kaikki muut nukkuivat ja minä olin toimeton.
Illalla menen kyllä ajoi sa petille, harvoin kukun minkään turhan vuoksi, paitsi kun on tanssi iltoja.
Silloin menee aamuyölle, mutta nousen kyllä aina ennen kukon laulua pystyyn, Uni ei vain tule ja selkä kipeytyy turhasta pkääntyilemisestä.
Aurinko paitaa ja ilma on kuin mprsian.
Vietetään hyväpäivä.
- Anonyymi00082
Lukekaa kilpirauhasenliika.ja vajaatoiminnasta.
Ja otattakaa labrassa kilpirauhasarvonne.
Vaikka ei struumaa olisikaan,niin arvot voivat olla pielessä,minulla oli.
Olin masentunut ja minulla oli tunne,että elämä potkii vastaan joka
suunnalta.Minulla tosin jo kouluikäisenä alkoi sruuma kasvamaan
ja äidiltäni leikattiin struuma. Kilpirauhasen toimintavirheet ovat
yleisiä naisilla,ei niinkään miehillä.
Kokemuksesta kerron...- Anonyymi00083
Juuuu, mä olen kymmeniä vuosia syöny joka päivä Thyroksin pilleriä,
välliin 1 ja lääkäri on sanonu jossainvaiheessa
voin joskus ottaa 2 pilleriä,
olen kuitenki tyytyväinen siihen 1 pilleriin
hyvin harvoi ota sen toisenki, mutta todella harvoin, - Anonyymi00086
Anonyymi00083 kirjoitti:
Juuuu, mä olen kymmeniä vuosia syöny joka päivä Thyroksin pilleriä,
välliin 1 ja lääkäri on sanonu jossainvaiheessa
voin joskus ottaa 2 pilleriä,
olen kuitenki tyytyväinen siihen 1 pilleriin
hyvin harvoi ota sen toisenki, mutta todella harvoin,Kannattaa huolehtia lääkityksen taso omalla kohdalla.
Moni vanhus saa kymmeniä lääkemääräyksi, ja kaikkia ottaa, kun on määrätty.
Terveyskeskuksessamme lääkäri kysyi minulta mitä lääkkeitä käytän.
Kerroin kaikki päivittäiset lääkkeeni, niitä on neljä ja muistan milligrammavahvuudetkin.
Hän katsoi Kanta rekisteriäni, sano monta lääkenimeä ja minä sanoin: ei käytössä.
Lääkäri poisti l
Lääkeluettelostani kaiikki ne lääkkeet joiden käyttö oli ollut vuosia aiemmin.
Ainoa, ei päivittäin otettava lääke on ; Käyttö tarvittaessa Panadol vahva.
Lääkäri kertoi sairaalassa katsoneensa erään papan lääkeluetteloa ja poisti siitä yli kymmenen lääkettä, joita Pappa oli ostanut aina uutta.
Hänelle tarpeettomia, mutta papanlääkeuskollisuus oli johtanut hänet lääkkeiden suurkuluttajaksi.
SUUri määrä tarpeettomia myrkkyjä papalle, sanoi lääkäri.
Apteekki lähettää reseptin uusinnasta pyynnön lääkäreille. Terkkarissa on usein joku ulkopuolelta palkattu, hän ei tunne potilasta, eikä kai tarkista lääkkeen tarpeelisuuttakaan.. Uusítaan, ei siinä mitään! Pappa kai iarvitsee, koska on käyttäny, eikä lääke ole Antibiootti, joka määrätään aikarajoittella! esim 2 x 1klp 3 päivän ajan!
Tässä olisi yksi erittäin tarkeä asia korjattavaksi.
- Anonyymi00087
Tässä katselen ikkunasta sumuiseen tienooseen, jossa lumi ja taivas ovat ihan samaa harmaan sävyä, eikä huurteisista koivuista erotu kuin tummia pieniä pätkiä oksista ja runkojen ääriviivoista.''Todella sellainen maisema, että jäin ihan ikkunaan katsomaan, vaikka kadulla kulkee koiran ulkoiluttajia. En heitä kyttää!
Kuinka monta erilaista maisemaa sama ikkunanäky tarjoaa.
Samat tiet, samat polut, samat puut ja aina löytää silmä jotain muutosta, kun sielun silmillä näkee sadun jonka luuonto tarjoaa.
Joka aamu ja joka ilta.
Rauhoitun maisemani ääreessä. Vesi on jäässä, mutta pia siellä Joutsenet huutelee puolisoa.
Ihanaa pivää kaikille Teille.!
Nautitaan muuttuvasta maisemasta, Kuin siitä näkymästä joka ikkunasta aukeaa.- Anonyymi00088
Välillä ikkunastani ei näkynyt naapuritaloakaan, Sumu peitti kaiken, mutta kuten Luojamme on luvannut, aurinko paistaa huonoinakin päivinä, vaikka ei olisi näkyvissä.
Nyt se paistaa. kuurat ja huurut ovat kadonneet.
Olen tässä tanssinut Radio Suomen muksiikin tahdissa. 11.30 aloitin, ja vain uutisten ja juontojen aikana olen puuhaillut vaatekaapilla.
Omia juttuja, kuorin perunoita ja porkkanoita kiehumaan, oma tekemää ruokaa, kunhan vielä lohta pannulle ja sitten syömään
Linnut hakevat innokkaasti pähkinöitä ja lentävät pihlajan oksille niitä pienimään.
Nyt Ota ja omista soi, menen tanssimaan;. HEipat. - Anonyymi00090
Kävin autolla ajelemassa
tarkotksena oli käydä sauvakävelyllä,
mutta rantaan jonne olin menossa yllättäin tuli valtava sumupilvi
peitti koko maiseman ,
joten en nossukaan autosta sauvakävelylle,
kaheeta kun ei edes näe vastaantlijoita,
noooh jos huomenna olisi aurikoista ja parempi päivä käydä tai yrittää edes käydä hieman ulkona,
- Anonyymi00089
Autolauttailijat pelastivat peuran jäistä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011860661.html
Ihanaa. Voi hyvin, kultapieni! 🦌- Anonyymi00091
onhan se sööööööttttiä kun onnistuivat pelastamaan peuran jäistä,
- Anonyymi00092
Tekis mieli mennä nukkumaan
mutta
uni ei tule
pakko pelata koneella noita ilmaispelejä,
varmaan istun tässä aamuun asti
jää nähtäväksi,
hyvää yötä teille toisille hyvä unisille,,,- Anonyymi00095
Minäkin pelaan pasianssia ym.
- Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Minäkin pelaan pasianssia ym.
mä menin nukkumaan vasta lähemmäs klo 3 kieppeillä,
aamulla kyllä heräsin normaalisti
mutta kävin vain kylppärissä ja menin uudelleen nukkumaan nykyisin en halua nousta sängystä kuin vasta klo 11:30 jälkeen
on tullu mieleen jo jos nukkuis koko päivä iltaan asti, onnistuiskohan tuo,
- Anonyymi00093
kerro
millä houkuttelet minut suihkuun,
en ole saanu itteä kylpyyn kahteen viikkooooooon , aaaapwaaaaa,
nyt olis jo pakko saada ittensä edes suihkuun,,,,, - Anonyymi00094
Taaski aurinko paistaa niiiiiin makeesti, menis mieluummin ulos kuin suihkuun,,,
- Anonyymi00097
Olipa aivan ihana alkukevään päivä. Aurinko paistoi ja muutamana päivänä lokkejakin ollut paljon liikkeellä ja vähän muitakin lintuja olen seuraillut. Oli kiva lenkkeilykeli, samalla kävin kaupasta ostamassa usean päivän ruoat.
- Anonyymi00098
Sinähän olit reipas,
mä kävin suihkussa, olihan melkosta äherrystä
mutta tulipa tehtyä,
nyt kohta kun olen pikkusen toipunu suihkun rasituksista, ajattelin lähteä hitusen ulos asioille,
päivä kylläki on alkanu hämärtyä, tuleekohan sieltä sateet,
- Anonyymi00099
Ei taaskaa tuu uni,
toi Kultakartiina uutinen hämmästyttää,
onko tosi että siinä on metallinpalasia
illoin on aprilli päivä,
tuli aprilli mieleen uutisesta !- Anonyymi00100
Paartimon laitteissa on ollut jokin vika.
Kahvin joukkoon on päässyt joitain metallin palasia, silmin havaittavia, sanoi uutinen..
Jos keitti niistä kahvia,, ne palat ovat jääneet suodattimeen.
Ei niistä ole terveydelle sitten vaaraa. tuskin kukaan kahvinporoja syö!
Menin i illalla nukkumaan yhdeksän aikoihin, mutta en ollut nukkunut vielä kymmeneltä, kävin sitten juomassa vettä ja vessassakin, että sasin nukuttua edes muutaman tunnin.
Viiden aikaan nousin keittämään aamukahvin, kun tutui jo selässä kipuja makaaminen ja pyöriminen.
Kuitenkin sain unta enemmän kuin edellis yönä.
Tänän ajelen kauppoihin, kun en ole viikkoon edes siirtänyt autoa.
Ei ole vielä ruoka loppunut, mutta riisipuuroon pitää hakea kokomaitoa.
Ei ole pakkasta tänä aamuna. - Anonyymi00101
Anonyymi00100 kirjoitti:
Paartimon laitteissa on ollut jokin vika.
Kahvin joukkoon on päässyt joitain metallin palasia, silmin havaittavia, sanoi uutinen..
Jos keitti niistä kahvia,, ne palat ovat jääneet suodattimeen.
Ei niistä ole terveydelle sitten vaaraa. tuskin kukaan kahvinporoja syö!
Menin i illalla nukkumaan yhdeksän aikoihin, mutta en ollut nukkunut vielä kymmeneltä, kävin sitten juomassa vettä ja vessassakin, että sasin nukuttua edes muutaman tunnin.
Viiden aikaan nousin keittämään aamukahvin, kun tutui jo selässä kipuja makaaminen ja pyöriminen.
Kuitenkin sain unta enemmän kuin edellis yönä.
Tänän ajelen kauppoihin, kun en ole viikkoon edes siirtänyt autoa.
Ei ole vielä ruoka loppunut, mutta riisipuuroon pitää hakea kokomaitoa.
Ei ole pakkasta tänä aamuna.Joooo mutta mitä se metalli on, jos siitä liukenee myrkyllistä ainetta kahvin joukkoon ja se voi olla elimistölle vaarallista, esm voi aiheuttaa syöpää elimistössä, niin ei se metallin palaset kahvinporojon joukossa ole terveellisiä,
uutinen kehotti äkäsesti palauttamaan kahvit kauppaan takasi, siis ne todellaki voi olla myrkyllistä metallia,
mä tairan pistää ROSKIIN sekajätteisiin, polttakoon ne siellä ,,, - Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
Joooo mutta mitä se metalli on, jos siitä liukenee myrkyllistä ainetta kahvin joukkoon ja se voi olla elimistölle vaarallista, esm voi aiheuttaa syöpää elimistössä, niin ei se metallin palaset kahvinporojon joukossa ole terveellisiä,
uutinen kehotti äkäsesti palauttamaan kahvit kauppaan takasi, siis ne todellaki voi olla myrkyllistä metallia,
mä tairan pistää ROSKIIN sekajätteisiin, polttakoon ne siellä ,,,Kaikenlaista harmia ne osaaki ihmisille aiheuttaa,
nyt kahvi on myrkyllistä, mitä
seuraavaksi ???? - Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Kaikenlaista harmia ne osaaki ihmisille aiheuttaa,
nyt kahvi on myrkyllistä, mitä
seuraavaksi ????Jokunen aika sitten oli noi VAUVAN PILTTI ruuissa jotain myrkkyä
aivan älytöntä ettei mikään enään ole välttämättä turvallista syödä,,,
- Anonyymi00104
Kaurapuuro on turvallista.
Jos niitä hiutaleita saa ostaa niin, ettei niissä ole mitään lisä aineita.
Onneksi kotinaisia hiutaleita saa.
Virosta voi ostaa hyviä vehnälauhoja, niillä saa pullataikinaankin sitkon, joka kotimaisesta vehnäjauhosta puuttuu,
jyvät kuoritaan ja kuoren mukana katoaa sitkoisin pinta osa .
Kotimyllyssä jauhetut vehnäjauhot ovat ravinteikkaimpia.
Aina kun jyviä saan maanviljelijältä, jauhan jauhot itse,- Anonyymi00105
tuli lapsuus mieleen,
meillä oli mylly rannassa siellä jauhettiin kylälisten viljat jauhoiksi,
tehtiin siellä paljon muutaki,
siitä kauan on lähes yhdeksänkymmentä vuotta, me lapsena leikittiin melkein päivät pitkä sen myllyn ympäristössä,
- Anonyymi00106
On taas se yö, kun heräsin ja uni ei tule.
Pakko nousta sängystä ja venytellä selkää ja kävellä hetki.
Lueskeli nettilehteä, Janne Ahonenkin on sitten Filmitähti.
No, tähtien tavat, vaihtanut vaimoa, ja aina kikii on lehdissä uutisena, kuuluisuutta sekin.
Yhdistetty on urheilun suosikkilajiksi noussut.
Nuoretkin pärjäävät,
Taidan mennä sulattelemaan uutisia ja kellahtaa patjalle.
Haukotus tuli; - Anonyymi00107
Minäkin heräsin n. klo 3:40 ja sen jälkeen ei ole uni tullut vaikka väliin yritin. Kahvia sitten juonut ja lukenut nettiä.
- Anonyymi00108
Minä nukuin 7 tuntia klo 20..00-03.00. ollut siis jo monta tuntia hereillä.
- Anonyymi00109
Mä menin nukkumaan noin klo: 01 tienoilla ja heräsin klo 10:30 tienoilla
oli tooooosi ihanaaaaaaaaaaaaaa nukkua piiiiiiiiiiiiiiitkään,
joskus tuntuu ettei haluis nousta koko päivänä sängystä, ,
kuitenki noi syd lääkkeet pakottaa nousemaan ottamaan ne, eikä enään viitti mennä niaan jatkamaan,
aurinko paistaa ihanasti , nyt kohta kn kansanradio loppuu pitää lähteä vähänulos,
kuhan saa ährättyä vaatteet päälleen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Anonyymi00110
Mä en varmaan edes osaisi nukkua 9-10 tunnin yöunia. Tietysti eri asia, jos oon kipeä niin silloin kyllä. Nukun hyvin 7-8 tuntia yössä ja tykkään mennä aikaisin nukkumaan. Aamun virkku illan torkku.
- Anonyymi00111
En taaskaan saanu itteä ulos,
vaikka maito on lopssa,
jospa homenna,- Anonyymi00112
Toivottavasti tänään on hyvä ilma, ja jaksat maidon hakuun.
Itse kävelin eilen jalkani kipeiksi. Vanha hermopinne jalkaterässä alkoi painamaan ja tuntui kun sukkakin olisi liian paksu jalkineeseen.
Nukuin ihan hyvin alkuyön. Heräsin kyllä liian varhain, mutta kahvin join juuri äsken, ja nyt alan ompelemaan koneella. Lyhensin parit housut ja päärmeet on oltava siistit, automaattikoneella ne syntyvät tuossa tuokiossa.
Hyvää Maanantaipäivää, Voimatsemppaus kaikille netti kavereille! <3. - Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Toivottavasti tänään on hyvä ilma, ja jaksat maidon hakuun.
Itse kävelin eilen jalkani kipeiksi. Vanha hermopinne jalkaterässä alkoi painamaan ja tuntui kun sukkakin olisi liian paksu jalkineeseen.
Nukuin ihan hyvin alkuyön. Heräsin kyllä liian varhain, mutta kahvin join juuri äsken, ja nyt alan ompelemaan koneella. Lyhensin parit housut ja päärmeet on oltava siistit, automaattikoneella ne syntyvät tuossa tuokiossa.
Hyvää Maanantaipäivää, Voimatsemppaus kaikille netti kavereille! <3.Mun ompelikoneet kaikki ovat rikki niissä neula lyö viereen vaikka käytin huollossa,
kai ne on jotenki kuluneet loppuun aikinaan kovassa käytössä
mistähän saisi hyvä jämäkän ompelukoneen , uutta en enään raski ostaa ne on hirmu kalliita, olin silloin enneki , mutta kun olin työelämässä ja nuori, ja terve,
aikoinaan tein paljon kaikenlaista ompeluhommia,
mekkoja ym asuja ja korjaus opelua, mutta koneet on menny ajan hampaassa rikki eikä ne näköjään huollaossa osaa enään niitä huoltaa käyttökuntoon,
useinole harmitellu kun enään ei ole ompelukonettakaan että voisi tehdä just noita vielä korjausomeluita, - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Mun ompelikoneet kaikki ovat rikki niissä neula lyö viereen vaikka käytin huollossa,
kai ne on jotenki kuluneet loppuun aikinaan kovassa käytössä
mistähän saisi hyvä jämäkän ompelukoneen , uutta en enään raski ostaa ne on hirmu kalliita, olin silloin enneki , mutta kun olin työelämässä ja nuori, ja terve,
aikoinaan tein paljon kaikenlaista ompeluhommia,
mekkoja ym asuja ja korjaus opelua, mutta koneet on menny ajan hampaassa rikki eikä ne näköjään huollaossa osaa enään niitä huoltaa käyttökuntoon,
useinole harmitellu kun enään ei ole ompelukonettakaan että voisi tehdä just noita vielä korjausomeluita,Ompelukoneliikkeet myyvät käyttetyjä ompelukoneita.
Minä sain asuntoni entiseltä omistajalta vanhan ompelukoneee, oli kunnossa, kun itse sen voitelin ja puhdistin, el ihuolsin vuosikymmenen pölystä,
Kone seissyt kellarin käytävällä..
Lidlissa on ollut myynnissä uusia ompelukoneita ja saumureita 48 eurolla, ostin lapsenlapsellekin molemmat, itselläni on Bernina vuodelta 1969, ja kone on kuin uusi, silloin kallis, mutta koriste ja ompeluohjelmat siinä on kuin uudemmissakin.
- Anonyymi00115
Päärmet ommeltu, nyt alan nahkatöihin. ulkona on polut niin jäässä, että parempi olla pirttitöissä.
- Anonyymi00116
Heräsin taas klo 2 jälkeen eikä uni enää tullut.
On vaihtoehtoista mitä tänään tekisin.
Tuo pääsiäissiivouskin pitäisi nyt aloittaa. Ja istuttaa vadeille jotain ohran vartta. Rairuohon siemeniä ei kaupoista enää juurikaan löydy.
En kylläkään tiedä onko siitä ohraruohosta muuhun kuin koristeeksi. Kissat kuulemma pitävät siitä, minulla ei ole kissaa. Voiko sitä ihminen syödä, miltä mahtaa maistua?- Anonyymi00117
Aloitin pyyhkiä järjestellä yhtä olohuoneen nurkkaa ja seinustaa, joulu- / talvitavaroita ja liinoja pois. Molemmat ikkunakyntteliköt meni eteisen yläkaappiin. Heti on huoneessa keväisempi tunnelma.
Otin esiin siemenpusseja, aion tänään istuttaa vihanneskrassia sekä tökkäsen pari valkosipulin kynttä multaan vartta kasvamaan. Verkkokauppatilaukseen laitoin ne ohraruohon siemenet.
Nyt tuli kevättunnelma, vaikka täällä Stadissa vettä sataakin. No, lumi varmasti sulaa pois. Pihamme lumiukkokin teki kuoleman jo monta päivää sitten. - Anonyymi00118
Jaksoin viedä roskat ja jutella hetken aikaa naapurin kanssa rapussa.
- Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Aloitin pyyhkiä järjestellä yhtä olohuoneen nurkkaa ja seinustaa, joulu- / talvitavaroita ja liinoja pois. Molemmat ikkunakyntteliköt meni eteisen yläkaappiin. Heti on huoneessa keväisempi tunnelma.
Otin esiin siemenpusseja, aion tänään istuttaa vihanneskrassia sekä tökkäsen pari valkosipulin kynttä multaan vartta kasvamaan. Verkkokauppatilaukseen laitoin ne ohraruohon siemenet.
Nyt tuli kevättunnelma, vaikka täällä Stadissa vettä sataakin. No, lumi varmasti sulaa pois. Pihamme lumiukkokin teki kuoleman jo monta päivää sitten.Istutukset tehty. Vihanneskrassin siementen kanssa voi olla niin ja näin., ovatko kovinkin vanhoja siemeniä eli lähtevätkö vielä itämään, mutta kolme tuoretta valkosipulinkynttä ovat kyllä täydessä terässään. Leikkaan niistä aina molemmat päät hiukan auki.
- Anonyymi00120
Anonyymi00118 kirjoitti:
Jaksoin viedä roskat ja jutella hetken aikaa naapurin kanssa rapussa.
Sinähän olit reips,
ootahan ,,,,, kohta minäki lähden,,,,,,,
maito ostosksille,,,,,
- Anonyymi00121
Vantaan 71v 5x murhaajaa / murhapolttajaa kutsutaan medioissa vanhukseksi. Itse olen 72. Olenko minäkin vanhus?
Vanhuus on mielestäni pikemminkin terveys- kuin ikäkysymys. Mutta onhan noita monenlaisia vaivoja itsellänikin.
Hölmöä. Olen nyt kuin mummuni muinoin. Hän kyllä samanikäisenä ja vanhempanakin oli vetreämpi kuin minä. - Anonyymi00122
Jotain ihme, useiden helikopterien / lentokoneiden pörinää on kaakkois-Helsingin taivaalla, jossain Kulosaaren / Kruunuvuoren edustalla, mahd. merellä. Flightradarilla ei näy mitään.
Voi tietysti liittyä Santahaminan toimintaankin, ellei siellä sitten etsitä jotain heikoille jäille lähtenyttä ylireipasta ulkoilijaa...?- Anonyymi00123
Jotkut sotsharjoitukset tällä hetkellä on ainaki. En muista misä päin,,..
- Anonyymi00124
Anonyymi00123 kirjoitti:
Prkl, siis sotaharjoitukset!
- Anonyymi00125
Anonyymi00123 kirjoitti:
on suuri sotaharjoitukset tuolla pohjois-suomessa siitä oli utisissa,
- Anonyymi00126
Anonyymi00125 kirjoitti:
on suuri sotaharjoitukset tuolla pohjois-suomessa siitä oli utisissa,
Juu, mut toi mainitsemani, jokseenkin ympyrää kiertävä, useiden helikopterien ääni, tuli Hgin etelä-kaakkoisrannikolta (jostain Kulosaaren eteläpuolelta ja Kruunuvuorenrannan ja Santahaminan länsipuolelta, luulen).
Ehkä ne oli sotaharjoituksia, ne ei kait näykään Flightradarilla? - Anonyymi00137
Anonyymi00126 kirjoitti:
Juu, mut toi mainitsemani, jokseenkin ympyrää kiertävä, useiden helikopterien ääni, tuli Hgin etelä-kaakkoisrannikolta (jostain Kulosaaren eteläpuolelta ja Kruunuvuorenrannan ja Santahaminan länsipuolelta, luulen).
Ehkä ne oli sotaharjoituksia, ne ei kait näykään Flightradarilla?Jäälautoilla joku oli?
- Anonyymi00127
nyt syömään puurooooo, voi silmän kera,
hyvää yötä,,,,, - Anonyymi00128
Hyvää aamua.
Linnuille on vietävä uutta ruokaa, otettava kastuneet siemenet pois,
Tuulen tuiskuttamat lumey t kun sulavat tarjolla olevissa siemenissä, eivät ne enää ole hyvää kamaa, vaan otan ne biojätteeseen.
Kellosta oli paristo melkein lopussa, mutta onneksi ei ole ainut.
Keitin aamukahvit puoli viideltä, ja olen nautiskellut, katsoin tietskarilta vanhan TV elokuvan.
Nyt piikkikengät jalkaan ja aamukävelylle.
Aamuvenytykset jo tehty.
Heips.- Anonyymi00129
Huomenta päivää,,,,
heräsin jotain klo 10 tienoilla,
vielä en ole saanu juuri mitään aikaan,
eiköhän tätä tästä vielä hyväksi muutu
kuhan kohta menen juomaan aamukahvit
sitten suunittelen mitä tekisin tänään, ehkä ulos, ehkä ei,
jää nähtäväksi,
nyt menen siitä kahia juomaan, kaneli korppujen kera,,,
moikka joksikiaikaa,
puuhasten hieman näitten kotiasioitten kanssa jonkinaikaa, ,, - Anonyymi00130
Sinulla on linnut kaverina,
muinoin oli meilläki,
puolisoni huolehti aina linnulille siemeniä
usein osti auringonkukan siemeniä kaupasta isonki pussin,
meillä asui myös siili pihapiirin varastokopin alla,
sinne oli niillä tilaa maan ja kopin välissä ,
ne pääsivät sinne pesimään,
myöhemmin ampiaiset rakenti pesän kopin räystään alle ,
niistä tahtoi olla haittaa varsinki jos meillä oli vieraita käymässä,
ne erikoisesti hyökkäsi heti vieraan kimpuun,
antoi meidän olla kyllä rahassa,
se kyllä harmitti, lapsenlapset pelkäsi niitä,
sinä varmaan asut joko rivitalossa tai omakotitalossa, kun sinulla on pihapiirissä lintuja,,,
minulla on ikuinen kaipuu maalaismaisemaan,,
nyt asun suuren kaupungin kivierämaassa,
kylmä kolkko katu ja pihapiiriki on korkeitten kerrostalojen sulkema tila, huh
hieman vanhusta ahdistaa,
oi kuinka kaipaakaan maalaismaisemaa,
meillä puolison kanssa oli haaveena muutaa maalle eläkepäiviä viettämään,
mutta luoja päätti toisin,
just kun päästiin eläkkeelle 40 vuoden työrupeaman jälkeen
niin puolisoni saiki kuolemaan johtavan diaknoosin ,
hän eli toistakymmentä vuotta sairauden kynsissä,
kuoli pois,
minä jäin yksin,
jälkeläiset elää omaa elämäänsä perheineen,
olen yksin,
lähi sukulaisetki kuolleet nyt vain nyyhkin ikävissäni ,
edelleen haaveilen silti maalaismaisemasta,,,,,
aurinkoki meni pilveen, se ihana aamu auriko katosi , ehkä se loistaa taas huomenaamulla,,,,
kirjoitelaan taas,,,, - Anonyymi00135
Anonyymi00130 kirjoitti:
Sinulla on linnut kaverina,
muinoin oli meilläki,
puolisoni huolehti aina linnulille siemeniä
usein osti auringonkukan siemeniä kaupasta isonki pussin,
meillä asui myös siili pihapiirin varastokopin alla,
sinne oli niillä tilaa maan ja kopin välissä ,
ne pääsivät sinne pesimään,
myöhemmin ampiaiset rakenti pesän kopin räystään alle ,
niistä tahtoi olla haittaa varsinki jos meillä oli vieraita käymässä,
ne erikoisesti hyökkäsi heti vieraan kimpuun,
antoi meidän olla kyllä rahassa,
se kyllä harmitti, lapsenlapset pelkäsi niitä,
sinä varmaan asut joko rivitalossa tai omakotitalossa, kun sinulla on pihapiirissä lintuja,,,
minulla on ikuinen kaipuu maalaismaisemaan,,
nyt asun suuren kaupungin kivierämaassa,
kylmä kolkko katu ja pihapiiriki on korkeitten kerrostalojen sulkema tila, huh
hieman vanhusta ahdistaa,
oi kuinka kaipaakaan maalaismaisemaa,
meillä puolison kanssa oli haaveena muutaa maalle eläkepäiviä viettämään,
mutta luoja päätti toisin,
just kun päästiin eläkkeelle 40 vuoden työrupeaman jälkeen
niin puolisoni saiki kuolemaan johtavan diaknoosin ,
hän eli toistakymmentä vuotta sairauden kynsissä,
kuoli pois,
minä jäin yksin,
jälkeläiset elää omaa elämäänsä perheineen,
olen yksin,
lähi sukulaisetki kuolleet nyt vain nyyhkin ikävissäni ,
edelleen haaveilen silti maalaismaisemasta,,,,,
aurinkoki meni pilveen, se ihana aamu auriko katosi , ehkä se loistaa taas huomenaamulla,,,,
kirjoitelaan taas,,,,Asun puutaloalueella kaupunkialueella. Meillä on vanhanaikaiset
pihat kuin maalaismökeissaä ennen. Aika ihanaa.
- Anonyymi00131
Päälle tunti kului kun kävin bussilla Hertsikan Hertan postissa hakemassa poliisilaitoksen myöntämän uuden 5v-henk.todistukseni. Köpöttelin hitaasti yhden kyynärsauvan varassa, vahvistan näin jalkojani. Mutta kuuma tuli.
Sitten kiersin UFF:llä tsekkaamassa näkyykö siellä sinne ennen joulua viemiäni vaatteita. En huomannut. Joko ovat menneet hyvin kaupaksi, tai eivät ole vielä laitettu esille.
Keväinen sää, todellakin, +3°. Toppatakki tuntui kuumalta, mutta pitää varoa myös, ettei liian kepeillä vaatteilla vilustu. Mulla on kyllä ohuempikin toppis olemassa, pitää ehkä alkaa käyttää sitä.- Anonyymi00132
Kevät on aina hieman oikullinen,
mua aina ennen mummoni varoitti
kevään kylmyydestä
sanoi jotain: " kevät kymänen iskee " - Anonyymi00133
Varjoisammalla kohtaa jalkakäytävää oli sekaisin lunta ja jäätä. Hitaasti, kepin terää apunakäyttäen sekä kahden auton välistä, toisesta kiinnipitäen, onnistuin kaatumatta pääsemään kadulle, joka oli vain märkä. Tuol on nyt vaarallista, pitää jo ennalta tsekata, ettei mene liukkaille kadunpuolille.
- Anonyymi00134
Anonyymi00133 kirjoitti:
Varjoisammalla kohtaa jalkakäytävää oli sekaisin lunta ja jäätä. Hitaasti, kepin terää apunakäyttäen sekä kahden auton välistä, toisesta kiinnipitäen, onnistuin kaatumatta pääsemään kadulle, joka oli vain märkä. Tuol on nyt vaarallista, pitää jo ennalta tsekata, ettei mene liukkaille kadunpuolille.
Hyvä kun selvisit kaatumatta kotiin,
vanhalta helposti kakeaa lut ja lonnka vaurioituu jos kaatuu,,,, - Anonyymi00136
Anonyymi00134 kirjoitti:
Hyvä kun selvisit kaatumatta kotiin,
vanhalta helposti kakeaa lut ja lonnka vaurioituu jos kaatuu,,,,Sepä se eikä vanhan luut luudu enää hyvin eikä nopeasti.
- Anonyymi00138
Mun pitäis piristyä
homenna pitäisi jaksaa lähteä ulos,
samoin suihkussa pitäisi jaksaa käydä,
mistä saisi voimia- Anonyymi00139
Itsellä, kun ei olisi voimia, niin "pakotan" itseni. Mulla on joka päivälle kännyn kalenterissa suunnitelmat mitä kunakin päivänä teen.
Sitten sängyssä muutoin leväten tai täällä tietsikalla istuen, aina väliin pyrähtelen kerralla tekemässä jonkin pienemmän homman. Ja taas lepo. Merkitsen heti kalenteriin minkä työn olen tehnyt ja koen tyytyväisyyttä, että olen saanut ne vuorollaan aikaiseksi. Suunnittelen vain kerralla pieniä tehtäviä, mutta päiville sen verran kuin kulloinkin jaksan.
Jo pelkästään rappuun jätesäkkien kanssa meno ja aamutossuissa roskikselle köpöttely on pientä voimaa vaativaa, mutta olen aina tyytyväinen kun hitaasti menen alas rappuja ja kaiteesta kiinipitäen kiskon itseäni takaisin ylös.
Toissapäivänä hyvin siivosin yhden puolen olohuonetta ja tänään on toisen huoneen puolikkaan vuoro. On perusteellisempi "kevätsiivous", niin sanotusti.
Tänään tulee taas verkkokaupan tilaus, toivottavasti heillä on niitä Verso-ohraruohon siemeniä, niin saan nekin istutettua. - Anonyymi00140
Anonyymi00139 kirjoitti:
Itsellä, kun ei olisi voimia, niin "pakotan" itseni. Mulla on joka päivälle kännyn kalenterissa suunnitelmat mitä kunakin päivänä teen.
Sitten sängyssä muutoin leväten tai täällä tietsikalla istuen, aina väliin pyrähtelen kerralla tekemässä jonkin pienemmän homman. Ja taas lepo. Merkitsen heti kalenteriin minkä työn olen tehnyt ja koen tyytyväisyyttä, että olen saanut ne vuorollaan aikaiseksi. Suunnittelen vain kerralla pieniä tehtäviä, mutta päiville sen verran kuin kulloinkin jaksan.
Jo pelkästään rappuun jätesäkkien kanssa meno ja aamutossuissa roskikselle köpöttely on pientä voimaa vaativaa, mutta olen aina tyytyväinen kun hitaasti menen alas rappuja ja kaiteesta kiinipitäen kiskon itseäni takaisin ylös.
Toissapäivänä hyvin siivosin yhden puolen olohuonetta ja tänään on toisen huoneen puolikkaan vuoro. On perusteellisempi "kevätsiivous", niin sanotusti.
Tänään tulee taas verkkokaupan tilaus, toivottavasti heillä on niitä Verso-ohraruohon siemeniä, niin saan nekin istutettua.Minä en edes avaa kännykkääni joka päivä, ellei joko soita,
Se on puhumista varten, ja joskus tulee viestejä, varatuista ajoista, esim, kampaajalle.
Eilen pesin neljä koneellista pyykkiä ja aamupäivällä pesin kylppärin seinät etikalla, kun vedessä on niin paljon kalkkia, että laattojen pinta muuttuu kiillottomaksi.
Vahva etikkavesi auttaa.
Tänään silitän pyykkini, ja menen ulos aurinkoon, lumi antaa hyvän heijastuksen ja naama ruskettuu!
Ompelukonekin on valmiina, yöpuvun ompelu, jos maltan ulkoilultani säästää luonnon valoisaa aikaa ompeluun. Vielä on päivät lyhyitä!
- Anonyymi00141
Heippa rallaa. Kahvi - rallista jolta juuri palasin.
Ostin reissullani 17 pakettia tarjouskahveja, hinta alla 5 euroa paketti.
Halpaa, kun bensakaan ei maksa ihan 2 euroolitrelta.
Mutta kuraa ja rapaa riitti, pieniä tulvapaikkojakin, kiertää pitää, ettei mene vettä auton arkoihin paikkoihin.
Mutta kahvia on nyt kaapissa, säilyvyyttäkin paketeissa ja viileässä kun säilyttää, ei kahvin rasvat muutu kitketiksi.
Sade päivä, synkkää ja kovaa tuulta, ei ihan myrskyä, mutta voi olla avoimilla paikoilla tuntuvaa ja kylmää, kun mittari melkein pakkasella.
Nyt kahvin keittoon ja sitten eilistä muusia ja läskisoosia.
Ja kävin lääkärissäkin tutkimuksia määräsi, kirurgien käsiin ja oli siellä joku muukin erikoislääkäri määräyksessä. ja Fyssarillekin aika varaus, että näin sairas, vaikka näyttää terveeltä.- Anonyymi00142
Sinulla on vielä tulevaisus,,,,,,, onnea siitä ,,,,,
meikälle lääkäriin meno on sama kuin kuoleman tuomio,
mieli maassa mataa,
synkät pilvet taivaanrannalla
tuskissaan
levottomasti
kertoo
holia on tulossa,
musta maailma pauhaa,
on jäleen sota
vanhus väsyy
sekavus ahdistaa ,
raskaat on aatokset
tuntematomaan huomiseen,
vanhus lovuttaa
jättää maailman ,
ostaa vain menolipun
muuttaa " vaivaisten-taloon "
lepämään,
työ tehty elämälle !
kirj. mummi * 2026 v
sota aikana vanhainkotia sanottiin " vaivaistaloksi" ,,,,
se on kohta todellisuutta oamalla kohdalla,
voimat on lopussa,
paremmasta ei ole toivoakaan,
kirjoitellaan silti kuulumisia niin kauan kuin luoja suo sen lahjan vielä meille ! - Anonyymi00143
Anonyymi00142 kirjoitti:
mieli maassa mataa,
tuskissaan
levottomasti
kertoo
holia on tulossa,
musta maailma pauhaa,
on jäleen sota
vanhus väsyy
sekavus ahdistaa ,
raskaat on aatokset
tuntematomaan huomiseen,
vanhus lovuttaa
jättää maailman ,
ostaa vain menolipun
lepämään,
työ tehty elämälle !
kirj. mummi * 2026 v
voimat on lopussa,
kirjoitellaan silti kuulumisia niin kauan kuin luoja suo sen lahjan vielä meille !korjaus,,,
siis huolia on tulossa,,, sori,,, - Anonyymi00147
Anonyymi00142 kirjoitti:
mieli maassa mataa,
tuskissaan
levottomasti
kertoo
holia on tulossa,
musta maailma pauhaa,
on jäleen sota
vanhus väsyy
sekavus ahdistaa ,
raskaat on aatokset
tuntematomaan huomiseen,
vanhus lovuttaa
jättää maailman ,
ostaa vain menolipun
lepämään,
työ tehty elämälle !
kirj. mummi * 2026 v
voimat on lopussa,
kirjoitellaan silti kuulumisia niin kauan kuin luoja suo sen lahjan vielä meille !No, täällähän mummi vielä on! Kyselinkin täällä jokin aika sitten "Herttoniemessä asuvaa mummoa", en tiedä oletko juuri hän?
- Anonyymi00148
Anonyymi00147 kirjoitti:
No, täällähän mummi vielä on! Kyselinkin täällä jokin aika sitten "Herttoniemessä asuvaa mummoa", en tiedä oletko juuri hän?
Joo. Muutin Herttoniemestä jpnpois.
- Anonyymi00150
Anonyymi00147 kirjoitti:
No, täällähän mummi vielä on! Kyselinkin täällä jokin aika sitten "Herttoniemessä asuvaa mummoa", en tiedä oletko juuri hän?
Huomenta !
Kiva kun kyselit ,
en ole " Herttoniemen mummo "
olen oikea pohjois-pohjanmaan mummi*
se " seita-muori " ym,
tuntematon, suomi mummi , viloSofi, kaztrin ym.
-- nyt maailmani näyttää mustalta,
oma fyysinen kunto heikkenee,
helpottaakseni sieluni tuskaa
kirjoitan joskus noita sanan pirskeitä bitti-avaruuteen,
myös omaan pöytälaatikoon,
olen ujo , en kirjoita runojani oikealla nimellä julkisuuteen , nimmari riittää,
kirjoitan sanan
joskus toisenki ,
hyvää päivänjatkoa ,
nyt aamupala kutsuu,
kirjoitelaan taas,,,,,
jos luoja suo,,,,, - Anonyymi00153
Anonyymi00142 kirjoitti:
mieli maassa mataa,
tuskissaan
levottomasti
kertoo
holia on tulossa,
musta maailma pauhaa,
on jäleen sota
vanhus väsyy
sekavus ahdistaa ,
raskaat on aatokset
tuntematomaan huomiseen,
vanhus lovuttaa
jättää maailman ,
ostaa vain menolipun
lepämään,
työ tehty elämälle !
kirj. mummi * 2026 v
voimat on lopussa,
kirjoitellaan silti kuulumisia niin kauan kuin luoja suo sen lahjan vielä meille !Kun olin lapsi, äidilläni oli tapana pelleillä ja esittää "Lusin kunnalliskodin asukkaita". Ennenmuinoin oli kunnalliskodeissa todella raihnaista väkeä.
- Anonyymi00144
Kunnallisia pieniä vanhainkoteja oli lähes joka kunnassa.
Siellä oli tuttuja asukkaita ja hoitajia. Se oli varmasti mukavaa.
Nyt palvelutalot on kolkkoja jättilaitoksia.- Anonyymi00145
Uutisten perusteella nyky palvelutalot on pelottavia laitoksia,
vanhukset kuolee vaikka apua koittavat soittaa, hoitajia ei näy eikä kuulu avuksi,
taitaa olla kotonaki turvallisempaa viettä vanhuus kuolemaan asti, - Anonyymi00146
Anonyymi00145 kirjoitti:
Uutisten perusteella nyky palvelutalot on pelottavia laitoksia,
vanhukset kuolee vaikka apua koittavat soittaa, hoitajia ei näy eikä kuulu avuksi,
taitaa olla kotonaki turvallisempaa viettä vanhuus kuolemaan asti,Palvelutalojen palveluksista maksetaan: rahat ottavat, mutta sovittuja palveluksia ei saakaan.
- Anonyymi00152
Töissä tokaistiin kun tuli vaikea paikka et; nyt pitää kysyy neuvoo kunnalliskodista....heh.
- Anonyymi00149
Onko aika muuttanut ihmisten suhtautumista vanhempaan väestöön?
Olen koko ikäni teititellyt vanhoja ihmisiä, ja aina tuntemattomia, itseäni vanhempia.
Nyt sinutellaan joka paikassa, kohdellaan töykeästi jos tarvitsee jotain apua ja olen havainnut, että Terveyskeskuksessa aiemmin asiakaspalvelussa oltiin avulaiaitaja kohetliaita,
Tekeekö joka paikassa vallitseva kiire ihmisitä töykeitä?
Kauppojen kassat ovay, ihme kyllä, säilyttäneet tavan tervehtia ja olla kohteliaista jokaiselle, Hyvän Päivän toivotus kuullu jokaisen maksutapahuman jälkeen.
Onko kokemuksia?
Liika kiire ahdistaa, siksi en syytä taannoisesta huonosta, minuna kohtaan osoitetusta käytöksestä, vaikka en katso tehneeni mitään väärää kysymällä omia tietojani. - Anonyymi00151
Vaivaistalo
oliski hyvä sana nyky vanhusten palvelutaloille ,
niitä pitäisi alkaa taas perustamaan yhteiskuntaamme
meille loppuelämän kynnyksillä oleville vaivaisille vanhuksislle !- Anonyymi00154
Maamme hallitus on tehnyt sellaiset kait, että yksituýinen ihminen ei saa omaa äitiä ja isää hoitaa ilman, että yhteiskunta puuttuu siihenkin.
Kaikesta on tehty muka niin vaarallista, ja on pakko puuttua kaikkeen.
Antakaa lasten hoitaa vanhuksensa, puuttumatta siihen mitä apuja yhteiskunnalya pyytää, jos selviävät kuin ennen vanhaankin, Mummot ja papat samassa pöydässä! - Anonyymi00155
Anonyymi00154 kirjoitti:
Maamme hallitus on tehnyt sellaiset kait, että yksituýinen ihminen ei saa omaa äitiä ja isää hoitaa ilman, että yhteiskunta puuttuu siihenkin.
Kaikesta on tehty muka niin vaarallista, ja on pakko puuttua kaikkeen.
Antakaa lasten hoitaa vanhuksensa, puuttumatta siihen mitä apuja yhteiskunnalya pyytää, jos selviävät kuin ennen vanhaankin, Mummot ja papat samassa pöydässä!niin jooo onko enään yhdesänkymppisellä itsemääräämisoikeutta,
sitäki kyseltii uutisissa,
kun vanhus oli viety vastoin tahtoaan tutkittavaksi hoitoon
kun oli kieltäytyny syömästä lääkeitä ???????????????????????????????
nyt viedään siitäki syystä tutkittavaksi hoitoon kun syö lääkeitä
heh heheehhehehee
onko meillä yhteiskunta tull hulluksi oikeesti ?????????????? - Anonyymi00156
Anonyymi00155 kirjoitti:
niin jooo onko enään yhdesänkymppisellä itsemääräämisoikeutta,
sitäki kyseltii uutisissa,
kun vanhus oli viety vastoin tahtoaan tutkittavaksi hoitoon
kun oli kieltäytyny syömästä lääkeitä ???????????????????????????????
nyt viedään siitäki syystä tutkittavaksi hoitoon kun syö lääkeitä
heh heheehhehehee
onko meillä yhteiskunta tull hulluksi oikeesti ??????????????Voihan se olla, ettei vanhus ymmärrä enää omaa parastaan, ei ota tarpeellisia
lääkkeitään. - Anonyymi00157
Anonyymi00156 kirjoitti:
Voihan se olla, ettei vanhus ymmärrä enää omaa parastaan, ei ota tarpeellisia
lääkkeitään.Ei ole pakko syödä lääkkeitä.
Sellaista lakia ei ole olemassa! - Anonyymi00158
Anonyymi00157 kirjoitti:
Ei ole pakko syödä lääkkeitä.
Sellaista lakia ei ole olemassa!Ei tietenkään ole, mutta eräskin tuntemani ymmärtämätön ja itsepäinen
iäkäs ihminen kieltäytyi syömästä sydänlääkkeitään ja kuoli.
Ensin kuoli hänen kissansa, jolle hän lääkkeensä syötti.
- Anonyymi00159
Tänään pesen koneessa pieniä makuuhuoneen mattoja ja laitan makkaria muutoinkin kevätkuntoon. 🐥
- Anonyymi00160
Ihanaa , sinä se jaksat,
mä en enään jurikaan jaksa kuten ennen , siivokset on menneisyyttä elämässäni, joskus ihanitkettää kun ei enään kykene jurikaa mihinkään
mielenkiintoiseen, jotka ennen oli jopa rtiinia,
hyvää päivänjatkoa ,,, - Anonyymi00161
Anonyymi00160 kirjoitti:
Ihanaa , sinä se jaksat,
mä en enään jurikaan jaksa kuten ennen , siivokset on menneisyyttä elämässäni, joskus ihanitkettää kun ei enään kykene jurikaa mihinkään
mielenkiintoiseen, jotka ennen oli jopa rtiinia,
hyvää päivänjatkoa ,,,rutiinia u kirjain oikuttelee taas, montakertaa pitää painaa,
- Anonyymi00162
Tuuletuksia kaipaa kämppä ja palstat.
Mattojen pesua olen ajatellut, mutta koneessa pestäviä mattoja ei ole ja kuivuminen kestää, joten kesään jää, muuten olen siivouksista joka viikko huolehtinut.
Nyt olen katsonut Palympilaisia ja samalla tehnyt sukkahuoltoa ja parittanut pesun jälkeen oikeille pareille, liian tiukat heitän poltettaviin roskiin.
Kun sukka kiristää nilkasta on koko jalka kuin tulessa.
Sukkien suut katkaisen, koska löysää sukkaa en ole vielä löytänyt, miehet valittavat samaa.
Ilma on plussan puolella, mutta jäätä ja lunta on joka puolella, ei ole maata näkyvissä, vaikka en ole merellä!- Anonyymi00163
Sukat on tosiaan kumman pieneksi tehtyjä, ei standardit ole kohdalla, 43 numeron sukka on kuin 38, mut se johtuu kai siitä kun ne tehdään jossain kaukana Intiassa tai jossain, siellä ihmiset on pienikokoisia.
- Anonyymi00164
Anonyymi00163 kirjoitti:
Sukat on tosiaan kumman pieneksi tehtyjä, ei standardit ole kohdalla, 43 numeron sukka on kuin 38, mut se johtuu kai siitä kun ne tehdään jossain kaukana Intiassa tai jossain, siellä ihmiset on pienikokoisia.
Itse olen sairaalassa käytyäni ottanut sieltä mukaani (= varastanut...) yhdet sairaalan sukat. Saan ne helpoimmin vedettyä jalkaani, eivät kiristä. Ne saan myös, toisen jalan avulla, helpoimmin vedettyä jalastani.
Nyt on olohuoneen viimeinen, isompi matto koneessa, laitan sen sitten keinutuolin päälle kuivumaan. Kolme koneellista suht. pikkumattoja pessyt tänään. Olkkari on sitten sitä myöten selvä.
Huomenna laitan eteisen ja kylppärin kevätkuntoon. Pesen matot jne ja sitten on koko koti kesäksi valmis. On kyllä muitakin pikkutöitä, mutta ne menee aina muun ohella. - Anonyymi00173
Löysiä sairaalan sukkia eli valkoisia ns. ”putkisukkia” myytiin vielä muutama vuosi sitten apteekissa.
Nyt ne ovat valitettavasti poistuneet ainakin Yliopiston Apteekin valikoimista. Erikoistarvikeliikkeistä en ole ole kysynyt.
Ostin aikoinaan parikymmentä paria ja olen käyttänyt koti- ja yösukkina yksi pari/vuorokausi. Kestävät hyvin pesua.
Putkisukat ovat kätevät siinäkin, jos iltaisin tai saunan jälkeen rasvaa jalat. - Anonyymi00174
Anonyymi00163 kirjoitti:
Itse ostan marketista suurinta kokoa 43/45 ja aina samaa väriä. Kutistuvat pesussa sopivan kokoisiksi, eikä tarvi lajitella.
- Anonyymi00166
Siivoushulluus johtuu usein ahdistuksesta.
- Anonyymi00170
Ei hän varmasti siivoushullu ole!
Voisi hiukan ajtella kirjoittaessaan kuinka ilkeästi nimittelee!!!!!
Hän tekee siivoukset suunnitellusti, ei hulluna heiluen! - Anonyymi00171
Anonyymi00170 kirjoitti:
Ei hän varmasti siivoushullu ole!
Voisi hiukan ajtella kirjoittaessaan kuinka ilkeästi nimittelee!!!!!
Hän tekee siivoukset suunnitellusti, ei hulluna heiluen!Kiitos.
Nyt on meneillään viimeiset huoneet eli eteinen ja kylppäri. Matot pyörivät koneessa.
Nyt on talvi siivottu pois, kevät voi tulla. 🌸
- Anonyymi00167
Jospa sitä sitten nyt koittais alottaa nukkumaan menoa, tiedä-hantä saako unta, ensin pitää ottaa pilleri ja ootella kuhan vaikutus alkaa tuntua niin kömpii sitten sänkyyn,
hyvää yötä,
jos uni ei tule tulen sitten takasi koneelle teitä jututtamaan,
kauniita uni teille jotka saatte unenpäästä kiinni,,,,- Anonyymi00168
Jos ottaa unipillerin pitäisi mennä heti sänkyyn.
- Anonyymi00169
Anonyymi00168 kirjoitti:
Jos ottaa unipillerin pitäisi mennä heti sänkyyn.
Nukahtamis pilleri ei heti toimi, siksi aina katton TV:tä siihen asti kun uni alkaa tulla ja sitten vasta kömmin sänkyyn, siihen odotteluun menee noin puolituntia,
- Anonyymi00172
Anonyymi00169 kirjoitti:
Nukahtamis pilleri ei heti toimi, siksi aina katton TV:tä siihen asti kun uni alkaa tulla ja sitten vasta kömmin sänkyyn, siihen odotteluun menee noin puolituntia,
En ole koskaan käyttänyt mitään unilääkkeitä, en tunne niiden tehoa.
Nyt jo edesmennyt pariskunta kertoi käyttävänsä jotain luonnonlääkettä, mutta vaimo kuitenkin käytti Diapamia. Muistamattomana otti niitä kai päivälläkin, kun ahdisti.
Kuolemansyystä en ole koskaan kuullut, mutta aiemmin joskus kaatui ja loukkasi päänsä, silloin olo epäilys noista pillereistä.
Vaarallisia lääkkeitä, en kokeile, enkä ole ahdistustakaan kokenut, vaikka nukun huonosti. - Anonyymi00175
Anonyymi00172 kirjoitti:
Nyt jo edesmennyt pariskunta kertoi käyttävänsä jotain luonnonlääkettä, mutta vaimo kuitenkin käytti Diapamia. Muistamattomana otti niitä kai päivälläkin, kun ahdisti.
Kuolemansyystä en ole koskaan kuullut, mutta aiemmin joskus kaatui ja loukkasi päänsä, silloin olo epäilys noista pillereistä.
Vaarallisia lääkkeitä, en kokeile, enkä ole ahdistustakaan kokenut, vaikka nukun huonosti.Diapam onki vaarallinen lääke
sitä EI saa käyttää kuin vain kurina kuten antipiottiaki jos joskus tarvii ahdistukseen helpotusta, mutta JATKUVAAN KÄYTTÖÖN EI MISSÄÄ NIMESSÄ SAA KÄYTTÄÄ,
mulla on imovane 1/2 siis puolikas jota käytän siitä ei ole ollkoskaan mulle haittaa, - Anonyymi00176
Anonyymi00169 kirjoitti:
Kyllä se toimii nopeasti, kun vain pistät pään tyynyyn.
Sen paras ja nopein unta antava teho menee ohi jos kuppelehtii ylhäällä
sen ottamisen jälkeen. - Anonyymi00177
Anonyymi00172 kirjoitti:
Vaarallisia lääkkeitä, en kokeile, enkä ole ahdistustakaan kokenut, vaikka nukun huonosti.Diapam ei ole unilääke. Se on lääke ahdistukseen. Ei se oikein käytettynä ole
vaarallinen ja sen vaikutus riippuu annostuksestakin.
- Anonyymi00178
Syökäähän unipillereitä, varmasti on aamuyöllä kuiva suu.
- Anonyymi00179
höh, siihen ON keino jotta suun kuivuus ei haitaa yhtään,
apteekista voi ostaa
suugeeliä
mä joka ilta pistän sitä suuhun niin saa nukkua yönsä rauhassa, - Anonyymi00180
Ei pidä paikkansa. Sinä et edes syö unipillereitä, väitit jossain ja nyt muka tiedät
kaiken niistä. - Anonyymi00181
Anonyymi00179 kirjoitti:
höh, siihen ON keino jotta suun kuivuus ei haitaa yhtään,
apteekista voi ostaa
suugeeliä
mä joka ilta pistän sitä suuhun niin saa nukkua yönsä rauhassa,Minä syön xylitolipurkkaa, siitä tulee paljon sylkeä suuhun.
- Anonyymi00182
Anonyymi00180 kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Sinä et edes syö unipillereitä, väitit jossain ja nyt muka tiedät
kaiken niistä.Kenelle huudat, kuka ei syö, jos joku syö, mistä tedät kuka söi ja kuka ei?
Tietoa ei ole mutta puhetta tule!
- Anonyymi00183
Omia juttuja ja ikäni on enemmän kuin palstalla vaaditaan, alaikäiset eivät osanneet ki kuin leipoa kakkaa lattialla, kun meikä jo opetteli aakkosia!
Juuri loppui Paikka auringossa musiikkiohjelma Radio Suomen kanavalla.
Tanssinpas tyyny kainalossa joka ainoan kappaleen.
Jalat ja lantiot tykkää! - Anonyymi00184UUSI
Miksi vanhuus on niin vaikeeta aikaa ?
- Anonyymi00185UUSI
Koko eletty elämä kannettavana.
- Anonyymi00186UUSI
Eihän tämä kaikille ole vaikeaa, koska jotkut voivat
hyväksyä muutokset omassa kehossa ja mielessä.
Ikä tuo mukanaan hyvää ja huonoa,
nautitaan rauhallisuudest aja kiireettömyydestä.
--- ja näistä valvomisistakin, Heräilyä, ja nukkumista vuoroin. - Anonyymi00187UUSI
Anonyymi00186 kirjoitti:
Eihän tämä kaikille ole vaikeaa, koska jotkut voivat
hyväksyä muutokset omassa kehossa ja mielessä.
Ikä tuo mukanaan hyvää ja huonoa,
nautitaan rauhallisuudest aja kiireettömyydestä.
--- ja näistä valvomisistakin, Heräilyä, ja nukkumista vuoroin.Olenkin taas valvonut koko yön. Viime yö oli samanlainen...
- Anonyymi00188UUSI
Ruokalaatikko verkkokaupasta tuotiin taas. Vähän pienempi satsi kuin tavallisesti, mutta riittää viikoksi, en näe nälkää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh814398Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.1953522Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit1363380Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j2242638"Kostokakka!" Farmi Suomen pehtoori avaa sanaisen arkkunsa Frederikin haisevasta jäynästä
Voi hyvänen aika Reetun touhuja! Pehtoori Terho Häkkinen sai ennen näkemätöntä höykytystä heti Farmi Suomi -realityn alk212281Ylen juontaja möläytti suorassa radio-ohjelmassa
Ylen Radio Suomen juontaja Samuli Aaltonen käytti törkeää kieltä maanantaiaamupäivän Koko Suomen radio -ohjelman lähetyk432248Katsoitko Petolliset, mitä mieltä?
Vanajanlinnan käytävät ja salongit täyttyvät jälleen kuiskailuista, salaisuuksista ja petoksista. Petollisten uudella112056- 292004
Onko Janne Naakka tuttu kasvo ja mitä mieltä olet Farmi-kokoonpanosta?
Somevaikuttaja Janne Naakka on tubettaja ja bloggaaja sekä yksi uuden Farmi Suomi -kauden kisaajista. Naakka tuottaa mm.01953Tidjan Ba paljastaa kihlatusta, Kolmiodraaman Heidistä - Mielipahaa tästä syystä Farmilla
Tidjân Ba on mukana uudella Farmi Suomi -kaudella. Ban kihlattu on Kolmiodraama-realitystä tuttu Heidi Kytö. Ba ja Kyt11895