Toiminta, jossa henkilö valehtelee, kiertää totuutta ja juonittelee saadakseen ihmiset tappelemaan keskenään, viittaa usein
manipuloivaan käytökseen, joka liittyy tiettyihin persoonallisuushäiriöihin tai psykologisiin tiloihin.
Sätissä häärää tallainen hekiö (tai henkilöitä). Tämä näkyy sekä chat -huoneessa ja etenkin täällä keskustelussa, jossa on helppo piiloutua anonyymiksi.
Esimerkiksi sosiopaatit voivat juonitella ihmisiä toisiaan vastaan ilman syyllisyydentuntoa.
Voiko tämä johtua esim pitkään jatkuneesta työttömyydestä, epätyydyttävistä ihmissuhteista omasa elämässä? Ehkä syy on tyytymättömyydessä omiin saavutuksiin ja siitä johtuva turhautuminen.
Juonittelua, kieroilua, kalabaliikin synnyttämisestä nauttimista
6
797
Vastaukset
- Anonyymi00001
Enpä tiedä täällä mutta todistanut chatin puolella aikamoista kiusaamista. Porukalla taas käyty yhden kimppuun ilman mitään järkevää syytä ja näyttää siltä että myös levitelty perättömiä juttuja toisen nimissä, ellei jopa esiintyen itse tänä henkilönä. Motiiveina varmaan vanhat kunnon kateellisuus tai mustasukkaisuus. Ei kestetä sitä että toisesta pidetään, silloin tulee tarve pistää se matalaksi. Vaikkapa näemmä isommalla joukolla. Ainoa mitä tällä saa aikaan on että paljastaa kaikille kuinka paha on. Koska pahuutta se kiusaaminen ja maalitus on. Tätä sitten harrastetaan vaihtuvin nikein, omalla nikillä voi olla "kunnolla".
- Anonyymi00002
Porukalla kimppuun käyminen on tietyn ryhmittymän tyyliä ollut ammoisista ajoista alakaen sättihuoneessa. Pääpukarit määrää ja lampaat seuraavat perässä peläten itse joutuvansa tulilinjalle, elleivät seuraa perässä.
Sitten on vielä ns. hyväuskoiset hölmöt, joita on helppo manipuloide uskomaan melkeinpä mitä tahansa. Omilla aivoilla ajatteluun kun kaikki eivät kykene. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Porukalla kimppuun käyminen on tietyn ryhmittymän tyyliä ollut ammoisista ajoista alakaen sättihuoneessa. Pääpukarit määrää ja lampaat seuraavat perässä peläten itse joutuvansa tulilinjalle, elleivät seuraa perässä.
Sitten on vielä ns. hyväuskoiset hölmöt, joita on helppo manipuloide uskomaan melkeinpä mitä tahansa. Omilla aivoilla ajatteluun kun kaikki eivät kykene.Kannattaa jatkaa siis provosointia, eikö? Sitä saa mitä tilaa. Turha sen on itkeä jos on itse aiheuttanut 🤷♂️ Mitä muuta tämäkään on?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kannattaa jatkaa siis provosointia, eikö? Sitä saa mitä tilaa. Turha sen on itkeä jos on itse aiheuttanut 🤷♂️ Mitä muuta tämäkään on?
Nythän se vastaus tulikin kuin suoraan oppikirjasta reväistynä:
Syyllistäminen (uhriutuminen): Kiusaaja väittää kiusatun itse ansainneen sen, käyttäytyneen ärsyttävästi tai aiheuttaneen tilanteen ("sehän aloitti", "se on niin herkkä").
Kun kiusaaminen paljastuu, on tärkeää, ettei kiusaajan puolusteluja uskota, vaan keskitytään kiusatun kokemukseen. Kiusaaminen on aina vallankäyttöä ja pahan mielen aiheuttamista, johon on puututtava.
- Anonyymi00005
Mut miten tääkään liittyy chattimummujen kissoihin?
- Anonyymi00006
Mummut tykkää mirreistä, mirrit tykkäät kateista, katit tykkää mummoista! Ihan selkee deduktio, kuten sätissä on tapana yksin kertaistaa multi liittymät !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa233294Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.172244Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1301869Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101276Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631137Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501022- 39900
- 54788
- 67731
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30725