Helsinki puolittaa liha- ja maitohankinnat kouluissa ja päiväkodeissa vuoteen 2030 mennessä.
Liha ja maito korvataan kasvipohjaisella ruoalla. Muutoksessa tullaan noudattamaan uusia ravitsemussuosituksia sekä turvataan ruoan maistuvuus.
Kuntalaisilla on oikeus tieteeseen perustuvaan päätöksentekoon.
Aiempien tutkimusten mukaan suomalaislapset syövät liikaa lihaa ja liian vähän esimerkiksi palkokasveja.
Tämä on hyvä päätös myös järkevän taloudenpidon kannalta sillä tutkimusten mukaan kasvisruoka tulisi edullisemmaksi.
Helsinki on edelläkävijä
7
123
Vastaukset
- Anonyymi00001
Koululaiset jättävät pahanmakuiset kasvikset syömättä. Miksi , koska jauheliha sekä muu maittava liharuoka on paljon makoisempaa. Biojätettä bukkaa.
- Anonyymi00002
Juu, näin vielä nykyään maalaispitäjissä.
Maku tottumukset muuttuvat niissäkin ajan kanssa kunhan perässähiihtäjät havahtuvat. - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Juu, näin vielä nykyään maalaispitäjissä.
Maku tottumukset muuttuvat niissäkin ajan kanssa kunhan perässähiihtäjät havahtuvat.Lasten ylipaino on maalla hälyyttävän yleistä.
Joka paikkaan mennään autolla tai mopolla ja muu aika räplätään kännykkää ja itseään.
Nuorissa on tulevaisuus, mutta ei maaseudun nuorissa.
- Anonyymi00003
Kännykkäkielto pois, että oppilaat saa tilata kunnon ruokaa.
- Anonyymi00004
Tällaisista päätksistä lukiessa tuntee ylpeyttä siitä että on helsinkiläinen!
- Anonyymi00005
Mutta sinä olet vain maajussi.
- Anonyymi00007UUSI
Vain maajussi! Maanjussin arvostus on enemmän kuin vain. Mistä saat ruokasi jos sota syttyy. Tarkista ymmärrystystäsi, ennenkö päädyt kirjoittamaan tyhmyyksiä. Odotat ilmeisesti ruoka- aletta .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202810Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3472447Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262232Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o392226Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581818Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181349Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121342- 701223
- 551200
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?61163