Kolumbia vaikutti mielenkiintoiselta, kauniilta ja edistykselliseltä maalta

Anonyymi-ap

Muun muassa Kolumbiasta oli TV1:n Ulkolinja ohjelmassa, jonka aihe oli "Ilmastopakolaiset". Näin vain osan ohjelmasta, koska en huomannut sitä ajoissa.
Ehkä katson ohjelman kokonaan YLE Areenasta.
Äärimmäiset sääilmiöt uhkaavat satojen miljoonien ihmisten elämää.

53

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      • Kiitos tuosta linkistä ! Katselin ohjelman Areenasta ja kyllähän se ainakin herätti huomaamaan, ettei ilmastopakolaisuus ole mikään tulevaisuudessa tapahtuva ilmiö vaan se on täällä - tai ainakin "siellä" - jo nyt.
        Ymmärsin, että Kolumbian valtio on uhrien ymmärtämisessä ja heidän oikeuksiensa puolustamisessa etuvartioasemassa.
        Mielenkiintoista oli myös se, että tässäkin toimii tuo Elena Ferranten lanseeraama valintatilanne: "ne jotka lähtevät, ne jotka jäävät" ja ainakin haastateltavien kohdalla ymmärrettiin ihmisten juurien merkitys: ei heitä voi noin vain repiä ympäristöstään, omasta kulttuuristaan ja sijoittaa "työvoimaksi"täysin erilaisiin olosuhteisiin kuten meilläkin tunnutaan tekevän.

• Anonyymi00002

Kiitos linkistä. Aihe on todella kiinnostava, mutta valitettavasti ohjelma ei ole katsottavissa ellei ole kotikunta Suomessa. Harmi!
      Pal

• Anonyymi00004

Tyhjänpäiväinen dokumentti. YK:n ukot selittelivät niitä ja näitä
        Genevessä lorviva Andrew Harper -niminen pakolaisviraston UNHCR virkailija
        möläytti vielä sellaisenkin

että ihmisoikeuksiin ei riitä rahaa mutta tekoälyyn kyllä

voisi yhtä hyvin sanoa että yk-loisijoihin kyllä jne

Del Rosario -yliopiston Bogotassa tyttöoppilaat oikeustieteellisessä
        yrittävät auttaa sisäisiä pakolaisia
        kaunis ajatus mutta tietty vähän kevyt, nuoret opiskelijat

ei siinä ohjelmassa tarjottu mitään ratkaisua YK-porukka vaati itselleen rahaa
        jne kuten tavallista

eikä ollut mielenkiintoista
        väestönräjähdys tietty on syy näihin ongelmiin mutta siitä ei puhuta

PELKÄSTÄÄN Bogotassa pääkaupungissa on samaa luokkaa väkeä kuin koko Ruotsissa

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tyhjänpäiväinen dokumentti. YK:n ukot selittelivät niitä ja näitä
        Genevessä lorviva Andrew Harper -niminen pakolaisviraston UNHCR virkailija
        möläytti vielä sellaisenkin

että ihmisoikeuksiin ei riitä rahaa mutta tekoälyyn kyllä

voisi yhtä hyvin sanoa että yk-loisijoihin kyllä jne

Del Rosario -yliopiston Bogotassa tyttöoppilaat oikeustieteellisessä
        yrittävät auttaa sisäisiä pakolaisia
        kaunis ajatus mutta tietty vähän kevyt, nuoret opiskelijat

ei siinä ohjelmassa tarjottu mitään ratkaisua YK-porukka vaati itselleen rahaa
        jne kuten tavallista

eikä ollut mielenkiintoista
        väestönräjähdys tietty on syy näihin ongelmiin mutta siitä ei puhuta

PELKÄSTÄÄN Bogotassa pääkaupungissa on samaa luokkaa väkeä kuin koko Ruotsissa

Kolumbiassa asuu 53 miljoonaa ihmistä ja väkiluku kasvaa hitaasti, 0.9 2% vuodessa, joten mitään "väestönräjähdystä" ei ole tapahtunut.
        Väestön liikkuvuus on suuri, etenkin maansisäisten pakolaisten ja venezuelaisten massivisen maahanmuuton johdosta. Tämä jälkimmäinen taantunee, kunhan Venezuela saa aikaan jonkinlaisen laillisen hallituksen ja vapaat, demokraattiset vaalit.

Kolumbiassa on keväällä presidentinvaalit ja galluppeja johtaa kirkkaasti vasemmistolainen Ivan Cepeda. Oikeiston kootuista riveistä voi hyvinkin tulla vaarallinen vastaehdokkuus, ellei sitten keskustaa edustavat liity sosiaalidemakraatteihin. Uskoisin että ainakin suosittu Bogotan ex-alcalde, Claudia Lopez saa motivoitua äänestäjänsä (vihreät) äänestämään Cepedaa. Mutta se nähdään sitten keväämmällä.
        Kuvaavaa on että ex-vasemmistosissi, nykyinen presidentti Petro on suositumpi nyt kuin koskaan, vaikka oppositio yrittää esittää mediassa eroavia tilastoja.
        Pal

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kolumbiassa asuu 53 miljoonaa ihmistä ja väkiluku kasvaa hitaasti, 0.9 2% vuodessa, joten mitään "väestönräjähdystä" ei ole tapahtunut.
        Väestön liikkuvuus on suuri, etenkin maansisäisten pakolaisten ja venezuelaisten massivisen maahanmuuton johdosta. Tämä jälkimmäinen taantunee, kunhan Venezuela saa aikaan jonkinlaisen laillisen hallituksen ja vapaat, demokraattiset vaalit.

Kolumbiassa on keväällä presidentinvaalit ja galluppeja johtaa kirkkaasti vasemmistolainen Ivan Cepeda. Oikeiston kootuista riveistä voi hyvinkin tulla vaarallinen vastaehdokkuus, ellei sitten keskustaa edustavat liity sosiaalidemakraatteihin. Uskoisin että ainakin suosittu Bogotan ex-alcalde, Claudia Lopez saa motivoitua äänestäjänsä (vihreät) äänestämään Cepedaa. Mutta se nähdään sitten keväämmällä.
        Kuvaavaa on että ex-vasemmistosissi, nykyinen presidentti Petro on suositumpi nyt kuin koskaan, vaikka oppositio yrittää esittää mediassa eroavia tilastoja.
        Pal

Köyhyys näyttää että niitä on jo nyt liikaa Kolumbiassa

se tietty vielä puuttuisi että väestömassa räjähtäisi kuin sub-saharassa
        Nigeriassa Nigerissä ja entisessä Gazassa

• Anonyymi00030

Onko sinulla jotain tuttua Suomessa joka voisi sen kopioida DVD levylle , niin silloin voit katsoa. Minulla oli kerran yksi asia jonka halusin nähdä ja eräs ystävällinen ihminen. Kopioi sen minulle ja laittoi postissa tulemaan . Tämä oli muutama vuosi sitten , ja sain siten nähdä sen .

• Anonyymi00003

No voi, siiskö ei minkään kautta voi katsoa YLE Areenaa Ruotsissa ?
      Vähän uskomatonta ! Olen luullut, että ainakin YLEn kaikkia kanavia
      on mahdollista Ruotsissa nähdä tähän maailman aikaan.

• Anonyymi00005

Osa Yle Areenan ohjelmista ovat katsottavissa täälläkin, mutta valtaosaan vaaditaan rekisteröityminen kotikuntana Suomi. Jos sellainen on niin ohjelmat näkyvät koko EU:alueella.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Osa Yle Areenan ohjelmista ovat katsottavissa täälläkin, mutta valtaosaan vaaditaan rekisteröityminen kotikuntana Suomi. Jos sellainen on niin ohjelmat näkyvät koko EU:alueella.

Eiköhän se ole näin, että kaikki ylen ”made in Finland” ohjelmat ovat katsottavissa meillä Areenasta, mutta ylen ulkomailta ostamia ohjelmia ne eivät saa näyttää muille kuin Suomessa kirjoilla oleville.
        Näin olen käsittänyt.

• Anonyymi00007
        Tellukka kirjoitti:

Eiköhän se ole näin, että kaikki ylen ”made in Finland” ohjelmat ovat katsottavissa meillä Areenasta, mutta ylen ulkomailta ostamia ohjelmia ne eivät saa näyttää muille kuin Suomessa kirjoilla oleville.
        Näin olen käsittänyt.

Näin se varmaan onkin, en ole tullut ajatelleksi miksi.

• Anonyymi00031

Kyllä saa katsottua mutta se vissiin maksaa jotain , muistaisin että olen yrittänyt kerran, mutta jossain tuli vika ettei onnistunut, siis se vika oli ainoastaan minussa kun en ymmärrä suomalaisia ilmaisuja tietsikka kielellä

• Anonyymi00006

En katsele Ylen ohjelmia Areenasta
      mitä järkeä on ostaa verorahoilla ulkomaisia dokumentteja
      Ylen valinnan mukaan painottaen sen porukan ideologiaa

Miksi tarvitsemme Ylen osto-osaston valitsemaan meille ideologisesti
      oikeita dokumentteja ja vielä maksamme siitä?

• Vaikuttaa tosiaan olevan paljon ylellä teidän veronmaksajien rahoilla ostettua ohjelmaa.

• Anonyymi00010

Olen oikein tyytyväinen YLEn ohjelmistoon, myös ulkomailta ostettuihin dokkareihin.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Olen oikein tyytyväinen YLEn ohjelmistoon, myös ulkomailta ostettuihin dokkareihin.

en aio maksaa sinun tyytyväisyyttäsi mistään hinnasta enkä edes veroilla

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

en aio maksaa sinun tyytyväisyyttäsi mistään hinnasta enkä edes veroilla

Ei kiinnosta pätkääkän eli Ei voisi vähempää kiinnostaa = EVVK.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei kiinnosta pätkääkän eli Ei voisi vähempää kiinnostaa = EVVK.

Palstan tavan mukaisesti keskustelu on yleistä soopaa
        tykkään en tykkää hyvä paha ...

uskomatonta fuulaa

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Palstan tavan mukaisesti keskustelu on yleistä soopaa
        tykkään en tykkää hyvä paha ...

uskomatonta fuulaa

Toitko itse tänne jotain arvokasta kommentillasi ?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Toitko itse tänne jotain arvokasta kommentillasi ?

eipäs juupas toitotus

• Anonyymi00023

YLE tarjoaa mielenkiintoista ja monipuolista ohjelmaa ilman ideologiaa.

Persut kaipaa uusnatsi-ideologiaa, mutta sitä ei ole Ylellä. Vain persuilla.

• Anonyymi00015

Nätei flikoi siel , tuli käytettyä joskus 70-luvulla :´-)

Vanha Skönö

• Anonyymi00017

Etelä-amerikka taitaa olla köyhin maanosa, mut sotia ei sentään eikä diktauurimenoa enää.

• Anonyymi00019

Aika ulalla olet.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Aika ulalla olet.

Aika ulalla olet oli tarkoitettu 00017 kommentille.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Aika ulalla olet.

Ai joo, unohdin et suomalaisethan rakensi sinne yhden tehtaan, Afrikkaan ei ole rakennettu.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ai joo, unohdin et suomalaisethan rakensi sinne yhden tehtaan, Afrikkaan ei ole rakennettu.

Afrikan on vallanut Kiina ja Intia.

• Anonyymi00024

Yritän katsoa tuon ohjelman joku päivä. Erilaiset ohjelmat eri maista
      ovat mielenkiintoisia.

• Anonyymi00025

Kolumbia on korruptoitunut valtio, poliisi voi ryöstää turistin keskellä kirkasta päivää.

• Anonyymi00026

Meillä ryöstää hallitus kansan joka päivä.

• Anonyymi00027

Mitä sulta vietiin?

• Anonyymi00028

Afrikka on pimein maanosa, takapajula.

• Anonyymi00029

Afrikka oli ja on valkoisen miehen riistämä manner.

• Anonyymi00033

Eivät ole oppineet muuta tekemään kuin itse hyvinvoivina, "nälkiintynyt lapsi" sylissään istumaan maassa, käsi ojossa. Se joka on tukenut tuota laiskuutta, on myös itse mahdollistanut sen.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Eivät ole oppineet muuta tekemään kuin itse hyvinvoivina, "nälkiintynyt lapsi" sylissään istumaan maassa, käsi ojossa. Se joka on tukenut tuota laiskuutta, on myös itse mahdollistanut sen.

Anonyymi 00033

Vain tyhmyytesi ylittää tietämättömyytesi.

• Jos haluaa tutustua Latinalaisen Amerikan historiaan ja syihin, miksi maanosa eroaa niin täysin kulttuurin ja etenkin taloudellisen kehityksen suhteen kannattaa lukea uruguaylaisen talousprofen Eduardo galeanon klassinen kirja "Etelä-Amerikan avoimet suonet" (Las venas abiertas de America Latina). Se seilittää paljon asioita, myös sen miksi maanosan maita ei kutsuta "kehitysmaiksi" vaan "hidastuneen kehityksen maiksi".
      Resurssit ovat paikalla, infrastruktuuri myös, taitoa, lahjakkuutta ja resilienssiä vaikka muille jakaa ja kuitenkin talous laahaa.
      Argentiina on minulle suurin ihmetyksen aihe,
      Maalla on taloudellisia edellytyksiä vaikka mihin, mutta inflaatio on ollut pilviä hipovaa jo kymmeniä vuosia, sotilasjuntat ja osaamattomat vasemmistohallitukset vuorotelleet ja nyt kauhuliberaali Milei jakaa mapuchekansan perintömaita silmittömässä tahdissa monikansallisille firmoille.

Kolumbiassa on keväällä presidentinvaalit.
      Vasemmiston Cepeda johtaa Gallupeissa, mutta jos oikeiston kolme kandidaattia pääsevät sopuun ja pystyvät ohjaamaan äänestäjänsä joko de la Aspriellan (äärioikeistolainen) tai Paloma Valencian (maltillinen oikeisto, pedigreetä niin että päätä huimaa, ja lisäksi nainen) taakse, niin saattaa olla tulossa on ylläri. Paloma on parempi kuin Abelardo, mutta Ivan Cepeda olisi kuonnollinen jatkumo Petron politiikalle.

• Anonyymi00032

Oliko Kolumbiassa moniakin suomalaisia?

• Silloin kun minä asuin siellä siellä ei meitä ollut montaa. Kourallinen ehkä, melkein kaikki pääkaupungissa. Calissa, maan kolmanneksi suurimmassa kaupungissa meitä oli ajoittain kaksi tai kolme, mutta kun paikallinen paperitehdas laajensi, niin Suomesta tuli konsultteja, yksi perhe ja pari insinööriä lisää, joten meitä taisi olla peräti viisi muutaman kuukauden ajan.

Velejni, jomka kanssa matkustimme sinne ensin, sanoi joskus että olemme todellakin niitä harvoja jotka olivat asuneet Kolumbiassa omasta aloitteestamme, jos ei lasketa mukaan lähetyssaarnaajia, kansainvälisten firmojen työntekijöitä tai kehitysapuhenkilökuntaa, jotka olivat lähetetty sinne.

Sittemmin tuli muutama suomalainen nainen joka olioli tavannut kolumbialaisen miehen ja muuttanut hänen kanssaan Kolumbiaan. Minä tapasin mieheni jo Kolumbiassa asuessani, joten en kuulu siihen kategoriaan.

• Anonyymi00038
        Paloma.se01 kirjoitti:

Silloin kun minä asuin siellä siellä ei meitä ollut montaa. Kourallinen ehkä, melkein kaikki pääkaupungissa. Calissa, maan kolmanneksi suurimmassa kaupungissa meitä oli ajoittain kaksi tai kolme, mutta kun paikallinen paperitehdas laajensi, niin Suomesta tuli konsultteja, yksi perhe ja pari insinööriä lisää, joten meitä taisi olla peräti viisi muutaman kuukauden ajan.

Velejni, jomka kanssa matkustimme sinne ensin, sanoi joskus että olemme todellakin niitä harvoja jotka olivat asuneet Kolumbiassa omasta aloitteestamme, jos ei lasketa mukaan lähetyssaarnaajia, kansainvälisten firmojen työntekijöitä tai kehitysapuhenkilökuntaa, jotka olivat lähetetty sinne.

Sittemmin tuli muutama suomalainen nainen joka olioli tavannut kolumbialaisen miehen ja muuttanut hänen kanssaan Kolumbiaan. Minä tapasin mieheni jo Kolumbiassa asuessani, joten en kuulu siihen kategoriaan.

Onnellisen sinä, joka olet saanut olet saanut elää onnellista elämää Kolumbiassa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Onnellisen sinä, joka olet saanut olet saanut elää onnellista elämää Kolumbiassa.

Onnellinen minä joka olen saanut elää onnellista elämää synnyinmaassani.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Onnellinen minä joka olen saanut elää onnellista elämää synnyinmaassani.

Onnellinen minä kun olen saanut elää ja vielä valita missä.

• Anonyymi00040
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ai sää kuulut siihen kategoriaan.

• Anonyymi00041
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ei tainnut olla hyviä valintoja, kun muutit maasta ja maanosasta toiseen etkä jäänyt niihin valitsemiisi paikkoihin.

• Anonyymi00034

Ploma: Argentiina on minulle suurin ihmetyksen aihe

Tiesitkö että A:ssa on iso Venäjän saksalaisten vähemmistö?

Argentiina on tietty Chilen kanssa espanjankielinen sivistysvaltio, heti Espanjan jälkeen

Mutta, sekasorron taustalla on myös se, että ulkopuolisuus on A:ssa silmiinpistävä

Espanjan muttei Nobelin palkitsema heidän kirjailijansa Borges sanoi tästä
      italialais-espanjalais-ranskalais-saksalaisuudesta että

Los argentinos son italianos que hablan espanol, piensan en frances y querrian ser ingleses
      ovat siis italialaisia jotka puhuvat espanjaa, ajatelevat ranskalaisittain ja haluaisivat olla englantilaisia (yläluokkaa), joten eivät ole sitoutuneet maahan
      kuin omiin ryhmiinsä

koska argentiinalaiset ovat maanpaossa syntyneitä eurooppalaisia

Venäjän keisarinna Katariina Suuri on itä-saksalainen Pommerista ja kutsui mielellään saksalaisia Venäjälle asumaan.
      mutta venäläisti heitä ja pakotti armeijaan, jolloin saksalaisia pakeni miljoonittain

Argentiinaan eli maalla on VOLGAN SAKSALAISTEN vähemmistö myös
      https://www.youtube.com/watch?v=LG1tCfAZBMY
      The story of German settlers in Russia began in Catherine the Great's reign. At first, they were welcome, but their fortunes changed during the Crimean War in the 19th century

• Tuon olin kyllä kuullut jo aikaisemmin, että argentiinalaiset ovat wannabe englantilaisia, mutta saksalaisten siirtolaisten vaikutuksesta en ollut lukenut tai kuullut. Joka toisen sukunimi kuulostaa italialaiselta ja muistelen lukeneeni jostain että Italia antaa kansalaisuuden toisenkin polven maastamuuttaneille.
        Elikkä argentiinalaiset itse ovat maansa pahimpia vihamiehiä?

• Anonyymi00035
    • Anonyymi00037

Argentiina oli myös yksi natsien pakopaikoista,
      mutta ei se Argentiinan kansaa tee huonommaksi.

• Anonyymi00042

joo siis halonen ja muut valtiososialistit ddr natsit on sinne pyrkimässä
        honecker pakeni chileen kun kauemmaksi ei pääse kun maapallo on pyreä
        siellä ne valtiososialistit elelee

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

joo siis halonen ja muut valtiososialistit ddr natsit on sinne pyrkimässä
        honecker pakeni chileen kun kauemmaksi ei pääse kun maapallo on pyreä
        siellä ne valtiososialistit elelee

Voi halosella on kuubassakin mesta koska hän piti yksityishuoneesa seinällä Penan
        kuvan vieressä Che Guevaran kuvaa tekstillä
        muuto on mahdollinen
        kun CG telloittikaikki kiinnisaamansa sosdemit joista rippeet pakenivat USA:n
        jossa Kuuban sosialidemokraattinen puolue sitten kitui ja katosi sinne kun ne ei siellä
        pidä valtiososialisteista

• Anonyymi00043

noista valtiososialisteista elinatseisa vielä Erich kuoli aika nopeasti Santiago de Chilessä mutta Margot - joka siis ei ollut VAIN E:n puoliso vaan keskeinen hirmuhallitsija kansakoulupohjalta opetusminiseri mutta kova nainen - eloi loppuelämänsä Chilessä noin 1 500 euron saksalaisella kuukausieläkkeellä,

Siis Länsi-Saksa maksoi sille työeläkettä

Taistolaisten ei ole kuullut Suomessa saavan ruplissa eläkettä Venäjältä
      vaikka olen monelta valtiososialistilta kysynyt eivät vastaa

• Anonyymi00045

Valtiososialisti vallassa eivät kovin paljon huolehtineet eläkkeistä eikä niillä ollut veroja
        eikä veroilmoituksia eli eivät ne vieläkään itä-Euroopan maissa ole tottuneet veroja
        maksamaan
        ajatelkaa, jos olisitte koko alkuelämänne eläneet maksamatta veroja ja tekemättä veroilmoitusta

niin sellaisessa maailmassa pimeät tulot ovat poikaa eli hotellin siivoojan tulot olivat
        suuremmat kuin yliopiston professorin

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Valtiososialisti vallassa eivät kovin paljon huolehtineet eläkkeistä eikä niillä ollut veroja
        eikä veroilmoituksia eli eivät ne vieläkään itä-Euroopan maissa ole tottuneet veroja
        maksamaan
        ajatelkaa, jos olisitte koko alkuelämänne eläneet maksamatta veroja ja tekemättä veroilmoitusta

niin sellaisessa maailmassa pimeät tulot ovat poikaa eli hotellin siivoojan tulot olivat
        suuremmat kuin yliopiston professorin

Länsi-Saksa maksaa siis itä-saksalaiselle perheiden lapsia kaapanneelle johtajarouvalle

eläkettä ulkomaille 1500 kuussa (summa on epäselvä koska sisältää myös leskeneläkkeen DDR-diktaattori Erichin vaimolle) joka on yli kaksinkertainen DDR-eläkkeisiin verrattuna mutta josta Margot valitti että eläke on häpeällisen pieni unverschämt wenig

• Anonyymi00047

Tunnettu suomalainen oikeistopoliitikko vihreissä ylippilas Haavisto toi natsityyppisiä isisperheitä Suomeen
      myös toisen maailmansodan jälkeen natsit pakeinivat henkensä edestä
      bolshevistisia valtiososialisteja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2179
    2. 121
      1465
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      336
      1270
    4. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1195
    5. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1190
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1181
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1169
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1109
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      99
      978
    10. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      977
    Aihe