Väinö Linna

Mie

Kysymys jos joku tietää: Oliko Väinö Linnalla myös muita harrastuksia, esim. piirtäminen?

13

2770

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loskoipio

Linna luki. Kuin kone, tai hullu. Siis paljon. Kirjailijayhdistyksessä kävi aktiivisti. Jaakko Syrjä kertoo mainiossa teoksessaan "Muistissa Väinö Linna" miten Väpi kuunteli Viidan hiljaiseksi Pirkkalaiskirjailijoiden kokouksessa. Legendaarinen Mäkelän piiri esitellään teoksessa myös, mutta senhän jo tunnetkin?

Tuntemattoman rahoilla Linna osti maatilan ja harrasteli maanviljelyä muutaman vuoden. Kypsemmässä iässä Väinö käveli päivittäin Hämeenpuiston päästä päähän edestakaisin. Kunnioittavat manselaiset teki tilaa eikä häirinny mestaria. Se on sitä hämäläistä hienotunteisuutta.

Ookko sie käyny Linnojen haudalla? Karun komean kaunis. Ellet ole, voin lähettää sähköpostikuvan.

• Mie

Olen lukenut kyllä, että Linna oli kova lukemaan, luki kaikki mitä käsiin sai pienestä pitäen. Näistä muista harrastuksista tarkoitin lähinnä esim. piirtämistä, minulla on lyijykynä- tai hiilipiirros järvimaisemasta, allekirjoitus V Linna -45 tai -40, vasemmassa kulmassa lukee Lauritsala. Kiinnostaa vaan tietää, onko tämä ehkä Väinö Linnan piirros.

• Loskoipio
        Mie kirjoitti:

Olen lukenut kyllä, että Linna oli kova lukemaan, luki kaikki mitä käsiin sai pienestä pitäen. Näistä muista harrastuksista tarkoitin lähinnä esim. piirtämistä, minulla on lyijykynä- tai hiilipiirros järvimaisemasta, allekirjoitus V Linna -45 tai -40, vasemmassa kulmassa lukee Lauritsala. Kiinnostaa vaan tietää, onko tämä ehkä Väinö Linnan piirros.

Siitä on niin kauan, ainakin pual vuat, kun luin tuon Syrjän kirjan. Joten muistini saattaapi katkoo, mutta mieleen ei ole jäänyt mainintaa piirustusharrastuksesta.

• Varpio
        Mie kirjoitti:

Tieto Linnan mahdollisesta piirroksesta on kiinnostava. Asia voisi ratketa käsialanäytteen perusteella. Lauritsala tässä yhteydessä on tosin vähän outo paikka, mutta ei aivan mahdoton. Voisikohan piirroksesta saada kunnollisen valokopion? Osoitteeni on Yrjö Varpio / Petsamonkatu 14 A 22 / 33500 Tampere. Samoin olisi hyvä tietää kenen hallussa piirros on ollut aikaisemmin eli kuka sen on sodan aikana saanut.

• Mie taas
        Varpio kirjoitti:

Tieto Linnan mahdollisesta piirroksesta on kiinnostava. Asia voisi ratketa käsialanäytteen perusteella. Lauritsala tässä yhteydessä on tosin vähän outo paikka, mutta ei aivan mahdoton. Voisikohan piirroksesta saada kunnollisen valokopion? Osoitteeni on Yrjö Varpio / Petsamonkatu 14 A 22 / 33500 Tampere. Samoin olisi hyvä tietää kenen hallussa piirros on ollut aikaisemmin eli kuka sen on sodan aikana saanut.

Yritin ottaa eilen valokopiota taulusta, mutta edessä oleva lasi estää kunnollisen lopputuloksen, yritän vielä ottaa valokuvaa ja laittaa vaikka sähköpostiin, jos mahdollista.

• Mies taas..
        Varpio kirjoitti:

Huuto.netissä on keskustelua aiheesta ja käsialanäytteitä myös.

• Mies taas...

• taulu3
        Varpio kirjoitti:

Hei! Meiltä löytyy myös hiilipiirros/lyijykynäpiirros missä nimikirjoitus V.Linna -44. Toisessa kulmassa on teksti Varhaiskevättä. Olisin kiinnostunut tietämään onko tämmöinen kirjailija Väinö Linnan tekemä vai jonkun muun?

• Jämsän vaari
        taulu3 kirjoitti:

Hei! Meiltä löytyy myös hiilipiirros/lyijykynäpiirros missä nimikirjoitus V.Linna -44. Toisessa kulmassa on teksti Varhaiskevättä. Olisin kiinnostunut tietämään onko tämmöinen kirjailija Väinö Linnan tekemä vai jonkun muun?

No minulla on nyt sitten kolmas V. Linna -44 Mäntyharjulla piirretty metsämaisema mustissa kapeissa kehyksissä ja takapuolella maininta Martalle 2/10 1945 kotiväki. Yrjö Varpiolle kiitokset nopeasta vastauksesta....vaikkakaan se ei antanut varmuutta asiaan, onko taulun tehnyt kirjailija, mutta ehkäpä se joskus selviää.

• Anonyymi
        Mie kirjoitti:

Minullakin on samanlainen, järvimaisema, jossa 2 rantakoivua. Vasemmassa alakulmassa lukee Lauritsala ja oikeassa V. Linna -44.

• Anonyymi
        taulu3 kirjoitti:

Minullakin on lyijykynä työ, jonka on singneerrannut V.Linna -44. Piirroksen nimi on Petsamon tie.

• Anonyymi

Kerää enkelikiiltokuvia ja matchbox-autoja.

• Anonyymi

Linnahan oli Suomen ensimmäisiä räppääjiä, mut WSOY piti miestä hulluna ja määräs konjakkikuurille 50 luvulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6078
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      65
      3846
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      2947
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      190
      2845
    5. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      23
      2423
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2389
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      36
      2389
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2260
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      149
      1438
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      299
      1413
    Aihe