Miksi mummomafia menee itkemään ylläpidolle?

Anonyymi-ap

Miksi siis?
Mummomafia ei oikeasti mene itkemään - kyseessä on strateginen tunne-isku. Sillä! Itkeminen on vain peitetarina. Todellinen tavoite on kaapata suomi24 algoritmi ja säätää se suosimaan villasukkamaisempia keskusteluja.
Muistetaan että jokainen mummon kyynel on salattua virtuaalista dataa.
Todellinen kysymys ei kuitenkaan ole miksi mummomafia itkee, vaan mitä tapahtuu, jos se jonain päivänä lakkaa itkemästä.

30

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eip taida se mummomafian päällikkö Kare35 villasukkii neuloa. Hänen pitää esittää nuorta vaik toi numero on kohta jo 25 vuotta sit nikin perään laitettu. Eix juu? *naks

      • Anonyymi00003

        Ei toi Kääre kyllä ole mikään mummomafian päälikkö.....ei ole ei...


    • Anonyymi00002

      Tää ei koske ketään erityisesti mutta ootteko kuulleet että jotkut on laittaneet nikkiin ikänsä jolloin alkoivat chattaamaan

      • Anonyymi00004

        Ihan uutta....oho..


    • Anonyymi00005

      Onko nykyikämiehillä edes olkapäätä jota vasten voi itkeä?

      Muuten, elefanttihan ei
      koskaan unohda
      kärsänsä käyttötarkoitusta

    • Anonyymi00006

      Kas mummo mafian päällikkö äänestys on näköjään tilanteessa 1 - 1

      Äänestäminenhän on vapaan miehen vapaan tahdon ilmaisu

      • Anonyymi00007

        Ketä siihen mafiaan kuuluikaan..???


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Ketä siihen mafiaan kuuluikaan..???

        Mielenkiintoinen tuo kysyjän käyttämä "ketä" tuossa lauseen alussa. Se paljastaa kirjoittajan murrealueen. Vai paljastaako sittenkään?
        Kirjakieli ei tunne tällaista ketä-sanan käyttöä. Kirjoittajan lipsahduksen kuitenkin ymmärtää: ketä merkityksessä ’kuka’ kuuluu Uudenmaan koululaisten puheeseen ja on siitä peräisin. Sanotaan esimerkiksi: ”Ketä se oli jota sä moikkasit?”, ”Ketä soitti?”, ”Ketä koputti oveen?”
        Toisaalta se voi kyllä viitata ruotsia äidinkielenään puhuvaankin kirjoittajaan.

        Kysyvä ei tieltä eksy! Vai eksyykö sittenkin?
        Nikkiarvailu on samalla tavalla aina arvailijan omasta mieleikuvituksesta, omista inhokeista tai muiden syöttämistä "totuuksista" (lue sättitotuuksista) lähtöisin eli silkkaa arvailua.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tuo kysyjän käyttämä "ketä" tuossa lauseen alussa. Se paljastaa kirjoittajan murrealueen. Vai paljastaako sittenkään?
        Kirjakieli ei tunne tällaista ketä-sanan käyttöä. Kirjoittajan lipsahduksen kuitenkin ymmärtää: ketä merkityksessä ’kuka’ kuuluu Uudenmaan koululaisten puheeseen ja on siitä peräisin. Sanotaan esimerkiksi: ”Ketä se oli jota sä moikkasit?”, ”Ketä soitti?”, ”Ketä koputti oveen?”
        Toisaalta se voi kyllä viitata ruotsia äidinkielenään puhuvaankin kirjoittajaan.

        Kysyvä ei tieltä eksy! Vai eksyykö sittenkin?
        Nikkiarvailu on samalla tavalla aina arvailijan omasta mieleikuvituksesta, omista inhokeista tai muiden syöttämistä "totuuksista" (lue sättitotuuksista) lähtöisin eli silkkaa arvailua.

        Kyllä ketä-sana kuuluu kirjakieleen vai kysytko "kuka asia koskee" ? Ymmärrän sun pointin mut toistan: ketä-sana kuuluu kirjakieleen.


      • Anonyymi00009
        inkkupinkku1969turku kirjoitti:

        Kyllä ketä-sana kuuluu kirjakieleen vai kysytko "kuka asia koskee" ? Ymmärrän sun pointin mut toistan: ketä-sana kuuluu kirjakieleen.

        Tuossa merkityksessä "ketä" on murretta. (lounais-murteet, mutta myös muut)

        yleiskielessä:

        Käytä: "Kuka sen teki?" (ei Ketä sen teki?)
        Käytä: "Ketä sinä tarkoitat?" (oikea partitiivi)
        Käytä: "Kukaan ei tiennyt" (ei Ketään ei tiennyt)

        Puhekielessä esiintyvä "ketä" on siis tyypillisesti murteellinen tai epävirallinen korvike sanalle kuka.

        Mutta tarkoitus ei ollut nyt kielioppitunnin pito, vaan pointti oli siinä, että noin kirjoitavan henkilön voisi tunnistaa tuon sanan käytöstä tuossa yhteydessä .


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Tuossa merkityksessä "ketä" on murretta. (lounais-murteet, mutta myös muut)

        yleiskielessä:

        Käytä: "Kuka sen teki?" (ei Ketä sen teki?)
        Käytä: "Ketä sinä tarkoitat?" (oikea partitiivi)
        Käytä: "Kukaan ei tiennyt" (ei Ketään ei tiennyt)

        Puhekielessä esiintyvä "ketä" on siis tyypillisesti murteellinen tai epävirallinen korvike sanalle kuka.

        Mutta tarkoitus ei ollut nyt kielioppitunnin pito, vaan pointti oli siinä, että noin kirjoitavan henkilön voisi tunnistaa tuon sanan käytöstä tuossa yhteydessä .

        No kyll hän käyttää sitä sätin ylelläkin....., samoissa yhteyksissä.


    • Anonyymi00011

      Eräs sättäri kirjoittaa persoonallisesti ei ketä vaan kekä. Lienee murteellinen ilmaisu tuokin.

      • Anonyymi00013

        "Kekä" (kuka) on tyypillinen muoto
        Tampereen seudun hämäläismurteissa.


    • Anonyymi00012

      Nyt ne jo bongaa chattareita murresanakirja kädessään.
      Ymmärrätte varmaankin että tuosta on melko lyhyt matka pakollisen murrechattailija-merkin käyttövelvoitteeseen. Uskon ja ennenkaikkea toivon, että se ei tässä tapauksessa ole keltainen ja kuusisakarainen.
      Toisaalta maalittaminen on niin nykyaikaa, niin nykyaikaa, että mitäs tähän muuta lisäämään.

      • Anonyymi00014

        Maalittaminen on uudissana, lisää vaikka sanan etymologia.


      • Anonyymi00015

        Ketään ei ole maalitettu.
        Maalittaminen on järjestelmällistä häirintää, jossa kohde (esim. toimittaja, virkamies) otetaan somessa vihapuheen ja painostuksen kohteeksi.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Ketään ei ole maalitettu.
        Maalittaminen on järjestelmällistä häirintää, jossa kohde (esim. toimittaja, virkamies) otetaan somessa vihapuheen ja painostuksen kohteeksi.

        Kyllä Tytti Tuppuraista saa ja pitääkin maalittaa!


    • Anonyymi00016

      Vain maalittaja tietää että ketään ei ole maalitettu. Koska ketään ei koskaan maaliteta. Mitä lie woke-suomen sanontoja.
      Itse aion tehdä puolueeni kesäpuoluekokouksessa ehdotuksen, että ryhdymme toimiin
      maalittaminen / maalittaa / maalittaja / maalitettu sanojen poistamiseksi kaikista virallisista yhteyksistä sekä nykysuomen sanakirjasta (kuka hullu sitä nyt sitten lukeekaan, tietysti sama jauhopääjengi joka kuuntelee ja katselee YLEä).
      Alaikäisten kännyköistä pitäisi myös samassa hengessä kieltää YLE-sovellus, on se niin härskiä kansantanhuvihervassarointia. Perinteinen Suomi-kuva kunniaan!

      • Anonyymi00018

        "vain maalittaja tietää, ettei ketään maalitettu" - outoo!
        Käytännössä maalittaja saattaa itse tietää motiivinsa ("vain maalittaja tietää"),
        vaikka hän julkisesti vetoaisi sananvapauteen tai pelkkään "keskusteluun".
        Uhri puolestaan tunnistaa tilanteen usein psyykkisistä oireista, kuten lisääntyneestä varuillaan olosta, ahdistuksesta tai halusta vetäytyä julkisesta keskustelusta.
        - mutt kysymys kuuluukin,
        Mistä ulkopuolinen tietää maalittamista tapahtuneen?
        Joku heikoin lenkki tästä puuttuu tai kyse on kunnon solmusta.


    • Anonyymi00019

      Chattaily , jossa molemmilla/kaikilla osapuolilla on paha olla, johtuu usein pitkään jatkuneesta kriisistä, tunteiden hiipumisesta tai toksisesta vuorovaikutuksesta.
      Tällaisessa tilanteessa on kyse kaikkien osapuolten välisestä kuormituksesta, joka voi johtaa suhdeuupumukseen. Monen chattaily vaikuttaa silkalta suhdeuupumukselta. Toista/toisia ei voi sietää, muttei osaa olla kirjautumattakaan chat-kamariin.

      Itselle vahingollisista, toksisita henkilöistä kannattaa riuhtaista itsensä irti. Kun vieroitusoireet hitaasti alkaa helpottamaan, huomaa, miten paljon kevyempi on hengittää ja valo syttyy uudelleen elämään.

    • Anonyymi00020

      Tarviisin sellaisen wanhan ajan kyyskytä wattisen lämpöä hohkaavan hehkulampun

    • Anonyymi00021

      Riippuvuuden hoito vaatii usein ongelman myöntämistä,
      halua muuttaa käyttäytymistä ja uudenlaisten toimintamallien harjoittelua.
      Esimerkiksi Chat-riippuvuuden hoidossa käytetään
      somepaastoja ja nettikäyttäytymisen muokkaamista.

    • Anonyymi00022

      Kun copypastataan keskusteluun chat-huoneen rivejä, on hyvä muistaa tämä:

      "On täysin laitonta laittaa kuvakaappaus keskustelusta yleiseen jakoon ilman KAIKKIEN kyseisessä keskustelussa näkyvien henkilöiden suostumusta. Ilmoitan asiasta."

      • Anonyymi00026

        Höpö-löpö


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Höpö-löpö

        Suljettu ryhmä (Chat -huone) on lähtökohtaisesti yksityinen piiri. Tällaisen keskustelun sisältöjen tai siellä esiintyvien ihmisten kuvien vieminen julkisuuteen voi loukata yksityisyyden suojaa.

        Kunnianloukkaus: Jos kuvakaappaus sisältää henkilöön kohdistuvaa halventavaa tekstiä, kuvia tai viestejä, joiden tarkoitus on aiheuttaa vahinkoa tai halveksuntaa, se voi olla kunnianloukkaus.

        Tekijänoikeus: Viestien kirjoittajalla tai kuvan ottajalla on tekijänoikeus omiin tuotoksiinsa. Niiden levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeusrikkomus.

        Luottamuksen rikkominen: Suljettuun ryhmään kuuluvat odottavat keskustelun pysyvän ryhmän sisällä, joten sen vieminen julkiseksi rikkoo tätä luottamusta.

        Poikkeukset ja huomioitavaa:

        Jos materiaali on todisteena vakavasta rikoksesta, se voi olla perusteltua toimittaa poliisille, mutta julkistaminen yleisellä palstalla on silti riski.
        Kuvakaappausten jakaminen on erityisen rangaistavaa, jos ne sisältävät intiimimateriaalia tai jos niillä kiusataan toista henkilöä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Suljettu ryhmä (Chat -huone) on lähtökohtaisesti yksityinen piiri. Tällaisen keskustelun sisältöjen tai siellä esiintyvien ihmisten kuvien vieminen julkisuuteen voi loukata yksityisyyden suojaa.

        Kunnianloukkaus: Jos kuvakaappaus sisältää henkilöön kohdistuvaa halventavaa tekstiä, kuvia tai viestejä, joiden tarkoitus on aiheuttaa vahinkoa tai halveksuntaa, se voi olla kunnianloukkaus.

        Tekijänoikeus: Viestien kirjoittajalla tai kuvan ottajalla on tekijänoikeus omiin tuotoksiinsa. Niiden levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeusrikkomus.

        Luottamuksen rikkominen: Suljettuun ryhmään kuuluvat odottavat keskustelun pysyvän ryhmän sisällä, joten sen vieminen julkiseksi rikkoo tätä luottamusta.

        Poikkeukset ja huomioitavaa:

        Jos materiaali on todisteena vakavasta rikoksesta, se voi olla perusteltua toimittaa poliisille, mutta julkistaminen yleisellä palstalla on silti riski.
        Kuvakaappausten jakaminen on erityisen rangaistavaa, jos ne sisältävät intiimimateriaalia tai jos niillä kiusataan toista henkilöä.

        Mikä ihmeen suljettu ryhmä..???


    • Anonyymi00029

      Hankkikaa elämä. Niksnaks

      • Anonyymi00030

        Ehkä sinunkin kannattaisi niin ei tarvitse niin usein niksnaksutella sätissä. ;)


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Ehkä sinunkin kannattaisi niin ei tarvitse niin usein niksnaksutella sätissä. ;)

        Ei se käärelima muuta osaakaan kuin naksutella..


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Ei se käärelima muuta osaakaan kuin naksutella..

        Mitäs suollatte skeidaa ruudulle. Ei kukaan sellaista jaksa lukea


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      85
      3571
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2363
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      140
      2006
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1626
    5. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      63
      1264
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1217
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1062
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      903
    9. Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta

      Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      73
      898
    10. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      77
      889
    Aihe