Ressu, mars katolle heti

Anonyymi-ap

Kohta alkaa vesisateet ja se tietää katolla olevan lumikuorman painon lisääntymistä, että katolle mars Ressu lumia pudottamaan, ettei katto sorru.
Olen jo pari päivää pudottanut lumia katolta.

8

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lumet kannattaa pudotella katolta nopeasti ennen kuin ne ennättävät sulaa!

• Anonyymi00002

Kiitos huolenpidosta. Mutta. Mitä ihmeen lunta. Täällä Halkokarilla, Kalliolahdentiellä on tipotellut talven mittaan vain 8 senttiä luminöyhtää, jonka pelkästään pieni tuulenviri lennättää pois harjakatolta saman tien. Lumiesteeseen jäävä lumi valuu sulaessaan "tipotellen" räystäskouruun: Ideani "konstilla" kaikki luonnonvesi päätyy rännistä/terassin rännin kautta pihalammikkoon, ja ylimäärä (mm sadevesi) salaojaputkea pitkin perennapenkkeihin (ns altakastelu/50 sm). Ai että kalat ja kukat tykkäävät...
      Hyvä ystävä. Älä putoa ojasta allikkoon - katolta kallioon. Anna luonnon hoitaa lumen pudotuksen ja sulamisen. Jos sinulla on tasakatto, niin polta koko talo, tai rakenna taloosi harjakatto, kuten veljeni, ja kymmenet muut Koivuhaan "tasalatvaiset" tekivät. Toinen veljeni rakensi Mesilään itse suunnittelemansa/piirtämänsä talon, jossa on niin jyrkkä katto, ettei siinä pysy edes siitepöly... MOT

• Anonyymi00003

Jälleen "tuuba" käännettynä repaska tosiasiassa siirtelee ämpäreitä sisätiloissa, mistä milloinkin tiputtelee.

• Anonyymi00005

Katto natisee jo, sisällä sohovalla maatessa kuuluu natina, kun katon niskapuut taipuvat lumen painosta.

• Anonyymi00004

Mitä turhaan. Ressu valittaa vakuutusyhtiölle siitä ettei ole itse hoitanut vastuutaan ja työkamut säälii kun repa joutuu ryypätä ja temppuilla töissä tämän kattovahingon vuoksi.

Toimii vain soitessa ja hoitajien kesken.

• Anonyymi00006

Homeessa tuo talo on ollut jo pitkään. Rakennusvaiheessa jäi keskeneräiseksi ja kastui kunnes Ressu osti keskeneräisen kastuneen rakennuksen. Muutama vuosi sitten ennen maalausta oli homesientä runsaasti näkyvissä ja peitettiin maalilla.

• Anonyymi00007

Aivan upea talo ja ympäristö; piha ja puutarha. Linnut laulavat kesät ja talvet - yöt ja päivät. Rakennus vain paranee vanhetessaan; on "hoidettu ja huollettu piipunhatusta peruskiveen". Parma-Iivari on loistava ilman- ja lämmönsäätäjä - uusittu ja toimii paremmin kuin huono uusi - ei ole pölyhiukkasta missään. Täydennyspuhallusvilla välikatolla (96 säkkiä) puolitti sähkönkulutuksen kahdessa vuodessa, ja varaava takka täydentää ihanuuden...
        Muuten. Mikä ja mitä on homesieni. Onko se jotain syötävää tai "antibioottia"... MOT

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Aivan upea talo ja ympäristö; piha ja puutarha. Linnut laulavat kesät ja talvet - yöt ja päivät. Rakennus vain paranee vanhetessaan; on "hoidettu ja huollettu piipunhatusta peruskiveen". Parma-Iivari on loistava ilman- ja lämmönsäätäjä - uusittu ja toimii paremmin kuin huono uusi - ei ole pölyhiukkasta missään. Täydennyspuhallusvilla välikatolla (96 säkkiä) puolitti sähkönkulutuksen kahdessa vuodessa, ja varaava takka täydentää ihanuuden...
        Muuten. Mikä ja mitä on homesieni. Onko se jotain syötävää tai "antibioottia"... MOT

Käärinliinoihin et paljoa mukaasi saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      149
      4694
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      104
      3944
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3559
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3340
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3281
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      33
      2678
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2266
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1908
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1768
    Aihe