HUIJAUS LASKUT ?

Anonyymi-ap

Mistä tietää mikä on huijaus lasku,

minulle tuli ROSKAPOSTIIN puhelimeen viesti että mun pitää maksaa telian lasku 49,61 eur
minulla EI ole noin suurta Telian sopimusta tehty,


omituinen oli osotekki " Minun Telia "

menekö poliisilaitokselle näyttämään mikä tuo on,

aikasemmin tuli puhelimeen numero

jossa luki


UHKA 18234

saako tommosia puheli numeroita laitta noin vain kännykkään
ja MIKÄ ON TUO UHKA
onko se TELIALTA tullu UHKA NUMERO ?

Saako meitä vanhuksia NOI VAIN HUIJATA maksamaa kauheen suuria laskuja vaikka tommosta sopimusta EN ole tehny ???

Pitääkö ottaa poliisiin yhteyttä, kysyä neuvoa ?????

16

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      MUA on huijattu,
      mitää TEEN ??????????


      toi lasku mohin menen valittamaan, se on väärä kun se on roskapaostiinki menny,,, OUTO JUTTU ???

    • Anonyymi00002

      Yö unetki katkasi kun klo 4 menin kylppäriin ja satin kattomaan kännykkää ja huijausvietitki kerkesin luke ja siellä oli toi laskun maksu määräys,
      mitä teen ????

      Onko asiallisia neuvooja, nyt on sunnuntai taitaa kaikki firmat olla kinnin, Teliaki,,,
      onko TELIA heittäytyny HUIJARIKSI?????

    • Anonyymi00003

      Mikäs se poliisin lähettämä UHKA-viesti oikeen on ja kenelle se lähetetty? Luin , että poliisi oikeasti on sellaisen lähettänyt. Itse en sellaista ole saanut.

      • Anonyymi00004

        Jos sulla ei oo Teliaa, niin ei tartte maksaa.
        Soita Telialle ja kysy, ovatko lähettäneet.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Jos sulla ei oo Teliaa, niin ei tartte maksaa.
        Soita Telialle ja kysy, ovatko lähettäneet.

        Vaikkasulla ei olisi teliaa ei
        huijarille pidä maksaa
        Dunkke dinkka dulla vaikkei olis sulla


      • Anonyymi00007

        Vanhuksille se lähetetty


    • Anonyymi00005

      En saa noita huijauksia
      En anna puhelinnumeroani joka paikkaan

      Huomatkaa numeron tärkeys googlepohjaisessa yhteydenpidoss

    • Anonyymi00008

      Älä avaa sitä viestiä.

      Se om huijaus, Jos avaat ja vastaaat, on tilisi vaarassa

      ÄLÄ ANNA VIESTEIHIN MITÄÄN NUMEROITA:

      ÄLÄ KERRO NIMEÄSI


      ÄLÄ KATSO SITÄ VIESTIÄ !

      PANKKITILTÄ NE VIEVÄT RAHASI JOS viestiä JOKU lähettää


      PANKKI JA TELIA EIVÄT LÄHETÄ LASKUISTA VIESTIÄ_

    • Anonyymi00009
    • Anonyymi00010

      Telian ilmoitukset liikkeellä olevista huijausviesteistä-

      Teksi on Telian tietosivuilta.

      "Tekstiviestihuijaukset (Smishing): Asiakkaille lähetetään tekstiviestejä, joissa kerrotaan esimerkiksi "maksuviiveestä""paketin toimitusongelmasta" tai "päivityksestä" ja pyydetään klikkaamaan linkkiä. Linkki johtaa valesivustolle, joka kalastelee pankkitunnuksia tai luottokorttitietoja [2, 3].

      Valepuhelut (Spoofing): Huijari soittaa ja esiintyy Telian asiakaspalvelijana, teknisenä tukena tai jopa poliisina. Numero voi näyttää suomalaiselta tai jopa Telian viralliselta numerolta [2].

      Sähköpostihuijaukset: Lähetetään laskun näköisiä viestejä, joissa pyydetään maksamaan maksu pikaisesti.

      Telian varoitukset ja ohjeet suojautumiseen

      Telia muistuttaa, että he eivät koskaan kysy pankkitunnuksia, luottokorttitietoja tai salasanoja tekstiviestillä tai puhelimitse [2]."

    • Anonyymi00011

      Jos Sinulla on Telia, kirjaudu Teliaan ja katso siltä tietosi. Jos on maksamattomia laskuja ne on siellä, ellei niitä ole, niin ei ole.

    • Anonyymi00013

      Voi hyvää päivää....

    • Anonyymi00014

      Mitä teit?

      Menikö rahat, vai kaapattiinko numerosi?

      Sellaistakin sattuu!

    • Anonyymi00015

      no kuka osaa selittää tuon alotuksessa olevan kysymyksen


      UHKA 1824


      MKIÄ UHKA ?????????

    • Anonyymi00016

      Mnuun tietääkseni huijauslasku kirjotetaan yhyssanana. Vaikka olinkin luokan tyhmin huijauslaskurilta en välttyny vanahanakaa.
      Ja yhtysanat opin kirjuttamaan oikein. Sain pohkun mehtähallinnon sihteerin paikalta kun lainasin cassasta mitättömät kympit satunnaisessa pa-tilanteessa.
      rapparin apulainen.#

      • Anonyymi00017

        Ymmärsithän toki mitä se tarkoittaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe