Heräsin tänä aamuna kello 07 mielettömään meteliin joka kuului pihasta. Huoltomieshän se siellä heilui lehtipuhaltimen kanssa ja siitä lähtevä jatkuva melu ei muuten ole ihan pieni ja otti kohtalaisesti päähän kun pari kertaa viikossa menen myöhempään töihin niin pitää sitten ihmiset herättää kerrostaloalueelta ja aloittaa työ pommintarkkaan 07.Tässäkin talossa on noin 100 asuntoa joten varmaan muitakin pänni näin kesäaikaan kun ikkunoidenkin täytyy olla auki ja ihmisillä on lomaa. Jossain säännöstössä taitaa lukea että tälleisetkin äärimmäisen häiritsevät työkin saa aloittaa kukkonhuudon aikaa klo 07. Onko tämä säännös mielestänne kaikkien etuja ajava?Minun puolesta tuon melu saastan voisi aloittaa vaikka heti kello 8 tuo tuntikin nimittäin vaikuttaa ihmeen paljon. Tarkoitus ei ole nipottaa vaan otti kohtuullisesti päähän herätä tuohon meluun juuri niinä päivinä kun saisi nukkua edes tunnin pidempää niin ei.
Gallup!
23
1907
Vastaukset
- tahvo
etuja ajaakaan samalla kertaa. Huoltomies voisi aivan hyvin pitää tupakkitaukoa ensimmäisen tunnin ja nappailla vaikka kaljaa pihan penkillä, jotta Jommpa saisi nukkua kahdeksaan!
Mitäs muut asukit siehen sanoisivatten?- Jomppa
jo toki pitäähän ne lehdet (joita ei edes ole) puhaltaa 07 pois. Muulloin sitä ei voi tehdä. Tiedoksesi että monet kunnat ovat jopa kieltäneet kokonaan lehtipuhaltimet niiden aiheuuttaman melun takia.
- Begemot666
...mut vois sentään juku roti olla!
Aika moni on sentään duunissa vuorotöissä ja klo 07.00 alkava lehtipuhaltimen melu on ihan p stä !
Ei niitä EAR tulppia viitti ihan huvikseen pitää...
Bege,
ihan oikea vaihtotyönjohtaja sellaselta ratapihalta missä tehdään miesten töitä
(ei siis tarkota kumpaakaan näistä...... Psl ja Ilr) - höpö
Jomppa kirjoitti:
jo toki pitäähän ne lehdet (joita ei edes ole) puhaltaa 07 pois. Muulloin sitä ei voi tehdä. Tiedoksesi että monet kunnat ovat jopa kieltäneet kokonaan lehtipuhaltimet niiden aiheuuttaman melun takia.
ettei muka lehtiä ole. Kurkkaapas ikkunastas esim.klo6.55 ulos. Siellä niitä Metro- ja muita ilmaisjakelulehtiä tuuli pyörittelee pihalla. Älä sinäkään roskaa niin ei se huoltoyhtiön mies moottoripuhaltele klo 7.00 pihallasi vaan hoitelee hiljaa aamuyhdeksään rutiinitöitään ja sit joku päivä voi tulla sen jälkeen korjaamaan tarvittaessa vesihanasi tms.
- Hehehe
höpö kirjoitti:
ettei muka lehtiä ole. Kurkkaapas ikkunastas esim.klo6.55 ulos. Siellä niitä Metro- ja muita ilmaisjakelulehtiä tuuli pyörittelee pihalla. Älä sinäkään roskaa niin ei se huoltoyhtiön mies moottoripuhaltele klo 7.00 pihallasi vaan hoitelee hiljaa aamuyhdeksään rutiinitöitään ja sit joku päivä voi tulla sen jälkeen korjaamaan tarvittaessa vesihanasi tms.
Tarvitsetko lehtipuhaltimen sanomalehtien siivoukseen siivoukseen =b.
- joo
Hehehe kirjoitti:
Tarvitsetko lehtipuhaltimen sanomalehtien siivoukseen siivoukseen =b.
laistesi loisten takia tarvisin jos tekisin niitä hommia. Harmi se on pienikin harmi, sulle pienikin taitaa olla suuri :/
- on ihanaa
No välillä alottaa kello kuusikin aamulla nuo rakennusmiehet poraamisen ja mitä lie tekevätkin. Lehtienpuhaltajat ja ruohonleikkaajat tulee sitten siinä seittemän maissa. Autot rupeaa pörräilee siinä samoihin aikoihin (kaikilla vissiin äänenvaimentimet jääneet matkalle :D )ja lapset alkaa kiljua. Kiva kakofonia tulee sitten kaikkien tapahtuessa yhtä aikaa, koko päivän. Yöllä sitten kaljapussit kilisee ja hajoilee, karjumisen ja huudahduksien ohella siihen viiteen asti suunnilleen. Kivaa asua isossa kaupungissa :) Itse en kyllä (pahemmin ;) valita, joskus täytyy itsekunkin vähän metelöidä ja siinä ei voi oikein aina kellosta katsoa, eikä tietää edes, sopiiko se muiden elämiseen. Täytyy silti sanoa niistä lehtipuhaltimista, että ovat turhia kapistuksia, verraten meteliin mikä siitä syntyy... Ja sitä nurmikkoakaan ei tarvisi ihan joka päivä ajella.
- kohdallaan
Voihan olla, että 10 asuntoa on vaatinut tiettyä siivousta pihallasi. Huoltomies tekee määräyksen mukaan, koska klo 09 alkaa sellainen ruljanssi, että et ilmeisesti voi kuvitellakaan, on heti tänne vaativia ihmisiä, hanavuotoja, nimenvaihtoja, oven aukaisuja, hämähäkkien häätöjä, poliisin pyyntöjä oven aukaisuun. Tavallisella ihmisellä ei voikaan olla tietoa, mitä kiinteistöhuolto on. Tätä pihan siivousta ja ruohonleikkuuta tehdään vaikka klo 7, eikä yhdelläkään talonmiesfirmalla ole varaa istuttaa miehiä palkallisena klo 8:aan.
Kannattaisi ajatella myös talvea, joku tulee töistä 04 ja joku joutuu lähtemään klo 06, mikähän olisi sopiva aika aloittaa lumityöt tai aurata katu.- Jomppa
Lukasin taloyhtiön järjestyssäännöt eilen läpi ja niissä kyllä selkeästi sanotaan että melua aiheuttavat huolto, muutto ja korjaustyöt saa tehdä ainoastaa klo: 9-18 välisenä aikana ja ainoastaan arkisin. Seuraavan kerran kun joku rupeaa puhaltelemaan lehtiä 7 aikaan vien tuon nivaskan käteen. Hyvä että tälläiset säännöt on olemassa ja koskee huoltoyhtiötä siinä missä asukkaitakin!Laitoin vielä ilmoitustaululle linkissä olevan lapun.
- Jomppa
Jomppa kirjoitti:
Lukasin taloyhtiön järjestyssäännöt eilen läpi ja niissä kyllä selkeästi sanotaan että melua aiheuttavat huolto, muutto ja korjaustyöt saa tehdä ainoastaa klo: 9-18 välisenä aikana ja ainoastaan arkisin. Seuraavan kerran kun joku rupeaa puhaltelemaan lehtiä 7 aikaan vien tuon nivaskan käteen. Hyvä että tälläiset säännöt on olemassa ja koskee huoltoyhtiötä siinä missä asukkaitakin!Laitoin vielä ilmoitustaululle linkissä olevan lapun.
- tahvo
Jomppa kirjoitti:
Mitenkäs lumenauraus ilman melua aamuisin? Ikkunat kiinni, jos työn äänet noin pahoin häiritsevät!
Meidän talomme säännöissä kehoitetaan asukkeja välttämään metelöintiä klo 23.00-7.00.
tahvo sai kirjallisen huomautuksen soitettuaan iskelmäradiota turhan reippaasti päiväsaikaan. Ääni kuului lieden tuuletusputkea viiden kerroksen läpitte ja aiheutti pahennusta.
Kuulokkeita ja kuulosuojaimia on alan liikkeissä sopuhintaan.
ilmajarrumies - Jomppa
tahvo kirjoitti:
Mitenkäs lumenauraus ilman melua aamuisin? Ikkunat kiinni, jos työn äänet noin pahoin häiritsevät!
Meidän talomme säännöissä kehoitetaan asukkeja välttämään metelöintiä klo 23.00-7.00.
tahvo sai kirjallisen huomautuksen soitettuaan iskelmäradiota turhan reippaasti päiväsaikaan. Ääni kuului lieden tuuletusputkea viiden kerroksen läpitte ja aiheutti pahennusta.
ilmajarrumiesÄly hoi!Minua ei ole mikään muu meteli häirinnyt vaikka on mitä muuta meteliä ollut tahansa mutta lehtipuhaltimella kun rupeaa heilumaan toisten ikkunoiden alla 7 aikaa niin ei ole ollenkaan ihme jos jotkut raivostuu. Sitäpaitsi säännöt on sääntöjä.Ennen seitsemääkin tapahtuvaan auraukseen piha/asuinalueella tarvitsee erillesen yötyöluvan.Meillä nämä säännöt on tehty niin että yörauha on 23-07 ja nimenomaan nuo runsaastimeteliä aiheúttavat huolto/korjaustyöt saa tehdä ainoastaan 9-18.
- tämä sääntö
Jomppa kirjoitti:
Äly hoi!Minua ei ole mikään muu meteli häirinnyt vaikka on mitä muuta meteliä ollut tahansa mutta lehtipuhaltimella kun rupeaa heilumaan toisten ikkunoiden alla 7 aikaa niin ei ole ollenkaan ihme jos jotkut raivostuu. Sitäpaitsi säännöt on sääntöjä.Ennen seitsemääkin tapahtuvaan auraukseen piha/asuinalueella tarvitsee erillesen yötyöluvan.Meillä nämä säännöt on tehty niin että yörauha on 23-07 ja nimenomaan nuo runsaastimeteliä aiheúttavat huolto/korjaustyöt saa tehdä ainoastaan 9-18.
on esitetty myös huoltoyhtiölle, kun on hinnoista ruvettu sopimaan. Juu ja kaupungin aura-autotkin varmaan nostaa auran ylös teidän kohdalla, kun on kerran sääntö tehty, hys,hys.
- Jomppa
tämä sääntö kirjoitti:
on esitetty myös huoltoyhtiölle, kun on hinnoista ruvettu sopimaan. Juu ja kaupungin aura-autotkin varmaan nostaa auran ylös teidän kohdalla, kun on kerran sääntö tehty, hys,hys.
Voin tulla sinun ikkunasi alle riehumaan lehtipuhaltimenkanssa aamu seitsemältä kun nukut. Katsotan muuttuuko mieli!
- nero
Jomppa kirjoitti:
Voin tulla sinun ikkunasi alle riehumaan lehtipuhaltimenkanssa aamu seitsemältä kun nukut. Katsotan muuttuuko mieli!
Jomppa, oletko ikinä harkinnut asumista omakotitalossa?
siellä saisit aivan itse hoitaa kaikki huolto-työt niinä aikoina kuin sinulle sopii.
En usko että kovinkaan moni omakotitalossa asuva
puhaltelee lehtiä aamuisin, joten olisi varmasti
rauhallisempaa... - muutu
Jomppa kirjoitti:
Olen sen verran lujahermoinen ihminen, että 365/1 ei minua hätkäytä, nousen ylös ja keitän kahvit sekä luen päivän lehdet. Illalla voin mennä nukkumaan tuntia aikaisemmin. On paljon helpompi elää, jos kaikki ei ole minä, minä, minä ja pienistä ei vedä herneitä nenään.
Et muuten vastannut kysymykseen, onko huoltoyhtiölle ilmoitettu, kun sopimusta tehtiin? - Jomppa
muutu kirjoitti:
Olen sen verran lujahermoinen ihminen, että 365/1 ei minua hätkäytä, nousen ylös ja keitän kahvit sekä luen päivän lehdet. Illalla voin mennä nukkumaan tuntia aikaisemmin. On paljon helpompi elää, jos kaikki ei ole minä, minä, minä ja pienistä ei vedä herneitä nenään.
Et muuten vastannut kysymykseen, onko huoltoyhtiölle ilmoitettu, kun sopimusta tehtiin?En varmasti tiedä onko sopimusta tehdessä huoltoyhtiöön ilmoitettu mutta vahvasti niin olettaisin sillä juuri sieltä sain tuon kyseisen nivaskan käteeni.Taisi olla joku kesäpoika niitä lehtiä puhaltelemassa eikä niistä säännöistä tiennyt. Joo suvaitsevuus on ihan hyvä asia mutta tässä mailmassa on myös lakeja, sääntöjä ja rajoituksia. Mitä siitä tulisi jos niitä ei olisi ollenkaan.
- pahasta
Jomppa kirjoitti:
En varmasti tiedä onko sopimusta tehdessä huoltoyhtiöön ilmoitettu mutta vahvasti niin olettaisin sillä juuri sieltä sain tuon kyseisen nivaskan käteeni.Taisi olla joku kesäpoika niitä lehtiä puhaltelemassa eikä niistä säännöistä tiennyt. Joo suvaitsevuus on ihan hyvä asia mutta tässä mailmassa on myös lakeja, sääntöjä ja rajoituksia. Mitä siitä tulisi jos niitä ei olisi ollenkaan.
Ainakin miedän talon huoltomiehet ovat niin isoja herroja, että ei niiden kanssa voi mitään sopia.
- nero
Jomppa kirjoitti:
En varmasti tiedä onko sopimusta tehdessä huoltoyhtiöön ilmoitettu mutta vahvasti niin olettaisin sillä juuri sieltä sain tuon kyseisen nivaskan käteeni.Taisi olla joku kesäpoika niitä lehtiä puhaltelemassa eikä niistä säännöistä tiennyt. Joo suvaitsevuus on ihan hyvä asia mutta tässä mailmassa on myös lakeja, sääntöjä ja rajoituksia. Mitä siitä tulisi jos niitä ei olisi ollenkaan.
Siis ihan tosi,oletko noin perkeleen pöllö ette tajua ettei sinun pihasi ole ainut mitä huoltopojat hoitaa????
Niillähän on kymmeniä taloyhtiöitä huollettavana ja työ aika alkaa kello 07.00
Justiin kirjoitit ettet tiedä säännöistä siis mitä ihmetttä???
Lue säännöt kunnolla ja on aivan 100%varma ettei tule yksikään kesätyöläinen hoitaan piha-aluetta
ennen kuin tulee käsky.
Ihan vaan pikku vinkkinä lopeta ajoissa nipotus ennenkuin munaat ittes täydellisesti! - tahvo
muutu kirjoitti:
Et muuten vastannut kysymykseen, onko huoltoyhtiölle ilmoitettu, kun sopimusta tehtiin?älä suotta sommpota!
- nero
tahvo kirjoitti:
älä suotta sommpota!
Siis kuka nyt sompottaa tahvo vai galluup vai nero,
tämähän menee aivan naurettavuuksiin koko homma.
Nyt lupaan että on viimeinen kerta kun edes vaivaudun kirjottaan koko hommasta..
Mutta silti viellä gallup mieti vähän...... - Jomppa
nero kirjoitti:
Siis ihan tosi,oletko noin perkeleen pöllö ette tajua ettei sinun pihasi ole ainut mitä huoltopojat hoitaa????
Niillähän on kymmeniä taloyhtiöitä huollettavana ja työ aika alkaa kello 07.00
Justiin kirjoitit ettet tiedä säännöistä siis mitä ihmetttä???
Lue säännöt kunnolla ja on aivan 100%varma ettei tule yksikään kesätyöläinen hoitaan piha-aluetta
ennen kuin tulee käsky.
Ihan vaan pikku vinkkinä lopeta ajoissa nipotus ennenkuin munaat ittes täydellisesti!Voi vittu onko nii keleen vaikea ymmärtää asiaa...juuri sanoin että minulla on nivaska jossa sanotaan selvästi että lehtipuhaltimella saa leikkiä vain 9-18 arkisin moneenko kertaan se tänne pitää kirjoittaa...siihen on täällä vaan pakko sopeutua eikä mutista.Tarkoitin että minulle ei ole mitään tekemistä sen sopimuksen tekemisen kanssa.
- Begemot666
tahvo kirjoitti:
ilmajarrumies...tuntuu jarru laahaavan nöistä jutuist päätellen.
Lypsä roikka ennen kuin on liian myöhäistä !
Bege,
ihan oikea vaihtotyönjohtaja miehekkäältä ratapihalta (ei Hki ja Ilr)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803