https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011849363.html
Tein testin, oli yllättävän vaikea, jouduin miettimään. Tulihan 12/12, mutta olen sentään kantasuomalainen.
Suomen kielen S 2 testi yllättävän vaikea
9
96
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Nojaa
Meitsi, paljon lukenut ja paljon itsekin kirjoittava, kielellisesti lahjakas kantasuomalainen tekaisi myös testin. Heh, yks meni väärin, koska luin kehnosti vaihtoehdot ja kaks ihan muuten vaan väärin: D
Mutta eihän toi mitenkään ylihelppo ollut, harvempi äidinkielenäänkään suomea puhuva puhuu noin tarkasti. Mun mielestä vaatii ulkomailta tänne ummikkona muuttaneelta todella paljon duunia läpäistä toi koe virheettä. Ehkä jos on riitävän nuori ja käynyt kouluja suomessa. Mutta millään kursseilla ei tollaseen saa oppia. Kyllä vaatii jo elettyä elämää ja paljon kielipäätäkin.
Mä kylläkin tullut tulokseen rallienglanti suotta aliarvostettua suomessa. Tärkeintä kun on tulla ymmärretyksi ja myös ite ymmärtää.
Oli vähän pilkun viilaamisen oloinen koe.
Olin muuten just muutaman päivän sairalassa. Epäilen, sairaalan henkilökunnasta hyvin harva läpäisis ton. Ei ne kantasuomalaisetkaan kaikki. Mutta hommat pyöri silti ihan hyvin. Jäin henkiin.
=DW= - Anonyymi00002UUSI
Sanan "hervoton" ymmärsin slangisanana ja vastasin väärin. Muuten oikein.
- Anonyymi00003UUSI
10/12, ei niin huonosti.
Ottaen huomioon, että en ole asunut suomessa sitten vuiden 1970.
Pari kohtaa laittoi kyllä miettimään.
Jotkut tosi helppoja. (Lanka, avut, hervoton ...)
Pal - Anonyymi00004UUSI
Tämä on varmaan joku lehdessä ollut junteille tarkoitettu klikkiotsikko?
Ettehän te osaa edes lauseenjäsennystä suomen kielessä vaan jotkut
antavata täällä ohjeita opettele kirjoittamaan
vaikka itse ovat teoreettista suomea osamaattomia
eivät ymmärrä että kuneekeri tulee suomeen eikä osaa teoreettista osmaliaa
sen mahdllisuudet opiskella suomea ovat kovin vaikeat kun tarjotaan
kun ei tiedä mitä omalla kielellä on datiivigenetiivi
Suomessa on verbejä joiden subjekti ilmaistaan datiivigenetiivillä
paitsi surut, jotka tekevät tässä virheen. Eli mistä on kyse?- Anonyymi00005UUSI
Testihän on aivan syvältä
Katsoin ensimmäisen kysymyksen ja lopetin siihen, tottakai tiesin sanaan luontainen
mutta miksi lause ei voi kuulua
"Olisi tärkeä tukea lapsen oleellisia taipumuksia ja antaa lapsen harrastaa juuri sitä, missä hän pääsee loistamaan."
aivan pelleilyä kysytään TYYLISEIKKOJA MATUILTA - Anonyymi00006UUSI
Mensan testeissä on myös heikkojen maallikkopsykologien oleellinen virhe
tämän tyyppisissä missä on jotain kuvioita joissa joku piste tai mikä heiluu
ja kysytään mikä on viimeinen kuva
sitä voi yksikäsitteisesti tietää, koska aina voidaan luoda sellainen kone,
joka tekee harmaasta marilyn monroen kuva (Turing)
sanoin jos otetaan numerot
1,2,3,4, mikä on seuraava
pysyt perustelemaan loogisesti että se on 127 - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mensan testeissä on myös heikkojen maallikkopsykologien oleellinen virhe
tämän tyyppisissä missä on jotain kuvioita joissa joku piste tai mikä heiluu
ja kysytään mikä on viimeinen kuva
sitä voi yksikäsitteisesti tietää, koska aina voidaan luoda sellainen kone,
joka tekee harmaasta marilyn monroen kuva (Turing)
sanoin jos otetaan numerot
1,2,3,4, mikä on seuraava
pysyt perustelemaan loogisesti että se on 127Miten tämä jatkuu Y K K N
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten tämä jatkuu Y K K N
Jos ajatellaan 1 2 2 0 se voisi olla nolla N
YKKNN
nämä ovat yhtälön
x^5 - 5x^4 + 8x^3 - 4x^2 = 0 juuria ^ on potenssi
1,2,2,0,0 eli YKKNN - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jos ajatellaan 1 2 2 0 se voisi olla nolla N
YKKNN
nämä ovat yhtälön
x^5 - 5x^4 8x^3 - 4x^2 = 0 juuria ^ on potenssi
1,2,2,0,0 eli YKKNNNämä Mensan testit ovat harhauttavia koska niissä ratkaisu on keittiölogiikalla
eli ne loogiset ratkaisut mitä älykkyysteisteissä esitetään eivät ole yksikäsitteisiä
Erittäin älykkäät yksilöt tunnistavat monimutkaisia, vaihtoehtoisia tai "luovampia" kaavoja, joita alkuperäinen tehtävän tekijä ei tarkoittanut, mikä usein johtaa heidät näkemään mahdollisuuksia, jotka ovat ristiriidassa yhden vastauksen kanssa
https://www.cogn-iq.org/blog/how-creativity-fits-into-intelligence-models/
erotti toisistaan konvergentin ajattelun (yhden oikean ratkaisun löytäminen, kuten yhtälön ratkaiseminen) ja divergentin ajattelun (useiden ratkaisujen luominen, kuten käyttötapojen ideointi). Luova älykkyys kukoistaa divergentin ajattelun avulla, jonka avulla voit tutkia loputtomia mahdollisuuksia ilman, että "oikeiden" vastausten rajoitukset rajoittavat sinua. Esimerkiksi tuotepäällikkö, joka ideoi uuden sovelluksen ominaisuuksia, luottaa divergenttiin ajatteluun rajojen rikkomiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724354Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003790Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363479- 513080
- 402568
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182489Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222262- 231926
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151692Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331662