https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011854395.html
"KSML: Nyt iski kananmunapula
S-marketketjun ryhmäpäälliköllä on selkeä selitys sille, miksi kananmunahyllyt ammottavat tyhjinä.
Kyseessä ei ole vain paikallinen ilmiö Keski-Suomessa. Asiasta uutisoi helmikuussa myös Yle. Tuolloin tyhjiä munahyllyjä on havaittu ainakin Kokkolan ja Vaasan ruokakaupoissa.
Kanat pidetään Ylen uutisen mukaan tuotannossa vähän yli vuoden ajan, minkä jälkeen ne vaihdetaan tuotannollisista syistä uusiin kanoihin. Uudet kanat aloittavat muninnan vasta 18 viikon iässä, ja aluksi ne tuottavat vain pieniä munia.
Kananmunien kulutuksen on kasvusta uutisoitiin viime kesänä myös Taloussanomissa. Keskimäärin suomalaiset syövät vuodessa 202 kananmunaa."
Tämä on järjestetty asia, miksi kanamunapulaa ei ollut korona aikana, jota kesti 3 vuotta ja silloin niitä kananmunia kului paljon enemmän, koska ihmiset alkoivat leipomaan kotona.
Miksi kananmuna pulaa ei ole ollut koskaan aiemmin, kuten vasta tänä vuonna.
Kananmunia on kulutettu ja tuotettu vuosikymmeniä, koskaan ei ole kananmunista ollut pulaa, vaikka ennenvanhaan leivotiin kotona paljon enemmän, kuin nykyään.
Kyllä tämä on järjestetty asia, että kauppiaat voivat nostaa kananmunien hintaa vedoten siihen, että kanamunista on pulaa.
Kyllä kananmunan tuottjat ovat hankkineet uudet kanat ennenkuin edellisistä on puhti loppu, ettei tuotanto keskeydy.
Kananmunapula järjestetty....
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m794421Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 232006
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715