Omaisten kokemuksia vanhuspalveluista?

Onko kellään Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen (VAKE) vanhuspalveluista kokemuksia? Mietin muistisairaalle äidilleni hoivapaikkaa, mutta olen itse omaisena nähnyt, että vain yksityiset hoivakodit vievät vanhuksia ulos ja järjestävät kaikkia mukavia viriketuokioita vanhuksille. Kaupungilla tällaista ei ole, ja vanhukset vain istuvat sisällä päivät katsomassa TV:tä kun hoitajat istuvat toimistossa. VAKE yrittää nyt kovasti sijoittaa äitiäni ensin heidän yksikköön, ja vasta sitten yksityiselle, jos heillä ei ole tilaa. Mitä minun kannattaisi tehdä? En haluaisi äitiäni kaupungin omaan hoivakotiin, vaan virikkeitä ja ulkoilua järjestäviin yksityisiin hoivapaikkoihin.

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaisi neuvoa.

11

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On, mutta ei pk-seudulta. Ikävä kyllä, en voi kehua. Oma päätökseni oli, kun vanhusten"hoitoa" seurasin, mielummin junan/rekan alle, kun keskitysleiriin. Sori nyt tästä, mutta parhaalla tahdollaankaan ei voi Suomen vanhusten"hoidosta" sanoa mitään hyvää. HÄPEÄPILKKU TÄLLE MAALKE!

• Anonyymi00002

täysin samaa mieltä, varsinki muistisairaitten törkeä käsittely sitä ei voi kukaan tervejärkinen hyväksyä, mielestäni kaikki törkeät johtajat ja hoitajat jotka esm. ei anna muisti sairaalle juotavaa silloin kun hän tarvii nämä törkeät murhaajat tappajat saisi pistää loppu elämäkseen linnaan liian vähälle hoidolle ja ruualle juomaa ei niille annettaisi vaikka kuinka kerjäisi,
        kyllä sieluni on kipeä oman rakaan loppu elänän vaiheen törkeästä käsittelystä ja aliarvioimisesta ihmisenä , kyllä suomi saa hävetä hitrerin tyylistä kiduttja valtiona itseään,

mieluummin kaikille jo huonokuntosille vanhuksille toin hartaasti ÄKKI-KUOLEMAA esm PILLEIN muodossa,
        pitkään eläny ja työtä yhteiskunnalle tehneenä kunniallisena ihmisenä EI enään vanhuksena SAA KIDUTTAA ja käyttäytyä ketään muistisairasta kohtaan
        alaarvoisen törkeästi,

mä en siitä toivu ikinä kärsin näkemästäni hautaan asti puolisoni kaltoin kohtelua elämänsä loppuvaiheessa,
        toi mehun tai juoman antamisen KIELTÄMISTÄ EN IKINÄ IKINÄ IKINÄ IKINÄ VOI ANTAA niille anteeksi, piru heidät helvetissä periköön ja kiduttais samalla tavalla kuin tekivät muistisairaille laitoksissa töissä ollessaan,
        erikoisesti johtajat helvetin tuskia kärsimään kun ei valvo ja vaadi hoitohenkilökunnalta tervejärkistä kunnioittavaa käytöstä hoitajina ,,,,

mileipide !!

• Anonyymi00003

Kyseket joukolta joka itse tarvitsee hoitopaikkoja.

Kysele ikäisiltäsi, heillä voi olla vanhempiensa kautta kokemuksia.

Tämä ryhmäetsii jo itse hyvää hoitoa!

Tämähän on mwelkein kuoleman esikartano ikää!

• Anonyymi00004

Komeus läheiseni vbahyshoivasta:
      Kotihoito kävi 3 x vrk:ssa, vaikka hän olisi jo kauan tarvinnut
      ympärivuorokautista hoivaa,
      mutta siihen ei pääse ennenkuin on muumio
      ja on arvioitu, että kuolema on lähellä.

• Anonyymi00005

Joooo ja mun kokemus puolisoni loppuvaiheista laitoksesta on karmeat,
        ne ei muistisairaita hoida niin etteikö ne joutuisi kokemaan suurta kärsimystä,
        mun huomio kiinittyi niitten nihkeään menun tai juoman antamiseen, puolisoni oli tuskissaan aina kun menin katsomaan, hän huitoi käsillään tuskissaan ja oli naamasta punanen, ei pystyny enään puhumaan siksi oli jo laitos hoidossa,
        mä aina kävin hakemassa mehua tai juotavaa hänelle, hän aina rauhottui käsien huitominen loppi ja ja naama muuttui normaalin väriseksi,

se on jääny mua ikuisesti vaivaamaan tuskana sydmessä,

silloin vielä kun hän oli kotona ja minä omais hoitajana tääällä kävi joka viikko 2 naishoitajaa käyttämässä häntä pesulla ja minunki kanssa he jutteli, se oli ihan vielä miukavaa aikaa, mutta kun puolison kunto meni entistä huonommaksi hän pääsi lopuvaiseessa laitos hoitoon, mutta se oli mun mielsestä tylyä ja karseeta kohtelua kun ei juotavaa annettu kun hän sitä tarvitsi,
        kuinka suomessa saaaaaa noin törkeetä olla laitoshoito jo loppuelämäänsä viettäväällä muistisairaalla kun kuolema on kuitenki jo ihan kohta todellista sairaan kohdalla, mun mielestä muistisairaitten olotilaa PITÄÄ paremminki helpottaa eikä KIDUTTAA janoisina,
        toivottavasti kaikki törkeät hoitjata ja laitos johtajat joutuvat itse pirun hoitoon helvettiin kitumaan janoissaan ja hoivaa vailla,

• Anonyymi00006

Piti lukea "kokemus läheiseni vanhushoivasta"

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

mun huomio kiinittyi niitten nihkeään menun tai juoman antamiseen, puolisoni oli tuskissaan aina kun menin katsomaan, hän huitoi käsillään tuskissaan ja oli naamasta punanen, ei pystyny enään puhumaan siksi oli jo laitos hoidossa,
        mä aina kävin hakemassa mehua tai juotavaa hänelle, hän aina rauhottui käsien huitominen loppi ja ja naama muuttui normaalin väriseksi,

silloin vielä kun hän oli kotona ja minä omais hoitajana tääällä kävi joka viikko 2 naishoitajaa käyttämässä häntä pesulla ja minunki kanssa he jutteli, se oli ihan vielä miukavaa aikaa, mutta kun puolison kunto meni entistä huonommaksi hän pääsi lopuvaiseessa laitos hoitoon, mutta se oli mun mielsestä tylyä ja karseeta kohtelua kun ei juotavaa annettu kun hän sitä tarvitsi,
        kuinka suomessa saaaaaa noin törkeetä olla laitoshoito jo loppuelämäänsä viettäväällä muistisairaalla kun kuolema on kuitenki jo ihan kohta todellista sairaan kohdalla, mun mielestä muistisairaitten olotilaa PITÄÄ paremminki helpottaa eikä KIDUTTAA janoisina,
        toivottavasti kaikki törkeät hoitjata ja laitos johtajat joutuvat itse pirun hoitoon helvettiin kitumaan janoissaan ja hoivaa vailla,

Ymmärrän sinua, tuollaiset asiat jäävät vaivaamaan tuskana sydämeen ikuisiksi
        ajoiksi. Ei mitään välitetä ihmisestä, joka ei pysty huolehtimaan itsestään.
        Se on aivan HIRVEÄÄ. Minäkään en meinaa toipua surustani ollenkaan,
        kun kärsin läheiseni kohtelusta. Hänellä oli muutenkin hirveän vaikeaa.
        Alkaa itkettää, kun ajattelenkin. Siitä ei ole kauan aikaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Montako päivää hän eli liian vähällä juomalla, siis janoissaan?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Montako päivää hän eli liian vähällä juomalla, siis janoissaan?

mistä sen tietää

kerran kun olin taas katsomassa ja menin hakemaan mehua
        niin hoitaja sivusta huusi älä älä älä ei saa antaa ,
        oli kauhuissani sanoin että hänellä on jano ja annoin ja kävin hakemassa lisää juotavaa,
        hänoli todella janoissaan,

hän kuoli alzhaimeriin,
        kuolemasta on jo toistakymmnentä vuotta
        siihen aikaan ei tämmösiä kuhu tarinoita vielä ollu julkisuudessa
        uutisoitu kuin nykyisin

että laitoksissa on nykyisin outoja kuoleman tapauksia ,

kyllä on nyt luotto menny laitoshoitoon,

olen vanhus lähemmäs ysikympinen , suuresti pettyny nykyiseen järkyttäviin uutisointiin
        huonosta vanhushoivasta laitoksissa, suorastaan järkyttyny,
        kun
        olettaisi ,, jotka hakeutuu hoitoalalle ovat myös vastuullisia koulutettuja inhimillisä hoitajia
        huonokuntoisia vanhuksia kohtaan,

kuiinka voi olla mahdollista että suomessa on julmaa hitlerin tyylistä käytöstä avuttomia vanhuksia kohtaan vanhuksille tarkotetuissa laitoksissa,

mielipiteeni on, eutanasia laki voimaan pikaisesti,
        AINUTTAKAAN AVUTONTA VANHUSTA EI SAA KIDUTTAA

vaan jos vanhus ITSE PYYTÄÄ jo päästä maallisista vaivoistaan pois, hänelle myönnetään äkki-lähtö ILMAN KIPUJA ja TUSKAA
        esm nukutettaan syvään unee josta EI tarvitse enään hetätä,
        MUTTA HUOMATKAA
        VAIN JOS VANHUS ITSE ON SITÄ PYYTÄNY,

ei kenkään muun toiveesta eikä toimesta, vaan vanhuksen itsensä pyytämänä !

Ameriikassa ja joissaki euoopan maissa on eutansai noin laki voimassa,
        niihin maihin jotkut suomalaisetki ovat matkustaneet viimeselle matkalleen !

Nyky vanhuskilla suomessa ei vain ole vara siis rahaa makustaa , moni vamaan lähtis, jos olis mahdollista vielä matkustaa,

• Anonyymi00010

Attendoissako aloittaja luulee hoivan hyvää olevan ?
      Epäilyttävät kuolemat ei puolla sitä.

• Anonyymi00012

Meitin alueemma ikäihmisistä piletään hyyvää huolta. Mutkin melkein skanhaijattiih yksityisen palvelutalon asiakkaaks.
      Hyvä talo kerrostaloluukuks, kehua retostan. Näistä tiloista lentää kuulemma heti ensimmäisen juopottelukuurin jälkeh.

Vuokra on kova ja tulijoita olisi tällekin kämpälle vaikka joka sorkalle. En käy testaamaan tähän aikhan vuuesta rämäpäisellä kännillä.
      Vanha sanontahan kuuluu; ei kukhan kesällä asu. Viina kyllä maistuis vanhalle ukonketkulle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      89
      3802
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      195
      1497
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1400
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1090
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1020
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      325
      1015
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      45
      917
    8. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      86
      909
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      98
      899
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      126
      880
    Aihe