Sähkölasku tuli

Anonyymi-ap

Energian siirtomaksu 79.94 ja sähkölasku tammi helmikuu
Väreeltä 156.94.Ei ole mummolla ikinä ollut näin suuret
sähkölaskut pienestä eläkkeestä maksettavaksi on onneksi
määräaikainen eikä pörssisähkö

24

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Miten iso pinta ala ja onko sähkölmmitys?
      Meillä 140 neliötä ook talo ja suora sähkölämmitys ja varaava takka. Talvikuukausien laskut 200-220 / kk ja lisäksi sähkönsiirrot jotain alla 100e.

      • Anonyymi00008

        Asun yksin 500 neliötä, tuntuu vähän ahtaalta, sähkö tulee omasta tuulimyllystä, kun ei tuule käynnistän oman turvevoimalan.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Asun yksin 500 neliötä, tuntuu vähän ahtaalta, sähkö tulee omasta tuulimyllystä, kun ei tuule käynnistän oman turvevoimalan.

        Mulla kans on vähän samaan tyyliin
        joskus täytyy lähteä Esson Baariin kun vaikuttaa kumitustalolta ahtaan paikan kammo

        Mulla on vesimylly tasaajavirtana


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Mulla kans on vähän samaan tyyliin
        joskus täytyy lähteä Esson Baariin kun vaikuttaa kumitustalolta ahtaan paikan kammo

        Mulla on vesimylly tasaajavirtana

        Loviisan yv tulee mun sähkö ja maksaa 0 euroa. 31 neliöö


    • Anonyymi00002

      "Energian siirtomaksu 79.94 ja sähkölasku tammi helmikuu."
      Voiko se olla oikein ? Paljonko se on ollut aikaisemmin ?

      • Anonyymi00003

        Tarkoitin, että energian siirtomaksu 79.94 kuulostaa isolta.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Tarkoitin, että energian siirtomaksu 79.94 kuulostaa isolta.

        Miten niin? Mulla on pitkästi toistasataa euroa.


    • Anonyymi00005

      Minun lasku 8euroa

    • Anonyymi00006

      Voi voi mummeli säälittää nämä isosähkölaskuiset.Kelasta tukia.Maksaa ne talibaaneillekin

    • Anonyymi00007

      Mulle tuli vesilasku 176€. Olen käsittänyt että tuo lähetetään puolen vuoden välein.

      • Anonyymi00009

        Minulla vesilasku 24 €/kk, vedenkulutuksesta riippumatta aina tuo sama. Mitään tasauslaskujakaan ei ole. Edellisessä asunnossa oli vesilasku kulutuksen mukaan ja paljon enemmän meni rahaa vesilaskuihin.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Minulla vesilasku 24 €/kk, vedenkulutuksesta riippumatta aina tuo sama. Mitään tasauslaskujakaan ei ole. Edellisessä asunnossa oli vesilasku kulutuksen mukaan ja paljon enemmän meni rahaa vesilaskuihin.

        En käytä kohtuuttomasti vettä mutta kaiketi liikaa siltikin. Taloyhtiö kait pitää demokraattisimpana kulutuksen mukaista laskutusta, no onhan se näinkin. Kukin maksaa omasta vedenkäytöstään eikä yksineläjä maksa muiden, esim. perheiden vesilaskuja.


    • Anonyymi00010

      Riippuu paljon minkä sähkölaitoksen alueella asuu. Meillä siirtomaksu suurempi kuin kulutusmaksu.
      Tavallisesti kulutus maksu 70€
      Siirto 90€

      Tämä siis kahden kuukauden.

      • Anonyymi00012

        niin mutta onko sinulla siis kaukolämpö
        onko lattialämmitys kylppärissä

        jos on kaukolämpö eikä lattiasähkölämpöä
        tuo vaikuttaa korkean suuntaiselta?


      • Anonyymi00014

        Vattenfall on ollut huippuedullinen. Vain pari kymppiä (n. 17€ / kk), Helenin siirtomaksu n. 15€ / kk.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        niin mutta onko sinulla siis kaukolämpö
        onko lattialämmitys kylppärissä

        jos on kaukolämpö eikä lattiasähkölämpöä
        tuo vaikuttaa korkean suuntaiselta?

        Johtunee kulutuksen määristä, tietokoneita yms, taulutelkkari pälättää vaikkei kukaan katsoisikaan, vahvistimia ynnä muuta usein päällä.
        Astianpesukone, pyykkikone vie omansa myös.

        Siirtomaksuhan tulee käytön mukaan😶


      • Anonyymi00015 kirjoitti:

        Johtunee kulutuksen määristä, tietokoneita yms, taulutelkkari pälättää vaikkei kukaan katsoisikaan, vahvistimia ynnä muuta usein päällä.
        Astianpesukone, pyykkikone vie omansa myös.

        Siirtomaksuhan tulee käytön mukaan😶

        Niin tulee ja ALV kun lasketaan prosenteissa, nousee kulutuksen mukaan, on sekä energia, että siirtolaskussa.
        Siirtolaskussa on lisäksi kulutuksen mukainen sähkövero.
        Mulla on Vattenfallin energian perusmaksu 6,02euroo/kk.


    • Anonyymi00016

      Jotkut tuntuvat pääsevän halvalla vaan ei siinä kyllä kulutusjuhlia vietetä jos sähkölasku alle kympin.

      • Anonyymi00017

        Järjen hiven hukkunut jälleen kerran.


    • Perusmaksu on sama/kk.
      Energian kulutuksen mukaan lasketaan siirto, sähkövero ja ALV.
      Siirto ja energian myynti tulee aina eri laskulla.
      Itselle tulee 2 paikasta. Niissä energian laskuttaa Vattenfall ja siirron Elenia. (Ovat samaa konsernia:)

    • Anonyymi00018

      Jos olet kaukolämmössä eikä pesutilassa ole sähkölattialämmitystä ja

      jos,kaikkiaan kaikki mukana perusmaksuja myöten

      jos käytät oleellisesti yli euron päivässä
      kannattaa miettiä missä on vika

      • Anonyymi00019

        Jos valitetaan kahvipaketin hinnasta, lopetetaan kahvin juonti, jos valitetaan sähkön hinnasta, käytetään kynttilöitä.

        Käytän sähköä kaikkeen mihin sitä ión tarve käyttää, maksan laskuni suoraveloituksena, en edes katso laskuja, koska ne menevät suoraan tililtä.

        Ei ole vielä konkurssi tulossa sähkön vuoksi.
        Kytän juuri nyt jalkahieronta laitetta, ollut päällä tunnin verran, siinä on myös lämmitys, enkä laske paljonko sekin kuluttaa. Vielä sitä saa, kun jakelu roimii.


    • Anonyymi00020

      Oli niin pieni sähkölasku, että iloissani satuin maksamaan sen
      kahteen kertaan! Sain viestin, että maksamani lasku vähennetään
      ensi kuukauden laskusta. Taidan jäädä plussan puolelle kun säätkin
      lämpenevät!

      • Tämä hyvä, ihan nauratti, ihanan hötkyilemätön suhtautuminen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe