Energian siirtomaksu 79.94 ja sähkölasku tammi helmikuu
Väreeltä 156.94.Ei ole mummolla ikinä ollut näin suuret
sähkölaskut pienestä eläkkeestä maksettavaksi on onneksi
määräaikainen eikä pörssisähkö
Sähkölasku tuli
24
241
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miten iso pinta ala ja onko sähkölmmitys?
Meillä 140 neliötä ook talo ja suora sähkölämmitys ja varaava takka. Talvikuukausien laskut 200-220 / kk ja lisäksi sähkönsiirrot jotain alla 100e.- Anonyymi00008
Asun yksin 500 neliötä, tuntuu vähän ahtaalta, sähkö tulee omasta tuulimyllystä, kun ei tuule käynnistän oman turvevoimalan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Asun yksin 500 neliötä, tuntuu vähän ahtaalta, sähkö tulee omasta tuulimyllystä, kun ei tuule käynnistän oman turvevoimalan.
Mulla kans on vähän samaan tyyliin
joskus täytyy lähteä Esson Baariin kun vaikuttaa kumitustalolta ahtaan paikan kammo
Mulla on vesimylly tasaajavirtana - Anonyymi00022
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mulla kans on vähän samaan tyyliin
joskus täytyy lähteä Esson Baariin kun vaikuttaa kumitustalolta ahtaan paikan kammo
Mulla on vesimylly tasaajavirtanaLoviisan yv tulee mun sähkö ja maksaa 0 euroa. 31 neliöö
- Anonyymi00002
"Energian siirtomaksu 79.94 ja sähkölasku tammi helmikuu."
Voiko se olla oikein ? Paljonko se on ollut aikaisemmin ?- Anonyymi00003
Tarkoitin, että energian siirtomaksu 79.94 kuulostaa isolta.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tarkoitin, että energian siirtomaksu 79.94 kuulostaa isolta.
Miten niin? Mulla on pitkästi toistasataa euroa.
- Anonyymi00005
Minun lasku 8euroa
- Anonyymi00006
Voi voi mummeli säälittää nämä isosähkölaskuiset.Kelasta tukia.Maksaa ne talibaaneillekin
- Anonyymi00007
Mulle tuli vesilasku 176€. Olen käsittänyt että tuo lähetetään puolen vuoden välein.
- Anonyymi00009
Minulla vesilasku 24 €/kk, vedenkulutuksesta riippumatta aina tuo sama. Mitään tasauslaskujakaan ei ole. Edellisessä asunnossa oli vesilasku kulutuksen mukaan ja paljon enemmän meni rahaa vesilaskuihin.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Minulla vesilasku 24 €/kk, vedenkulutuksesta riippumatta aina tuo sama. Mitään tasauslaskujakaan ei ole. Edellisessä asunnossa oli vesilasku kulutuksen mukaan ja paljon enemmän meni rahaa vesilaskuihin.
En käytä kohtuuttomasti vettä mutta kaiketi liikaa siltikin. Taloyhtiö kait pitää demokraattisimpana kulutuksen mukaista laskutusta, no onhan se näinkin. Kukin maksaa omasta vedenkäytöstään eikä yksineläjä maksa muiden, esim. perheiden vesilaskuja.
- Anonyymi00010
Riippuu paljon minkä sähkölaitoksen alueella asuu. Meillä siirtomaksu suurempi kuin kulutusmaksu.
Tavallisesti kulutus maksu 70€
Siirto 90€
Tämä siis kahden kuukauden.- Anonyymi00012
niin mutta onko sinulla siis kaukolämpö
onko lattialämmitys kylppärissä
jos on kaukolämpö eikä lattiasähkölämpöä
tuo vaikuttaa korkean suuntaiselta? - Anonyymi00014
Vattenfall on ollut huippuedullinen. Vain pari kymppiä (n. 17€ / kk), Helenin siirtomaksu n. 15€ / kk.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
niin mutta onko sinulla siis kaukolämpö
onko lattialämmitys kylppärissä
jos on kaukolämpö eikä lattiasähkölämpöä
tuo vaikuttaa korkean suuntaiselta?Johtunee kulutuksen määristä, tietokoneita yms, taulutelkkari pälättää vaikkei kukaan katsoisikaan, vahvistimia ynnä muuta usein päällä.
Astianpesukone, pyykkikone vie omansa myös.
Siirtomaksuhan tulee käytön mukaan😶 Anonyymi00015 kirjoitti:
Johtunee kulutuksen määristä, tietokoneita yms, taulutelkkari pälättää vaikkei kukaan katsoisikaan, vahvistimia ynnä muuta usein päällä.
Astianpesukone, pyykkikone vie omansa myös.
Siirtomaksuhan tulee käytön mukaan😶Niin tulee ja ALV kun lasketaan prosenteissa, nousee kulutuksen mukaan, on sekä energia, että siirtolaskussa.
Siirtolaskussa on lisäksi kulutuksen mukainen sähkövero.
Mulla on Vattenfallin energian perusmaksu 6,02euroo/kk.
- Anonyymi00016
Jotkut tuntuvat pääsevän halvalla vaan ei siinä kyllä kulutusjuhlia vietetä jos sähkölasku alle kympin.
- Anonyymi00017
Järjen hiven hukkunut jälleen kerran.
Perusmaksu on sama/kk.
Energian kulutuksen mukaan lasketaan siirto, sähkövero ja ALV.
Siirto ja energian myynti tulee aina eri laskulla.
Itselle tulee 2 paikasta. Niissä energian laskuttaa Vattenfall ja siirron Elenia. (Ovat samaa konsernia:)- Anonyymi00018
Jos olet kaukolämmössä eikä pesutilassa ole sähkölattialämmitystä ja
jos,kaikkiaan kaikki mukana perusmaksuja myöten
jos käytät oleellisesti yli euron päivässä
kannattaa miettiä missä on vika- Anonyymi00019
Jos valitetaan kahvipaketin hinnasta, lopetetaan kahvin juonti, jos valitetaan sähkön hinnasta, käytetään kynttilöitä.
Käytän sähköä kaikkeen mihin sitä ión tarve käyttää, maksan laskuni suoraveloituksena, en edes katso laskuja, koska ne menevät suoraan tililtä.
Ei ole vielä konkurssi tulossa sähkön vuoksi.
Kytän juuri nyt jalkahieronta laitetta, ollut päällä tunnin verran, siinä on myös lämmitys, enkä laske paljonko sekin kuluttaa. Vielä sitä saa, kun jakelu roimii.
- Anonyymi00020
Oli niin pieni sähkölasku, että iloissani satuin maksamaan sen
kahteen kertaan! Sain viestin, että maksamani lasku vähennetään
ensi kuukauden laskusta. Taidan jäädä plussan puolelle kun säätkin
lämpenevät!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511337- 639380
- 1375465
- 1443764
- 753710
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373615- 403348
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243133- 632753
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak732469