Klapien pakkaaminen (40 l säkkeihin)

Anonyymi-ap

Miten klpapit pakataan järkevästi 40 litran säkkeihin. Latomiskonetta ei ole.

-Ongelmana saada tiivis paketti.
-Pitääkö tehdä niin, että 1-2 klapia kerrallaan ladotaan? Välillä nytkytetään, että tiivistyy.

Onko parempia tekniikoita? Jos klapin pituus on 33cm, niin onko se liian pitkä säkkiin pakattavaksi? Olisiko 30 cm parempi, mahtuisiko niitä tiiviimmin?

12

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Poikittain ne pitää laittaa ja ravistella välillä että asettuvat hyvin. Klapien mitasta riippuu että miten tiivis säkistä tulee. Vaivalloista hommaa se säkittäminen.

• Anonyymi00002

Mikä oisi ihanteellinen klapin pituus 40l säkkeihin? Katsoin kaupassa, että oli lyhyempiä kuin 33 cm, mutta kyllä oli tyhjää säkissä. Minulla taas 33cm ja täyttää aika mukavasti.

• Anonyymi00003

Vähän samaan tyyliin kuin joulukuuset verkkoon.
      Säkin kokoinen putki jonka ympärille säkki laskostetaan, putki jatkuu avattavaan kammiion jonne klapit lapetaan ja siitä kammiosta työnnetään putken toiseen päähän jossa säkki tulee klapien ympäri.
      Tällä tavalla pakataan tyynyjä yms. joten hyvin onnistuu puutkin.

• Anonyymi00004

Ei ole mitään mekaanisia apuvälineitä (putkea). Vain omat kädet. Jos joku on tehnyt paljon tuota, niin osaa sanoa selkärangasta, minkä pituisella klapilla saavutetaan ihanne pakkaustulos 40 l säkkiin. Saataisiin paljon puuta, vähän ilmaa. Olettaen, että säkeissä ei ole suurta heittoa. Mulla on oranssi Puuilon säkki.

Kokemuksen siirto toiselle. Sitä haetaan. Näppituntumalla olen ihan tyytyväinen omiin pakkauksiin. Huoltsikoiden aulassa olen vähän vertaillut, ja aika ilmavia säkkejä siellä on.

Säkin suuta olisi hyvä saada pikkuisen kiinni. Ei siis niin täyteen, että kiristys menetetään täysin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei ole mitään mekaanisia apuvälineitä (putkea). Vain omat kädet. Jos joku on tehnyt paljon tuota, niin osaa sanoa selkärangasta, minkä pituisella klapilla saavutetaan ihanne pakkaustulos 40 l säkkiin. Saataisiin paljon puuta, vähän ilmaa. Olettaen, että säkeissä ei ole suurta heittoa. Mulla on oranssi Puuilon säkki.

Kokemuksen siirto toiselle. Sitä haetaan. Näppituntumalla olen ihan tyytyväinen omiin pakkauksiin. Huoltsikoiden aulassa olen vähän vertaillut, ja aika ilmavia säkkejä siellä on.

Säkin suuta olisi hyvä saada pikkuisen kiinni. Ei siis niin täyteen, että kiristys menetetään täysin.

En oikein ymmärrä.
        Jos säkität klapeja niin teet silloin niitä enemmänkin?
        Jostain lvi liikkeestä saa vaikka paksua viemäriputkea edullisesti 1m pätkän ja siitä sahaamalla ja parilla saranalla ja kahvalla saa tehtyä tuollaisen putken.
        Putken voi tehdä myös metallista ja vaikka neliskanttisen jos säkki on kantikas.
        Epäilen ettei noita pussitusputkia edes myydä missään., näyttää joulukuusen myyjilläkin olevan viemäriputken pätkä.

Voihan sen tehdä vaikka saavista tai ämpäristä, pääasia että säkkki sopii esineen ympärille.
        Tuo saavi tai ämpäri voi olla pystyssä ja lapat kalpit tiukkaan siihen ämpäriin/saaviin ja sitten nostat niin klapit valuu poistetun pohjan kautta säkkiin ilman että repivät säkin.

No sinä haluat asetella klapit säkkeihin niin jatka samaa rataa.

Se vain vanha sanonta, pöjlä työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.

• Anonyymi00006
    • Anonyymi00008

"En oikein ymmärrä.
      Jos säkität klapeja niin teet silloin niitä enemmänkin?"

Olen aloittelemassa tätä sivutoimena/harrastuksena. Paljon olen miettinyt, miten tehdä. Pinokuutioita lavalle, irtokuutioita lavalle, vai säkkeihin. Säkitys on nyt paras vaihtoehto, koska ei ole nosturia. Säkeissä on helppo laskea määrät (15 säkkiä on 1 heittokuutio). Enään vain pitää hioa pakkauslaatua.

Mainittuja putkijuttuja lähdetään sitten työstämään eteenpäin. Puuvirran teline on liian kallis tässä vaiheessa.

Huoltamoilla ja marketeissa myydään varmaan "koneella tehtyjä" säkkejä. On aika vajaita, käsin ladoittuihin verattuna.

• Anonyymi00009

Tuon sapluunan voisi tehdä pellistä kantikkaaksi ja vaikka kahvat siihen lylkeen.
        Säkki valmiiksi sen sapluunan ympärille ja sen jälkeen lapat klapit kehikon/sapluunan sisään ja sen kun nostat sapluunan pois ja klapit jää säkkiin.

Tuossa yhdessä videossa oli vähän samanlainen idea, riippuu siitä säkin koosta että pitääkö olla pitkä ja matala sapluuna vai vähän korkeampi ja lyhyenpi.
        Vaihtoehtoja on paljon ja prototyypin teko ei maksa maltaita ja kun konsepti löytyy niin sitten tekee parempilaatuisen.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tuon sapluunan voisi tehdä pellistä kantikkaaksi ja vaikka kahvat siihen lylkeen.
        Säkki valmiiksi sen sapluunan ympärille ja sen jälkeen lapat klapit kehikon/sapluunan sisään ja sen kun nostat sapluunan pois ja klapit jää säkkiin.

Tuossa yhdessä videossa oli vähän samanlainen idea, riippuu siitä säkin koosta että pitääkö olla pitkä ja matala sapluuna vai vähän korkeampi ja lyhyenpi.
        Vaihtoehtoja on paljon ja prototyypin teko ei maksa maltaita ja kun konsepti löytyy niin sitten tekee parempilaatuisen.

Joo, ketjun kirjoituksista oli hyöytyä. Tässä myös aika kelvollinen tee-se-itse ratkaisu.
        https://www.youtube.com/watch?v=-Kr3vyUq8-I

• Anonyymi00011
      • Anonyymi00012

No onhan Puuvirroillakin samanlainen pakkauskone saatavilla. Noin isoilla pölleillä ei tee mitään kotitaloustakoissa. Kai se on vain pakko klapikoneella tehdä sellaista, mitä kone pystyy tekemään. Jos pussin suun saa noin tiukasti kiinni, niin aika vajaa vielä on.. Itse pyrin täyttämään niin kukkuralle, että pussin suu jää vähän auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      133
      1921
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1589
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      80
      1390
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1351
    5. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1206
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      128
      1166
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      50
      1060
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      24
      1049
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    10. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      868
    Aihe