Rodos, lomaklubi

Tre

Tulimme juuri lomamatkalta Rodokselta. Matka oli Aurinkomatkojen järjestämä ja Aurinkomatkojen osuudesta ei ole muuta kuin positiivista kerrottavaa. Olin lukenut Aurinkomatkojen kansion jossa muun muassa varoitettiin lomaosakemyynnistä, mutta sekään ei tuonut julki sitä tosiasiaa että huijaus jatkuu edelleen vähän vain eri puitteissa. Kun lomaosakemyynti Kreikassa on nykyään laissa kielletty niin nyt markkinoidaankin lomaklubijäsenyyttä.

Olimme matkalla rannalle iltapäivällä aurinkoa ottamaan, kun skootterilla matkaavat suomalaiset tyttö ja poika pysäyttivät maidät ja kysyivät olimmeko suomesta. Halusivat tehdä lyhyen kyselyn jolla sanoivat olevan tavoitteena parantaa lomamatkoja tulevaisuudessa. Antoivat myös ainakin rivien välissä ymmärtää että kyselyn oli tilannut Finnmatkat (tämä tapahtui Finnmatkojen toimiston vieressä, Esperia-hotellin (joka on täynnä suomalaisia) edessä). Kun lyhyt kysely oli täytetty niin palkkioksi sai vetää arpalipun, josta toinen oikeutti ilmaiseen t-paitaan ja toinen johonkin seuraavista palkinnoista; ilmainen viikon loma euroopassa kahdelle, radiokasettisoitin tai videokamera.

Palkintoa ei kuitenkaan saanut heti siinä vaan sen saadakseen piti mennä heidän toimistolleen se hakemaan (joka sattumoisin oli enää 15 minuuttia auki). Toimisto oli kuulemma Ixiassa lähellä Rodoksen kaupunkia ja sinne pääsisi taksilla edestakaisin. Todellisuudessa paikka oli Ialyssoksessa johon on matkaa tuplasti enemmän. Tajusin itse jo tässä vaiheessa mistä on kyse, mutta nähtyäni vaimoni iloisen ilmeen mahdollisen matkan voittajana en hennonnut hajottaa hänen haavemaailmaansa vaan pitkin hampain suostuin lähtemään mukaan palkintoja hakemaan, jossa samalla esiteltäisiin uutta hotellia, max 90 minuuttia.

Ialyssokseen matka mentiin yksityisautolla ja toinen sisäänheittäjistä (tyttö) lähti mukaan oppaaksi. 15 minuutin matkan jälkeen saavuimme paikkaan jossa tuota luvattua uutta hotellia ei kuitenkaan ollut, sen sijaan siellä odotti hotellin vastaanottotiski jossa kyseltiin hyvin tarkkaan ammatit ja perhesuhteet. Kun en (tarkoituksella) suostunut kertomaan omasta ammatistani muuta kuin että olen Free Lancer, niin pakka tuntui menevän heti sekaisin ja yläkerrasta tuli erikseen suomalainen tyttö kysymään tarkemmin mitä ammattinimikkeeni sisälsi.

Alhaalla näin myös mahdollisesti voittamamme radiokasettisoittimen (arvo max 20 eur) ja videokameran, vanha analoginen Hi-8 tyylinen laite.

Kun ammattinimikkeestäni päästiin sopuun niin yläkerrasta saapui nuori suomalainen mies joka ohjasi meidät yläkertaan jossa sai myös kahvia ja appelsiinimehua (ei alkoholia, koska sen tarjoaminen myyntitapahtumassa tekisi sen pätemättömäksi). Ensimmäinen tunti meni tyypillisesti jutustellessa. Tässä vaiheessa myyjä koettaa saada osatajakandidaateista "kavereita" ja samalla koettaa urkkia kaiken mahdollisen tiedon myyntitapahtuman tueksi.

Tämä vaihe oli ihan asiallinen ja mitään varsinaista pakkomyyntiä tai painostusta ei esiintynyt. Seuraavaksi siirryttiin varsinaiseen myyntiin jossa taas kyseltiin tarkemmin rahatilanteesta, ammateista, perhesuhteista ym. Sitten surasi RCI-ketjun 5 tähden lomapaikkojen esittelyä ja todettiin että samalla hinnalla minkä me oleimme maksaneet lomamatkastamme niin he voisivat tarjota kolmen tähden hotellin tilalle viiden tähden vaihtoehdon.

Sen jälkeen puhuimme lomamatkojen hintarakenteesta, esimerkkinä Aurinkomatkat, Finnmatkat ja Tjäreborg. Todettiin että Aurinkomatkat ostavat Finnairilta charter-lennon ja maksavat yhdestä edestakaisesta matkasta 100 euroa. Sitä ei sen kummemmin pohdittu että Aurinkomatkat ostaa kaikki kyseisen koneen paikat ja tietenkin saa silloin yksittäisen matkan halvemmalla. Hotellista sama vertailu osoitti että Aurinkomatkat maksaa yhdestä hotellihuoneesta n.100 euroa viikko, vaikka normaalitaksa meidän hotellissamme olisi ollut 67 euroa/vrk. Aina näiden varmaankin sinänsä paikkaansapitävien väittämien jälkeen myyjä kysyi onko tämä meidän mielestämme reilua? Heidän systeemissään markkinointiin ei menisi rahaa niin paljon ja toimipaikka ja palkkakulut olisivat paljon pienemmät. Sen takia he voivat myydä matkat huomattavasti halvemmalla. Etu tulisi siis kuluttajalle. Aurinkomatkat ja Finnmatkat mainittiin nimeltä ja ne todettiin pahoiksi ja epäreiluiksi kilpailijoiksi, suoranaisiksi riistäjiksi.

n. 2 tunnin jälkeen käveltiin katsomaan heidän tarjoamaansa hotellia, joka oli oikein kivan näköinen, varmasti 4 tähden luokkaa, huone ja makuuhuone ilmastoinnilla, tallelokerolla, parvekkeella, jääkaapilla, keittiöllä ja keittiövarusteilla.
http://www.clubgreece.org/r_sunbeach.htm
Ainoa miinuspuoli jonka siitä keksin oli se että sijainti oli lähellä Filerimosvuorta ja jos sieltä olisi johonkin halunnut kulkea olisi pitänyt vuokrata auto koko loma-ajaksi. Lisäkustannus sekin.

Kun tämä myyjäpoika oli saanut työnsä päätökseen (eli esiteltyä ja pohjustettua asian) siirryimme takaisin alkuperäiseen paikkaan jossa hänen esimiehensä (suomalainen myös) hoitaisi varsinaiset raha-asiat, eli kuinka paljon mikäkin vaihtoehto maksaisi.

Esimies oli todella taitava myyntimies. Hyvin asiallinen, ei mitään nakyvää painostusta. Hyvin huumorintajuinen ja miellyttävä. Meille tarjottava paketti oli seuraava.

Sitoutuisimme 3 vuoden sopimukseen jona aikana loma-aikaa oli käytettävissä 5 viikkoa. Ensimmäinen viikko pitäisi mennä Kreikkaan (Rodos tai Kreeta). Seuraavat viikot käytössä olisi koko maailma RCI-ketjun kautta (4-5 tähden hotelleissa). Koko paketin hinta oli 4600 eur ja tastä oli kolme vaihtoehtoa.

1. Täysmaksu heti jolloin alennusta olisi saanut 300 euroa ja samalla yhden lisäviikon (yht. 6 viikkoa loma-aikaa, 717 eur/vko)
2. 1500 eur varausmaksua ja loput (3100) kotona jollain myöskin olisi saanut yhden lisäviikon (yht. 6 viikkoa, 767 eur/vko)
3. 750 eur varausmaksua ja loput (3850) kotoa jollain lisäviikkoa ei tulisi ( yht. 5 vkoa, 920 eur/vko)

Edellämainitut siis sisältävät ainoastaan majoituksen, eivät lentoja, jotka kuulemma ovat kuitenkin halpoja, 300 eur edestakaisin.

Kun sanoin että en *missään tapauksessa tee päätöstä tällaista asioista sandaalit ja uimahousut jalassa*, niin saimme myyntitapahtuman lopulta päätökseen ja saimme palkintomme. Minä sain t-paidan ja vaimo voitti "ilmaisen lomamatkan 2-6 hengelle" jossa matkanjärjestäjä on Fourcan Travel Ltd, Heather Park, Higher Metcombe. Ottery St Mary, Devon. England. EX11 1SR. Company Reg No: 4909677. www.fourcanlimited.com (http://www.semiconnect.co.uk/fourcantravellimited/default.htm)
"Ilmaisen" matkan saadakseen olisi pitänyt postittaa 14 vrk kuluessa varausmaksuna 32,50 punnan shekki per matkalle lähtevä henkilö em. yhtiön nimellä, jonka jälkeen matkamahdollisuudet luvattiin toimittaa 7 vuorokauden sisällä. Lennot kuitenkin olisi pitänyt maksaa itse.

Taksimatkan takaisin omaan hotelliin saimme luvatusti ja se ei maksanut mitään.

Siitä hyvästä että he veivät loma-ajastani 4 tuntia (se luvattu 90 min ei pitänytkään paikkaansa) täydelliseen turhuuteen (no - sainhan kuitenkin mainospaidan ja kupin kahvia), päätin kirjoittaa tämän kertomuksen. En löytänyt myöskään netistä viitteitä tämäkaltaisesta toiminnasta suomeksi, se tosin saattaa johtua siitä etten niitä hauillani löytänyt. Viitteeksi löytämiäni sivustoja aiheesta (englanniksi, ruotsiksi ja saksaksi)

http://www.holidaytruths.co.uk/viewforum.php?f=39
http://www.flygtorget.se/flygfakta/faq/fragelista.asp?Sortering=&Sida=11&Action=Lista&KatID=7&Sokord=
http://home.arcor.de/r-krell/clubgreece/clubgreece-erfahrungen-1ad.htm

Aion lähettää tämän tiedoksi Aurinkomatkoille jo pyydän heitä päivittämään lomakansionsa myös näillä tiedoilla. En ota kantaa siihen, onko ko. paketti hyvä vai ei, kritiikkini kohdistuu ainoastaan markkinointitapaan jossa pahimmillaan hyväuskoisia ihmisiä höynäytetään säälimättömästi.

Terv
Maailmaa nähnyt mies Tampereelta

36

16799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirat haukkuu ja karavaani...

soita vielä ulkoministeriöön ja supoon ja jos sekään ei auta,niin soita vielä YK:n Kofi Annanille ja kerro että sun ihanaa loma-aikaas Rhodoksen "paratiisi saarella" on suorastaan riistetty luvatun 90 min sijaan kokonaiset 4h ja kerro nyt sitte samalla se,että sulle luvatut lahjatkaan ei vastannut sinun(huom.sinun)mielikuvaasi,videokamerakaan ei ollut se superdigitaali systeemi joka on ainaskin 1000e arvonen,vaan vanha 8mm,voi turkasen tulimmainen ja tämä kaikki on varmaan vaimollesi kaikkein kauheinta joka niin iloisin ja kirkkain(ahne )lostavin silmin odotti että vihdoinkin meidänkin perheeseen saadan vähän elektroniikkaa ,niin ei,ei ei vieläkään ja nyt katse ammottaa tyhjyyttään ja silmät,niin surulliset ,yhyy.Onpa kirpassu,on.Luulin että tommosia dinosauruksia ei oo enää olemassakaan,mutta on niitä,jiiihaa.pelastit mun päivän,thanks

• ...johon kalikka kalahtaa

Vaikka edellinen alatyylinen kommentointi ei lisäkommentteja sen kummemmin kaipaa, niin siinä varsin tarkkasilmäisesti huomattiin että sisäänheittäjät käyttävät ihmisten ahneutta hyväkseen.

Muille lukijoille voin vielä omia motiivejani valottaa varmuuden vuoksi.

Olen varsin tavallinen lomamatkaaja ja en ole kaupallisesti - enkä muutenkaan yhteydessä mihinkään kertomuksessa mainitsemiini yhtiöihin. Lähetin saman viestin Aurinkomatkoille, Finnmatkoille ja Tjäreborgille ja kahdesta em. paikasta kerrottiin jo että he ilmoittavat asian tiedoksi matkaoppaillensa.

Olen saavuttanut tavoitteeni jos muutama hyväuskoinen ja sinisilmäinen suomalainen saavat tietoonsa häikäilemättömät myyntitavat ja voivat halutessaan välttyä samankaltaiselta kokemukselta. Luultavasti sana leviää kyllä, koska yhden päivän aikana viestin on lukenut jo yli 30 ihmistä.

Onneksi sana on vapaa...

• eräs matkaaja
        ...johon kalikka kalahtaa kirjoitti:

Vaikka edellinen alatyylinen kommentointi ei lisäkommentteja sen kummemmin kaipaa, niin siinä varsin tarkkasilmäisesti huomattiin että sisäänheittäjät käyttävät ihmisten ahneutta hyväkseen.

Muille lukijoille voin vielä omia motiivejani valottaa varmuuden vuoksi.

Olen varsin tavallinen lomamatkaaja ja en ole kaupallisesti - enkä muutenkaan yhteydessä mihinkään kertomuksessa mainitsemiini yhtiöihin. Lähetin saman viestin Aurinkomatkoille, Finnmatkoille ja Tjäreborgille ja kahdesta em. paikasta kerrottiin jo että he ilmoittavat asian tiedoksi matkaoppaillensa.

Olen saavuttanut tavoitteeni jos muutama hyväuskoinen ja sinisilmäinen suomalainen saavat tietoonsa häikäilemättömät myyntitavat ja voivat halutessaan välttyä samankaltaiselta kokemukselta. Luultavasti sana leviää kyllä, koska yhden päivän aikana viestin on lukenut jo yli 30 ihmistä.

Onneksi sana on vapaa...

valaisevista tiedoista. Itse en ole noihin esittelyihin "sortunut", mutta mukava kuulla miten he toimivat. Osaapa kertoa muillekin, jos tulee puhetta. Jokuhan aina menee lankaan...

• Vahingonilo näyttää tälläkin foorumilla olevan aidointa iloa. Tämä lomaklubin osakemyynti on kylläkin, niin härskiä kuin voi olla. Eiköhän meistä jokainen hankintoja tehdessään katsele myös hintaa ja vertaile. Itse otan ainakin vastaan ilmaislahjan jos se minulle pyytämättä annetaan ja katson myös millainen se on. Työssäkäyvänä henkilönä arvostan jokaista minuuttia lomakohteessa, jos kyseiset kauppiaat ilmoittavat kuluttavan loma-ajastani 90 min ja hyväksyn sen. Olen toki aikalailla kiusaantunut jos 90min onkin 240min, siinä on mielestäni selvä ero. En ilmeisesti ole ahne , kun lahjoitin matkani eteen päin, siitä varmaankin muodostuu ketjukirje kunnes se tavoittaa sinut ja käytät sen kustannuksista välittämättä olematta ahne.
        Itselläni on vastaava kokemus rodos lomaklubi kirjoittajan kanssa. Hyvä asia, että hän oli kirjoittanut kokemuksestaan selkeän jutun varoitukseksi henkilöille jotka voisivat ehkä tulla helpoimmin petetyksi!

• no problems

Olemme itse Club Greecen jäseniä. Nyt on käytetty 2 vuotta heidän palveluja ja mitään ongelmia ei ole ollut. Kerran oltu Rodoksella Sun beachissa ja toinen Kreetalla Leonikissa. Molemmat todella hyvätasoisia hotelleja ja todellakin olen maksanut näistä vain lennot ja taksimatkat hotelliin. Tietysti jäsenmaksu maksettiin ennen näiden käyttöä. Seuraavaksi suunnitelmissa lomamatka Karibialle RCI:n kautta ja maksaen vain lennot. Meidän kohdalla ainakin homma toimii hyvin, emmekä kaipaa enää valmismatkoja.

• Metsän Raimo

...Näin kertoi "lomaosakemyyjä" -joka parhaillaan hikoilee Rodoksella ja miettii, että tuleekohan huomenna kauppa vai ei?

• Sissa
        Metsän Raimo kirjoitti:

...Näin kertoi "lomaosakemyyjä" -joka parhaillaan hikoilee Rodoksella ja miettii, että tuleekohan huomenna kauppa vai ei?

varmaan omistaa itse lomaosakkeen ja tietää mistä puhuu!!?
        Mä en ymmärrä miten nämä kaikki asiaa tuntemattomat voivat aina olla tietävinään kaiken, jos kokemusta ei ole.
        Mitäs jos jätettäs tää palsta lomaosakkeiden tyytyväisille omistajille ja alettais jutella ihan asiaa?
        Onko alkuperäisellä kirjoittajalla mitään tietoa Village Holiday Clubista Kreetalla? Mä olen menossa sinne pistevaihdolla syyskuussa. Lento maksoi 400 euroa ja vaihto 99 euroa. Huoneistoon voisi majoittua 4 henkeä ja silloin hinta olisi 24,75 e/nuppi (meitä tosin lähtee vain 2). Tätä ei musta voi kalliiksi sanoa, vaikka laskettais mukaan vastike (200 e)ja RCI:n jäsenmaksu. Tosin me lomaillaan keskimäärin 7 viikkoa/vuosi, joten ei noitakaan voi yhdelle matkalle sälyttää. HOMMA TOIMII!!!

• no problems
        Sissa kirjoitti:

varmaan omistaa itse lomaosakkeen ja tietää mistä puhuu!!?
        Mä en ymmärrä miten nämä kaikki asiaa tuntemattomat voivat aina olla tietävinään kaiken, jos kokemusta ei ole.
        Mitäs jos jätettäs tää palsta lomaosakkeiden tyytyväisille omistajille ja alettais jutella ihan asiaa?
        Onko alkuperäisellä kirjoittajalla mitään tietoa Village Holiday Clubista Kreetalla? Mä olen menossa sinne pistevaihdolla syyskuussa. Lento maksoi 400 euroa ja vaihto 99 euroa. Huoneistoon voisi majoittua 4 henkeä ja silloin hinta olisi 24,75 e/nuppi (meitä tosin lähtee vain 2). Tätä ei musta voi kalliiksi sanoa, vaikka laskettais mukaan vastike (200 e)ja RCI:n jäsenmaksu. Tosin me lomaillaan keskimäärin 7 viikkoa/vuosi, joten ei noitakaan voi yhdelle matkalle sälyttää. HOMMA TOIMII!!!

Kreetan The Village:sta en tiedä sen enempää kuin mitä sivulla http://www.clubgreece.org/r_village.htm on. Laatu on kaikissa Club Greecen kohteissa tosi hyvää, joten tuskin tulee pettymystä.

Enkä todellakaan ole mikään "lomaosakemyyjä" ja tällä hetkellä hikoilen ihan kotosuomen lämmössä.

• Metsän Raimo
        no problems kirjoitti:

Kreetan The Village:sta en tiedä sen enempää kuin mitä sivulla http://www.clubgreece.org/r_village.htm on. Laatu on kaikissa Club Greecen kohteissa tosi hyvää, joten tuskin tulee pettymystä.

Enkä todellakaan ole mikään "lomaosakemyyjä" ja tällä hetkellä hikoilen ihan kotosuomen lämmössä.

Todista.

• Jallu
        Metsän Raimo kirjoitti:

Todista.

Sissa, no problems samoin kuin Treen mies puhuvat varmasti asiaa. Lomaosakkeet, klubit tms. jäsenyydet varmasti toimivat, mutta eivät sovi kaikille. Jos matkustat paljon ja vaadit aina majoitukseltasi tasoa 4-5 tähteä ja olet valmis sijoittamaan alkupääomaa tuohon lomailuun, niin ehkä lomaosake on oikea valinta?

Jos matkustat kerran vuodessa tai kahdessa, äkkilähdöllä tai sinulla ei ole niin suurta väliä siitä missä yösi vietät, niin ehkä lomaosake ei ole sinua varten?

Lomaosakkeella tahtoo vaan olla yleisesti huono maine. Lähes kaikkien tiedossa on erilaiset kusetukset ja jos joku tulee kadulla sinulta kysymään, että morjens, lähdetkö lomaosake esittelyyn, ei kestä kuin 4-6 tuntia... Kuinka moni lähtee? Sen vuoksi tuo myyntitapahtumaan houkuttelu on verhottu erilaisten galluppien, markkinointitouhujen, kilpailujen tms. varjoon. Siinä seulotaan sopiva segmentti: ihmiset, joilla on rahaa ts. ovat töissä tai eläkkeellä ja ovat liikuntakykyisiä ja sopivan ikäisiä - potentiaalisia lomaosakkeen ostajia. Potentiaaliset ostajat pääsevät toiselle kierrokselle eli arpajaisiin ja hotellin vip-vieraiksi, kun taas "epäkelvoille" asiakkaille toivotetaan hyvää lomaa kyselyn päätyttyä. Tapa on hyvin agressiivinen ja välttämättä siinä ei valehdella, mutta ei suoraan kyllä kerrota koko totuuttakaan. Myyjät samoin kuin markkinoijatkin tekevät työtä komissiopohjalta.

Loppuyhteenvetona: Tuote on ehkä hyvä, mutta tapa, jolla tuotteeseen houkutellaan tutustumaan on hämäävä.

• Sissa
        Jallu kirjoitti:

Sissa, no problems samoin kuin Treen mies puhuvat varmasti asiaa. Lomaosakkeet, klubit tms. jäsenyydet varmasti toimivat, mutta eivät sovi kaikille. Jos matkustat paljon ja vaadit aina majoitukseltasi tasoa 4-5 tähteä ja olet valmis sijoittamaan alkupääomaa tuohon lomailuun, niin ehkä lomaosake on oikea valinta?

Jos matkustat kerran vuodessa tai kahdessa, äkkilähdöllä tai sinulla ei ole niin suurta väliä siitä missä yösi vietät, niin ehkä lomaosake ei ole sinua varten?

Lomaosakkeella tahtoo vaan olla yleisesti huono maine. Lähes kaikkien tiedossa on erilaiset kusetukset ja jos joku tulee kadulla sinulta kysymään, että morjens, lähdetkö lomaosake esittelyyn, ei kestä kuin 4-6 tuntia... Kuinka moni lähtee? Sen vuoksi tuo myyntitapahtumaan houkuttelu on verhottu erilaisten galluppien, markkinointitouhujen, kilpailujen tms. varjoon. Siinä seulotaan sopiva segmentti: ihmiset, joilla on rahaa ts. ovat töissä tai eläkkeellä ja ovat liikuntakykyisiä ja sopivan ikäisiä - potentiaalisia lomaosakkeen ostajia. Potentiaaliset ostajat pääsevät toiselle kierrokselle eli arpajaisiin ja hotellin vip-vieraiksi, kun taas "epäkelvoille" asiakkaille toivotetaan hyvää lomaa kyselyn päätyttyä. Tapa on hyvin agressiivinen ja välttämättä siinä ei valehdella, mutta ei suoraan kyllä kerrota koko totuuttakaan. Myyjät samoin kuin markkinoijatkin tekevät työtä komissiopohjalta.

Loppuyhteenvetona: Tuote on ehkä hyvä, mutta tapa, jolla tuotteeseen houkutellaan tutustumaan on hämäävä.

Olen kaikesta täysin samaa mieltä! Vaikka itse olen lomaosakesysteemiini täysin tyytyväinen, ymmärrän kyllä, ettei homma kaikilla toimi. Itse vietän joka ikisen vuosilomapäiväni matkoilla, enkä itse asiassa tunne toista, joka näin toimisi. No, kukin tavallaan! Toimii se lomaosake tietysti, vaikka ei ihan kaikkia lomiaan matkustamiseen käyttäiskään.
        Kaikille se ei kuitenkaan todella sovi. Yksi edellytys on jonkin asteinen omatoimisuus ja vähän kielitaitoakin olis hyvä. Tosin kerran Lanzarotella törmättiin suomalaisiin eläkeläisiin, jotka eivät puhuneet mitään vierasta kieltä. Pikkasen heitä autettiin, mutta olisivat varmasti tulleet omillaankin toimeen, niin reipasta sakkia olivat!
        Mä olen osakemyyjille jo pitkään parjannut myyntisysteemiä. Jos systeemillä ei olisi niin huono maine, lomaosakkeita voitais myydä niin kuin asuntoja tai autoja. Sitä vaan kävelis kauppaan, katselis tarjontaa ja ostais sen mikä tuntuu hyvältä.

• Four Cannot Travel

Paljonko muuten lennot Rodokselle maksoi? Ja mitä kautta? Mikä/mitkä lentoyhtiöt?

• UusClubilainen

Itse juuri liityin kyseiseen clubiin Rodoksen reissulla ja olen kauhulla lukenut näitä tarinoita kuinka meitä on nyt huijattu rankemman kautta...
        Kirjoituksesi herätti kuitenkin toivon kipinän siitä, että ehkä ne lupaukset sittenkin pitävät paikkansa.
        Kukkia tuli jo komia puska pari päivää kotiutumisen jälkeen ja soitto myös kuten lupasivat.
        Rahaa ei annettu euroakaan paikan päällä mihinkään varausmaksuihin eikä sitä sitten kukaan sen kummemmin vaatinutkaan.
        Pelottaa kuitenkin hieman tuo 3200e:n maksu laittaa johonkin Mai-saarelle, mutta kun kerran peruutusoikeutta ei ole niin se on sitte vaan maksettava ja toivottava kädet lapaluita myöten ristissä että homma pelaa niinku pitäiski.
        Ja jos ei pelaa niin sitten ei pelaa, kalliit oppirahat tulee mutta oma moka sitte.
        Kiitos vielä kerran.
        Lomaa odotellen

• samoin käynyt

Moi!

Meille kävi samoin. Voitettiin majoitus 2-6 hengelle. Yritimme netistä katsoa, että missä olis meille sopiva lomakohde, mutta kuinka ollakaan eihän sieltä löytynyt kuin maiden esittelyä.
      Perheeseemme kuuluvan vammaisen henkilön vuoksi meille on tosi tärkeää saada tietää etukäteen, ennenkuin maksetaan mitään varausmaksuja (jotka nekin tosin aika epäilyttävällä tavalla maksetettavia, ei taida jäädä kuittiakaan) millaiseen paikkaan ollaan menossa ja millainen on asuinpaikka tuon loman ajan. Alkoi todenteolla epäilyttää koko matka. Taitaa olla parempi ostaa matka joltain suomalaiselta matkatoimistolta, kuin lähteä tuollaisille "palkintomatkoille" joihin kuitenkin pitää sijoittaa vielä aika runsaasti rahaa eikä tiedä mitä saa vastineeksi. Miksi palkintomatka ei ollut tähän kyseiseen esitellyn clubin kohteisiin, sekin tässä ihmetyttää.
      Opiksi muille, että tällaistakin voi sattua. Kyllä meitäkin harmitti, että lomastamme meni osa tuollaiseen hömpötykseen, koska meidän on vaikea saada hoitajaa vammaiselle lähimmäiselle. Tämä oli ensimmäinen kahdenkeskinen loma kolmeenkymmeneen vuoteen.
      Tietääpä jatkossa, että kiertää kaukaa tuollaiset esittelyt.

• Four cannot travel

Just kutakuinkin noin kävi meillekin. Olin tosin jo ennakkoon tietoinen tämä kaltaisesta toiminnasta, mutta kun kerran kohdalleni osui "Jackpot"´, eikä just muutakaan tekemistä ollut, niin aateltiin lähteä katsomaan mitä tuleman pitää. Tämä tapahtui siis Rhodoksella viime viikolla. Homman piti siis kestää 90min ja kerroinkin esittelijälle, että hänellä on tasan tuo aika käytettävissään. Aluksi leppoisaa jutustelua, jonka lomassa myyjä tosi tehokkaasti vältteli kaikki myyymäänsä tuotteeseen liittyvät kysymykset siitäkin huolimatta, että muistutin häntä pariin kertaan ajan kulumisesta. Kun sitten vihdoin piti lähteä katsomaan luxushuonetta, niin tuo aika oli kulunut. Ilmoitin ajan olevan täysi ja haluavani luvatun lahjan, sekä ilmaisen taksimatkan takaisin. Itse asiaan myyjä ei tuon ajan kuluessa päässyt. Eli hinta jäi ikuiseksi arvoitukseksi. Päästiin kuitenkin ilmaiseksi takaisin ja matkaan saatiin ilmaiseen matkaan oikeuttava voutseri. Sen verran löytyy netistä juttua fourcan travel limited firmasta, etten taida varausmaksuja alkaa makseleen. Tuo Club Greece firmahan muuten löytyy www.crimeshare.com nettisivuiltakin.
      Pari kysymystä tuli asian tiimoilta kuitenkin mieleen: Jos heidän lomapakettinsa on oikeasti niin edullinen tai muuten hintaansa nähden laadukas, niin miksei niitä saa ostaa esim. netistä? Luulisi sitä kautta tavoitettavan paljon enemmän mahdollisia ostajia ja aika edullisesti kuitenkin. Jos homma on läpinäkyvää ja kaikin puolin luotettavaa, niin miksi nuo edustajat eivät lähesty etelänmatkalaisia suomessa vaikka mainoskirjeillä? Jos nuo klubien jäsenyydet oikeasti olisivat niin edullisia, niin takuulla asiakkaita löytyisi näinkin. Ja varmaan vielä halvemmalla. No, ensi kerralla kun saan jättipotin loistavasti yllättynyttä ja innostunutta näyttelevältä arpalippujen jakajalta, ilmoitan lähteväni samantien paikalliselle Casinolle. Jos vaikka tuurini jatkuu. Tämä kun oli jo kolmas jackpot tänään :)

• Oikku3

Tuo, mistä tämä keskustelu on lähtenyt liikkeelle eli "Rodos lomaklubi" tapahtui melkeinpä yksi yhteen meille muutama päivä sitten. Oli aika hassua lukea sitä, kun meni niin samaa rataa.

Tultiin eilen Rodokselta kotiin ja siellä "voitettiin" viikon "ilmainen" loma samanlaisen Club Greece/RCI esittelyn jälkeen.

Meille sanottiin rantabulevardilta bongaamisen ja "lomatyytyväisyyshaastattelun" jälkeen (suomalainen tyttö), että "kunhan käytte siellä katsomassa hotellin, kun he ei halua turhaan viedä meidän loma-aikaa". Ja täkynä lähtemiselle oli se, että olimme voittaneet joko rantaradion, videokameran tai viikon ilmaisen loman. Tuttavapariskunta olisi saanut t-paidan ja he eivät lähteneet sitä noutamaan. Ja ehdottomasti: liikkeelle piti lähteä heti ja mikään muu kulkuneuvo ei käynyt kuin taksi joka veisi suoraan perille. Sitten kun päästiin taksille, todettiinkin että siihen menee sellaiset 90 minuuttia. Ja kun lopuksi päästiin pois, siihen oli kulunut sellaiset 3 tuntia...

Tämä kyseinen tyttö ei ollut ainoa bongailija vaan niitä pyöri vähän joka nurkalla. Yhdeltä toiselta kaverilta oltaisiin edellisenä päivänä vähän toisessa paikassa "yllättäen" voitettu joko radio, videokamera tai matka ja hän sanoi, että niitä lappuja on jaossa vain kolme kappaletta yli tuhannesta / päivä. Sinne ei sitten menty kun oltiin menossa jo syömään. Ai niin - tuttavapariskunta olisi saanut silläkin kertaa t-paidan. Eli pahuksenmoinen arpaonni meillä...

Mekin oltiin "rannalta repäistyjä" eli lähdettiin vaan jaloittelemaan vähän auringon oton lomassa. Onneksi haettiin välissä sentään päälle muutakin kuin shortsit/uikkarit. Perillä oltiinkin suht kaukana kaupungin keskustasta eli näköyhteys rannasta oli Rodoksen kaupunkiin, mutta matkaa kai joku 7-10 kilometriä.

Siellä sitten hetken odottelun jälkeen esittelijä tuli, saatiin lasit mehua (ei tietysti alkoholia) ja tämä ilmeisestä puheripulista kärsinyt suomalaistyttö kyselylomakkeensa haastattelun lomassa puhui ummet lammet ihan kaikesta muusta (esim siitä kuinka tylsää Rodoksella on talvisin tai kuinka inhottavia paikalliset loppukesän torakat ovat) ja aikaa kului. Tyylihän on toki mahdollisiman kaverillinen.

No - kunhan haastattelu oli tehty, katseltiin netistä toinen toista hienompia kohteita, joihin pääsisi Club Greece/RCI -jäsenenä suunnilleen puoli-ilmaiseksi. Sitten vertailtiin maksamaamme matkaa siihen, mitä heiltä saataisiin samalla rahalla ja suunnilleen haukuttiin matkanjärjestäjiämme lomalaisilta rahat ryövääviksi roistoiksi, koska todellisuudessa matkamme maksaa vain puolet siitä mitä maksoimme. Syynä korkeaan hintaan oli hänen mukaan se, että he kuluttavat rahaa kaikkeen mainontaan jne turhaan eli se loppuosa on kaikkea muuta kun meidän lomaamme eli meistä toinen saa rahoillaan loman, toinen maksaa muiden kuluja.

Lopuksi päästiin katsomaan luvattua hotellia ja se oli ihan ok, (joskin remontissa) ja hienolla paikalla rannassa. Eli sen suhteen ei moittimista. Tosin seutu oli siinä mielessä vähän toisenlaista kuin keskustassa, että siinä melkein hotellin vieressä oli mm stripparibaari... Kertaakaan tähän mennessä emme olleet aloituksen jälkeen päässeet olemaan kahdestaan ja keskustelmaan yksityisesti. Tyttö oli perässä kuin magneetti. Ei ilmeisesti ollut hyvää tai suotavaa vielä tässä vaiheessa päästää jututtamaan yksin.

Lopuksi palattiin takaisin sinne, missä toiminnan esittely ja haastattelu oli tapahtunut ja paikalle pyydettiin norjalainen hintaneuvottelija. Samaa hintaa meille tarjottiin kuin näemmä muillekin aikaisemmin eli 3 vuoden aikana 5 vk lomaa hintaan 4800€ ja niistä eka viikko Kreikassa. Kun todettiin, että ei kiitos, niin uusi tarjous. 3 vuoden aikana 3 vk lomaa hintaan 2400€. Sitten saattin hetken yksityinen väli kahdenkeskiseen jutteluun. Ja kun edelleen senkin jälkeen todettiin että ei, niin se ei kertakaikkiaan meinannut mennä perille. Siinä vaiheessa tyyli muuttui aika hyökkääväksi ja kaikki perustelumme kieltäytymiseemme yritettiin kaataa. Ja tarjous oli voimassa vain nyt eikä myöhemmin.

Kun se nyt sitten lopuksi meni jakeluun, että se meidän ei todellakin on ei, kiiteltiin ajasta ja toivoteltiin hyvää loppulomaa sekä tuli ajankohtaiseksi tarkistaa mitä olimme voittaneet arvallamme. Saisimmeko rantaradion, videokameran vai viikon ilmaisen loman. Ja kas kummaa viikon ilmainen loma napsahti meille. Jännä juttu vaan, että se arpalappu otettiin meiltä pois jo alkuvaiheessa taksiin noustessamme ja annettiin kuskille. Hän luovutti sen meidät vastaanottaneelle virkailijalle ja saimme sen käsiimme taas vasta kun voittoa piti tarkistaa. Miksi niin?

Takaisin hotellillemme sitten pääsimme ilmaiseksi kuten oli sovittu. Tosin todella nälkäisinä ja väsyneinä, kun päivällä ei syöty sitä ajatellen että ruokailu siirtyisin yllättävän kauas.

No - mitäpä olen ylläolevasta, yhtä kokemusta rikkaampana mieltä?

En ole vielä ehtinyt kaydä katsomassa kummemmin Club Greecen tai RCI:n sivuja enkä varsinaisesti hauku tuota systeemiä. Se varmaan toimii ihan hyvin kun pääsee hommaan sisälle ja on varaa maksaa esim noin 5000€ pelkistä majoituksista etukäteen. Mutta:

- Myyntityyli on vähintäänkin epäilyttävä ja hyökkäävä. Tosin kuorrutettu ystävälliseen ja välittömään tyyliin. Moni kakku päältä kaunis... Lisäksi meille sanottiin, että saamme avoimuuden osoituksena tutustua heidän kaikkiin tietoihinsa ja papereihinsa paitsi ei asiakasreksiteriin. Mitähän tällainen lomalle lähtenyt sitten haluaisi erityisesti tutkia noin äkkiseltään tuollaisen firman tiedoista? Taseen? Englanniksi?

- Eikö tuohon jäsenyyteen muka voi liittyä muuten kuin tuolla lailla yllättäen ilman sen kummempaa ennakkoajatusta. mikä ihmeen hoppu on saada nimi heti paperiin?

- Miksi esittelyyn ei käytetty Club Greecen hotellin tiloja muutaman sadan metrin päässä? Eikö siellä ollut tarvittavaa tilaa vai mikä oli?

- Kannattaa suhtautua tuohon juttuun sopivan tervejärkisesti eli jalat maassa. Kaikkien firmojen tarkoitus on tuottaa voittoa, myös Club Greecen ja RCI:n joten ei he pelkkää hyväntekeväisyyttä harjoita ja lahjoittele puoli-ilmaisia lomia. Mitä enemmän he saavat katetta lomista, sitä suurempi voitto omistajille. Tuskinpa omistajat mitään tyhjätaskuja ovat.

- Jos tuo järjestelmä on niin hyvä kuin he mainostavat (se toki on mahdollista), niin eikö sitä kannattaisi markkinoida laajemmin edes netissä, hankkia uusia jäseniä klubiin ja saada vielä lisää paljousalennusta jäsenille jaettavaksi. Jos en ihan väärin muista, niin tällä hetkellä jäseniä on 16500. Eikö se ole vaan loppujen lopuksi aika vähän kaiken maailman turisteista, kun toiminta-alueena on melkein joka maa?

- Ja jos tuohon klubiin liittyy, niin pitää muistaa, että lomaan kuuluu sen majoituksen lisäksi myös se, että lennät/matkustat kohdemaahan (ei se ole niin puoli-ilmaista kuin esittelyssä lupaillaan vai laskeeko muka jatkuvasti nouseva öljyn hinta lentokustannuksia) sekä se, että hankit seurueesi kentältä hotellille jne. Siihen pakettiin ei tosiaan kuulu mitään muuta kuin majoitus ja varauspalvelut!!

Eli varmasti tuossa klubissa on toimintaan hyvin tyytyväisiä jäseniä, sitä en epäile mutta se on toisenlainen tapa lomailla. Ja vertailu muihin vaihtoehtoihin on aika hankalaa.

Ja mitäpä se voittamamme viikon ilmainen loma??

Kuinka Fourcantravel tarjoaa meille viikon ilmaisen loman tuosta vaan? Hiukan ollaan oltu skeptisiä sen suhteen ja ajatukset ovat aikalailla samoja kuin muillakin keskustelijoilla.

Ja kun asiaa on tänään hiukan tutkittu tutkittu, niin esim kyseisen firman nettisivut eivät ole kovin informatiiviset. Ja nämä keskustelupalstat ovat mielenkiintoisia.

Jos todella haluaa ilmaisen loman, niin se tulee pitää 18 kuukauden aikana ilmoittautumisesta ja tällä välillä kyseinen firma ilmoittaa 15-60 päivää etukäteen, että "te lähdette lomalle vaikka 34 päivän kuluttua tai 16 päivän kuluttua tai ...". Ja se pitää joko hyväksyä tai hylätä 36 tunnin kuluessa. Muut vaihtoehdot ovat enemmänkin maksullisia eli se siitä ilmaislomailusta...

Ehkä tuossakin on hyvät puolensa, mutta taitaa jäädä paperit täyttämättä ja ennakkomaksushekit lähettämättä. Niin - sinne pitää lähettää 32,50£ (noin 50€) varausmaksua shekkinä / henkilö (myös ilmaislomavaihtoehdossa) jotta matkalle pääsee. Eli ne ehdot pääsee katsomaan sivulla www.fourcantravellimited.com ja sieltä sitten option 1, 2 tai 3.

Jos joku haluaa saada tuosta ilmaislomasta kokeilleiden lisäinfoa niin tutustukaa www.holidaywatchdog.com ja sieltä ensin forum, sitten timeshares&holiday clubs jonka jälkeen fourcan travel. Warlie B:llä on mielenkiintoiset kokemukset asiasta ja hän päättää kommenttinsa tyyliin "välttäkää firmaa kaikin mahdollisin keinoin".

• Uuvatti Senior

Kun lomaosakemyynti Kreikassa on nykyään laissa kielletty niin nyt markkinoidaankin lomaklubijäsenyyttä.****** Tämä tietohan ei pidä paikkaansa !!!! FAKTA !!!!!

Syy lomaclubeihin ja muihin hömppä lomamuotoihin on yksinkertainen syy...Niitä myytäessä voi edelleen ottaa käsirahan eikä lomaosakkeiden kohdalla muutoin olevaa 14 vrk.n perumisaikaa ole !!!

• kala

mullekkin kävi noin

• Parhaita 2

Rhodos on hyvä paikka.

• Lapsenlapsi

Juuri samanlaisen tarinan kuulin muutama päivä sitten yli 70-vuotiaalta mummoltani. Epäilykset heräsivät tietenkin heti ja otin mummoni voutserin ja suuntasin Googlen kautta näihin keskusteluihin (joita on eri sivuilla aika paljon).

Olen todella järkyttynyt, että suomalaiset ovat lähteneet noin "kyseenalaiseen"/epämääräiseen toimintaan mukaan (tarkoitan niitä sisäänheittäjiä). Veri kihahti otsasuoniin, kun luin tarinoitanne (täältä ja muualta) ja ajattelin, että tuota - suoraan sanottuna paskaa - oli yritetty syöttää mummolleni! Varsinkin eräillä englantilaisilla oli TODELLA ikäviä kokemuksia ko. toiminnasta.

Kai tuolle voi tehdä jotain? Itse ainakin otan yhteyttä suomalaiseen pakettimatkajärjestäjään - vaikka kyllä he varmaan asiasta ovatkin jo tietoisia.

• Kreikka silti ykköspaikka

..sanasta sanaan kävi meillekkin... oli siinä kiva vierestä katsoa kun meidän kymmenvuotiasta tyttöä vedettiin höplästä kun luuli olevan todella onnekas....
      Jos voitan ILMAISEN etelänloman niin kyllä sen kuuluu olla kotiovelta palmun alle ja takas kokonaan ilmainen !!!!!!

• MieVaan.

Meille kävi samalla tavalla viime syksynä kun lomailimme Rodoksella.
      Kiinnostaisi vaan se onko kukaan ikinä päässyt tuolle "voitto matkalla". Itse voitimme tuon kyseisen matkan "2-6 henkilölle" joten lähetimme pyydetyn rahamaksun ja matkan pitäisi olla joulukuussa. "Matkasta" ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään, joten ajattelin onko meitä huijattu ihan täydellisesti tuon matkan suhteen vai onko toivoa päästä ilmaiseksi luvattuun hotelliin? :/

• Kreikka silti ykköspaikka...

..kävi, pääsitkö matkalle.. ihan alkoi kiinnostamaan???? :)

• matkamies
        Kreikka silti ykköspaikka... kirjoitti:

..kävi, pääsitkö matkalle.. ihan alkoi kiinnostamaan???? :)

Tultiin Rodokselta viime yönä ja sama huijausmeininki siellä jatkuu edelleen! Samalla kaavalla tuon ensimmäisen tarinan mukaan, tosin me voitimme Lindoksen risteilyn (jota emme edes yrittäneet käyttää, niin paljon pahoitimme mielemme).

Suomalainen esittelijälikka oli ensin todella mukava, tarjosi shampanjat ja kaikki ja oli oikein kaverillinen, mutta siinä vaiheessa kun vastasimme EI, niin johan muuttuui ääni kellossa. (Hinnan 4550 euroa tuli esittelemään Norjalainen pomo, joka lähti sanomatta sanaakaan kun kieltäydyimme).

Esittelijä toivotti vaan tervemenoa rotanloukkuun (tarkoitti kolmen tähden hotelliamme) ja haukkui vielä minua, että ei uskoisi ammattiani kun ei minulla matikkapäätä ollut yhtään (kun en ymmärtänyt heidän "hyvän" tarjouksen päälle). Esittely kesti yli 4 tuntia 90 minuutin sijaan ja mainitsinkin, että nyt pitäisi olla rannalla makaamassa eikä istua katetulla terassilla. Lähtiessämme esittelijä vielä huusi perään että muista laittaa huomenna herätyskellosoimaan niin ehdit rannalle!

Minusta toiminta oli erittäin törkeää ja onnistuivat todella pahoittamaan mielemme. En olisi uskonut että suomalaiset lähtevät tuollaiseen huijaustoimintaan mukaan. Ei vain riitä ymmärrys siihen että toinen suomalainen huijaa toista suomalaista ulkomailla kun yleensä vedetään yhtäköyttä.

Harmitti myös se, että tuli epäilys kaikkia ihmisiä kohtaan tuon jälkeen, vaikka paikalliset olivat todella ihania!

Haluan vain sanoa kaikille, että älkää lähtekö esittelyihin vaikka lupaisivat kuun taivaalta! "Ilmaisia lounaita ei ole"!

• Miukumauku88
        matkamies kirjoitti:

Tultiin Rodokselta viime yönä ja sama huijausmeininki siellä jatkuu edelleen! Samalla kaavalla tuon ensimmäisen tarinan mukaan, tosin me voitimme Lindoksen risteilyn (jota emme edes yrittäneet käyttää, niin paljon pahoitimme mielemme).

Suomalainen esittelijälikka oli ensin todella mukava, tarjosi shampanjat ja kaikki ja oli oikein kaverillinen, mutta siinä vaiheessa kun vastasimme EI, niin johan muuttuui ääni kellossa. (Hinnan 4550 euroa tuli esittelemään Norjalainen pomo, joka lähti sanomatta sanaakaan kun kieltäydyimme).

Esittelijä toivotti vaan tervemenoa rotanloukkuun (tarkoitti kolmen tähden hotelliamme) ja haukkui vielä minua, että ei uskoisi ammattiani kun ei minulla matikkapäätä ollut yhtään (kun en ymmärtänyt heidän "hyvän" tarjouksen päälle). Esittely kesti yli 4 tuntia 90 minuutin sijaan ja mainitsinkin, että nyt pitäisi olla rannalla makaamassa eikä istua katetulla terassilla. Lähtiessämme esittelijä vielä huusi perään että muista laittaa huomenna herätyskellosoimaan niin ehdit rannalle!

Minusta toiminta oli erittäin törkeää ja onnistuivat todella pahoittamaan mielemme. En olisi uskonut että suomalaiset lähtevät tuollaiseen huijaustoimintaan mukaan. Ei vain riitä ymmärrys siihen että toinen suomalainen huijaa toista suomalaista ulkomailla kun yleensä vedetään yhtäköyttä.

Harmitti myös se, että tuli epäilys kaikkia ihmisiä kohtaan tuon jälkeen, vaikka paikalliset olivat todella ihania!

Haluan vain sanoa kaikille, että älkää lähtekö esittelyihin vaikka lupaisivat kuun taivaalta! "Ilmaisia lounaita ei ole"!

Oon kuullut paljon näitä "huijausyrityksiä", mutta nyt on kerrottava oma kokemus.
        Me ollaan oltu 5 vuotta sekä Club Greecen, että RCI:n jäseniä - erittäin tyytyväisiä sellasia!
        En ymmärrä, miten teitä on kohdeltu kun noin huonoja kokemuksia ootte saaneet - mutta me ollaan erittäin tyytyväisiä kaikkeen, mitä sitä kautta ollaa saatu.
        Ollaan kierretty jo tosi paljon maailmaa tätä kautta, sama jatkuu vielä 25 vuotta - jos vaan hengissä ollaan.
        Eli ehkä se nyt ei sittenkään ole ihan silkkaa huijausta?

• Miukumauku88 kirjoitti:

Oon kuullut paljon näitä "huijausyrityksiä", mutta nyt on kerrottava oma kokemus.
        Me ollaan oltu 5 vuotta sekä Club Greecen, että RCI:n jäseniä - erittäin tyytyväisiä sellasia!
        En ymmärrä, miten teitä on kohdeltu kun noin huonoja kokemuksia ootte saaneet - mutta me ollaan erittäin tyytyväisiä kaikkeen, mitä sitä kautta ollaa saatu.
        Ollaan kierretty jo tosi paljon maailmaa tätä kautta, sama jatkuu vielä 25 vuotta - jos vaan hengissä ollaan.
        Eli ehkä se nyt ei sittenkään ole ihan silkkaa huijausta?

Oletteko verranneet hintoja toisiin matkustus muotoihin liittymisenne jälkeen, ottaen huomioon nykyisen matkustus kustannukset alkusioitus huomioiden lisäviikkomaksut/vuosimaksut.

• onpa

Onpa hassua lukea tuota juttua kun tuttavapariskuntamme joutui ihan samanlaiseen juttuun mukaan ja siitä on aikaa n.8-10 vuotta. en enää tarkkaan muista,mutta olen luullut että rohdoksella olis jo tuo kaupankäynti loppunut.
      Olimme kans yhdessä tuolla rhohdoksella ja meidän piti lähteä syömään,mutta tuo pariskunta olikin joutunut vastaavanlaiseen juttuun mukaan. Siinäkin tuo vaimo oli voittanut tuon "lomamatkan" joka sitten jälkeenpäin ei ollut ollenkaan ilmainen vaan olis tullut melkoisen kalliiksi noiden lentolippujen ja muiden varausmatkojen vuoksi.
      Sinänsä mitään sen pahempaa ei tapahtunut kuin, että yks lomapäivä melkein tärveltyi ja meidän yhteisillallinen.

• Nimetön

Kertomuksesi on kuin kopio omastamme.Vakuuttelu kaupankäynti yrityksen yhteydessä, ettei clubi ole missään tekemisissä loma-osake kaupassa vesittyi heti, kun kansiot avattiin. RCI- logo paistoi lähestulkoon kaikissa papereissa. Ilmeisesti kauppaavat vuokralle lomaosakkeita joita eivät ole saaneet myytyä, ennen lakimuutosta. Kiero juttu, mutta rekisteröintihän kyseisiltä firmoilta löytyy Malagasta.
      Hinta vertailu, joka siellä tehtiin muiden yhtiöiden matkoihin oli sieltä naurettavammasta päästä. Lentohinta esite oli viim vuosisadalta, kuka lentää yksityishenkilönä Rodokselle nykyisin 160€ helsingistä rodokselle edestakaisin.Oikea hinta on n. 400€. Aurinkomatkat saa tottakai edullisemmin lennon koska he yleensä "vuokraavat" koko koneen. Jos klubin jäsenenä lennät olet silloin yksityishenkilö.
      Voitetun ns. ilmaisen lomamatkan lahjoitimme ensimäiselle vastaan tulijalle, saatteen kera, jos matkustat ota huomioon, että joudut maksamaan lennot itse. Emme astuneet myöskään siihen miinaan, myös maailman matkaajana osaa varoa joitakin suden kuoppia. Myyjät olivat kotoisin etelä-savosta,olen kuullut, että olisivat vähän kieronlaisia.Päällikkönä norjatar.

• PItkästä aikaa Rhodokselle ?

Kiitos, hyvä, kirjoitus, emme ainakaan 15 vuoteen
      ole Rhodoksella käyneet, sitä ennen useastikin.
      Ennenkuin ensimmäinen matka Thaimaahan tuli tehtyä, ja se oli menoa heti, ei edes muualle ole
      mieli tehnyt. Eikä tee vieläkään, kuitenkin nyt
      ajatuksena , jos kävisi kerran katsomassa, miltä
      siellä vanha kaupunki näyttää. Siksi ,lueskelin
      täältä juttuja ,ja tosi tylsältä kuulosti nuo
      loma-osake kauppias jutut. Osaapa ainakin vältellä, jos niitä vielä siellä pyörii...
      Suosittelen ,kuitenkin, menkää ihmiset Thaimaahan
      lomalle, johan Kreikan hintatasoon verrattuna
      siellä viikon-kahden rahoilla, elää kuukausia,
      eikä tarvitse pihistellä,ostoksilla, kampaajilla,
      hierojilla, ravintoloissa, ihanista ihmisistä nyt
      puhumattakaan. ja ilmasto on ihan eri luokkaa,
      kun Välimerellä .

• Pari viikkoa sitten meillä oli täsmälleen samanlainen kokemus Rodoksella.

• matkailija...

Rahamme ovat jo siellä, vaikka viisi vuotta on kulunut ketjun ekasta kirjoituksesta. Harmaa talous toimii ja valtiot maksavat kreikkalaisten velat. Ostakaa kiinteistöjä.

• sinisilmätkö(?)
        matkailija... kirjoitti:

Rahamme ovat jo siellä, vaikka viisi vuotta on kulunut ketjun ekasta kirjoituksesta. Harmaa talous toimii ja valtiot maksavat kreikkalaisten velat. Ostakaa kiinteistöjä.

Sama kokemus meilläkin viime kuussa Rhodoksella..Mieheni voitti ns. "ilmaisen matkan". Onko kukaan lunastanut tuota matkaa..? Siis maksanut varausmaksua ja saanut tuon kyseisen ilmaisen hotellimajoituksen..

• aina 1
        sinisilmätkö(?) kirjoitti:

Sama kokemus meilläkin viime kuussa Rhodoksella..Mieheni voitti ns. "ilmaisen matkan". Onko kukaan lunastanut tuota matkaa..? Siis maksanut varausmaksua ja saanut tuon kyseisen ilmaisen hotellimajoituksen..

Thaimaan.

• kun soditaan
        aina 1 kirjoitti:

Thaimaan.

Nyt on levottomuuksia Thaimaassa, joten kauaksi sieltä.

• Varokaa huijareita
        sinisilmätkö(?) kirjoitti:

olemme vaimoni kanssa par´aikaa Rodoksella. Täytyy sanoa et nää lomaklubijäsenyys-luukuttajat käy hermoille oikeen kunnolla. Olen sanonut jos muutaman kerran että meitä ei kiinnosta pätkääkään heidän houkutteluyritykset - muutta ei kun yltyvät. Ilmassa on hienoinen v-tuilun maku. Nyt kun en vastaa mitään niin kuluu esimerkiksi kiekaisu, että "no huomeentaa taas" (tarkoittaa riviennvälistä että haistakaa p.....).
        Sanoin yhtenä aamuna, että älkää häiritkä meitä noilla huijausyrityksillänne niin mekään ei teitä. Arvon klubiluukuttaja sai hirveen hepulin ja sanoi että tiedätkö kenelle oikeen puhut!!!?? huusi suoraa huutoa että hän sentään asuu täällä ja hankkii turistipoliisin niskaanne!! Selvitin Aurinkomatkoilta tilannetta ja he kertoivat että joku Tiia vai oliko se Piia levittää huonoa mainetta ja että hänestä on tehty valituksia ennenkin..
        Siis pankaa merkille Sadan Palmun aukion toisessa päässä oleva ahkera suomalainen luukuttaja!!!

• rodokselta palannut

Edelleen samantyylistä näyttää olevan. Kävelimme rantabulevardia ja käteemme tungettiin arpa. Häivyimme paikalta ja hetkeä myöhemmin "tuksun kaksoisolento" pysähtyy mopolla viereemme ja kysyy oletteko Suomesta? Vastaamme, että ei ole aikaa jutella, niin tämä kaasuttaa tiehensä mutisten samalla jotain tyyliiin, että olettepa outoja.. et sellasta. Onneks ei mennyt yhtään minuuttia lomasta hukkaan kun oltiin jo varauduttu ennalta klubityrkyttäjien kohtaamiseen. EVVK!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      224
      6427
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      63
      3213
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      87
      2866
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2282
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1802
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      164
      1507
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1444
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1393
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1331
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1027
    Aihe