Kuljettaja kato on arkipäivää. Suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle.
Miten houkutellaan nuoriso alalle jolla on pelkkää kurjuutta tarjolla.Pakettiauto puolella valtavasti haasteita asiakkaiden suhteen. Täytyy olla melkoinen seppä jos työpäivästä selviää kunnialla maaliin Ei ole helppoa vuonna 2026.
Miten nuoria saadan alalle?
6
130
Vastaukset
- Anonyymi00001
Varmaan työnantajat vois alottaa siitä että maksaa tes palkkaa ja aikatauluttaa työt niin että voi ajaa rajoitusten mukaan ja pitää kaikki kuuluvat tauot.
- Anonyymi00002
Ja eivät yritä kusettaa alottelevia nuoria palkoissa.
- Anonyymi00003
Hyvissä taloissa ei ole katoa. Päinvastoin imevät kuljettajat huonommista huusholleista.
Mielestäni isäntien oma vika.
Laitoja korottamalla poljetaan taksat ja kuljettajilta vaaditaan samaa aikataulun noudattamista kaksketviismetrisen ja kolme metriä pidemmän kanssa. HCTllä tungetaan kaikenmaailman koloihin toiveena nopeuttaa työntekoa.
Monesti myös omistajakuljettajasta patruunaksi (yhden kuljettajan palkannut autoilija) ylentynyt yrittäjä syyllistyy mikromanagerointiin. Hommat pitäisi tehdä sentilleen ja sekunnilleen kuten Hän tekee. Norminuoret eivät kiinnostu moisesta.
Jokainen kuljettaja tietää työnsä hyvätkin puolet. Niitä on enemmän ja vähemmän. Huonot puolet painottuvat kuitenkin keskusteluissa.
Itse olen koettanut olla positiivinen esimerkki nuoremmille.
Ja se positiivisuus alkaa siitä, kun tervehditään siinä samoilla pihoilla ja varastoissa purkaillessa ja lastaillessa.
Niin joo.
Itsekin yrittäjä - Anonyymi00004
Alalla ei oo töitä sen voin sanoa koulusta valmistuin 5/2025 yhdistelmäneuvonkuljettaksi ja löytyy kaikki tarvittavat kortit adr luvista ja säiliöluvista lähtien. Ei löytynyt kuin 1,5kk jakso täysperävaununkuljettajana. Ennen tätä hommaa kyselin kuljetusalan hommia maansiirto/sora-auto hommista työnantajat puhuivat ja lupailivat että joo pitää haastatella tarkemmin ja voisit silloin jo aloittaa. Yllätys mitään ei sen jälkeen kuulunut täysi radiohiljaisuus. Siis olen itä-suomesta. Mutta joo alalla ei oo todellakaan työvoimapulaa
- Anonyymi00005
2025.
No etelässä on ainakin töitä.
Kesähessuksi niin voit itse valita minkä paikan otat.
Jos viikon ajelet yksistäsi, et erityistä asuntoa tarvitse. Loikoilet kajuutassa.
Jostakin kumman syystä kehäkolmosella kasettivehkeissä on kyljessä isolla kirjaimet OAK!
- Anonyymi00006UUSI
Pitäis kai olla tarjolla muutakin kuin pelkkää kurjuutta kun ei se ole oikein houkuttelevaa jos on mahdollisuuksia suuntautua muuallekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110865- 408117
- 1235211
- 1313593
- 693548
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353504- 333147
- 552489
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak351981- 281766