Miksi tästä ei saarnata seuroissa?

Anonyymi-ap

Johannes 3
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

23

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eipä nuo pääse muutkaan. Turhia puheita vaan.

      • Kaste (babtizo/ upottaminen kokonaan nesteeseen) on pelastumien ehto, ei se, että kuuluu johonkin pakanalliseen lahkoon.

        Ap. t. 13:24Hänen edellään kulki Johannes, joka julisti Israelin kansalle, että kaikkien tuli kääntyä ja ottaa kaste.

        Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,


      • Anonyymi00012
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaste (babtizo/ upottaminen kokonaan nesteeseen) on pelastumien ehto, ei se, että kuuluu johonkin pakanalliseen lahkoon.

        Ap. t. 13:24Hänen edellään kulki Johannes, joka julisti Israelin kansalle, että kaikkien tuli kääntyä ja ottaa kaste.

        Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        Raamatussa ei Jeesuksen säätämän kristillisen kasteen kohdalla mainita veden määrää, ei upottamista.

        Johanneksen kaste ei ollut kristillinen kaste vaan juutalainen.


    • Anonyymi00002

      Kasteen armossa sinne päästään muitta mutkitta.

      Vaikka miten herjataan, niin silti pelastutaan.

      • Anonyymi00003

        päivä alka iloisesti herjaten hampaita


      • Tarkennan, uudestisyntymisen jälkeisessä Upotuskasteessa seon mahdollista.


      • Anonyymi00007
        pinnasänky kirjoitti:

        Tarkennan, uudestisyntymisen jälkeisessä Upotuskasteessa seon mahdollista.

        vauva kastetaan pienenä se on taivas kelpoinen kun sen päähän valellaanvettä se uudesti syntyy niin se pelastuu jos kastamaton vauva kuolee se jiutuu helvettiin siksi hätä kaste on välttämätön lapsen pelastaa nyt kaste ei siksi että se on peri synnin turmelema vaan kaste on hyvän oman tunnon liitto siksi lapsi pelastuu uudesti syntyminen on kaste tapahtumassa tehty julistus syntien anteeksi annosta


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        vauva kastetaan pienenä se on taivas kelpoinen kun sen päähän valellaanvettä se uudesti syntyy niin se pelastuu jos kastamaton vauva kuolee se jiutuu helvettiin siksi hätä kaste on välttämätön lapsen pelastaa nyt kaste ei siksi että se on peri synnin turmelema vaan kaste on hyvän oman tunnon liitto siksi lapsi pelastuu uudesti syntyminen on kaste tapahtumassa tehty julistus syntien anteeksi annosta

        Missä mielestäsi Raamattu avaa, että iankaikkinen elämä on pilvissä?

        Ota esimerkkiä Jeesuskesta, ei Häntä pesuvadissa kastettu, vaan upottamalla Jordaniin.

        Kadotukseen joutuu ainoastaan tajuaman synnin seurauksena, ja vauva ei sitä tiedä millään tavalla, joten on aina pelastuva Jeesuksessa.

        Kaste kuuluu vain ihmiselle, joka sen merkityksen ymmärtää ja tuo kupista otettu vesi on ainaostaan pakanallinen Harha, vai löydätkö sen Raamatusta?

        Sillä ei ole sijaa Vauvan pelastuksen kanssa mitenkään, eikä Hän tiedä "hyvästä omastatunnosta ja sen liitosta mitään"

        Kerro, miten ne liittyy Uudestisyntymiseen. Olen kokenut sen ja sinä et, koska tapahtuma ei unohdu kaskaan ja tulee suoraan Jeesukselta.

        Jeesuskihan otti kasteen Jordanissa n 30 vuotiaana, samoilla vuosilla kun minäkin, ja upottamalla.


    • Anonyymi00005

      Miksi tästä ei saarnata seuroissa=harras poruccanne itcee

      • Anonyymi00006

        Siksi kun se on totta! Vl,t karttaa totuutta!


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Siksi kun se on totta! Vl,t karttaa totuutta!

        no mutta kun kun päällisin puolin saa synnit anteeksi ei sillä ole väliä miten seuroissa saarnaa kunhan toistelee samoja kliseitä ja muuten puhuu mitä sattuu kunhan se menee niin kuin raamatussa on sanottu jos raamatun teksti ei mene maailman mielen mukaan haetaan amerikasta cian kouluttama puhuja valehtelemaan tunti kaupalla kunnes ryn raha virta taas näyttää miljoonaa


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        no mutta kun kun päällisin puolin saa synnit anteeksi ei sillä ole väliä miten seuroissa saarnaa kunhan toistelee samoja kliseitä ja muuten puhuu mitä sattuu kunhan se menee niin kuin raamatussa on sanottu jos raamatun teksti ei mene maailman mielen mukaan haetaan amerikasta cian kouluttama puhuja valehtelemaan tunti kaupalla kunnes ryn raha virta taas näyttää miljoonaa

        jumalanvalta kunnan julistaminen onbisneksen tekoa srk on masinoinu puheet että raha virta ryn kukkaro on tasaista ja elämä helppoa


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Siksi kun se on totta! Vl,t karttaa totuutta!

        Asiasshan on vain yksi totuus, Jeesus ja yksi vääryys, saatana.


    • Anonyymi00008

      Totuuden karttaminen on uskomisen perustotuus.

      • Anonyymi00018

        Kyllä, perustotuus on vl-valhe!


    • Anonyymi00011

      krokotiilit pääsevät australiassa valtaan, ihminen on tullut vedestä

      käytäntö nykyään on että vain käteisellä rahalla pääsee kirkkoonkaan, se on etuoikeis joilla on rahaa mennä sinne takseilla, kaikilla ei ole etuoikeutta mennä kirkkoihin, kvain rikkailla on

      • Anonyymi00013

        jeesuhan ei köyhistä välitä rikkaat ovat jumalalle kelpaavia köyhät ovat arvottomia heidän ei jumalan valta kunta ole rikkaat pääsevät sisälle johan sen vl teologitkin ja seura isännätkin sanovat uskon elämältään rikkaat eivät peri taivasta vaan hyvin vauraat ihmiset tämä on ollut vl opetus jo monta vuotta


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        jeesuhan ei köyhistä välitä rikkaat ovat jumalalle kelpaavia köyhät ovat arvottomia heidän ei jumalan valta kunta ole rikkaat pääsevät sisälle johan sen vl teologitkin ja seura isännätkin sanovat uskon elämältään rikkaat eivät peri taivasta vaan hyvin vauraat ihmiset tämä on ollut vl opetus jo monta vuotta

        jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä vii vain selittää rikkaiden asemaa ajava vl puhuja


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä vii vain selittää rikkaiden asemaa ajava vl puhuja

        kun on paljon rahaa puheetkin ovat miellyttäviä raha juoksee kukkaroon eikä ole huolen häivää


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        kun on paljon rahaa puheetkin ovat miellyttäviä raha juoksee kukkaroon eikä ole huolen häivää

        puheet lasaruksesta lestadiolaiset pitävät sen draamallisesta annista kertomus on tunteita herättävä ja paatunut lestadiolainen hienot vaatteet päällä vuodattaa kyyneliä tarinan kuullessaan mutta kun kerronta on ohi lestadiolainen taas inhon ilmein mulkoilee köyhää kun todellisuus iskee vastaan


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        puheet lasaruksesta lestadiolaiset pitävät sen draamallisesta annista kertomus on tunteita herättävä ja paatunut lestadiolainen hienot vaatteet päällä vuodattaa kyyneliä tarinan kuullessaan mutta kun kerronta on ohi lestadiolainen taas inhon ilmein mulkoilee köyhää kun todellisuus iskee vastaan

        illalla isukilta ja äikkeliltä pyydetään evan keliumia kun itse säälissä ryvetään että oli tullut törmättyä köyhään kun se seura idylli niin särkyi ja mantralla yritetään tyydyttää pahaa mieltä että traumaattinen kohtaaminen köyhän kanssa unohtuisi


    • Anonyymi00017

      Johannes 3
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

      Luonnollinen ihminen syntyy vedestä. Ihminen on suurin osa vettä, mutta hengellinen ihminen syntyy Hengestä ja näin Jeesus on yhdistänyt molemmat.

      • Anonyymi00020

        Johannes 3:5:ssa Jeesus korostaa elämän perusluonteen merkitystä, kun hän sanoo: "Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." Tämä lause avaa syvällisen ymmärryksen siitä, että ihmiselämä on kaksitasoista: luonnollinen ja hengellinen.

        Luonnollinen syntyminen vedestä viittaa ihmisen fyysiseen olemukseen. Suurin osa ihmiskehosta on vettä, ja tämä elintärkeä elementti on perustava kaikelle elämälle. Ilman vettä ei olisi elämää; se on syvällä meidän olemuksessamme.

        Kuitenkin Jeesus kutsuu meitä myös ymmärtämään hengellisen syntymisen merkityksen, joka kuuluu Hengen vaikutuspiiriin. Hengellinen syntyminen tarkoittaa uuden elämän saamista, joka ylittää pelkän fyysisen olemuksen. Se merkitsee syvempää yhteyttä Jumalaan, joka antaa meille voimaa ja tarkoitusta.

        Tässä Jeesus yhdistää molemmat ulottuvuudet: vedestä syntyminen on vain ensimmäinen askel, mutta Hengestä syntyminen vie meitä kohti Jumalan valtakuntaa. Hengellinen herääminen on avain, joka avaa oven uudelle elämälle ja mahdollistaa meille syvemmän ymmärryksen ja suhteen Luojaamme. Tämä kutsuu meitä miettimään, kuinka voimme elää tätä uutta elämää ja kokea täyteläisen yhteyden Jumalan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe