Heippa!
Mietin kohta syntyvälle tytölleni nimeä.
Etunimeksi olen päättänyt antaa Milja ja toiseksi nimeksi haluaisin antaa nimen kuolleen, hyvin rakkaan mummoni mukaan, Irene.
En ole ennen tavannut kyseistä nimeä tällä palstalla, tai muutenkaan pienillä lapsilla ja siksi haluaisin kuulla yleisen mielipiteen nimestä? Minkähän takia ko. nimi on nykyään "harvinainen"?
Kuulostaako Milja Irene "liian vanhalta"?
Asiallisia vastauksia kiitos!
mielipiteitä Irene-nimestä?
9
2496
Vastaukset
- ........piste.........
Irene on mielestäni hyvä nimi. Ja onhan sillä tärkeä merkityskin, koska on isoäitisi nimi. :) Minusta se kuulostaa todella mukavalta nimikokonaisuudelta! Eikä ainakaan missään nimessä ole liian "vanhahtavan" kuuloinen.
- Johanna
Kaunis nimi on,pidä kiinni siitä! :)Myös oman edesmenneen isoäitini toinen nimi oli Irene ja olen aina pitänyt siitä, suosittelen että jatkat nimeä suvussasi :)
- PeacePaz
on kaunis kreikkalaista alkuperää oleva nimi, joka tarkoittaa "rauhaa". Mikä sen parempi nimi olisikaan tässä sotaisessa maailmassamme!
- yx irene
En tiennytkään että nimi irene tarkoittaa rauhaa, kiva tietää :) Toinen nimeni on Irene, ja olen aina tykännyt siitä. Samaten serkkuni etunimi on Irene. Minusta se on ihmeen harvinainen nimi, mutta kaunis. Olen aina ollut siitä ylpeä toisena nimenäni.
Että ihan rohkeasti laittaisin lapselleni kyseisen nimiyhdistelmän :)
- kuikka
Minusta nimi on nätti, vaikka en itse henk.koht. pidä nimestä Milja. Jos kuitenkin itsestäsi tuntuu, että nimi kuullostaa liian vanhalta, laita väliin joku pirteä, tämän päivän nimi.
Ehdotuksia:
Milja Ada Irene
Milja Oona Irene
Milja Eevi Irene - donna
Monet toiset tai kolmannet nimet on"perittyä"
mummoilta ja vaareilta jne.
Sehän on kunnianosoitusta myös häntä kohtaan,
jota nimessä muistetaan!
mielestäni Irene ei ole kovin vanhanaikainen
nimikään, lapselle annettavaksi.
Milja Irene ihan kiva, pistäkää toki se nimi
mistä itse tykkäätte! - ...........
ois hyvä!
- hanzq
Milja Irene kuulostaa ihanalta...
- Aurora
Milja Irene ei kuulosta lainkaan liian "vanhalta", vanhanaikaiset nimethän ovat nyt suosittuja ja kyllähän Miljastakin kasvaa aikuinen nainen. =)
Irenellä on kaunis merkitys ja nimi on sinulle tärkeä. Kaksi nimeä riittää vallan mainiosti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839