Moi, oon 12v (kohta 13) tyttö. Siirryn elokuussa yläasteelle toiseen kouluun. Oon koko mun ala-asteen ollut noin 120 oppilaan koulussa ja kun siirryn yläasteelle siellä tulee olemaan noin 1000 oppilasta. En tykkää mun luokasta ollenkaan nyt, vihaan ohan kaikkia, ne puhuu pahaa yms. Siinä koulussa mihin meen niin on nyt 7lk meidäm vamhoja koululaisia jotka kiusasi mua kun he olivat ala-asteella. Mulla on valmiiksi sieltä 3 kaveria mut mua jännittää mennä silti. Mitä yläasteella on erinlaista kun ala-asteella? Onko se paha? Kumpi on kivempi yla aste vai ala aste?
Yläasteelle siirtyminen
8
575
Vastaukset
- Anonyymi00001
kannattaa varoa vessoja minun pää tungettiin pönttöön ekalla viikolla
- Anonyymi00002
No ei yläaste nyt niin erilainen oo. Ihmiset kyllä yleensä on vähän ilekämpiä, jos joku on jo ennestään kiusannut ala-asteellea, voi kiusaaminen jatkua edelleen yläasteella. Sen ikäset tytöt on mitä on(toki on niitä fiksujakin). Hyvin se siirtyminen isoon kouluun varmasti menee, positiivisella asenteella vaan eteenpäin. Ja muista aina se, että mitä ne ikinä sanookaan, se ei johdu susta. Niillä itsellään on omia epävarmuuksia, joita ne purkaa muihin. Tsemppiä:) Ps. Molemmat on kivoja, mutta rehellisesti ala-aste on vaan parasta aikaa.
- Anonyymi00004
no siis kaikki on 10x hankalampaa yläasteella kuin ala--asteella oon nyt ysil ja ylä koulu menee pirun noopeet vauhtii nii et ison vinkkin voin antaa et allta se opiskelu jo seiskan ekast päivät kosk ite en sitä tehny ja nyt pittä lock innaa iha huolel ja ei kivaa
- Anonyymi00006
ylä aste oli itelle kiva aika perseillä, ikävän nopeesti meni ohi
- Anonyymi00007
Ylä ase pirust kivempaa. Saa perseillä meneen niinku tykkää
Yläaste mun mielestä tosi paljon kivempaa ja ainakin siinä yläasteessa missä oon, on paljon chillimmät säännöt mitä ala-asteella. Myös opettajat on PALJON pätevämpiä, mutta tää on vaan mun kokemus eikä jokasessa yläasteessa oo parempia opettajia mitä siinä ala-asteessa missä olit. Oon saanut myös paljon uusia ihania kavereita! Mullahan ei ala-asteella ollut oikeen ketään kaveria
- Anonyymi00008
Tähän asti yläaste on ollut lemppari aikaa, vaikkei se aina ruusuilla tanssimista ole. Asioilla on tapana järjestyä ja kyllä yläkoulussa pärjää, jos tunneilla kuuntelee ja jaksaa panostaa. Opettajiin kannattaa pitää ihan hyvät perus välit, niin, kuin keneen tahansa.
Yläkoulussa kaikki kasvaa ja muuttuu, tytöt on usein kypsempiä murrosiästä johtuen, mutta seuransa kannattaa valita hyvin yli luokkarajojen. Samanlaiset ihmiset auttaa jaksamaan ja noin suuresta koulusta sellaisia varmasti löytyykin. Itsellä sisko juuri menossa myös yläkouluun ja jännittää kovasti, mutta kämpa på sekä avoimin mielin! - Anonyymi00009
mene https://tinyurl.com/whereby24, tääl on TODELLA paljon vinkkejä ja ohjeita ylä-asteeseen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592