Kiitos sinulle valkoinen heteromies

Anonyymi-ap

”Miksi sä aina kirjoitat rasismista ja muusta, etkö sä väsy?”
Ajattelin ensin vastata lyhyesti, mutta tässä tulee nyt pidempi vastaus:
Olen monesti miettinyt keski-aikaa ja sen aikaisia hirmutekoja. Kuten noitavainot, naisvaino ja -pelko, jolla miehet oikeuttivat satojen naisten julkisen, raa’an teloittamisen, usein polttamalla. Olisiko minulla ollut rohkeutta puolustaa näitä viattomia, kauniita punahiuksisia naisia?
Olisinko minä osallistunut mielenosoituksiin Ginger Lives Matter- kylttien kanssa? Todennäköisesti en. Näin mustahiuksisena asia ei olisi koskenut minua ja olisin ollut hyvässä turvassa. Toisaalta, mustaihoisena naisena asiani olisivat olleet todennäköisesti vielä huonommassa kunnossa, en tiedä.
Olen myös miettinyt, millainen osa minulla olisi ollut historiassa vain muutama vuosikymmen sitten, kun hiljainen enemmistö, ”tolkun ihmiset”, päättivät katsoa muualle ja pyöritellä sormiaan, kun miljoonia ihmisiä kuljetettiin niin kutsutuille työleireille. Todennäköisesti olisin päässyt junamatkalle itsekin, ensimmäisten joukossa.
Miksi teitä kiinnostaa?
Mutta, kiitos sinulle valkoinen heteromies (Valkoinen symboloi viattomuutta, puhtautta ja iloa, Wiki).
On ollut ilo huomata miten muutkin kuin syrjinnän ja rasismin kohteena olevat ihmiset heräävät ja alkavat puolustamaan vähemmistöjä. Ihmiset, jotka voisivat käyttää aikansa postaamalla pinkeistä kännykänkuorista, käyttävät aikansa mieluummin protestoimalla mielenosoituksissa minunkaltaisten ja muiden yhteiskunnassa heikommassa asemassa olevien ihmisoikeuksien puolesta.
Tämä on ihmisryhmä, joka on aina kiehtonut minua. Miksi teitä kiinnostaa? Miksi te välitätte? Onko taustalla ehdoton, aidosta lähimmäisenrakkaudesta kumpuava halu auttaa vai onko rasismin vastustaminen pelkkä keino saada irtopisteitä tässä kierossa elämänpelissä?
Jos olisin valkoinen, miksi minua kiinnostaisi tummaihoisten syrjintä työ- ja asuntomarkkinoilla? Näin heteroseksuaalina miksi jaksaisin puhua seksuaalivähemmistöjen kivityksistä konsertiivisissa maissa ja itänaapurissa. Jos olisin mies, kiinnostaisiko minua naisiin kohdistuva seksuaalinen ahdistelu ilmiönä ja sanoisinko silloin #metoo. Vai olisinko miehenä vain hiljaa, tolkullisesti, koska ”eivät kaikki miehet ahdistele”.
Mä olen se keskustelu
Ymmärrän toki myös sen, että välillä on paljon helpompaa vaan ummistaa silmänsä ja katsoa muualle. Tätä tarkoittaa etuoikeus. Sitä, että voi päättää milloin osallistuu keskusteluun, milloin katsoo vierestä ja milloin ummistaa silmänsä kokonaan.
Minulla tosin ei ole tätä vaihtoehtoa. Minun elämä ja olemassa olo, Värillisenä ihmisenä, Naisena, Toisen polven maahanmuuttajana, on niin politisoitu ja täynnä negatiivisia stigmoja, että mä en pääse seuraamaan keskustelua sivusta. Minä olen sen keskiössä, pelinappulana. Mä olen se keskustelu.
Minulla oli ajatuksena kirjoittaa muista aiheista, jotka eivät liity mun ihonväriin tai rodullistamiseen. Halusin kirjoittaa mun uusista hienoista kännykänkuorista tai mun uudesta luomiväripaletista. Mutta on vaikeaa kirjoittaa pinkeistä kännykänkuorista, kun elää maailmassa, jossa ainoa asia mikä sua määrittää on sun ulkokuori. Tai on vaikeaa kirjoittaa mun uudesta värikkäästä luomiväripaletista maailmassa, joka yhtä’kkiä tuntuu niin mustavalkoiselta.
Kirjoittaminen voimaannuttaa
En kirjoita rasismista, koska se on kiva aihe. Kirjoitan rasismista, koska se on tämän ja niin monen muun yhteiskunnan syöpä. Puhuminen ja siitä kirjoittaminen on ainoa keino selvitä siitä. Ja en koskaan kirjoita vihaisena. Viha on lähtenyt musta pois jo kauan sitten. Ainoa tunne on turhautuminen, pettymys sivustakatsojiin ja uupumus. Kirjoittaminen voimaannuttaa, se parantaa. Se on mulle ja monelle ainoa tapa oksentaa tämä syöpä ulos, puhdistautua. Se antaa toivoa tulevaisuuteen ja uskoa siihen, että ehkä mä voin jonain päivänä, hyvällä itsetunnolla, kirjoittaa myös vähemmän maailmaa järisyttävistä aiheista. Esimerkiksi vaikka siitä mun upeasta uudesta luomiväripaletista.
”Miksi sä aina kirjoitat rasismista ja muusta, etkö sä väsy?”
No tässä tiivistetty vastaus sun kysymykseen:
Kirjoitan väsyneenä rasismista, vaikka se väsyttää ja samaan aikaan kirjoitan rasismista, jotta en väsyisi.

20

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Me tarvitsemme ihmisiä, jotka jaksavat ja välittävät. Yhteiskunta olisi aika kamala paikka, jos ei jokaisena aikakautena olisi ollut niitä, jotka välittävät muustakin kuin vain omasta hyvästä.

Minulla on kolme lasta, he ovat niitä jotka välittävät ja kantavat banderolleja ja ottavat kantaa. He opettavat myös minua ajattelemaan laajemmin ja inhimillisemmin. Olen erittäin kiitollinen tästä opista

• Anonyymi00006

Kuka pitäisi meistä suomalaisista huolta, jos emme itse?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kuka pitäisi meistä suomalaisista huolta, jos emme itse?

Valtio. Siksi Sdp.

• Anonyymi00002

Rasismi on tämän ja niin monen muun yhteiskunnan syöpä. Puhuminen ja siitä kirjoittaminen on ainoa keino yrittää selvitä siitä.

Ihmisviha on kamalaa. Sitä on vastustettava.

• Anonyymi00003

Ainoa rasitinen tapaus Suomessa on ollut se missin silien venyttely.

Kaikki muu on suvakkien kuvitelmaa.

• Anonyymi00010

Suvakki -kortti esitetty, kuinkas muuten!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Suvakki -kortti esitetty, kuinkas muuten!

Kerää kaikki kortit, saat palkinnon.

• Anonyymi00004

Valkoiset heteromiehet ovat raiskanneet tätä maailmaa vuosituhansia

• Anonyymi00005

Ole hyvä vaan, ja sitte saunaan!

• Anonyymi00007

Kuka palstan naikkosista tulisi, raiskuun uhallakin saunomaan?

• Anonyymi00008

En minä ainakaan koskaan, en voi saunoa sairauteni takia!

• Anonyymi00011

En minä ainakaan. Saunominen ei kiinnosta vieraiden kanssa eikä itse asiassa kovin tuttujenkaan. Saunon yksin tai puolisoni kanssa, siihen ei muita tarvita

• Anonyymi00009

Pitkiä kopiointeja osaa aloittaja tehdä joltakin suvakkien sivustolta.
      No,,ei se asia siitä kummene, tyhjää puhetta ja ikuista jauhantaa.

• Anonyymi00012

Puupäät pelkäävät erilaisuutta , eivätkä tule koskaan ymmärtämään sitä, että ihmiset ovat joka tapauksessa aina erilaisia ja erilaisuus vain lisääntyy. Samoin pelko puupääpersujen keskuudessa.

• Anonyymi00014

Te natsit kuolette sukupuuttoon ja se on iloinen asia.

• Anonyymi00016

Alias putinin toveri.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Te natsit kuolette sukupuuttoon ja se on iloinen asia.

Punanatsit nousussa, kuten fuhrer Lintmannin vasen käsi!

HEIL FUHRER LINTMANN! HEIL SDP!

• Anonyymi00018

PS ei ole saanut aikaan mitään mihin ei liittyisi rasismi tai syrjintä
      tavalla tai toisella.

• Anonyymi00020

Valkoinen heteromies ei ole saanut syntyessään kaikkia ominaisuuksia mitä tavallisilla ihmisillä on,esim ymmärrys, empatia puuttuu, istuu perjantai iltana yksin tabletti kädessä haukkumassa ihmisiä , ensin syönyt hapirilaisen valkoisella majoneesilla kuorrutettu , sen kanssa litki omatekoisia viinejään. Pala valkoista leipää kädessä ja valkoiset pitkät kalsatit yllä
      Kun on båvetänyt naamaansa hamnurilaiden niin asettuu sohvalle jahKee Koskenkorva pullon esiin ja valmistaa tietystibrigin itselleen johon kuuluu 4 CL kosenkorvaa kaksi l kat i likööri jznasiknen lisätään maito. Grokin nimi on valkovenäläinen totta lai alkoinen ajatus siinäkin .sitten alkaa hattuilemaan naisille janäyttää bihansa naisia kohtaan kirjoittamalla jotain ilkeää. Kastelee kukan joka on ainut koriste , ja kun se puhkeaa kukkaan niin kukat olivat valkoisia , valkoiset tuubisukst jaloissaan .. kes on mauton
      Mutta jossain luulisi näillekkin että näillä lapsilla

• Anonyymi00021
      UUSI

"Tiivistetty vastaus" ! Hah. Kilometrin teksti, liekö ollut asiaa. Oikean asian ja tärkeän voi tiivistää luettavaan muotoon kappalejaoilla. Jos osaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe