Miksi vanhasta ihmisestä tulee kärtynen,
vaikka kärtyisyys ei tarkota että muut olis siihen syynä
vaan vanha ihminen itse
on kärtynen,
koko ajan on jotenki paha olla,
maha turvottaa
mikään ruoka ei ole enään mieleistä,
väsyy kaikkeen,
kaikki muutokset entiseen rutiin todella tympii
pistelee vihaksi,
miksi jotukut vanhat kuten minä en saa kuolla tosta vaan kuten moni nuorempi terveempi fiksumpi voi vain yllättäin kuolla, mutta minun kärtysen pitää vaan jaksaa elää päivästä toiseen
vaikka mistää ei tuu mitään,
nyt kyllä pistin pyykin koneeseen, mutta seki pistelee vihaksi , kun ei jaksaisi pistämään kuivumaan, eikä enään jaksaisi silittää kuivunutta pyykkiä,
MIKÄ mua vaivaa
ku normi elämä ei enään ole mielistä ???????????
MIKSI ?
18
125
Vastaukset
- Anonyymi00001
miksi jopa terv. hoito kuten entinen ruutinit resepiten uusimisessa nyt vaikeutetaan kun ihminen on tullu vanhaksi,
ja vanhus on huonommassa kunnossa,
nyt vaaditaan aktiivisuutta enemmän kuin silloin kun oli terve ja jaksoi vielä hyvinki hoitaa asiansa,
mutta nyt ne vaikeuttaa reseptin uusimisenki että joka IKINEN kuukausi pitää AINA uusia jopa välttämättömät syd. lääkket,
kun ne aikasemmin jo kaksikymmentä vuotta on aina uusittu 2 vuodeksi kerrallaan,
nyt mun lähes sata vuotiaan pitää JOKA kuukausi uusia lääkeetki itse,
kun voimatki on huonommassa kunnossa kuin terveelä nuoremilla ihmisillä,
olenko minä tullu hulluksi vai terveyspalvelutko on tuleet hulluiksi,
tai tahallaanko terveyspalvelut on alkanu KIUSAAMAAN VANHUKSIA että ne kuolis pois kun ne muutenki ovat jo huonommassa kunnossa kuin ennen,
MIKSI NYT VAIKEUTETAAN TAHALLAAN vanhuksen resepiten uusintaaki
MIKSI ??
tietääkseni ketään EI saa kiusata korkean ijän takia, eikä minkää muunkaa takia, tietääkseni kiusaaminen on jonkin asteinen rikos, vai olenko väärässä ?????????????
JOKIN SELITYS PITÄÄ SAADA !!!!!! - Anonyymi00002
Elämän väsymys vaan purkautuu ja ettei maailma pysy samanlaisena kuin ennen. Kaikenlaisia uusia, huonoja tapoja ihmisillä ja yhteiskunnalla.
Vähän myöhäistä huomata, että nuorempana vain heitti helmiänsä sioille. Tässä nyt nähdään: tehtiin kovasti töitä, mutta nyt meitä kohdellaan kuin yhteiskunnan roskaa.
Tultiin monin tavoin vain hyväksikäytetyiksi.- Anonyymi00003
Itse en mista koskaan aliarvoineeni vanhuksia silloin kun olin nuori ja terve, jopa omat mummu ja vaari oli läpi elämän minulle maailman rakkaimmat ihmiset omien vanhenmpieni ja sisarrusteni lisäki,
mummo saattoi mennjopa kaikkien ohi kaikein rakkaimpana ja turvalisempana ihmisenä, vaikka kullä en voi moitta omia vanhempianikaa, he oli todella suuri apua elämässämme kn lapsetki oli vielä pieniä, mutta jälkeenpäinki, myös työ elämässä arvostin vanhksia suuresti minulla oli jopa vakituisina ystävinä muutaman vanhukset, he aina tuli minua katsomaan ja kertoivat omasta elämästään juttuja he suoraan sanoiki että " tulin taas sinua kastomaan "
siksi EN millää voi ymmärtää miksi meitä nyky vanhuksia tavallaan syrjitään ,
vaikka me itse teimme kaikkemme esm. sotaveteraanien hyvin voinnin suhteen,
mekin tehtiin puolivuosisataa pitkän työ-elämän ja lapsiperheet kasvatettiin ja koulutettiin,
nyt me suuret ikäluokat yllättäin olemmeki RASITE YHTEISKUNNASSAMME, jopa kaltoin kohdeltuja varsinki nyt jopa lääkeitten suhteen,
tietenki nykyiset vaikeudet varsinki vanhusten kohdalla johtuu valtion talouden harvinaisen huonosti hoidetusta talous vaikeuksista,
mikä meni pieleen jälkipolvien mateemattisen koulutuksen suhteen, tekikö koulujen opetussuunitelmat jonkun suuren virheen kun nykyiset päättäjät suuretn ikäluokien jälkeen tulivat päättäviin tehtäviin, eikö heille kehittynytkään matemaatista älykkyyttä suunitella valtion talouden hoitoa järkevästi ,
menikö todellakin tulot ja menot sekasi , oliko kolutus sittenkin
JOUKKO OPPEINEEN suuri VAHINKO, meidän jälkipolvet EI oppineet normaalia yksinkertaista matematiikkaa pystyäkseen hoitamaan suurta valtion taloutta tasapainoisesti,
nooooh vahinko ON JO TAPAHTUNU ,
ja me vanhukset olemme lähtöporieilla lähdössä jo ikuisuuteen , joten me emme enään pysty järkeä takomaan nyky nuorille,
joten ON SURESTI SUOSITELTAVAA kouluihin pakolliseksi oppiaineeksi MYÖS
alkeelinen matematiinkan oppiaineet,
myös pakolliseksi raamatun 10 käskyä selityksineen
koska 10 käsky on yhteikunnalle yleis - sivistyksen KIVIJALKA
ja norille HYVÄN ELÄMÄN POLKU tulevia aikoja varten,
sillä hyvä tasapainoinen elämä
pitää heti nuoresta alkaen perustaa aina TOTUUDEN POHJALLE,
lapsista ja nuorista pitää kouluista alken kasvataa VASTULISIA / VASTUNSA tuntevia kansalaisi yhteiskuntaamme !
tämä nykyinen kaaos on pelkästään koulujen VIRHEELISESTÄ ja SEKAVASTA
oppiaineitten syytä,
koulissa on jätetty pois yhteiskunnalle tärkeitä oppiaineita kuten yleissivistävä yhteiskuntaoppi , esm. 10 käskyn modossa,
kaikki ihmiset kompuroi, mutta kun ihminen tietää mikä oikein on hän voi myös korjata omaa käytöstään myöhemminki elämässään, siksi menneitten aikojen alkeeliset oppiaineet pitää palauttaa suomen kouluihin ja koulun käynti pakolliseksi,
kuten se oliki suomessa pakollista sodan jälkeen,
koittakaa kestää saarna,
ja toimikaa oikein tulevien aikojen takia,
sillä maailmalla sotadat riehuu jälleen,,, ja suomen pitää selvitä näistäki sekavista ajoista, maahan muuto sekoilujenki takia,
- Anonyymi00004
ELÄMÄÄ EI VOI HALLITA, ettekö olle jo tähän ikään oppineet sitä.
- Anonyymi00008
Poliitikkojen pitäisi sentään hallita matematiikka, kun ovat hinkuneet valtion
asioita hoitamaan, mutta eivät laskuoppia osaa eikä järki kulje tällä
hallituksella. Kyllä vanhaa suututtaa. - Anonyymi00015
ei olla opittu,
ei osaanu yhtään odottaa kuinka hulluksi maailma muttuu
ja kuinka vaikeeta on olla vanha ihminen vaivoineen, - Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Poliitikkojen pitäisi sentään hallita matematiikka, kun ovat hinkuneet valtion
asioita hoitamaan, mutta eivät laskuoppia osaa eikä järki kulje tällä
hallituksella. Kyllä vanhaa suututtaa.ei ne aikasemmatkaa hallitukset olleet yhtään viisaampia, vielä hullumpia oli, kun ottivat älyttömästi velkaa ja nyt EI raha riitä edes korkojen maksamiseen, nyt pitää tehdä uutta velkaa että saadaan edes korkoja yhennettyä,
kaikki hullus alkoi Kekkosen kuoleman jälkeen
kuten varmasti kaikki tietää jos on rehellinen edes itseleen,
- Anonyymi00005
Ikääntyneen kiire?
Omalla kohdallani luulen kiireen johtuvan omista laskeneista kierroksistani. Aikaisemmin aivan leppoisen rauhallisesti sujuneet puuhat tuntuvat nyt stressaavan kiireisiltä. Johan tuollainen ärsyttää.
Kanssaihmisten hidas luumuilu ärsyttää myös. Liikenteessä jäävät nukkumaan valoihin tai vaikkapa kolmion taakse vaikka tie on tyhjä.
Kaikki toiminnot ovat kuin unissa kävelyä. Tuntuu siltä, että vaikka löisi naskalin ahteriin niin sekään ei saisi kanssaihmisiin, tarkoitan kaiken ikäisiä, reipasta liikettä.- Anonyymi00006
lopeta sutoilu
olet selvästi tekopyhä turhasutoilija
saat tieraivareita
kortisolitaso nousee ja kuluttaa sisäkalujasi
- Anonyymi00007
Ehkä tämän kaiken pahan olon takana on turhaantuminen,
me ennen oltiin aktiivisa jopa tärkeitä yhteisknnan kannalata katsottna,
nyt olemme vanhuksia monisairaita, uupuneita, jopa avun tarvitsijoita, ehkä me ei hyväksytä tätä olotilaa omalla kohdalla, näin kyllä onki omalla kohdalla,
häpeän omaa vanhuuta siis avuttomuutta uupumusta ja väsymystä ,
tätä olotilaa ei kertakaikkiaan voi ikinä hyväksyä omalla kohdallani , joka päivä höpisen itsekseni väsyksissä ja kipeenä kun koitan pikkusen puuhastella noita välttämättömiä kotihommia, siis tupisen siinä puuahillessa miksi en saa vain kuolla miksi mun pitää olla vielä täällä, taivaan isälle kiukuttelen joka päivä,,,
kaikki ärsyttää johtuu just siitä kun itsellä on paha olo,,, - Anonyymi00009
Kaikki meni ilmeisesti pieleen jälkipolvien matemaattisen koulutuksen suhteen,
kun nykyiset päättäjät eli hallitus tulipäättäviin tehtäviin,
heille ei kehittynyt matemaatista älykkyyttä suunnitella valtion talouden hoitoa järkevästi.
Niillä ei ole myöskään suhteellisuudentajuakaan eikä arvojakaan. - Anonyymi00010
Ennen sota aikana ne jakoi syaniidi pillereitä sotilaille, varsinki saksassa, jos jäävät sota vangiksi niin sotilaat nielisi syaniidi pillerin ja kuolivat heti siihen paikkaan,
tuliki ajatus,
eikös niitä syaniidi pillereitä voisi alkaa jakaa meille vanhuksille, kaikille jotka itse haluaa sen jo ottaa valmiiksi lääkekaappiinasa,
turhakkeena sairaana uupuneena avun tarvitsijana ei kenekää vanhksen oli mukava viettää loppu elämän vaihettaan,
jokin ratkaisu pitää keksi suomen vanhusten kärsimys on jo liikaa varsinki kun huomaa olevansa jopa terveyspalveluitten riesa,
ei ihme kun hoitajat hermostuu ja väsyy meihin vanhuksiin,
kun me ollaan niin tyhmiä ja surkeita kiukuttelijoita,
kaiken huipuksi vielä kinutaan että reseptit uusia,,- Anonyymi00012
Ei me olla terveyspalveluitten riesa, vain hallitus pitää meitä riesana.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei me olla terveyspalveluitten riesa, vain hallitus pitää meitä riesana.
Demari on kärttyinen. Aina.
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Demari on kärttyinen. Aina.
varsinki se tuppurainen tännään ku oli toooosi kärtynen tv :ssä
viittä vaille ettei vaahto susta lentäny ja silmät pullistunu tuumaa pitkälle päästä ku moitti hallitusta noista uusista ydinaseitten ylilennoista suomen turvallisuuden takia,
- Anonyymi00011
Lopeta ainakin se pyykin silittäminen.
- Anonyymi00018
kyllä lakanat ja tyynyliinat pitää silittää vaikka henki menis,
- Anonyymi00014
Mä olen ihan loppu,
päivät pitkät saa juosta wc:n ja olohuoneen väliä,
tämä vanhus käy jo raskaasta työstä,
on aivan hirveetä olla vanhus,
maha turpoaa,
wc: hommissa tulee molemmista reijistä aina jotain töhnää
saa jatkvasti ähkiä ja puhkia kohta varmaan pukkaan peräsuolet ulos,
nyt on alkanu kummastuttamaan, vaikka kissattaa niin kissaaa ei tule ja maha vaan turpoaa,
onkohan kenelläkään näin vaikeeta ennen kuin kuolee,
kauanko tätä hullun myllä pitää vanhan ihmisen kestää, ennekuin henki lähtee,
sitten mua rasitaa toi tv ,, sieltä ei tule mittää muuta kuin sotaa ja tappamista ja rikos ohjelmia, kyllä tulee maailman pahuus todella hyvin selväksi,
kyllä on kivaaa kuolla kun joka helekutin tuutista tulee vain rikos juttuja,
kumpa ei olis tarvinnu syntyäkkää näin hulluun maailmaan,
tai olihan se nuoruus ja terveys ihanaa aikaa,
mutta tämä vanhuus on maanpäälinnen helvetti, ,
minkähänlaista siellä taivaassa on jos sinne joskus pääsee,
onko kenelläkään muulla tämä vanhuus näin vaikeeta aikaa ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san785834- 1212231
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo242090Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en302048Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri582031Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a641474- 731396
- 391205
Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291179Sähköautoa vaikea hankkia koska latauspisteet puuttuu
Suurimmassa osassa taloyhtiöitä joiden talot rakennettu 2018 tai aiemmin ei latauspisteet ole sellaisia että sähköautoa601178