Perunkirjoitus on tehty ja toimitettu pankkiin. Miten kauan kestää, että omaisuus siirtyy perilliselle? Tarvitseeko vielä kalliita papereita? Milloin tämä kamala vääntö loppuu. En välttämättä mieti rahoja, vaan haluaisin pois koko ruljanssista.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Mitäänhän ei siirry, ellei siirretä. Kun pesä on velaton ja jakokunnossa, tehdään perinnönjako ja siitä virallinen jakokirja.
- Anonyymi00002
Tärkeämpi se perukirja on toimittaa verottajalle, koska se on veroilmoitus. Pääasia on päästä veronmaksuun ajoissa.
Kuten todettu niin pankissa voi muutenkin maksaa kuolinpesän laskuja, mutta nyt paremmin. Mitään ei tapahdu itsekseen.- Anonyymi00003
Mistä sä oikein puhut?
- Anonyymi00004
Huomaatteko, aloitus on jälleen yksi monista kumipäisen aa:n tekemä.
- Anonyymi00005
Perunkirjoitus on osakas- ja omaisuusluettelo. Omaisuutta voitte alkaa jakamaan sen jälkeen. Sitä varten tarvitaan yhteinen perinnönjakosopimus. Jos olet ainoa perillinen voit siirtää perinnön itse itselle. Pankki toimii osakkaiden tahdon mukaan. Perintöä voi jakaa vähitellen, mutta jokaisesta jakamisesta on tehtävä oma sopimus. Sen voi kirjoittaa itse tai antaa jonkun juristin tehdä.
- Anonyymi00006
"Kamala vääntö" voi kestää vuosikausia, jos perilliset riitelee jäämistöstä. Kalliiksi tulee myös.
Monilla on myös vaikauksia myydä myyntiin kelpaamatonta asuntovarallisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1102331Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???271085- 71932
- 105930
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha597887- 48855
- 85770
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76680- 69664
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31656