Tässä aloituksessa toinen ihminen ei välttämättä tarkoita seurustelukumppania vaan voi tarkoittaa myös ihan muuta ystävää tai kaveria, mutta voi tähän sisällyttää myös sen seurustelukaverin tai puolison.
Mitkä tavat ovat sellaisia jotka saavat sinut näkemään punaista tai yrittämään opettaa kaveria paremmille tavoille? Vai laitatko välit poikki tykkänään?
Epäsiisteys, likaiset vaatteet, pahalle haiseminen, estoton piereskely. Hoitamaton olemus. Ravintolapöydässä hampaiden kaivelu ja korvien tonkiminen, p-----n raapiminen. Rumat puheet. Jatkuva pummaaminen, velkojen maksamatta jättäminen. Selän takana juoruaminen, valehteleminen....
Listaa voi itse jatkaa. Kerro, onko jotakin sellaista mitä et toiselta ihmiseltä siedä.
Mitä et siedä toiselta ihmiseltä?
44
557
Vastaukset
- Anonyymi00001
Huono käytös.
- Anonyymi00002
Mauton aloitus.
- Anonyymi00003
Miten niin? Perustele.
- Anonyymi00024
Anonyymi00003 kirjoitti:
Miten niin? Perustele.
Kun ei ole kunnon asiallisia perusteita, lähtee karkuun.
- Anonyymi00004
Häirikkö kaataa kupin nurin. Kun juttelen toiselle ihmiselle ryhmässä, kolmas ihminen sekaantuu keskusteluun ja alkaa joko kertoa omaa vastaavaa tapausta tai neuvomaan meitä kahta.
He jotka heittelevät yleisöstä vitsejä tai muita huomioita kun on asiantuntija esitelmöimässä.
Aloittajan luetteloimia henkilöitä ei ryhmistäni löydy, ehkä joku syödessä massuttelee kuuluvasti ja puhuu niin että ruoka näkyy suussa, se on vastemielistä.- Anonyymi00027
Ehkä ei vaan tajua mitä tekee.
- Anonyymi00005
Epäsiisteys on ärsyttävää. Ja erityisen ärsyttävää on jos joku haisunäätä yrittää halata. 🤬
- Anonyymi00033
En myöskään pidä pistävän tyrmäävästä hien hajusta.
Valehtelu ja ylipäätään epärehellisyys.
- Anonyymi00012
Hyvän käytöksen ja mielistelyn välinen ero on joskus hiuksenhieno. Mielistelijä puhuu yhdelle yhtä, toiselle toista. Mielipiteet voi vaihtua lennossa keskustelukumppanin vaihtuessa.
Varsin epärehellinen henkilö siis tällainen opportunisti, joka pyrkii jopa valehtelemalla miellyttämään henkilöitä joiden suosiosta uskoo hyötyvänsä. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hyvän käytöksen ja mielistelyn välinen ero on joskus hiuksenhieno. Mielistelijä puhuu yhdelle yhtä, toiselle toista. Mielipiteet voi vaihtua lennossa keskustelukumppanin vaihtuessa.
Varsin epärehellinen henkilö siis tällainen opportunisti, joka pyrkii jopa valehtelemalla miellyttämään henkilöitä joiden suosiosta uskoo hyötyvänsä.Aika erikoista.. Valehteleminen ja mielistely/ miellyttämispyrkimys ei yhtäkkiä liittyne yhteen mutta miksipä ei..... Mielistely joo hyväksyntää hakiessa mutta että ihan valehtelu?
Ajattelinkin tuossa jälkeenpäin jotta kirjoittamani epärehellisyys ja valehteleminen ovatkin aika ympäripyöreitä ominaisuuksia tilanteesta riippuen. Joten kirjoitankin uudelleen.
Ärsyttävä tapa on se että ei pidetä kiinni sovitusta. Esimerkiksi sovittu joku kellonaika tapaamiselle sitä ei noudateta, tullaan huomattavan paljon myöhässä eikä ilmoiteta myöhästymisystä. Osoittaa piittaamattomuutta toisesta. Anonyymi00013 kirjoitti:
Aika erikoista.. Valehteleminen ja mielistely/ miellyttämispyrkimys ei yhtäkkiä liittyne yhteen mutta miksipä ei..... Mielistely joo hyväksyntää hakiessa mutta että ihan valehtelu?
Ajattelinkin tuossa jälkeenpäin jotta kirjoittamani epärehellisyys ja valehteleminen ovatkin aika ympäripyöreitä ominaisuuksia tilanteesta riippuen. Joten kirjoitankin uudelleen.
Ärsyttävä tapa on se että ei pidetä kiinni sovitusta. Esimerkiksi sovittu joku kellonaika tapaamiselle sitä ei noudateta, tullaan huomattavan paljon myöhässä eikä ilmoiteta myöhästymisystä. Osoittaa piittaamattomuutta toisesta.Tuo kirjoitus siis minun. Olin jo kirjautunut ulos
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Aika erikoista.. Valehteleminen ja mielistely/ miellyttämispyrkimys ei yhtäkkiä liittyne yhteen mutta miksipä ei..... Mielistely joo hyväksyntää hakiessa mutta että ihan valehtelu?
Ärsyttävä tapa on se että ei pidetä kiinni sovitusta. Esimerkiksi sovittu joku kellonaika tapaamiselle sitä ei noudateta, tullaan huomattavan paljon myöhässä eikä ilmoiteta myöhästymisystä. Osoittaa piittaamattomuutta toisesta.Tarttumatta nyt sanan "mielistely" merkitykseen mitä se kullekkin tarkoittaa, kysyn että ihan tosissasiko olet sitä mieltä että jos puhuu toiselle puppua tätä manipuloidakseen hyötymistarkoituksessa, se ei ole valehtelua?
Määritteleppä sitten mitä sinulle tarkoittaa valehtelu, jos se ei ole tahallista epätoden esittämistä?
Toki valehtelua on eri asteista, motiivista riippuen harmitonta tai vahingollista. Se voi olla aprillipilailun kaltaista huumoria tai harmittomien valkoisten valheiden esittämistä sosiaalisten tilanteiden helpottamiseksi. Pahimmillaan valehtelu on kuitenkin petoksen tekemistä toiselle. Joko taloudellista tai ihmisuhteisiin liittyvää.
Tällainen piirre ihmisessä on sieltä vastenmielisemmästä päästä. Olet aika onnekas ihminen jos olet elämässäsi välttänyt valehtelevat ihmiset. Tai sitten et ole vain tajunnut asiayhteyksiä. Anonyymi00015 kirjoitti:
Tarttumatta nyt sanan "mielistely" merkitykseen mitä se kullekkin tarkoittaa, kysyn että ihan tosissasiko olet sitä mieltä että jos puhuu toiselle puppua tätä manipuloidakseen hyötymistarkoituksessa, se ei ole valehtelua?
Määritteleppä sitten mitä sinulle tarkoittaa valehtelu, jos se ei ole tahallista epätoden esittämistä?
Toki valehtelua on eri asteista, motiivista riippuen harmitonta tai vahingollista. Se voi olla aprillipilailun kaltaista huumoria tai harmittomien valkoisten valheiden esittämistä sosiaalisten tilanteiden helpottamiseksi. Pahimmillaan valehtelu on kuitenkin petoksen tekemistä toiselle. Joko taloudellista tai ihmisuhteisiin liittyvää.
Tällainen piirre ihmisessä on sieltä vastenmielisemmästä päästä. Olet aika onnekas ihminen jos olet elämässäsi välttänyt valehtelevat ihmiset. Tai sitten et ole vain tajunnut asiayhteyksiä.Jos oikeasti valehtelee toiselle manipulointitarkoituksessa hyötymielessä se tietenkin on valehtelua. Olen vissiin sen verran yksinkertainen ihminen/tavis että en ole huomannut sellaista omalle kohdalleni tai olen sellainen josta ei saa hyötyä irti, siis ei ole hyödynnettävää, kai. Siis valehtelemalla, tiedä häntä sitten onko ollut muuten. Miellyttämishaluistakin voidaan manipuloida.
Siili25 kirjoitti:
Jos oikeasti valehtelee toiselle manipulointitarkoituksessa hyötymielessä se tietenkin on valehtelua. Olen vissiin sen verran yksinkertainen ihminen/tavis että en ole huomannut sellaista omalle kohdalleni tai olen sellainen josta ei saa hyötyä irti, siis ei ole hyödynnettävää, kai. Siis valehtelemalla, tiedä häntä sitten onko ollut muuten. Miellyttämishaluistakin voidaan manipuloida.
Lisään vielä
"Jos puhuu toiselle puppua tätä manipuloidakseen hyötymistarkoituksessa, se ei ole valehtelua?"
Tuossa mielessä puppu ei ole enää pelkästään valehtelua vaan se on petos.Siili25 kirjoitti:
Jos oikeasti valehtelee toiselle manipulointitarkoituksessa hyötymielessä se tietenkin on valehtelua. Olen vissiin sen verran yksinkertainen ihminen/tavis että en ole huomannut sellaista omalle kohdalleni tai olen sellainen josta ei saa hyötyä irti, siis ei ole hyödynnettävää, kai. Siis valehtelemalla, tiedä häntä sitten onko ollut muuten. Miellyttämishaluistakin voidaan manipuloida.
Ja eikä myöskään toisin päin, eipä ole ollut tai tullut mieleenkään valehdella manipuloiden päästäkseen tavoitteeseen. Ihan rehellisin keinoin on pitänyt pärjätä ja tälle tasolle on jääty😄.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tarttumatta nyt sanan "mielistely" merkitykseen mitä se kullekkin tarkoittaa, kysyn että ihan tosissasiko olet sitä mieltä että jos puhuu toiselle puppua tätä manipuloidakseen hyötymistarkoituksessa, se ei ole valehtelua?
Tällainen piirre ihmisessä on sieltä vastenmielisemmästä päästä. Olet aika onnekas ihminen jos olet elämässäsi välttänyt valehtelevat ihmiset. Tai sitten et ole vain tajunnut asiayhteyksiä.Minä olen huomannut sen että ihminen jolla on huomo itsetunto ja itseluottamus. Näkee kaiken mielistelyä. Kun itse on mörököllit niin kuvittelee että hyvä käytös sosiaaliset koodit ovat mielestelyä. Se ärsyttää minua
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minä olen huomannut sen että ihminen jolla on huomo itsetunto ja itseluottamus. Näkee kaiken mielistelyä. Kun itse on mörököllit niin kuvittelee että hyvä käytös sosiaaliset koodit ovat mielestelyä. Se ärsyttää minua
Mielistely ja miellyttämisenhalu ovat kaksi eri asiaa.
Mielistely mielestäni tarkoittaa sitä että yritetään päästä mielistelyn kohteen suosioon syystä tai toisesta.
Miellyttämishalu voi taas tarkoittaa sitä että esimerkiksi herkkä tai heikon itsetunnon omaava yrittää miellyttää tullakseen hyväksytyksi tai välttyäkseen joltain epämiellyttävältä.
- Anonyymi00006
Salkun esittelijät luulevat olevansa muita fiksumpia.
- Anonyymi00021
Eivät luule ainä vaan kuvittelet että se on niin itsetunto hoi
- Anonyymi00007
Ylimielisyys, toisen vähätteleminen näkyy jo kasvoista.
- Anonyymi00008
Takanapäin pahan puhuminen.
Voin olla kaksinaismoralisti, ja syyllistyä samaan itsekin.
Mutta se riippuu vähän miten tuttu/luotettava ihminen.. tässä tarvii jo tuntea aika hyvin, siis voiko luottaa. - Anonyymi00009
Vittumainen luonne.
Jos joku nyt vaikka piereskelee jatkuvasti, sillä vaan ruuansulatusvaivoja, mutta ei se tee sitä tahallaan. Eikä siitä hajuhaittaa kummempaa häiriötä ole.
Mutta vittumaiset ihmiset on yleensä läpeensä vittumaisia ja vittuilee siks, että muita alkais vituttaan. Tekee sen tahallaan.
=DW=- Anonyymi00014
Sinähän voit sopivassa kohtaa kysyä, että Oletko typerä vai mulkku?
- Anonyymi00025
Naispuoliset henkilöt ovat "läpeensä vittumaisia" jo ihan anatomisista syistä, mutta mitä oikeastaan tarkoittaa vittumaisuus? Onko se älyllinen ominaisuus sikäli että ollakseen vittumainen, täytyy olla kohdettaan fiksumpi? Jos nimittäin yrittää vittuilla itseään fiksummalle, se on enimmäkseen surkuhupaisaa.
- Anonyymi00028
Aloituksessa mainittiin estoton piereskely - tarkoittanee lähinnä sellaista piereskelyä, ettei koskaan yritäkään pidätellä missään tilanteessa vaikka olisi Linnan Juhlissa. 🎺
Muistan kansakoulussa opettajan sanoneen että täytyy mennä vessaan piereskelemään.
Ruikonperän multakurkku joskus lauleskeli että kostan Miinalle ja pierasen häissään... 🎵 - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Aloituksessa mainittiin estoton piereskely - tarkoittanee lähinnä sellaista piereskelyä, ettei koskaan yritäkään pidätellä missään tilanteessa vaikka olisi Linnan Juhlissa. 🎺
Muistan kansakoulussa opettajan sanoneen että täytyy mennä vessaan piereskelemään.
Ruikonperän multakurkku joskus lauleskeli että kostan Miinalle ja pierasen häissään... 🎵Kaikenlainen typeryys on noloa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kaikenlainen typeryys on noloa.
Mutku kaikki eivät tiedä, mikä on n o l o . Siis kaikkia ei nolota, vaikka jonkun muun mielestä tekisi jotain nolottavaa. Kaikenlaista typeryyttä sen sijaan on niin paljon ja joka paikassa muoalima pullollaan, että aivan turha nolostella. Ainakaan pikkujuttuja.
- Anonyymi00010
Tyhmyys. Sekä hitaus kaikessa.
- Anonyymi00011
Nuo samat olisin voinut myös kirjoittaa mitä oli jo aloituksessa ja yksi mikä myös ärsyttää on toisen päättämättömyys, esim alustavasti sovitaan jostain hänen ehdottamasta menosta vaikka viikon päähän niin tämä toinen sitten koko viikon vatvoo voiko lähteä vai ei ja jos ei sitten lähdekään niin jälkeenpäin marisee että olis pitänyt lähtee. Yksi tällainen kaveri oli vuosia, mutta viimein kyllästyin ja vähensin yhteydenpidon minimiin ja jos hän aikojen päästä kysyi jonnekin lähtöä olin jo varannut muuta.
- Anonyymi00016
Yksinkertanen, itsestään selvyys vastaus alottajalle
normaali ihminen EI voi hyväksyä eikä sietää
EPÄREHELLISYYTTÄ
eikä RIKOLLISUUTTA lähipiirissään, eikä koko yhteiskunassamme,
tämän pitäisi olla itsestään selvyys kaikille normaaleille ihmisille ,
ja käytäytyä yhteiskunnassammme myös sen mukaisesti
ettei tämmöstä käytöstä ole
eikä voi olla yhteisknnassamme ollenkaan,
ja parisuhteet tulee aina perustaa totuuden pohjalle,
tämänki pitää / pitäisi olla itsestään selvyys kaikille normaaleille ihmisille,
perheet on yhteiskunnan kivijalka ja tulevaisuus ! - Anonyymi00017
Minun entinen mieheni oli sadunkertoja ja pikkurikollinen. Tuli vielä likaisesta kodista. Olihan se pakkaus. Mielenkiinnolla seurasin puuhiaan ja katselin vierestä sadunkerrontaansa ja että ihmiset vielä uskoivatkin juttujaan.
Lapset sanovat, että kaikenlaiseen sinäkin törmäsit. Emme kukaan ole hänen kanssaan tekemisissä.- Anonyymi00018
Rakkaus on tunnetusti sokea, mutta et sitten jo seurusteluaikana tullut huomanneeksi miehesi satuilua?
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Rakkaus on tunnetusti sokea, mutta et sitten jo seurusteluaikana tullut huomanneeksi miehesi satuilua?
Ei nyt ehkä ollut niin rakkaudesta kyse ja olin nuori ja ehkä kuuntelin vaan puolella korvalla ja toisesta korvasta sisään ja toisesta korvasta ulos🤷🏼♀️
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei nyt ehkä ollut niin rakkaudesta kyse ja olin nuori ja ehkä kuuntelin vaan puolella korvalla ja toisesta korvasta sisään ja toisesta korvasta ulos🤷🏼♀️
Nuorena on niin kiihkeä joo.
- Anonyymi00038
Anonyymi00026 kirjoitti:
Nuorena on niin kiihkeä joo.
Niin, kiihkeyttä elämään ja kaikenlaiseen toimintaan. Siinä se yksi tyyppi meni muun elämän mukana.
- Anonyymi00019
Luultavasti lista on aika samanlainen meillä kaikille. Empä tiedä ihmistä, joka sietäisi, ainakaan kovin pitkään, noita AP:n mainitsemia ominaisuuksia
Toisaalta, on ihmisiä, jotka jostain syystä antavat aina valehtemisen anteeksi tai pettämisen anteeksi. JOtkut taas sietävät todellakin huonoa käytöstä jos ihminen on "joku" heidän silmissään
Muistan aina kun eräs entinen ystäväni (syystä entinen) naureskeli aina tutulleen, joka illanistujaisssa aina nukahti päivällispöytään ja usein siirtyi nokosille emännän sohvalle, ystäväni totesi "että X nyt on vaan sellainen" kun tämä X sattui olemaan rikas ja suht kuuluisa yrittäjä. Samassa tilanteessa oli kerran myös toinen tyyppi, joka taas oli tavallinen, rehellinen postinjakaja, mutta hänelle kommentti oli "Miten se kehtasi sammua siihen pöytää, on kyllä todella huonoa käyttäytymistä" - Anonyymi00023
Tyly käytös saa helposti provosoitumaan, pitäisi olla malttia, kyllä.
- Anonyymi00031
Oletko itse siedettävä ?
- Anonyymi00032
Millainen on siedettävä mielestäsi?
- Anonyymi00034
Demarivihervassariutta. Se on minulle KAUHISTUS!
- Anonyymi00035
Epätasa-arvoinen asenne on sietämätöntä, tulee aina kurja olo kun näkee tai kokee sellaista. Olen lapsena lukenut Muumikirjoja, ehkä se vaikuttaa.
- Anonyymi00036
En siedä toiselta ihmiseltä peseytymisen välttelyä, likaisia vaatteita, pahalle haisemista. Raivostuttavaa, jos sellainen ihminen käy kylässä, että joudun laittamaan ikkunan auki että voin hengittää.
- Anonyymi00037
Selän takana pashkan puhumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362799Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs222622100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432298Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo391676Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa521585- 381503
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 351283
- 261181