Avanto-uintia ei sais suositella koska

Anonyymi-ap

Avanto-uintia ei saisi suositella koska sydänvikainen voi mennä uimaan ja saada sydänkohtauksen.

aina jos haluaa suositella avanto-uintia , siitä pitää kertoa tarkan yksityiskohtaisesti kelle se ei sovi.

minulla on paniikkihäiriö ja oon kylmälle hyvin "allerginen" eli en siedä kylmää.

7

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jokainen on itse tiedettävä, mitä itse voi tehdä. Suositella voi vaikka mitä, kunhan se ei ole lakien vastaista/kiellettyä.

• Anonyymi00002

Olet väärässä koska on älyllisesti kehitysvammaisia ja ihmisiä joilla rajoittunut älytaso niin he voisivat ottaa ideasta kopin ja mennä avantoon ja saaja sydänkohtauksen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Olet väärässä koska on älyllisesti kehitysvammaisia ja ihmisiä joilla rajoittunut älytaso niin he voisivat ottaa ideasta kopin ja mennä avantoon ja saaja sydänkohtauksen.

Mikä laki kieltää suosittelemisen?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mikä laki kieltää suosittelemisen?

Maalaisjärkikin kieltää..........!

• Anonyymi00003

Vaarallistahan se voi olla, ei sovi kaikille.

• Anonyymi00004

Minä aikoinaan satuin mainitsemaan työterveydessä lääkärille aikomuksesta osallistua avantouintiin niin heti torppas ajatukseni sanomalla et jätähän menemättä. Syynä todetut rytmihäiriöt jo vuosia aiemmin.

• Anonyymi00006

Avantouinti sydänvikaiselle tai sydänsairastavalle henkilölle ei ole automaattisesti kiellettyä, mutta se vaatii aina keskustelun hoitavan lääkärin kanssa.

Kylmäaltistus aiheuttaa voimakkaan, äkillisen rasituksen sydämelle ja verenkiertoelimistölle.

Tässä keskeiset asiat, jotka sydänvikaisen tulee tietää avantouinnista:

Riskit ja fysiologiset vaikutukset

Verenpaineen nousu: Kylmä vesi supistaa ääreisverisuonia, mikä nostaa verenpainetta hetkellisesti voimakkaasti.

Sykkeen nousu: Sydämen syketaajuus kasvaa nopeasti, mikä kuormittaa sydäntä.

Rytmihäiriöriski: Kylmän aiheuttama lisäkuormitus voi laukaista rytmihäiriöitä, erityisesti jos taustalla on sydänsairaus.

Infarktiriski: Tutkimusten mukaan talviuinti voi lisätä sydäninfarktien määrää.

Lähde: Sydän.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      532
      1736
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      677
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      598
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe