Avanto-uintia ei saisi suositella koska sydänvikainen voi mennä uimaan ja saada sydänkohtauksen.
aina jos haluaa suositella avanto-uintia , siitä pitää kertoa tarkan yksityiskohtaisesti kelle se ei sovi.
minulla on paniikkihäiriö ja oon kylmälle hyvin "allerginen" eli en siedä kylmää.
Avanto-uintia ei sais suositella koska
7
132
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jokainen on itse tiedettävä, mitä itse voi tehdä. Suositella voi vaikka mitä, kunhan se ei ole lakien vastaista/kiellettyä.
- Anonyymi00002
Olet väärässä koska on älyllisesti kehitysvammaisia ja ihmisiä joilla rajoittunut älytaso niin he voisivat ottaa ideasta kopin ja mennä avantoon ja saaja sydänkohtauksen.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olet väärässä koska on älyllisesti kehitysvammaisia ja ihmisiä joilla rajoittunut älytaso niin he voisivat ottaa ideasta kopin ja mennä avantoon ja saaja sydänkohtauksen.
Mikä laki kieltää suosittelemisen?
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mikä laki kieltää suosittelemisen?
Maalaisjärkikin kieltää..........!
- Anonyymi00003
Vaarallistahan se voi olla, ei sovi kaikille.
- Anonyymi00004
Minä aikoinaan satuin mainitsemaan työterveydessä lääkärille aikomuksesta osallistua avantouintiin niin heti torppas ajatukseni sanomalla et jätähän menemättä. Syynä todetut rytmihäiriöt jo vuosia aiemmin.
- Anonyymi00006
Avantouinti sydänvikaiselle tai sydänsairastavalle henkilölle ei ole automaattisesti kiellettyä, mutta se vaatii aina keskustelun hoitavan lääkärin kanssa.
Kylmäaltistus aiheuttaa voimakkaan, äkillisen rasituksen sydämelle ja verenkiertoelimistölle.
Tässä keskeiset asiat, jotka sydänvikaisen tulee tietää avantouinnista:
Riskit ja fysiologiset vaikutukset
Verenpaineen nousu: Kylmä vesi supistaa ääreisverisuonia, mikä nostaa verenpainetta hetkellisesti voimakkaasti.
Sykkeen nousu: Sydämen syketaajuus kasvaa nopeasti, mikä kuormittaa sydäntä.
Rytmihäiriöriski: Kylmän aiheuttama lisäkuormitus voi laukaista rytmihäiriöitä, erityisesti jos taustalla on sydänsairaus.
Infarktiriski: Tutkimusten mukaan talviuinti voi lisätä sydäninfarktien määrää.
Lähde: Sydän.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442166Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1821948- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78869Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931802- 54701