Avanto-uintia ei saisi suositella koska sydänvikainen voi mennä uimaan ja saada sydänkohtauksen.
aina jos haluaa suositella avanto-uintia , siitä pitää kertoa tarkan yksityiskohtaisesti kelle se ei sovi.
minulla on paniikkihäiriö ja oon kylmälle hyvin "allerginen" eli en siedä kylmää.
Avanto-uintia ei sais suositella koska
7
115
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jokainen on itse tiedettävä, mitä itse voi tehdä. Suositella voi vaikka mitä, kunhan se ei ole lakien vastaista/kiellettyä.
- Anonyymi00002
Olet väärässä koska on älyllisesti kehitysvammaisia ja ihmisiä joilla rajoittunut älytaso niin he voisivat ottaa ideasta kopin ja mennä avantoon ja saaja sydänkohtauksen.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olet väärässä koska on älyllisesti kehitysvammaisia ja ihmisiä joilla rajoittunut älytaso niin he voisivat ottaa ideasta kopin ja mennä avantoon ja saaja sydänkohtauksen.
Mikä laki kieltää suosittelemisen?
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mikä laki kieltää suosittelemisen?
Maalaisjärkikin kieltää..........!
- Anonyymi00003
Vaarallistahan se voi olla, ei sovi kaikille.
- Anonyymi00004
Minä aikoinaan satuin mainitsemaan työterveydessä lääkärille aikomuksesta osallistua avantouintiin niin heti torppas ajatukseni sanomalla et jätähän menemättä. Syynä todetut rytmihäiriöt jo vuosia aiemmin.
- Anonyymi00006
Avantouinti sydänvikaiselle tai sydänsairastavalle henkilölle ei ole automaattisesti kiellettyä, mutta se vaatii aina keskustelun hoitavan lääkärin kanssa.
Kylmäaltistus aiheuttaa voimakkaan, äkillisen rasituksen sydämelle ja verenkiertoelimistölle.
Tässä keskeiset asiat, jotka sydänvikaisen tulee tietää avantouinnista:
Riskit ja fysiologiset vaikutukset
Verenpaineen nousu: Kylmä vesi supistaa ääreisverisuonia, mikä nostaa verenpainetta hetkellisesti voimakkaasti.
Sykkeen nousu: Sydämen syketaajuus kasvaa nopeasti, mikä kuormittaa sydäntä.
Rytmihäiriöriski: Kylmän aiheuttama lisäkuormitus voi laukaista rytmihäiriöitä, erityisesti jos taustalla on sydänsairaus.
Infarktiriski: Tutkimusten mukaan talviuinti voi lisätä sydäninfarktien määrää.
Lähde: Sydän.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2522947Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432882- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651709