Itsellä on niin monia hyviä terveellisiä herkkuja mielessä, että vaikea valita mutta yksi suosikeistani on 90%:ttinen tumma suklaa.
Paras terveellinen herkkusi ?
43
365
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minäkin syön tummaa suklaata, kun herkuttelen.
Tumma suklaa on terveellinen herkku ensisijaisesti sen korkean kaakaopitoisuuden ansiosta, joka sisältää runsaasti elimistölle hyödyllisiä yhdisteitä. Mitä suurempi kaakaopitoisuus (suositus vähintään 70 %), sitä enemmän suklaassa on vaikuttavia aineita ja yleensä vähemmän lisättyä sokeria.
10-30 gr päivässä on kohtuullinen annos.- Anonyymi00036
Oletko ottanut selvää onko tumma suklaa terveellistä.
flavonoideja ja antioksidantteja on vähän, jos huomioidaan painon 100g mukaan
flavonoideja ja antioksidantteja ei käytännössä ole, jos huomioidaan kalorimäärän mukaan.
"Vältettävät tapaukset: kofeiiniherkkyys, migreeni (joillain voi laukaista), raskauden aikana kohtuullisuus ja tietyt lääke-yhteisvaikutukset (esim. jotkut sydänlääkkeet) — keskustele lääkärin kanssa tarvittaessa."
"Rajoitukset: sisältää runsaasti kaloreita ja tyydyttyneitä rasvoja — liika syöminen johtaa painonnousuun ja metabolisiin riskeihin. Myös kofeiinia ja teobromiinia, jotka voivat ärsyttää herkkiä ihmisiä.
Suositus annostus: 20–30 g päivässä (n. 1–2 palaa) kohtuullisena määränä osana tasapainoista ruokavaliota."
mutta ei siihen tosin heti kuole. - Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
Oletko ottanut selvää onko tumma suklaa terveellistä.
flavonoideja ja antioksidantteja on vähän, jos huomioidaan painon 100g mukaan
flavonoideja ja antioksidantteja ei käytännössä ole, jos huomioidaan kalorimäärän mukaan.
"Vältettävät tapaukset: kofeiiniherkkyys, migreeni (joillain voi laukaista), raskauden aikana kohtuullisuus ja tietyt lääke-yhteisvaikutukset (esim. jotkut sydänlääkkeet) — keskustele lääkärin kanssa tarvittaessa."
"Rajoitukset: sisältää runsaasti kaloreita ja tyydyttyneitä rasvoja — liika syöminen johtaa painonnousuun ja metabolisiin riskeihin. Myös kofeiinia ja teobromiinia, jotka voivat ärsyttää herkkiä ihmisiä.
Suositus annostus: 20–30 g päivässä (n. 1–2 palaa) kohtuullisena määränä osana tasapainoista ruokavaliota."
mutta ei siihen tosin heti kuole.Kyllä se ihan tutkitusti on, jotta jodlaat turhan takia kilometrin.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kyllä se ihan tutkitusti on, jotta jodlaat turhan takia kilometrin.
Seuraava tutkimus voi muuttaa asian?
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Seuraava tutkimus voi muuttaa asian?
Toivotaan, että se muutta sinut.
- Anonyymi00003
Luun vieressä kasvanut liha.
- Anonyymi00004
Minun ehdoton herkkuni on raaka liha.
- Anonyymi00006
Kunnon läskisoosia ei voita mikään, sillä jaksaa!
- Anonyymi00030
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kunnon läskisoosia ei voita mikään, sillä jaksaa!
Läskisoosin tuoksu tulee naapurista usein, kyllä tekisi mieli mennä syömään.
- Anonyymi00005
Jymy kahden suklaan vegaanijäätelö on parasta suklaajäätelöä,
se on minun herkkuni silloin tällöin.
Tykkään myös ei-makeista herkuista. On herkkuruokiakin.
Ei herkun tarvitse olla makea.- Anonyymi00018
Wokettuneen taivas.
- Anonyymi00007
Pitäiskö nyt kysyä, että onko tämä joku ruokapalsta ?
Ruokapalsta on erikseen :D- Anonyymi00008
Persun logiikalla ruuasta pitäisi kirjoittaa ruokapalstalla.
- Anonyymi00015
Onko muka kymmeniä ruokaketjuja näkynyt? Ei, mutta silti itkette.
- Anonyymi00016
Ihan niin Siinä sen näkee että tekstiä tulee jos on mieleinen asia, ja näille on. Ruoka se mieleinen.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ihan niin Siinä sen näkee että tekstiä tulee jos on mieleinen asia, ja näille on. Ruoka se mieleinen.
Monia ei kiinnostakaan mikään muu kuin syöminen ja ruoka ja sensaatiouutiset.
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Persun logiikalla ruuasta pitäisi kirjoittaa ruokapalstalla.
Ehdottomasti !
t. persu - Anonyymi00031
Tämä ei ole ruokapalsta, luitko jostain niin.
Tämä on herkkupalsta, ainoa euroopassa. - Anonyymi00034
Mikä ihmeen oikeus sinulla on määrätä, mistä aiheesta tällä palstalla saa keskustella? Painu itse tiukkapipoisten palstalle.
- Anonyymi00009
Pensasmustikat ovat minun ehdoton herkku, kalliita tahtovat olla, joten en kovin usein herkuttele.
- Anonyymi00035
Minä herkuttelen pensasmustikoilla harva se aamu ja ilta. Pihalla on kuusi mustikkapensasta, kestävät pakastustakin paremmin kuin metsämustikat.
- Anonyymi00010
Monia on, omena tomaatti kurkku porkkana, nämä ainakin, ja kaikki kotimaisia. Kesällä itse poimin vadelmia villipuskista, tosi herkkuja.
- Anonyymi00011
takot kanajauhelihalla ja säästellen suolaa dippikastikkeeseen
- Anonyymi00012
Aloitus kysyy TERVEELLISIÄ herkkuja, jauheliha ei ole mikään terveysruoka.
- Anonyymi00023
Anonyymi00012 kirjoitti:
Aloitus kysyy TERVEELLISIÄ herkkuja, jauheliha ei ole mikään terveysruoka.
Kyllä se on
- Anonyymi00013
Kuivahtanut ruisleipä ja voi.
Yrtti sipsit kotimainen tuote. Ainoa mitä voi syödä. Suolan juuri sietää kun ei syö liikaa kerralla,muutamia sips 1,4.
Vanilja jäätelö kesäaikaan Korvapuusti itse tehty, vähän rasvaa VOI ja sokeria. Kotimaa omenat vadelmat. - Anonyymi00014
Avocado johon sitruunamehua ja valkosipulimajoneesia.
- Anonyymi00024
Muuten hyvä, majoneesi hieman epäilyttävä.
- Anonyymi00017
Etanat. Niitä tänään Sikalaan syömään😋
- Anonyymi00022
Ei näkyny sinua Sikalassa. Ei kukaan tilannut etanoita.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei näkyny sinua Sikalassa. Ei kukaan tilannut etanoita.
Vähän aikaa sitten tulin kotiin Sikalasta ja alkuruuaksi tilasin etanoita😋
- Anonyymi00021
Liha on mun herkku ja terveellistä
- Anonyymi00026
Maustamaton jugurtti ja raparperihillo. On muuten hyvää.
- Anonyymi00027
Miten paljon sokeria hillossasi on?
- Anonyymi00043
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miten paljon sokeria hillossasi on?
N. puolet annetusta ohjeesta on sokeria. Hillo saattaa olla kirpeähköä mutta jugurtin seassa hyvää. Pakastan tekemäni hillot.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
N. puolet annetusta ohjeesta on sokeria. Hillo saattaa olla kirpeähköä mutta jugurtin seassa hyvää. Pakastan tekemäni hillot.
Puoletkin voi olla ihan mahrottoman paljon. Siksi en hilloa. Mitään.
- Anonyymi00028
Ruisleipä on minusta parasta, jotain levitettä päälle.
- Anonyymi00032
Totta. Terveisin toinen ruisleivän rakastaja.
- Anonyymi00029
25 grammaa 90 % heraproteiinijauhetta ja 10 g EAA jauhetta ja vettä 3 dl.
Kyllä mene mieliteot ja jaksaa kävellä tai nukkua.- Anonyymi00033
30 grammaa 85% heraprotskua, 3 dl. vettä.
Huomenna menen ostaman tuota EAA jauhetta.
Statiinit tuhosivat reisistä, pakaroista ja selästä lihakset ja voimat eikä palautumisesta ole merkkiä. Kaikkea ei voi laittaa iän piikkiin koska tuho tapahtui vuoden sisällä. Seurasin muutosta kuukausittain normitangon hack-kyykyn kapean pyramidin kääntöpisteen muutoksella. Olin 79v. Nyt 82v. - Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
30 grammaa 85% heraprotskua, 3 dl. vettä.
Huomenna menen ostaman tuota EAA jauhetta.
Statiinit tuhosivat reisistä, pakaroista ja selästä lihakset ja voimat eikä palautumisesta ole merkkiä. Kaikkea ei voi laittaa iän piikkiin koska tuho tapahtui vuoden sisällä. Seurasin muutosta kuukausittain normitangon hack-kyykyn kapean pyramidin kääntöpisteen muutoksella. Olin 79v. Nyt 82v."Statiinit tuhosivat reisistä,"
tuskinpa , luulen että olet syönyt pidemmän aikaa huonolaatuista ja liian niukasti proteiiniä.
minullakin on osteoporoosi, luulen että se on tullut laihdutuskuurien takia kun en ole syönyt silloi kalsiumia tarpeeksi. - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
"Statiinit tuhosivat reisistä,"
tuskinpa , luulen että olet syönyt pidemmän aikaa huonolaatuista ja liian niukasti proteiiniä.
minullakin on osteoporoosi, luulen että se on tullut laihdutuskuurien takia kun en ole syönyt silloi kalsiumia tarpeeksi.Kyllä osteoporoosi olis kaikilta pois, jos kalsium sen hoitaisi.
- Anonyymi00039
Pinaattikeitto on maukasta, ja sis. rautaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1301144
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52735