Paras terveellinen herkkusi ?

Anonyymi-ap

Itsellä on niin monia hyviä terveellisiä herkkuja mielessä, että vaikea valita mutta yksi suosikeistani on 90%:ttinen tumma suklaa.

43

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minäkin syön tummaa suklaata, kun herkuttelen.
      Tumma suklaa on terveellinen herkku ensisijaisesti sen korkean kaakaopitoisuuden ansiosta, joka sisältää runsaasti elimistölle hyödyllisiä yhdisteitä. Mitä suurempi kaakaopitoisuus (suositus vähintään 70 %), sitä enemmän suklaassa on vaikuttavia aineita ja yleensä vähemmän lisättyä sokeria.
      10-30 gr päivässä on kohtuullinen annos.

• Anonyymi00036

Oletko ottanut selvää onko tumma suklaa terveellistä.

flavonoideja ja antioksidantteja on vähän, jos huomioidaan painon 100g mukaan
        flavonoideja ja antioksidantteja ei käytännössä ole, jos huomioidaan kalorimäärän mukaan.

"Vältettävät tapaukset: kofeiiniherkkyys, migreeni (joillain voi laukaista), raskauden aikana kohtuullisuus ja tietyt lääke-yhteisvaikutukset (esim. jotkut sydänlääkkeet) — keskustele lääkärin kanssa tarvittaessa."

"Rajoitukset: sisältää runsaasti kaloreita ja tyydyttyneitä rasvoja — liika syöminen johtaa painonnousuun ja metabolisiin riskeihin. Myös kofeiinia ja teobromiinia, jotka voivat ärsyttää herkkiä ihmisiä.

Suositus annostus: 20–30 g päivässä (n. 1–2 palaa) kohtuullisena määränä osana tasapainoista ruokavaliota."

mutta ei siihen tosin heti kuole.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Oletko ottanut selvää onko tumma suklaa terveellistä.

flavonoideja ja antioksidantteja on vähän, jos huomioidaan painon 100g mukaan
        flavonoideja ja antioksidantteja ei käytännössä ole, jos huomioidaan kalorimäärän mukaan.

"Vältettävät tapaukset: kofeiiniherkkyys, migreeni (joillain voi laukaista), raskauden aikana kohtuullisuus ja tietyt lääke-yhteisvaikutukset (esim. jotkut sydänlääkkeet) — keskustele lääkärin kanssa tarvittaessa."

"Rajoitukset: sisältää runsaasti kaloreita ja tyydyttyneitä rasvoja — liika syöminen johtaa painonnousuun ja metabolisiin riskeihin. Myös kofeiinia ja teobromiinia, jotka voivat ärsyttää herkkiä ihmisiä.

Suositus annostus: 20–30 g päivässä (n. 1–2 palaa) kohtuullisena määränä osana tasapainoista ruokavaliota."

mutta ei siihen tosin heti kuole.

Kyllä se ihan tutkitusti on, jotta jodlaat turhan takia kilometrin.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kyllä se ihan tutkitusti on, jotta jodlaat turhan takia kilometrin.

Seuraava tutkimus voi muuttaa asian?

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Seuraava tutkimus voi muuttaa asian?

Toivotaan, että se muutta sinut.

• Anonyymi00003

Luun vieressä kasvanut liha.

• Anonyymi00004

Minun ehdoton herkkuni on raaka liha.

• Anonyymi00006

Kunnon läskisoosia ei voita mikään, sillä jaksaa!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kunnon läskisoosia ei voita mikään, sillä jaksaa!

Läskisoosin tuoksu tulee naapurista usein, kyllä tekisi mieli mennä syömään.

• Anonyymi00005

Jymy kahden suklaan vegaanijäätelö on parasta suklaajäätelöä,
      se on minun herkkuni silloin tällöin.
      Tykkään myös ei-makeista herkuista. On herkkuruokiakin.
      Ei herkun tarvitse olla makea.

• Anonyymi00018

Wokettuneen taivas.

• Anonyymi00007

Pitäiskö nyt kysyä, että onko tämä joku ruokapalsta ?
      Ruokapalsta on erikseen :D

• Anonyymi00008

Persun logiikalla ruuasta pitäisi kirjoittaa ruokapalstalla.

• Anonyymi00015

Onko muka kymmeniä ruokaketjuja näkynyt? Ei, mutta silti itkette.

• Anonyymi00016

Ihan niin Siinä sen näkee että tekstiä tulee jos on mieleinen asia, ja näille on. Ruoka se mieleinen.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ihan niin Siinä sen näkee että tekstiä tulee jos on mieleinen asia, ja näille on. Ruoka se mieleinen.

Monia ei kiinnostakaan mikään muu kuin syöminen ja ruoka ja sensaatiouutiset.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Persun logiikalla ruuasta pitäisi kirjoittaa ruokapalstalla.

Ehdottomasti !
        t. persu

• Anonyymi00031

Tämä ei ole ruokapalsta, luitko jostain niin.

Tämä on herkkupalsta, ainoa euroopassa.

• Anonyymi00034

Mikä ihmeen oikeus sinulla on määrätä, mistä aiheesta tällä palstalla saa keskustella? Painu itse tiukkapipoisten palstalle.

• Anonyymi00009

Pensasmustikat ovat minun ehdoton herkku, kalliita tahtovat olla, joten en kovin usein herkuttele.

• Anonyymi00035

Minä herkuttelen pensasmustikoilla harva se aamu ja ilta. Pihalla on kuusi mustikkapensasta, kestävät pakastustakin paremmin kuin metsämustikat.

• Anonyymi00010

Monia on, omena tomaatti kurkku porkkana, nämä ainakin, ja kaikki kotimaisia. Kesällä itse poimin vadelmia villipuskista, tosi herkkuja.

• Anonyymi00011

takot kanajauhelihalla ja säästellen suolaa dippikastikkeeseen

• Anonyymi00012

Aloitus kysyy TERVEELLISIÄ herkkuja, jauheliha ei ole mikään terveysruoka.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Aloitus kysyy TERVEELLISIÄ herkkuja, jauheliha ei ole mikään terveysruoka.

Kyllä se on

• Anonyymi00013

Kuivahtanut ruisleipä ja voi.
      Yrtti sipsit kotimainen tuote. Ainoa mitä voi syödä. Suolan juuri sietää kun ei syö liikaa kerralla,muutamia sips 1,4.
      Vanilja jäätelö kesäaikaan Korvapuusti itse tehty, vähän rasvaa VOI ja sokeria. Kotimaa omenat vadelmat.

• Anonyymi00014

Avocado johon sitruunamehua ja valkosipulimajoneesia.

• Anonyymi00024

Muuten hyvä, majoneesi hieman epäilyttävä.

• Anonyymi00017

Etanat. Niitä tänään Sikalaan syömään😋

• Anonyymi00022

Ei näkyny sinua Sikalassa. Ei kukaan tilannut etanoita.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei näkyny sinua Sikalassa. Ei kukaan tilannut etanoita.

Vähän aikaa sitten tulin kotiin Sikalasta ja alkuruuaksi tilasin etanoita😋

• Anonyymi00021

Liha on mun herkku ja terveellistä

• Anonyymi00026

Maustamaton jugurtti ja raparperihillo. On muuten hyvää.

• Anonyymi00027

Miten paljon sokeria hillossasi on?

• Anonyymi00043
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miten paljon sokeria hillossasi on?

N. puolet annetusta ohjeesta on sokeria. Hillo saattaa olla kirpeähköä mutta jugurtin seassa hyvää. Pakastan tekemäni hillot.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

N. puolet annetusta ohjeesta on sokeria. Hillo saattaa olla kirpeähköä mutta jugurtin seassa hyvää. Pakastan tekemäni hillot.

Puoletkin voi olla ihan mahrottoman paljon. Siksi en hilloa. Mitään.

• Anonyymi00028

Ruisleipä on minusta parasta, jotain levitettä päälle.

• Anonyymi00032

Totta. Terveisin toinen ruisleivän rakastaja.

• Anonyymi00029

25 grammaa 90 % heraproteiinijauhetta ja 10 g EAA jauhetta ja vettä 3 dl.
      Kyllä mene mieliteot ja jaksaa kävellä tai nukkua.

• Anonyymi00033

30 grammaa 85% heraprotskua, 3 dl. vettä.
        Huomenna menen ostaman tuota EAA jauhetta.
        Statiinit tuhosivat reisistä, pakaroista ja selästä lihakset ja voimat eikä palautumisesta ole merkkiä. Kaikkea ei voi laittaa iän piikkiin koska tuho tapahtui vuoden sisällä. Seurasin muutosta kuukausittain normitangon hack-kyykyn kapean pyramidin kääntöpisteen muutoksella. Olin 79v. Nyt 82v.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

30 grammaa 85% heraprotskua, 3 dl. vettä.
        Huomenna menen ostaman tuota EAA jauhetta.
        Statiinit tuhosivat reisistä, pakaroista ja selästä lihakset ja voimat eikä palautumisesta ole merkkiä. Kaikkea ei voi laittaa iän piikkiin koska tuho tapahtui vuoden sisällä. Seurasin muutosta kuukausittain normitangon hack-kyykyn kapean pyramidin kääntöpisteen muutoksella. Olin 79v. Nyt 82v.

"Statiinit tuhosivat reisistä,"

tuskinpa , luulen että olet syönyt pidemmän aikaa huonolaatuista ja liian niukasti proteiiniä.

minullakin on osteoporoosi, luulen että se on tullut laihdutuskuurien takia kun en ole syönyt silloi kalsiumia tarpeeksi.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

"Statiinit tuhosivat reisistä,"

tuskinpa , luulen että olet syönyt pidemmän aikaa huonolaatuista ja liian niukasti proteiiniä.

minullakin on osteoporoosi, luulen että se on tullut laihdutuskuurien takia kun en ole syönyt silloi kalsiumia tarpeeksi.

Kyllä osteoporoosi olis kaikilta pois, jos kalsium sen hoitaisi.

• Anonyymi00039

Pinaattikeitto on maukasta, ja sis. rautaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      715
    Aihe