Nyt on uusi Potter luettu.
En jaksanut lukea kaikkia uusia viestejä, niitä oli neljän poissaolo päiväni aikana tullut melkoisen paljon! Siksi saatan kirjoitella tänne jotain jo aikaisemmin kirjoitettua.
Ensinnäkin, mitä oli se höpinä ennenkuin kirja ilmesty, että puoliverisellä prinssillä on ollut pieni osa Salaisuuksien kammiossa ja suuri feeniksin killassa? Kalkaroshan on ollut kaikissa aiemmissa kirjoissa...
Nytpä tuli sekin selväksi, että kyllä Weasleyt ovat voineet taikoa alaikäisinäkin kotona.
Kun kotikolossa asuu täysi-ikäisiäkin velhoja...
Mulla oli niin paljon mielessä, mitä pitää kirjoittaa kun aloitin tämän viestin, mutta pääni onkin nyt yhtäkkiä tyhjä.
Olen vissiin vielä niin järkyttynyt Dumbledoren kuolemasta, ja siitä että juuri Kalkaros tappoi hänet...
Oliko teidän mielestänne kirjassa liikaa ihmissuhde asioita?
Niitä oli kyllä aika paljon, mutta minä en aijo valittaa! Minusta niitä oli jotenkin niin huvittavaa lukea ja ne kuitenkin sulautu siihen kokonaisuuten melko hyvin.
Ja vielä voisin kysyä teidän mielipidettänne siitä, että onko Harrylla mitään mahdollisuuksia löytää ja tuhota jäljellä olevat horcruxesit?
Eipä muuta tässä vaiheessa...
No niih...
5
595
Vastaukset
- asdfjklöe
Niin moni valitti, että kirjassa on liikaa teiniromantiikkaa. Minusta Hermione ja Ron ovat jo pitkän matkan kulkeneet ystävyydestä nykyiseen tilanteeseensa. Sitä ei voi sanoa edes juonenkäänteeksi -- kuten harry ajattelikin, se oli odotettavissa. Ehkä tuo draama Lavenderin kanssa sitten oli outoa, mutta se toi kirjaan koomista lisää, ettei tarina olisi muuten liian synkkä.
Harrystä ja Ginnystä on tullut vielä enemmän valitusta. Että se oli liian itsestäänselvää, Ginny on "tietynmaineinen", muistuttaa Harryn vanhempia (Harryn isänsä näkyinen, Ginny nuori, punahiuksinen nokkela noita), ja siten teennäinen. Minusta Ginnyn ja harryn historia asettaa hienot asetelmat alkavalle romanssille. He tuntevat toisensa hyvin, samaistuvat.. Ja kuka 16 vuotias nuori velho ei ihastuisi ympärillä oleviin noitiin?? C'mon!! Harryn oli pakko ihastua tämän kirjan aikana - anteeksi vain - mutta se olisi ollut outoa jos hän ei olisi! Hormonit hyrrää, ja Ginny sopii Harrylle kuin sauva taikaan! Ei ole mielestäni ennalta-arvattavaa, vaan luonnollista. Olisi luonnotonta jos näiden kahden välillä tapahtuisi mitään. Niin hyvin synkkaa kemiat, menneisyys ja heidän hormoninsa :) Toisaalta olen myöskin iloinen, että heillä meni poikki kirjan lopussa. Kuvastaa Harryn kypsyyttä. Oikea päätös.
Ja Lupin sekä Tonks. Se oli ainut mielestäni hieman teennäinen asia romansseissa... Luultavasti kyllä pelkästään siksi että mielestäni romansseja oli ihan tarpeeksi. Mutta, eivätköhän he ihan hyvin sovi toisilleen!- ......
Rowling tekee virheen tappaessaan liian keskeisiä henkilöitä. Kohta vanhat tutut naamat ovat liian vähissä, ja jäljellä on vain puoliuusia, tyhjiksi jääneitä henkilöitä,kuten Luna,Slughorn ym. jotka on jotenkin pinnallisemmin esitelty kuin vanhat hahmot.
Kirjasarjan kiinnostavuus karisi mielestäni paljon, vaikka olenkin(en nyt fani mutta)hyvin innokas Potterien lukija. Rowling menettää otettaan, kirja oli juosten kus..kirjoitettu joissain kohdissa.
odotan kuitenkin innolla seuraavaa osaa, tosin vähän pelonsekaisin tuntein. jos tylypahka suljetaan, ja harry vielä kuolee lopussa, en kyllä enää koske koko kirjoihin...se olisi niin..sopimatonta! ikään kuin vikalla kirjalla ei olisi mitään sidettä 6 muuhun.
- jjkjlj
".. niitä oli neljän päivän poissaolo päiväni aikana tullut melkoisesti!" EIkö sulla tyyppi oo elämää kun käyt täällä joka päivä?? Ja ketä kiinnostaa kuinka monta viestiä tänne on tullut sillävälin kun SINÄ et ole ollut täällä?
- emilia
Kuulostat I-H-A-N-A-L-T-A ihmiseltä.
Monet ihmiset käyvät täällä päiväittäin, joka ei välttämättä tarkoita ettei heillä elämää ole. Käyvät mahdollisesti vain katsomassa mistä ihmiset puhuvat ja onko jotain kiinnostavaa tullut!
Luulen ettei itselläsi ole elämää, kun käyt kirjoittamaan noin turhan ja ilkeän kommentin!
Ehkä tämäkin oli hieman turha kommentti mutta oli kyllä pakko Smaug ua puolustaa! minulla sitten ei ole elämää.
Voisit kyllä oikeastaan kertoa ensin, mikä luokitelaan elämäksi ja mikä ei, niin voin sitten antaa hieman tarkemman vastauksen.
Kyllä, käyn täällä joka päivä, siihen menee 5-15 min.
riippuen siitä, kirjoitanko mitään vai en.
No luultavasti ketään ei kiinnosta, mutta minusta oli mukavaa, kun tänne oli tullut niin paljon viestejä poissaoloni aikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011289
- 565371
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452620- 372296
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441725Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381383Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371309Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61216Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261129