5-vuotiaan lapsen imetys kylässä?

Anonyymi-ap

Kahden kuukauden päästä 5 vuotta täyttävä lapsenlapseni oli äitinsä kanssa käymässä. Olen tavannut heidät aikaisemmin vain kaksi kertaa eli sillä tavalla hyvin vieraita.

Äiti istui sohvan toisessa reunassa, minä toisessa ja tyttö siinä välissä ja naisystäväni vastapäätä tuolissa. Äiti kysyi, että haittaako, jos hän imettää. Olin niin hölmistynyt, etten osannut sanoa mitään (ja olen siis mies). Naisystäväni oli yhtä hölmistynyt, mutta sai sanotuksi, että ei haittaa.

"Normaalitapauksessa" olisin ihan kohteliaisuudesta siirtynyt toiseen huoneeseen ja vielä normaalimmassa tapauksessa äiti olisi itse siirtynyt toiseen huoneeseen imettämään

Tässä, mielestäni hyvin epänormaalissa, tapauksessa ajattelin, että jos tulet minun kotiini, minun viereeni imettämään 5-vuotiasta lasta, niin ei ole vain minun asiani olla se huomaavainen.

Mitä ajattelette?

P.S. Ja ettei tarvitse ihmetellä, miksen ole enempää ollut tekemisissä lapsenlapsen kanssa, niin poikani on ollut vain siittiönluovuttajana, koska tämän naisen oma aviomies ei voinut saada lasta.

22

308

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Todella omituista koska tuon ikäiselle lapselle äidinmaidolla ei ole mitään merkitystä. EHkä sitten imetyksellä, eli lähesyydellä mutta joka tapauksessa, olisiko enemmän äitilähtöistä

• Anonyymi00004

On todella omituista, luulen että on juurikin äitilähtöistä!

• Anonyymi00008

Luulen että,joillain lapsilla on se läheisyyden kaipuu siinä rinnan imemisessä. Ja kun äiti yrittää lopettaa niin lapsi kiukuttelee niin kauan että saa tahtonsa lävitse . Tai sitten äiti haluaa vaan jatkaa imettämisestä jostain syystä …

• Anonyymi00002

Sisarenmiesvainaa, synt. v. 1929, oli imenyt tissiä 5-vuotiaana, sitä hän kertoili. En ole koskaan tavannut muita ikä-imijöitä.
      Jos joku alkaa tuota imettää vierailulla niin voin ehdottaa kamaria mutta saa hän siinäkin olla. Itse vastaavassa tilanteessa menisin kamariin. Mutta kyllä imettäisin jos maitoa tulisi ja 5- vuotias lapseni sitä haluaisi. Lopetin aikanaan reilun vuoden paikkeilla.

• Anonyymi00003

Varmaan lapsesta tulee älykkö
      toisin ihmettelen omaa siittiönluovuttajapoikaasi
      mitä se puuhaa

tissimaidotetut ovat tosiälykkäitä
      https://www.thelancet.com/journals/lanpsy/article/PIIS2214-109X(15)00063-7/fulltext
      käytti suurta brasilialaista otosta tutkiakseen imetyksen vaikutusta lasten älykkyysosamäärään (ÄO), koulutukseen ja ansioihin 30 vuoden iässä. He totesivat, että kohinatekijöiden poiston jälkeen

12 kuukautta tai pidempään rintaruokituilla lapsilla oli keskimäärin noin 4 prosenttiyksikköä korkeampi älykkyysosamäärä , noin vuoden pidempi koulunkäynti ja noin 350 Brasilian realia korkeammat kuukausitulot ....

• Anonyymi00006

Jos siittiönluovuttajan puuhailut sinua kiinnostaa, niin sanottakoon hänen olevan parhaillaan erikoistumassa psykiatrian erikoislääkäriksi.

• Anonyymi00007

Moni auttaa sillä tavalla ihmisiä että luovuttaa spermaa ei siinä mitään ihmettelemistä pitäisi olla .

• Anonyymi00013
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jos siittiönluovuttajan puuhailut sinua kiinnostaa, niin sanottakoon hänen olevan parhaillaan erikoistumassa psykiatrian erikoislääkäriksi.

Psykiatria on makroskooppinen puoskariala oireidenihmettelyä

joka on kovaa vauhtia korvautumassa luonnontieteellä neurologialla

• Anonyymi00009

Jos se viisivuotias olisi pitänyt tupakkatauon rintaruokinnan lomassa, jotenkin ymmärtäisin kitinän:)))

• Anonyymi00010

Viisivuotias roikkuu tissimaidossa, menee jo yli. Mikä näitä äitejä vaivaa kun opettavat lapsen melkein kouluiässä vielä tissittelyyn. Jotenkin jo sairasta täällä Suomessa.

• Anonyymi00011

Outoa, mut olkoon.

• Anonyymi00012

Kieroutuneita molemmat.

• Anonyymi00015

Mistä tuon varmasti voi sanoa.

• Anonyymi00016

Ei lapsi ainakaan. Hän on vain opitun tavan uhri.

• Anonyymi00014

voi tietty miettiä miksi otat kylään siittiöilläkasvatettuja

niissä voi olla todella mielenkiintoisia käänteitä ihmissuhteiden
      kannalta

• Anonyymi00017

Minua ei tissit pelota vaikka sattuisin vilauksen näkemään.
      Jos lapsi nälissään on oiva ruokavarasto tisseissä mukana.

Vaimo syötti keskimmäistä lastamme aikoinaan, kysyin saanko minäkin maistaa?

Joo, hymyn kera vastaus ja olihan se ihan hyvää...

• Anonyymi00018

Äiti "rakastaa" tavallaan lastaan. Olen tuntenut muutamia äitejä jotka ovat suudelleet lastaan melkein 10 vuotiaaseen.
      Ja lapset, eivät pysty olemaan kodin ulkopuolella yötä.
      Rippileirille ilmoittivat ja menossa oli, piti hakea ilta kuudelta kotiin, 14.9 vuotias,

Meillä ei rakastettu lapsia, syliin otettiin , ei muuta,
      Hoidettiin kyllä hyvin, heti lukion jälkeen kaikki lähti eri paikkakunnilla opiskelemaan, ja mestareita on tullut. Nyt jokaisella perhe ja 3 aikuista lasta,

• Anonyymi00020

"Suudelleet" ! Pusu on eri asia ja ihan paikallaan poskelle ja / tai otsalle.

• Anonyymi00019

Tekoäly näki vain positiivisia puolia ja hyviä puolia,
      molempien terveyteen.

• Anonyymi00022

Tekoälyn jutut on joskus kummia.

• Anonyymi00024

Mitä tekoäly voi tietää imettämisestä? Ei y h t ä ä n mitään.

• Anonyymi00023

Osa imasee kai kielareita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      236
      1449
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      268
      1025
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      93
      781
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      772
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      713
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      109
      609
    7. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    8. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      573
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      40
      481
    12. 31
      471
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      47
      441
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      75
      440
    15. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      412
    16. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    17. 30
      403
    18. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      27
      400
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      390
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe