Onko se esimerkiksi joku oman elämän huoli vai maailmantilanne vai mikä ?
Omassa mielessäni on kaikki yhtenä virtana päivän mittaan. Eihän ajatuksiaan
pysäyttääkään voi. Kun haluan muihin maailmoihin luen kirjoja.
Telkkaristakin saa joskus piristystä päivään. Aamupäivisin alkaa kymmenen maissa Teemalta "Puutarhakausi". Sitä on kiva katsoa, vaikkei omaa puutarhaa olekaan
tai ehkä juuri sen vuoksi. Siitä tulee hyvä mieli ja sen jälkeen voi miettiä "päivän ohjelmaa", joka tosin on aika samanlainen aina, kun kaikenlaisia rajoitteita on,
mitä voi tehdä. Tekemiset on enemmänkin ajatustason asioita.
En halua siivota hullun lailla ajankulukseni. En leivo itseäni varten, koska en edes
välitä pullista. En laita juuri ruokaakaan itse. Koen itselleen kokkaamisen tylsäksi. Aikaa jää siis henkisille harrastuksille.
Tekisi muuten mieli lähteä katsomaan Eero Nelimarkan taidenäyttelyä Ateneumiin. Onko kukaan ollut ?
Mikä asia on eniten mielessänne päivittäin ?
60
513
Vastaukset
- Anonyymi00002
Eniten on olosuhteiden pakosta mielessä oma pärjääminen,
selviytyminen kaikesta arjen askareista alkaen.
Tilanteita kun tulee eteen tämän tästä.
Ei olisi halunnut vanhoilla päivillään nähdä tällaista sotahulluuttakaan.
Kaikenlaisia asioita tulee miettineeksi päivän mittaan, kun on enimmäkseen
yksin aina.
Ateneumissa en ole käynyt ainakaan 20 vuoteen, vaikka monta kiinnostavaa
näyttelyä on ollut.
Kun kaikki muuttuu koko ajan tuli mieleen, että pitäisi tutkia vieläköhän
sieltä saa lipun ostaa paikan päältä vai pitääkö se hankkia etukäteen ja onko eläkeläislippuja ?- Anonyymi00005
Ei liiy aiheeseen persu.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei liiy aiheeseen persu.
persei lyliittyy lintmaanin omaan
- Anonyymi00021
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei liiy aiheeseen persu.
Olitko jo koulussa kiusaaja?
- Anonyymi00006
Milloin mikäkin, mutta joka päivä ikävöin poismenneitä rakkaitani.
- Anonyymi00054
Hyväähän se tekee välillä muistaa.
- Anonyymi00008
Ruoka.
Sitä nyt jokatapauksessa syö joka päivä.
Tietenkin maailman menoa tulee seuratttua paljon ja niitä juttuja tulee ihmeteltyä. Mutta noin muutenkin päivittäin vähän eri jutut, vaikka itse asia pysyy samana. Sää...
Nuorempana paljonkin pillu, mutta se ei enää ihan päivittäin ole aktiivimietinnässä.
Kaikenlaiista muuta tietenkin. Mutta ne ninkuin perioodeissa. Jiskus musa, joskus kirjat, joskus jokin suunnitteilla oleva projekti. Ne ei kuitenkaan mielessä joka päivä.
Ai juu, vatsan toiminta tietenkin kiinnostaa joka päivä.
Ei mitään lennokasta siis,aika arkipäiväisiä juttuja.
=DW= - Anonyymi00009
vanhuus on ensimmäisenä herätessä mielessä
aamulla kysyn, mienkähän jaksan tämän päivän,
luoja anna voimia,
tiedän
ei se anna se antaa vain mun kitua
kai se on rangaistus
ku olen eläny liian vanhaksi,
kaikki älykkäät fiksut kuolee nuorempana,
olen tyhmä
ku olen vielä elossa,
lähes sata vuotiaat ei kelpaa edes luojalle,- Anonyymi00023
Samat ajatukset täälläkin: Miten jaksan taas tämänkin päivän ja yksin.
- Anonyymi00010
Sodan uhka väijyy, on läsnä koko ajan ja pahenee kun vielä eurooppalaisiakin vaaditaan mukaan. Kun katsoo miten pienessä ajassa iso alue tuhoutuu, miettii milloin tänne samaa tuhoa. Säästyykö ennen kuin päivät normaalisti päättyvät.
Muut yksittäiset ohimenevät harmit, milloin hampaan lohkeaminen tai muuta hommattavaa arjessa. Tuntuu että minulle tapahtuu koko ajan jotain pohdittavaa.
Onneksi näiden välillä on kaikki vielä hyvin, ruokaa pöydässä ja vaatteita kaapissa. Harrastuksia ja tuttavia. Että tasapainossa kuitenkin harmit ja ilot, jos näin jatkuu, ihan ok. - Anonyymi00011
Läheisen terveys. Hänellä on krooninen syöpä. Ei koskaan tiedä,
milloin syöpä iskee, ja missä kehon osassa. Hän on käynyt läpi kaiken-
laisia syöpähoitoja jo 5-6 kertaa. Tänään menee taas sairaalaan ja
huomenna leikataan syöpäkasvaimet pois. Ei tiedetä onko hyvälaatuisia
vai sellaisia, jotka vaativat raskaampaa hoitoa.
Peruukkeja on ehtinyt olla jo monen värisiä... Elämänhalussa ei ole vikaa.
Elämänhalu on varmaankin hänen salainen aseensa, hän ei lannistu.
Pidän peukkuja ja toivon että positiivinen asenne kantaa vielä tämänkin
koettelemuksen yli.- Anonyymi00024
Voimia sinulle ja läheisellesi !
- Anonyymi00034
👍 Peukkuja täältäkin teille !
- Anonyymi00012
Pakolliset kotityöt. Nää ei koskaan lopu. Oon älyttömän väsynyt kaikeen.
Tässä kuussa tu tuli taas iso puolen vuoden vesilasku, mikä siinä nykypäivänä oikein maksaa? Rahat on ollut loppu ja on pitänyt elää varsin rajallisilla ruuilla, mutta nälkää en vielä näe. On muutama kymppi kuun loppuun asti.
Tänään pitäisi jaksaa laatia Kelaan asumistuen tarkistus-ilmoitus. Tallentaa eri tiedostoja ja liittää hakemukseen. Lähetän ne sähköisesti.- Anonyymi00025
Minä tunnen turvattomuutta siitä riittääkö raha kaikkeen. Ei saisi tulla
mitään ylimääräistä. Henkiset voimat on aika loppu, asioitten hoitaminen
on työn ja tuskan takana. Tsemppiä sinulle ! - Anonyymi00035
Etkö voisi vähentää kotitöitä ? Ei koko ajan ole pakko esim. siivota.
Olet etevä. Minä en osaisi tietokoneelle mitään tiedostojen liittämisiä ym.
- Anonyymi00013
Minua ei huoleta maailmassa ihmisten hulluttelut= mm., sodat. Ei huoleta ilmastonmuutos.
Olen iloinen raikkaasta maamme ilmastosta, ajattelen kuinka ihana on tämä maassamme vallitseva rauta, kauniit lämpimät kodit, tavallinen ravitseva omatekemä ruoka. Siisti koti.
Eläkeläisellä ei ole paljoakaan kotitöitä.
Siis, missä ne ajatukseni juoksee, mieluisassa lukemisessa ( ei murha-rikoskirjoja) , kaikkea leppoisaa kuuntelen.. Äsken lauloin mukana, ,,jotain hengellisiä lauluja kuului pari. Toki huoliakin pulpahtaa aina mieleen tulevasta. Muistan ,elämää ei voi hallita.
Valtava kiitollisuus on sydämessäni päivittäin.- Anonyymi00036
Voi omaa elämäänsä jonkun verran hallita ja on pakkokin,
mutta siihen mitä maailmassa tapahtuu ei voi vaikuttaa.
Suomeen voi vaikuttaa äänestämällä oikein.
- Anonyymi00014
alottajalle,
pahoinvointi ja kuolema,
ne luuraa lähi ympäsristössä nykyään,- Anonyymi00027
Samoin täällä ja henkisetkin voimat on aika loppu. Voimia sinulle ja meille kaikille
väsyneille ja erikoisesti yksineläville, joilla ei ole auttajia ! - Anonyymi00037
Minua kuolema taluttaa jo käsikynkästä. Välillä potkaisen sitä nilkkaan.
- Anonyymi00015
Eipä pyöri päivittäin , mutta just tunti kajahti mieleen ,että tässäpä on aurinkoisia kevåtpäiviä, jotka voin lenkkeilyn sijaan pyhittää seuraavilla pikku askareilla. Huomenna aamupäivällä teen retken paikalle missä voin tulilla polttaa yli 10 vanhat pankkij-ym ostoskuitit ,joilla ei ole enää virkaa. Että on kevyt ja iloinen mieli sen jälkeen. Keväällä hoidin jo puolet. Että tullee kevyt mieli. Vielä on mieli niin kirkas , että tietää mitä.
hävitetään.
Nooh, sitte paistetaan räiskäleet sen kunniaksi -nam. Pienet on rikkaan ilot.
Ensi viikolla viskaan mustaan jätesäkkiin keittiön slanurkkapaapin tkäyttämätyömät tarvikkeet. Tiedän tasan tarkaan,mitä lapseni ja lapsenlapset huolii. On keskustetu. Tulee kuin uusinkaappi. Puhdas ja siisti. Muissa kaapeissa keittiössä eu mitään liikaa olekkaan. Jää vaan kauniit ja jokapäiväisert arkitarvittavat.
Josko vielä kaapeista vaatteet heitän huitsin nevadaan, mitkä nuorempia läheisiä kiinnosta retro-ym vintage geimeissä.Jotaintaatusti sen takia säilyy.
Ja se on niinmaailman tosi .että sitä vaivaa en nää että jossaintorilla tai kirpparilla aljaisin myymään. Ei sillä liiku tavara. 10 v sitten möin kaikenlaista !
Rauhallista yötä kaikille ja mä nappaan kupin kahvia tuoreella korvapuustilla , tåsitten tulee uni. Kiitos tästä päivästä.- Anonyymi00038
Kirjoitat "Pienet on rikkaan ilot."
Köyhän ilot on vielä pienemmät :)))
- Anonyymi00016
1. Kuolema. Odotan hartaasti.
2. Maailmantilanne, josta yritän olla piittaamatta, elän omaa elämääni, minä esim. en ole mukana sodissa, mutta varaudun kyllä monella tavoin mahd. tuleviin ongelmiin: henkisesti, hengellisesti sekä fyysisestikin.
3. Oma elämä, kuinka tätä vielä eläisi. Yritän keksiä monenlaisia pieniä asioita ja harrastuksia joita tehdä tänä keväänä ja kesänä. Koska taloustilanne on huono, jaan suunnitellut pienet, eri huvitukseni eri kuukausille.
Suunnittelen tällaisia isompia asioitani tarkkaan, kirjaan ne muistiin ja sitten teen ne järjestyksessä.- Anonyymi00017
Huolta ja murhetta onista sairauksista, kuoleman pelkoa ja toisaalta odotusta.
Pelkoa läheisten puolesta. Lastenlasten sukupolven kohtalot tässä kauheassa maailmassa.
Alituinen alakulo, ärtymys, huono unisuus, iloa vaikea löytää. - Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
Huolta ja murhetta onista sairauksista, kuoleman pelkoa ja toisaalta odotusta.
Pelkoa läheisten puolesta. Lastenlasten sukupolven kohtalot tässä kauheassa maailmassa.
Alituinen alakulo, ärtymys, huono unisuus, iloa vaikea löytää.Samaistun sinuun, iloa on vaikea löytää. Toivoni on kesän tulossa,
ehkä se hiukan piristäisi mieltä jos siihen asti hengissä onnistuu kärvistelemään. - Anonyymi00029
Hienoa, että sinulla "selkeät suunnitelmat" ja "homma hallussa" vielä,
vaikkei paljon liikkumavaraa olekaan huvitusten suhteen.
Olen samanlaisessa tilanteessa ja yritän pitää itseäni "pinnalla",
mutta tiukkaa tekee.
Hyvää vointia sinulle ! - Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Hienoa, että sinulla "selkeät suunnitelmat" ja "homma hallussa" vielä,
vaikkei paljon liikkumavaraa olekaan huvitusten suhteen.
Olen samanlaisessa tilanteessa ja yritän pitää itseäni "pinnalla",
mutta tiukkaa tekee.
Hyvää vointia sinulle !Kiitos. 🙃
- Anonyymi00039
Mitä kaikkia pieniä asioita keksit ? Mitä vielä pystyt harrastamaan ?
Minun piti jättää harrastukseni, maalaaminen ja piirtäminen,
kun kädet alkoi täristä liikaa. - Anonyymi00058
Anonyymi00039 kirjoitti:
Mitä kaikkia pieniä asioita keksit ? Mitä vielä pystyt harrastamaan ?
Minun piti jättää harrastukseni, maalaaminen ja piirtäminen,
kun kädet alkoi täristä liikaa.Kävelyreitin miettiminen ja sitten vaan menoksi.
- Anonyymi00018
Vaimoni terveydentila. Sen hiipuva huononeminen. Halvaantunut ja puhekyvytön pystyy kommunikoimaan vai ilmeillään eikä niilläkään aina johdonmukaisesti.
Viimeaikojen huoleni on hänen ruokahaluttomuutensa. Jopa aiemmat herkut, kuten mm. kirsikkahillolla terästetty Kreikkalaistyylinen kerrosproteiinirahka jää syömättä.
Omenamehu sentään kelpaa.
Alan turhautumaan omaan avuttomuuteeni yrittäessäni huolehtia vaimoni hyvinvoinnista edes vähässä määrin.
Hoitsut hoitavat omat tehtävänsä neljästi vuorokaudessa joten potilaaseen kohdistuvat asiat ovat kunnossa aina hälytyksiä myöten.- Anonyymi00019
Vanha kansa ajatteli asioita niin, että elämä kulkee juuri niin, kaikella on aikansa.
Sinä Rakastat vaimoasi ja haluaisit hänen voivan hyvin, mutta ihminen ei voi tehdä enempäänsä, ei edes rakkauden voimalla.
Sanottiin; että; " Parasta rakkautta on antaa vapaus."
Vapaus itse irtautua liiasta huolehtimisesta ja oman henkisen uupumisen välttäminen.
En ole viisas, enkä ole ohjaamassa mitään, mutta näin kuinka 88 vuotias iso-isäni huolehti vaimonsa elämästä, valvoi liikkumiset ja ruokailut, eli vain Vaimonsa vuoksi.
Lopulta mummon tietoisuus katosi, eikä hän enää karkaillut.
Pappa sanoi minulle, että kukaan ei parane Rakastamalla.
Kun mummoni kuoli, pappa nukahti omaan sänkyynsä, haudattiin vaimonsa viereen saman kuukauden aikana.
Hän Rakasti itsensäkin hautaan.
Yritä päästä liiasta huolenpidosta irti, koska Hän ei ilmeisesti jaksa toipua. - Anonyymi00030
00018 Rukoilen teidän puolestanne, vaikka olen pakana.
Rukoilen joskus itsellenikin edes mielenrauhaa, kun kantti alkaa pettää.
Kun ei ole kenen kanssa puhua niin puhun kuvitteellisen olennon kanssa.
- Anonyymi00020
Monille eläköityminen aiheuttaa kriisin. Oma tarpeellisuus työyhteisön kautta katoaa ja parisuhde joutuu koetuktussellekalle
Isokärsäbyrokraatti kertoi kerran hänen työnantajansa järjestämästä parisuhdekurssista eläköitymistä varten kun ei hermot kestä toimettomuutta eläkkeellä
Itsehankitulla rahalla saa psyykkistä mielenrauhaa sijoittamalla = työpaikka
mutta kuluttamisen keksiminen on vaikeaa kun ei ole silloin tottunut rellestämään tuotettuaan vaurautta. Eikä huvita hävittää työpaikkaansa - sijoitusta - eli varallisuuttaan
Muita hyviä eläketyöpaikkoja on oman terveyden systemaattinen hoito - ei siis sairauksista lääkäreilläjuoksu. Ihmisen fysiologinen kemia ja toiminta on pohjaton mielenkiintoinen työmaa Sekä omat henkilökohtaiset asiat että maailmantilanne askarruttavat.
Arjen haasteet, terveys tietenkin, lihasvoiman heikkeneminen, ulkoilun vähentyminen ja muutenkin ylenmääräinen laiskistuminen harmittavat.
Kuuntelin eilen telkkarista kun joku professori ja tutkija kertoi demokratian nopeasta murenemisesta maailmassa, USA kärjessä . Meillä vielä toistaiseksi kohtalaisen hyvin, mutta kuinka kauan. USA:ssa valtaa käyttää presidentti kongressin, oikeuslaitoksen ja oikeusvaltion prinsiippejä ohittavalla executive order/prseidentinmääräyksillään .
Kirjoitan tyttäreni tarinaa ja mietin kaikkia muuttoja ja kuinka arvaamaton elämä on ja miten paljon asiat joihin emme voi vaikuttaa kääntävät koko elämämme päälaelleen. Miten tiukkaa linjaa vedämme ja yritämme kontrolloida kaiken ja sitten hupsis, yksi diagnoosi muutttaa kaiken.
Mutta siis päivittäin on kaikkea vähemmän melodramaattista,... huushollia, kaupassakäyntiä, läheisten hyvinvointia ja pärjäämistä.- Anonyymi00022
olet kertonut että sinä olet valinnut missä asut ja lapsesi alaikäisinä muuttaneet sinun valintojesi mukaan. Kaikkea ei voi panna elämän arvaamattomuuden piikkiin,
Anonyymi00022 kirjoitti:
olet kertonut että sinä olet valinnut missä asut ja lapsesi alaikäisinä muuttaneet sinun valintojesi mukaan. Kaikkea ei voi panna elämän arvaamattomuuden piikkiin,
Valintoihini on aina olleet pätevät syyt. Ei ne ole olleet mielitekoja eikä hetken päähänpistoja.
Kirjoitan nyt tytären tarinaa hänen näkökulmastaan. Hän ei ole saanut koskaan valita.- Anonyymi00040
Demokratian mureneminen on huono asia. Suomessa murenee oikeusvaltio.
Yhteiskunnan huono suuntaus surettaa. Kaiken hyväksi rakennetun tuhoaa
hallitus. - Anonyymi00046
Paloma.se01 kirjoitti:
Valintoihini on aina olleet pätevät syyt. Ei ne ole olleet mielitekoja eikä hetken päähänpistoja.
Kirjoitan nyt tytären tarinaa hänen näkökulmastaan. Hän ei ole saanut koskaan valita.Viisikymppinen nainen, joka ei ole saanut koskaan valita. Voiko olla totta?
- Anonyymi00026
Pillu
- Anonyymi00032
elän vain tässä hetkessä miettimättä maailman kuvioita liikaa ja muita murheita sillä muuten mulla sekoaisi pää koska mulla on heikot hermot.
- Anonyymi00033
Aamulla ajattelen minuutin verran, oliko tälle päivälle joku asia, joka piti tehdä, vaan saanko olla vaan. En murehdi maailman menoa. Se tilanne on kaoottinen yhden hullun takia, jonka annetaan huseerata. Mutta ei se minua häiritse.
- Anonyymi00041
Hulluja on enemmän kuin yksi. Kyllä tämä maailmanmeno vähän huolestuttaa,
mutta ei sitä kauan ole katselemassa enää. Jälkipolvet ovat. Toivottavasti
viisaampia kuin meidän ajan hullut. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
viisaampia kuin meidän ajan hullut.joooo maailman hulluus ahdistaa,
ei ikinä olisi kuvitellu että vielä tulee näin hullut ajat koko maailmaan, sttä ameriikkaki sekosi täysin ja mielipuoli hullu pääsi sinnekki presidentiksi, olisi tuo hullu puttin riittäny mutta ku veilä ameriikkaki sekosi,
huh ja kauhistus, - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
joooo maailman hulluus ahdistaa,
ei ikinä olisi kuvitellu että vielä tulee näin hullut ajat koko maailmaan, sttä ameriikkaki sekosi täysin ja mielipuoli hullu pääsi sinnekki presidentiksi, olisi tuo hullu puttin riittäny mutta ku veilä ameriikkaki sekosi,
huh ja kauhistus,Kun maailman vaikutusvaltaisin henkilö USAN pressa on päästä sekaisin.
menee "maailmankirjatkin" sekaisin. Tappaisivatpa kaikki hullut toisensa. - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Kun maailman vaikutusvaltaisin henkilö USAN pressa on päästä sekaisin.
menee "maailmankirjatkin" sekaisin. Tappaisivatpa kaikki hullut toisensa.Putin olisi joutanut mulkeroitten taivaaseen jo 20 vuotta sitten.
Aina kun sen kannatus on alkanut laskea se aloittaa sodan ja kansa
ihailee sitä ja kannatus nousee. - Anonyymi00048
Anonyymi00041 kirjoitti:
viisaampia kuin meidän ajan hullut.Trumppia siteeraan: Olen ainoa ihminen maailmankaikkeudessa, joka pystyisi tekemään tuollaista paskaa,
- Anonyymi00044
Hullu-Trumpin hyökkäyksen takia on jo kuollut amerikkalaisia
sotilaita. Mikä suru omaisille ! Kuolla jonkun hullun päähänpiston takia.
Myös Iranissa on kuollut ihmisiä, joilla ei ole mitään valtaa siihen minkälaista
Iranissa on.- Anonyymi00047
Iranissa on ollut yleiset tappajaiset jo 47 vuotta maan hirmuhallituksen taholta.
Etkö sitä ole tiennyt? - Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Iranissa on ollut yleiset tappajaiset jo 47 vuotta maan hirmuhallituksen taholta.
Etkö sitä ole tiennyt?Kyllä on hyvin tiedossa, mutta ei se oikeuta ketään hyökkäämään sinne.
- Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
Kyllä on hyvin tiedossa, mutta ei se oikeuta ketään hyökkäämään sinne.
Oliko mielestäsi väärin myös hyökätä natsisaksaan, vai olisiko ollut oikeampaa antaa vain tappamisen jatkua sielläkin?
Kyllä minun mielestäni on muitten valtioitten jopa velvollisuus puuttua sellaiseen tappamiseen, mitä Iranissakin on tapahtunut jo kymmeniä vuosia sharialain nojalla.
- Anonyymi00049
Ei minulla varmaankaan ole ajatusta, jota päivittäin ajattelisin. Elämä heittää eteen odottamattomia asioita. Viimeiset pari viikkoa on päällimmäisenä pyörinyt lapsenlapsen loukkaantuminen harrastuksista. Sitä seurannut polven leikkaus. Kiitollisuus leikkauksen onnistumisesta, niissä aina riskinsä.
Maailman tilanne tottakai on mielessä uutisia seuraamalla.
Aika rutiinllla oman mielen ja kehon hyvinvoinnista huolehtiminen sujuu. Kiinnostunut olen kaikesta mitä uutta esiin tulee. Mikä olisi hyväksi. Kaikkeen en mukaan lähde. - Anonyymi00051
Huononeva terveys ja kuolema.
- Anonyymi00053
Päivittäin jotain mut ei aina ja joka hetki.
- Anonyymi00055
Usein mietin pitäiskö ostaa netistä halvin arkku itselleen ja järjestää
kuolemaan liittyvät asiansa kuntoon, kun on yksin eikä kukaan
hoida meikäläistä edes krematorioon.
Sen verran sain tietää, että sosiaaliviranomaiset tai joku sellainen taho
hoitaa yksinäisten tuhkaamisen, joiden siunaustilaisuudessa ei ole yhtäkään
ihmistä papin lisäksi. Pitäiskö ottaa etukäteen yhteyttä johonkin tahoon ?
Ja jos yksin kuolee kotonaan milloin tulee löydetyksi ?- Anonyymi00056
Voiko netistä ostaa arkun ?
- Anonyymi00059
Anonyymi00056 kirjoitti:
Voiko netistä ostaa arkun ?
Kyllä voi. En halua ostaa paikanpäältä arkkua itselleni. En halua oikeastaan nähdä sitä.
Näkisin sitten ehkä joka päivä itseni siinä makaamassa kuolleena enkä sitä tahdo.
- Anonyymi00057
Mielenrauhaa, pois katkeruus.
- Anonyymi00060
tänä aamuna ajatus
ulos pitäisi tänään jaksaa onkohan voimia siihen,
jäi ajatukseen , voi olla että iltapäivällä saan itteni hiukan ulos,
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka912551Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww871483- 671475
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81953
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi16930Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe39838Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta111832- 54793
- 30726