Somessa on häpeä olla vanhus,
kuten on saatu kuulla joka tuutista vanhusten syrjinnästä jopa tervyspalveluitten suhteen,
paremminki päättäjiä saa nykyisin hävetä
itseleen nostavat suuria palkkoja ja palkkioita,
samalla kurjistavat omat vanhempansa ja iso-vanhempansa elämän vaikettamalla tervyspalveluita ym. heikennyksiä vanhuksten palveluihin ja hoivaan,
päättäjät ja kaikki vanhusten syrjintää harrrastavat saavat hävetä omaa käytöstään,
sillä vanhukset on teidän omia äitejä ja isiä
tämän maan rakentajia, ja te olette tuhonneet isienne rakentaman rikkaan valtion nyt konkurrsiin , hävetkää tekojanne !
ON HÄPEÄ OLLA VANHUS !
14
102
Vastaukset
- Anonyymi00001
on se häpeä vanhuus on suuri häpeä suomessa ,
varsinki kun vanhuksesta tulee avuton ja sekoileva
sitähän ei terveet ymmärrä olenkaa
vielä vähemmän ymmärtävät mennä auttamaan
kun avun tarve on suurin, - Anonyymi00002
Jokainen tietenkin itse päättää, mitä häpeää. Toisen puolesta on turha puhua saatikka olettaa mitään
Minä en häpeä olla vanhus tai seniori tai miksi kukakin haluaa itseään kuvailla. Olen sen ikäinen kuin olen, olen sen näköinen kuin olen jne. Jos ei tässä vaiheessa osaa olla terveellä tavalla itsetietoinen ja tyytyväinen itseensä, niin on kyllä vakava peiliin katsomisen paikka- Anonyymi00003
joooo ja sinäkö et sairaita vanhksia hyväky vaan tuomitset
ja kehotat
" katsoppa peilliin " - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
joooo ja sinäkö et sairaita vanhksia hyväky vaan tuomitset
ja kehotat
" katsoppa peilliin "Taisit ymmärtää/tulkita väärin edellä olleen kirjoituksen. Mutta, asiaan, vanhenee päättäjätkin ja kaikenlaista kremppaa tulee eikä kivut rahalla poistu.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Taisit ymmärtää/tulkita väärin edellä olleen kirjoituksen. Mutta, asiaan, vanhenee päättäjätkin ja kaikenlaista kremppaa tulee eikä kivut rahalla poistu.
Niin taisi, mutta ainahan on jollain kuppi puoliksi tyhjä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Taisit ymmärtää/tulkita väärin edellä olleen kirjoituksen. Mutta, asiaan, vanhenee päättäjätkin ja kaikenlaista kremppaa tulee eikä kivut rahalla poistu.
Ei minuakaan yhtään hävetä olla vanhus. En koe syrjintää. Arvostuksesta en piittaa, en tiedä kohdistuuko minuun sitä.
Voisiko aloittaja vaikka aloittaa itsestään, mikä sinulla on huonosti ja miten tunnet että olet aliarvostettu. Tai joku jonka hyvin tunnet.
Yleistyksiä on turha tässä jankata. Kukaan vanhus ei laita kyselyihin että hyvin pyyhkii ja kaikki olisi hyvin ja rahaa pankissa. Lööpit ovat lööppejä ja yleistykset eivät välttämättä pidä paikkaansa.
- Anonyymi00007
Ensi viikolla tulee 50 vuotta siitä kun menin ensimmäiseen vakityöpaikkaani. Yli 41 vuotta olin siellä. Siinä tienasin hyvän eläkkeen, ja tietysti vanhenin samalla.
Ihan hyvin menee, kun olen varsin terve. En siis ole taakka yhteiskunnalle.
Onhan iästä hyötyäkin. Ex-eukkoni häiriköi minua vielä pari vuotta sitten, mutta meni liian pitkälle. Poliisille vetosin siihenkin, että kyllä yli 70- vuotiaan pitää saada olla jo rauhassa. Poliisi tuntuu hoitaneen asian.- Anonyymi00010
Ammattiin valmistumisen jälkeiseen ensimmäisessä, vakituisessa työpaikassani aloittamiseen tulee syksyllä 58 vuotta.
Sen jälkeen minulla oli 7 vakinaista työpaikkaa joista 5 eri puolilla eteläistä Suomea.
52 vuotisena valmistauduin eläköitymään ja tein eri mittaisia pätkiä työttömyysjaksojen välissä kunnes 57 vuotisena vihelsin pelin poikki. Pisin työsuhteeni oli 6 vuotta koska noin kolmen vuoden jälkeen alkoi jalkapohjiani syyhyttämään. En saanut enää mitään uutta irti. Ei uusia haasteita. Ei uuden oppimista. Tehtävät alkoivat ruotinoitumaan. Siis uuteen.
Työeläkkeeni perustu 27:n vuoden tuloihin jossa on mukana alkupään pienet ansiot.
Aina, vaihtaessani työpaikkaa, otin eläkevakuutusyhtiöltä laskelman siihen mennessä kertyneestä eläkkeestäni.
Minäkään en koe olevani yhteiskunnan syöttiläs. Ilman pappilan kustannuksia minun vajaasta eläkkeestäni riistetään veroina 28%.
- Anonyymi00008
Hallitus ei anna mitään arvoa iäkkäille.
- Anonyymi00011
"Hallitus ei anna mitään arvoa" kenellekään. Iäkkäät eivät ole ainoat, joitten asioita on heikennetty.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
"Hallitus ei anna mitään arvoa" kenellekään. Iäkkäät eivät ole ainoat, joitten asioita on heikennetty.
Ei todellakaan anna, on monia ryhmiä, joita kyykytetään.
Vain isotuloiset ovat hallituksen suosiossa.
Hallituksen kuuluisi kuitenkin olla koko kansan hallitus
ja toimia kaikkien parhaaksi.
- Anonyymi00009
Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin, mutta en olekaan tunteeton
psykopaatti niinkuin PS:n äänestäjät. - Anonyymi00013UUSI
Ei ole häpeä olla vanhus. Häpeä on tämä hallitus, joka ei anna ihmisarvoa
kuin rikkaille. - Anonyymi00014UUSI
Häpeä on hallituksen. Ei meidän vanhuksien tarvitse hävetä.
Me voimme olla ylpeitä itsestämme, mutta hallituksestamme emme voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1373907Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä202548Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte541953Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli771854Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2011714- 721035
Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n211032Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon139732- 61714
Anniina Valtonen odottaa - Sai 2-vuotiaalta lapseltaan napakan heiton!
Suosikkimeteorologi Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Hän on kertonut odottavansa toista lasta. Valtonen19707