Mulla on rahat vähissä ja pitäisi vaihdattaa uuteen öljypumpun hihnaan Ford Pumassa. Autolla on ajettu 50000km ja vuosimalli 2020. Uusi huoltosuositus on vaihdolle 5v/120000km eli vuosi tulisi ylitystä ja aion sinnitellä ensi vuoden kevääseen, jolloin saan säästettyä rahaa huoltoon. Kestääkö hihna siihen saakka? Öljyt vaihdatan ensi syksynä tuoreisiin, vaikka edellinen kerta oli viime syksynä.
Kestääkö Ford Puman öljypumpun hihna vielä vuoden?
5
379
Vastaukset
- Anonyymi00001
Naveed tätä moi. Minä tuoda piza kebab rikkinäisel skodalla, okei. Jos halu mumi juoma se onnistu!
- Anonyymi00002
Ehkä kestää, ehkä ei.Kyllä, uudenaikaisissa Ford Puma -malleissa (erityisesti 1.0 EcoBoost -moottorit) on öljypumpun hihna.
Tärkeää huomioitavaa:
Öljykylpyhihna (Wet Belt): Ford Pumassa, kuten monissa muissakin 1.0 EcoBoost -moottoreissa, öljypumpun hihna kulkee moottoriöljyn seassa (ns. öljykylpyhihna tai "wet belt").
Jakohihna: Myös varsinainen jakohihna kulkee usein samalla periaatteella öljyssä.
Huolto: Näiden hihnojen kunto on erittäin tärkeää tarkistaa, sillä niiden pettäminen voi aiheuttaa moottorivaurion. Hihnan kuntoon vaikuttavat oikeanlaisen moottoriöljyn käyttö (esim. Castrol Magnatec E 5W-20) ja öljynvaihtovälien noudattaminen.
On suositeltavaa tarkistaa merkkihuollosta omaa yksilöä koskeva tarkka vaihtoväli, sillä hihnaongelmat ovat olleet EcoBoost-moottoreissa tiedossa. - Anonyymi00003
Ainakaan meillä ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta on käytetty aina just eikä melkein oikeaa öljyä. Mutta meillä on käsivaihteinen, jossa ei ole moottorin tasapainoakselia rasittamassa hihnaa.
Pätkäajossa tärkeää vaihtaa öljy normaalia useammin niin kuin muissakin merkeissä.
Hei hyvä mies/nainen, saahan huollon maksaa osamaksullakin, jos se nyt rahasta on kiinni.
Itse pidän ns. autotiliä, jossa on n. 7000 euroa ammennettavaksi mahdollisiin automenoihin. - Anonyymi00004
Sulla on aikamoinen rahamäärä siinä autossa kiinni.
Saat rahaa kun myyt sen puman veks ja ostat 1000 euron auton, sellaisilla me muutkin suomalaiset ajetaan.
Ei tarvi niin jännittää että hajoaako joku paikka vaiko ei. - Anonyymi00005
Kestää!! sisäänajettu vasta noilla kilsoilla kunhan öljyt ovat oikeat ja säännöllisesti vaihdetut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6402964- 1101605
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721566Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831410- 1171323
- 1401282
- 1051165
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381061- 48980
- 49959