Juuri nyt suomalainen kuollut pattiksella

Anonyymi-ap

22

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Missä Posso ja poliisi?

• Anonyymi00002

Olen käynyt pattiksella useasti, sillä on järkkyjä onnettomuuksia ja kerran mopotaxit hakkasivat ja potkivat yhden äijän sairaalahoitoon keskellä päivää. Kysyin seuralaiseltani myöhemmin mitä sellainen myllytys maksaa niin kuulemma n.1000-2000THB voi olla että puhui pubbua

• Anonyymi00003

Se on taksi ja mutsis on järkky. Mopotaksit ei hakkaa ketään koska mopotaksi on ajoneuvo. Mopotaksin kuski saattaa hakata, mutta ei huvikseen. Urbaaneja legendoita on kaikenlaisia, mutta siihen nähden että 14 miljoonaa ihmistä on viihteellä, niin ikävyyksiä on varsin vähän.
        Turismin kannalta olisi varsin ikävää, jos taksikuskit alkaisivat hakata turisteja. Ura loppuisi siihen ja vaihtuisi vankeuteen.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Se on taksi ja mutsis on järkky. Mopotaksit ei hakkaa ketään koska mopotaksi on ajoneuvo. Mopotaksin kuski saattaa hakata, mutta ei huvikseen. Urbaaneja legendoita on kaikenlaisia, mutta siihen nähden että 14 miljoonaa ihmistä on viihteellä, niin ikävyyksiä on varsin vähän.
        Turismin kannalta olisi varsin ikävää, jos taksikuskit alkaisivat hakata turisteja. Ura loppuisi siihen ja vaihtuisi vankeuteen.

2010 kurmoottaa ilmaiseksi, ei tartte nakata pateja, sille riittää pelkkä nautinto kun saa olla ... henkivartija.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

2010 kurmoottaa ilmaiseksi, ei tartte nakata pateja, sille riittää pelkkä nautinto kun saa olla ... henkivartija.

Ja Pasanen odottaa innolla, että pääsisi taas kaulailemaan poliisia. Ei taida vaan Pähkinärinteessä onnistua, edes suurpalon aikana.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Muistelen Kympin kertoneen ettei ole Thaimaassa kurmoottanut ketään muutoin kun kehässä ja jos oikein muistan niin taisi kertoa ettei Pattayalla ole nähnyt yhtäkään tappelua.
        Voisitko ystävällisesti kertoa näistä Kympin kurmootuksista lisää.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Muistelen Kympin kertoneen ettei ole Thaimaassa kurmoottanut ketään muutoin kun kehässä ja jos oikein muistan niin taisi kertoa ettei Pattayalla ole nähnyt yhtäkään tappelua.
        Voisitko ystävällisesti kertoa näistä Kympin kurmootuksista lisää.

Minä muistan kuinka 2010 kertoi olleensa joskus Nykäsen Matin (R.I.P.) turvahenkilönä Lahdessa(?).

Muistan myös kuinka kertoi entisestä Karateseura "kaveristaan". Kuinka tämä oli kuumakalle ja kuinka kevyet sparrit usein kanssaan äityivät joksikin muuksi kuin kevyiksi ja jäähylle joutuivat molemmat herrat. Hymyilytti silloin tämä, koska olen itse nähnyt muutaman kerran saman tapahtuneen treeneissä sanotaanko nyt vaikka, että mustan vyön tasoisille herroille. Tämän 2010:n "kaverin" tiedän sittemmin toimineen monesti erinäisten viihdetähtien henkilösuojaajana näiden keikoilla Suomessa.

Tiedän jonkin verran siitä, mitä virallisesti vaaditaan Suomessa toimivilta henkivartioilta, tai ulkomailla toimivilta suomalaisilta henkivartioilta. Tietoni saattavat olla vanhentuneita ja myönnän itsekin olevani hieman liikaa "vanhentunut". Uskon silti, että aika moni suomalainen alan ammattilainen minut tunnistaa, jos vaikka Chiang Maissa sattumalta tapaamme.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Minä muistan kuinka 2010 kertoi olleensa joskus Nykäsen Matin (R.I.P.) turvahenkilönä Lahdessa(?).

Muistan myös kuinka kertoi entisestä Karateseura "kaveristaan". Kuinka tämä oli kuumakalle ja kuinka kevyet sparrit usein kanssaan äityivät joksikin muuksi kuin kevyiksi ja jäähylle joutuivat molemmat herrat. Hymyilytti silloin tämä, koska olen itse nähnyt muutaman kerran saman tapahtuneen treeneissä sanotaanko nyt vaikka, että mustan vyön tasoisille herroille. Tämän 2010:n "kaverin" tiedän sittemmin toimineen monesti erinäisten viihdetähtien henkilösuojaajana näiden keikoilla Suomessa.

Tiedän jonkin verran siitä, mitä virallisesti vaaditaan Suomessa toimivilta henkivartioilta, tai ulkomailla toimivilta suomalaisilta henkivartioilta. Tietoni saattavat olla vanhentuneita ja myönnän itsekin olevani hieman liikaa "vanhentunut". Uskon silti, että aika moni suomalainen alan ammattilainen minut tunnistaa, jos vaikka Chiang Maissa sattumalta tapaamme.

Eipä Suomessa tuo henkivartija toiminta (virallinen nimi on henkilösuojaaja) lakimääräisesti vaadi minimissään kuin turvallisuusalan elinkeinoluvan omaavan toimijan, voimassaolevan vartijakortin itse "henkivartijalta" sekä toimeksiantosopimuksen näiden välillä.
        Kyseinen toimi on niitä harvoja toimia missä yksityisellä turvallisuusalalla voidaan kantaa ampuma-asetta, mikäli yksityisen turvallisuusalan toimijan vastaava hoitaja katsoo henkilösuojaustoimeksiannon uhakakuvan riskiluokan ampuma-aseen "arvoiseksi) ja henkilösuojausta toteuttavalla Vartijalla on yksityisen turvallisuusalan aseluvat olemassa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Suurinpiirtein noin. Ne ei olleet virallisia tehtäviä eikä palkkatöitä, en saanut edes ilmaista drinkkiä näillä keikoilla. 8)

Kaksi kaveria (toinen hyvä kaveri ja toinen kaverin kautta tuttu) toimi eräänlaisena managerina joillekin artisteille ja bändeille. Toinen stadissa ja toinen Lahdessa. Lähinnä he olivat ravintoloitsijoiden asialla, kuten Sedu Koskisen Onneloiden perustamisen aikaan.

Rahaa ei ollut käytettävissä paljoa turvahommeleihin, joten käyttivät talkoohenkisiä sporttimiehiä. Matin suojelu tarkoitti sitä että estetään häntä juomasta itseään sammuksiin ennen keikkaa ja ettei käy kenenkään kimppuun.

Kaverin kimppuunhan se toisella kerralla sitten kävi, mutta ehdittiin rauhoitella ettei tullut naarmuja. Stadissa oli sitten joitakin keikkoja joissa sama idea. Martina Aitolehti yritti silloin artistiksi ja häntä saattelin pari kertaa yökerhokeikoille.

Nämä oli parin vuoden sisällä ja korostan että kyse ei ollut mistään sen kummemmasta. Pääsinpähän niin sanotuille keikoille ilmaiseksi.

Sama idea oli tämän raskaansarjan nyrkkeilijän kanssa, joka treenasi Pattayalla ja palaa vielä ennen matsia Pattayalle. Tarvittiin varmuuden vuoksi pitkiä poikia katsomaan salille ja lenkille ettei tule häiriötä.

Ei tullut ja profiili on niin matala, eikä aikatauluja, kulkuneuvoja eikä majapaikkaa ole kellään ulkopuolisella tiedossa.

Pattaya on erinomainen valinta. Saa olla kuin kuka tahansa, paitsi että 206 cm pitkä kalju mies erottuu kyllä katukuvasta, mutta siksi lenkit on ajoitettu aamuun. Fury on pudottanut rajusti painoa, uimarengas on pois vyötäröltä ja toivon hänen paluutaan terävimmälle huipulle.

Uskon Furyn voittavan tämän paluumatsin Makhmudovia vastaan 17 kuukauden tauon jälkeen, joka on vähän luvattoman pitkä. Fury aikoi lopettaa mutta kertoi että kipinä on edelleen liian suuri lajiin ja hän rakastaa nyrkkeilijän elämää.

Sitten on jäljellä Usyk ja muutama muu potentiaalinen uhka ennen vöitä.

Usyk on kyllä niin kova luu. Äijä on kuin Singerin ompelukone. Tikkaa väsymättä kaikki 12 erää ja jaksaa suojata ja liikkua samaan aikaan koko ajan, aivan kone. En äkkiseltään muista ketään toista jolla on niin valtava kunto raskaassa sarjassa.

2010

• Anonyymi00019
        santtu_1975X kirjoitti:

Eipä Suomessa tuo henkivartija toiminta (virallinen nimi on henkilösuojaaja) lakimääräisesti vaadi minimissään kuin turvallisuusalan elinkeinoluvan omaavan toimijan, voimassaolevan vartijakortin itse "henkivartijalta" sekä toimeksiantosopimuksen näiden välillä.
        Kyseinen toimi on niitä harvoja toimia missä yksityisellä turvallisuusalalla voidaan kantaa ampuma-asetta, mikäli yksityisen turvallisuusalan toimijan vastaava hoitaja katsoo henkilösuojaustoimeksiannon uhakakuvan riskiluokan ampuma-aseen "arvoiseksi) ja henkilösuojausta toteuttavalla Vartijalla on yksityisen turvallisuusalan aseluvat olemassa.

Juuri näin muistelin, mutta en jaksanut tarkistaa ovatko asiaa säätelevät lait muuttuneet, Kiitos Santtua tarkentavasta kommentistasi.

• Anonyymi00021

Intohimomurhat on Thaimaassa vähintään yhtä yleisiä kuin Suomessa ja ne on rajuja, joissa ei usein edes peitellä tekoa vaan tehdään se avoimesti kuin se olisi oikeutettua.
        Jos erossa uhkaa mennä elintaso, auto ja asunto, se on kova kasvojen menetys thaimaalaiselle.

• Anonyymi00006

Pitäkää nyt ruttakullit turpanne kiinni! Olen käynyt Pattayalla ja tiedän 100 varmaan että mopotaxeilta voi ostaa tarvittaessa pikku opetustuokion jollekin ihmiselle. Mopotaxit ovat policen kanssa väleissä

• Anonyymi00007

Höpönlöpöä. Olet pari kertaa ollut vuokrahuoneessasi dokaamassa Pattayalla kun vaimo ei sitänyt sitä kotona. Naurettavia juttuja sinulta taas lisää sekä vanhan toistoa. Mopotaksimiehet ei hakkaa ketään.

• Anonyymi00009

Minä punkkasin Hotel Pattaya parkissa koska olen parempi ihminen enkä missään ikkunattomassa katto tuuletin kopperossa ja pataan tulee mopotakseilta jos maksaja löytyy🤗 se on vaan näin. En ole pahoillani

• Anonyymi00012

Outoja puheita. Mopotaksit ovat hyvin vaatimattomia ja auttavaisia. Ainoa tilanne johon he puuttuisivat, on sellainen jossa farangi pieksee thaimaalaista taikka kohtelee muutoin todella ikävästi.

Sellaisista tilanteista en ole edes kuullut ja usko pois että olen kuullut paljon asioita. Yhden tarinan olen kuullut jossa farangi löi leidaria ja he taas pieksi farangin porukalla.

Yksi tarina kertoi että venäläinen pikkugangsteri isotteli Jomtienilla ja jätti mopotaksin maksamatta, jolloin mopokuskit olisi piesseet hänet bambukepeillä seepraksi. Uskon tuon leidaritarinan, mutta en usko tarinaa mopotakseista.

Poliisien kanssa tosiaan tekevät yhteistyötä ja saavat palkkioita käräyttämisistä, mutta se on oikeuden palvelemista. Poliisit kuuntelee suunsoittoa rajattomasti kaikessa rauhassa, eivätkä myöskään käy käsiksi. Hermojen menettäminen olisi kasvojen menettämistä.

Eri asia on jos ovat menossa syystä pidättämään. Harva pistää hanttiin. Venäläiset narkokauppiaat haastoivat aikoinaan Pattayan poliisin joskus yli 10 vuotta sitten ja huonoin seurauksin. Yksi kuoli ja loput vankilaan.

On ihan yleisessä tiedossa että Pattayalla tapahtuvat rikokset tuppaa selviämään. Ei mopotaksimiehet sössi hommiaan minkään tonnin tai kahden vuoksi. Kaupunki täynnä valvontakameroita ja silminnäkijöitä jotka puhuu kyllä.

Siitä pitäisi Suomen ottaa mallia, että kun rikollinen saadaan Pattayalla kiinni, hänen nimi, ikä ja valokuva julkaistaan useissa lehdissä, jolloin kunnon kansalaiset saavat tietää kenen kanssa kannattaa asioida ja kenen ei.

2010

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Outoja puheita. Mopotaksit ovat hyvin vaatimattomia ja auttavaisia. Ainoa tilanne johon he puuttuisivat, on sellainen jossa farangi pieksee thaimaalaista taikka kohtelee muutoin todella ikävästi.

Sellaisista tilanteista en ole edes kuullut ja usko pois että olen kuullut paljon asioita. Yhden tarinan olen kuullut jossa farangi löi leidaria ja he taas pieksi farangin porukalla.

Yksi tarina kertoi että venäläinen pikkugangsteri isotteli Jomtienilla ja jätti mopotaksin maksamatta, jolloin mopokuskit olisi piesseet hänet bambukepeillä seepraksi. Uskon tuon leidaritarinan, mutta en usko tarinaa mopotakseista.

Poliisien kanssa tosiaan tekevät yhteistyötä ja saavat palkkioita käräyttämisistä, mutta se on oikeuden palvelemista. Poliisit kuuntelee suunsoittoa rajattomasti kaikessa rauhassa, eivätkä myöskään käy käsiksi. Hermojen menettäminen olisi kasvojen menettämistä.

Eri asia on jos ovat menossa syystä pidättämään. Harva pistää hanttiin. Venäläiset narkokauppiaat haastoivat aikoinaan Pattayan poliisin joskus yli 10 vuotta sitten ja huonoin seurauksin. Yksi kuoli ja loput vankilaan.

On ihan yleisessä tiedossa että Pattayalla tapahtuvat rikokset tuppaa selviämään. Ei mopotaksimiehet sössi hommiaan minkään tonnin tai kahden vuoksi. Kaupunki täynnä valvontakameroita ja silminnäkijöitä jotka puhuu kyllä.

Siitä pitäisi Suomen ottaa mallia, että kun rikollinen saadaan Pattayalla kiinni, hänen nimi, ikä ja valokuva julkaistaan useissa lehdissä, jolloin kunnon kansalaiset saavat tietää kenen kanssa kannattaa asioida ja kenen ei.

2010

Näinhän se menee. Pattaya on turistikohde ja miksi kummassa turistit alkaisi palkkaamaan pieniä thaimaalaisia mopotaksinkuljettajia hakkaamaan tuttujaan? Aivan täysin utopistinen ajatus. Kenen päässä tuollaisia edes välähtää? Ja että hän on vielä itse nähnyt tämän tapahtuvan? Nähnyt maksun, tilaajan ja pahoinpitelyn?

Joku on katsellut liikaa elokuvia.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Näinhän se menee. Pattaya on turistikohde ja miksi kummassa turistit alkaisi palkkaamaan pieniä thaimaalaisia mopotaksinkuljettajia hakkaamaan tuttujaan? Aivan täysin utopistinen ajatus. Kenen päässä tuollaisia edes välähtää? Ja että hän on vielä itse nähnyt tämän tapahtuvan? Nähnyt maksun, tilaajan ja pahoinpitelyn?

Joku on katsellut liikaa elokuvia.

Paksulla possollahan mielikuvitus tunnetusti laukkaa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Paksulla possollahan mielikuvitus tunnetusti laukkaa.

Mopotaxit tulee ja kairaa sinua kakkoseen niin että rantarolexi vaan kilisee ranteessa ja mitään et voi😅

• Anonyymi00017

Thaimaalaiset on kansa joka kätkee tyhmyytensä typerän hymyn taakse ja Thaimaassa reissaavat varsinkin Pattayalla ovat sellaisia vyötärö ylipaino reppana persuja😆

• Anonyymi00018

On ainakin yksi valuutanvaihtaja, joka oli niin tyhmä ettei selvinnyt Suomessa kielikokeesta 15 vuoden jälkeenkään eikä ymmärrä rahan arvoa eikä numeroita, joka on outoa kun ottaa huomioon että hän toimi kuitenkin valuutanvaihtajana, jossa työssä samainen valuutanvaihtaja tuli raskaaksi valuuttaa vaihtaneelle turistille. Ei tiennyt siis kukista ja mehiläisistäkään.
        Otti miehekseen suomalaisen reppanan vassarin, jolla on vyötäröllä melkoinen ylipaino ja Konelan lippahattu.

• Anonyymi00022

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      104
      5327
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      66
      3952
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      26
      3485
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      81
      2536
    5. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      7
      2013
    6. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1959
    7. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      409
      1894
    8. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      2
      1798
    9. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      30
      1721
    10. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      53
      1643
    Aihe