Olen miettinyt kirjailijaksi ryhtymistä esim. vanhainkotiin sijoittuvat eroottinen murhamysteeri
Uuteen ammattiin
30
195
Vastaukset
- Anonyymi00001
Galleria aulassako ilmaispainoksia jaat?
- Anonyymi00003UUSI
Myöhäistä sulle alkaa kirjailijaksi ryhtyä. Jatka virkkaamista.
- Anonyymi00005UUSI
koskaan ei ole myöhäsistä, terv. kirjailianalku 87v
- Anonyymi00006UUSI
juuuu ,,, olet oikessa,
ei minusta ole kirjailijaksi,
kaikki runotki on ihan sikin sokin epäjärjestyksessä
luultavasti olen unohtanu suurimman osan ihansta sotajan lapsuudestani maalla kaukana pahan maailman pauheesta,
unohdus on myös avio menneisyydestäni
luultavasti jotan 90 %
joten muistoja löytyis enään hyvin suppesti jotain sieltä täältä muiston välähdyksiä,
voit olla rauhassa en sotkeudu kirjailijaksi, kyvyt ei riitäis,,,,, - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
koskaan ei ole myöhäsistä, terv. kirjailianalku 87v
Opettele ensin edes oikeinkirjotusta, kirjaliijanalku.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
juuuu ,,, olet oikessa,
luultavasti olen unohtanu suurimman osan ihansta sotajan lapsuudestani maalla kaukana pahan maailman pauheesta,
luultavasti jotan 90 %
joten muistoja löytyis enään hyvin suppesti jotain sieltä täältä muiston välähdyksiä,
voit olla rauhassa en sotkeudu kirjailijaksi, kyvyt ei riitäis,,,,,Kyllä sinusta runoja on lurittelemaan !
Siitä vaan ! Laita meille runoja, kiitos ! - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Opettele ensin edes oikeinkirjotusta, kirjaliijanalku.
Kirjotusvihreet on vaan taiteellisuutta, sitä omaa luovuutta! Anna palaa vaan!
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
juuuu ,,, olet oikessa,
luultavasti jotan 90 %
voit olla rauhassa en sotkeudu kirjailijaksi, kyvyt ei riitäis,,,,,edelliseen jatkoa
ajatuksen pätkiä
- tietenki ajatus kiehtoo,
mutt ku tajuaa omat kyvyt ei riitä
pakko jättää haaveitten tasolle,
--- näille palstoille kirjoittelen ajatuksen pätkiä höh, nauttikaa niistä,,,,,
tai vihastukaa,,,,
joskus tekis mieli höpöttää enemmäki,
mutt-ku kuivunu sanavarasto estää sen ilon,
vanhuus on hankalaa aikaa ,
kuin `````` hyvin teillä muilla menee,
onko meneisyyden muisti tallessa,,,,,,
en pidä omasta vanhan ihmisen elämästä ollenkaan,
--- kaikki toiminnot ja ajatukset ovat rajottuneet
olen fossiili , muumio ,
näen sotaisen maailman pahuuden
ihmiskunnan epätoivon ,
olen sivusta katsoja,
pois lähtijä
odotan vain noutajaa ,
näen ihmiskunnan epätoivon
paremmasta maailmasta
jota ei näillänäkymin lähiaikoina tule,
kirj . mummi * 86 v 2026v - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kirjotusvihreet on vaan taiteellisuutta, sitä omaa luovuutta! Anna palaa vaan!
heh heh heeeee nyt naurattaa suur kiitos, että oikein taiteellisuutta,
no,,,
juu, aikoinaan suomen kielen opettaja " MUTSI " oli hänen lempinimensä meidän koululisten keskuudessa,
luki aina mun kertomuksia luokalle ääneen
ja kehui niitä suuresti,
mutta
sitten MOITTI
jutut on ihani hyvin mielikuvitusrikkaita,
MUTTA kirjoitus virheitä tulee paljon,
siitä huolimatta kehui silti hyviksi, hehehhehe,
oi niitä aikoja,,,, - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kyllä sinusta runoja on lurittelemaan !
Siitä vaan ! Laita meille runoja, kiitos !pika runo :
"syntyi lapsi syksyllä "
niin synnyin minäki,
" tuulet niin vinhasti vinkui "
niin vinkui silloinki ,
tuli ja tuiskusi lunta,,,,,
loppu onki elämäni historiaa ,,,,,,, - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
heh heh heeeee nyt naurattaa suur kiitos, että oikein taiteellisuutta,
no,,,
juu, aikoinaan suomen kielen opettaja " MUTSI " oli hänen lempinimensä meidän koululisten keskuudessa,
luki aina mun kertomuksia luokalle ääneen
ja kehui niitä suuresti,
mutta
sitten MOITTI
jutut on ihani hyvin mielikuvitusrikkaita,
MUTTA kirjoitus virheitä tulee paljon,
siitä huolimatta kehui silti hyviksi, hehehhehe,
oi niitä aikoja,,,,Sisältö on tärkein ! Viis virheistä.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
edelliseen jatkoa
ajatuksen pätkiä
- tietenki ajatus kiehtoo,
mutt ku tajuaa omat kyvyt ei riitä
pakko jättää haaveitten tasolle,
--- näille palstoille kirjoittelen ajatuksen pätkiä höh, nauttikaa niistä,,,,,
tai vihastukaa,,,,
joskus tekis mieli höpöttää enemmäki,
mutt-ku kuivunu sanavarasto estää sen ilon,
vanhuus on hankalaa aikaa ,
kuin `````` hyvin teillä muilla menee,
onko meneisyyden muisti tallessa,,,,,,
en pidä omasta vanhan ihmisen elämästä ollenkaan,
--- kaikki toiminnot ja ajatukset ovat rajottuneet
olen fossiili , muumio ,
näen sotaisen maailman pahuuden
ihmiskunnan epätoivon ,
olen sivusta katsoja,
pois lähtijä
odotan vain noutajaa ,
näen ihmiskunnan epätoivon
paremmasta maailmasta
jota ei näillänäkymin lähiaikoina tule,
kirj . mummi * 86 v 2026vNy ei näytä maailmankirjat hyvältä ....
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ny ei näytä maailmankirjat hyvältä ....
juuu,,, ei näytä ei
eikä kuulosta hyvältä
kun kuuntelee uutisia,
ei voi paetakkaa,,,
kotona suomessa on turvalisinta , toistaiseksi,,,,,,
joskus pohtinu
minne lähtis pakoon pahaa maailmaa,
tulin tulokseen
ei minnekkää
kotona paras paikka,
- Anonyymi00004UUSI
Ei ole myöhäsistä, itse olen 88v kirjoitan esikoiskirjoa myös
- Anonyymi00007UUSI
Mistä aiheesta kirjoitat? Oma elämäkertako on tulossa?
Elämänkertojen kirjoittaminen on kovasti suosittua. Meidänkin kirjoituskurssilla vetäjä ehdottaa muita aiheita aina välillä, mutta kaikki kirjoittaminen tahtoo pyöriä oman elämän, omien muistojen ympärillä. Onhan ymmärrettävää että nyt jo loppusuoralla haluaa jättää jotain jälkeensä,, ei-materiaalista perintöä, ja oma elämä, kirjaksi kirjoitettuna, saattaa olla parasta mitä jätämme tuleville polville.
Tai sitten vain sen vuoksi että on kivaa kirjoittaa ja ja samalla jäsentää omia ajatuksiaan. Joskus tulee aivan uusia näkökulmia esiin, jos kirjoittaa omaa tarinaansa, nyt jälkikäteen. Peräpeilivisio on aina 100%- Anonyymi00017UUSI
Mitä nyt tavallisen tallaajan elämästä kirjoittelu olisi parasta jälkipolville?
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jotkut arvostavat tällaista sukupolvilta seuraville siirrettyä tietoa tavallisesta elämästä. Joskus, kuten minun tapauksessani, omille lapsille se tieto ja ne muistot ovat vielä niin läheisiä, että kiinnostusta ei ole, mutta seuraava sukupolvi tai ehkä sitä seuraava saattaisi pitää suurena aarteenaan isomummin kirjoittamaa omaelämänkertaa.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei tavallisten tylsien harkittujen valintojen tekijän elämästä kukaan ole kiinnostunut.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei tavallisten tylsien harkittujen valintojen tekijän elämästä kukaan ole kiinnostunut.
Vastuuta tunteva ihminen luonnollisesti harkitsee valintojaan. (varsinkin, kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa).
Eikö se mene niin, että ensin lapsuus, sitten koulutus ja ammatti ja se ammatti saattaa sitten viedä sinua paikasta/maasta toiseen tai sitten ei. Anonyymi00019 kirjoitti:
Vastuuta tunteva ihminen luonnollisesti harkitsee valintojaan. (varsinkin, kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa).
Eikö se mene niin, että ensin lapsuus, sitten koulutus ja ammatti ja se ammatti saattaa sitten viedä sinua paikasta/maasta toiseen tai sitten ei.Kai sen pitäisi mennä niin, mutta ei se useinkaannoin tapahdu. Etenkin ikäpolvemme tyttöjen valintoihin vaikuttivat usein poikaystävät, sulhaset, miehet.yleensäkin. Rakkaus. on sekoittanut monennuoren naisen pään ja saanut hänet tekemään ei aina niin viisaita valintoja.
Lasten ja nuorten valinnot olivat yleensä vanhempien valintoja heille. Oikeastaan vasta kuusikymmenluvulla (omassa nuoruudessani) aloimme vapautua vanhempien ohjauksesta ja saimme omaa rahaa, ja mahdollisuuden opintolainoihon ja omiin valintoihin.Anonyymi00018 kirjoitti:
"Elämäni nettikiusaajana"
saattaisi olla sinulle sopiva aihe ja nimi kirjallesi.
:) :) :)- Anonyymi00021UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Kai sen pitäisi mennä niin, mutta ei se useinkaannoin tapahdu. Etenkin ikäpolvemme tyttöjen valintoihin vaikuttivat usein poikaystävät, sulhaset, miehet.yleensäkin. Rakkaus. on sekoittanut monennuoren naisen pään ja saanut hänet tekemään ei aina niin viisaita valintoja.
Lasten ja nuorten valinnot olivat yleensä vanhempien valintoja heille. Oikeastaan vasta kuusikymmenluvulla (omassa nuoruudessani) aloimme vapautua vanhempien ohjauksesta ja saimme omaa rahaa, ja mahdollisuuden opintolainoihon ja omiin valintoihin.Lopeta tuo toisten "puolesta" puhuminen. Opettele käyttämään minä sanaa.
Sehän on ihan luonnollista, että niin nuorilla naisilla, kuin miehilläkin oli se valinta edessä, jos halusivat parisuhteen ja perheen. Anonyymi00021 kirjoitti:
Lopeta tuo toisten "puolesta" puhuminen. Opettele käyttämään minä sanaa.
Sehän on ihan luonnollista, että niin nuorilla naisilla, kuin miehilläkin oli se valinta edessä, jos halusivat parisuhteen ja perheen.En voi käyttää "minä" sanaa jos en kirjoita itsestäni.
Käytän "me" sanaa kun yleistän omiin kokemuksiini perustavat havainnot koskevaksi suurempaa ryhmää, ei kuitenkaan aina enemmistöä.- Anonyymi00022UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
"Elämäni nettikiusaajana"
saattaisi olla sinulle sopiva aihe ja nimi kirjallesi.
:) :) :)Miksi nimeät hänet nettikiusaajaksi? Ei hän sinulle kommentoinut ja minä en pitänyt tuota pahana, että hän noin kommentoi minulle.
- Anonyymi00023UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
En voi käyttää "minä" sanaa jos en kirjoita itsestäni.
Käytän "me" sanaa kun yleistän omiin kokemuksiini perustavat havainnot koskevaksi suurempaa ryhmää, ei kuitenkaan aina enemmistöä.Niinpä, kun näet 3-4 lapsen käytöksen jossakin sukulaistalossasi, niin yleistät sen jälkeen kaikki suomen lapset sellaiseksi.
- Anonyymi00020UUSI
Tavallisen tallaajan elämä on useimmin aika harmaata ja väritöntä. Seikkailjat ja siirtolaiset tuovat erilaisuutta .
En ole koskaan harkinnut elämäkertani kirjoittamista, omasta puolestani en siihen tarvetta tunne eikä varsin tavanomainen taipaleeni sinänsä kirjallisena olisi kiinnostava.Juureni tunnen, sukututkimusta on tehty aika laajasti. Oma elämänkaareni on nähtävissä valokuvista, avoimista kertomuksista, myös suuren sisaruskatraani silmin. Olen ollut paikkauskollinen, lapsuus ja kouluaika samalla kotikonnulla, lähes koko aikuisikä täällä etelärannikolla, ehjä työhistoria ja yli puolen vuodisadan avioliitto jatkuu yhä. Lasten perheet lähellä ja läheisiä, olemme elämänvaiheet tiiviisti yhdessä läsnä olleet keskenämme sukupolvien ketjussa. Tuskin olisi mitään yllättävää kerrottavaa, ei käsittelemätöntä tai tilittämätöntä.
Toki opiskelujoistani on värikkäämpiäkin seikkailuja kerrottavana, aikani lapsi minäkin olin ja elämännälkä , avarammat ympyrät ja uudet mahdollisuudet lapsuuskodista irtaannuttua kutsuivat . Vaikka maailma on muuttunut, kyllä mummin nuoruuden elämykset ja seikkailut ja joskus toilailutkin lastenlasten mielestä ihmeen tutuilta tuntuvat : samaa paikkansa hakua , elämäniloa ja rakastumisia ja syvää ystävyyttä, välillä epävarmuutta, pettymyksiä ja hapuilua heilläkin .
Ei kaikkea edes ehtinyt harkita ja punnita, kyllä tietty spontaanius nuoruuteen kuuluu. Monasti intuitio on johtanut raikkaampiin tuuliin.
Olemme dokumentoineet tarkasti veneilyharrastustamme ensin kaksin, sitten ydinperheenä ja sitten lastenlasten kanssa. Lokikirjat sisältävät tietoja säästä, väylistä, kohteista, muusta vesiliikenteestä , luonnosta, linnuista, kalastuksesta. On ruokalistoja, lasten piirroksia ja kommentteja, kuivattuja kasveja, valokuvia, esitteitä, pääsylippuja ja viinipullojen etikettejä kirjojen välissä. Valokuvia on valtavasti digimuodossa, myös diakuvina, tavallisiin albumeihin ja teetettyihin valokuvakirjoihin tallennettuina. Karavaanareina ympäri Eurooppaa on samat dokumentit, matkapäiväkirjat oheismateriaaleineen. Näillä autoreissuilla olemme olleet kaksin, mutta kyllä nekin kiinnostavat jo nyt lapsia lapsineen, tutkimusmatkaajien geeniperimä on jo näyttäytynyt.
Puutarhastakin olen kirjaa pitänyt, saanut lahjaksi siihen sopivia ” pohjia”. Olen joskus ajatellut kirjoittaa puhtaaksi jonkin lokikirjan mereltä, mutta aitous kärsisi, ovat hauskoja tuollaisinaan.
Minusta ei olisi kirjoittamaan elämäkertaa kenestäkään toisesta, vaikka sinänsä empaattinen ihminen tunnen olevani ja haluan ymmärtää muidenkin näkökulmia
Tehtävä ei ole helppo, mutta uskon että se voi olla hyvin antoisaa ja selkiyttävää.Uskon vuorenvarmasti, että ns. "tavallisen tallaajan" elämä on yhtä paljon kertomisen arvoista kuin esim. jonkun julkkiksen. Ehkäpä vielä suuremmassakin määrässä. Tai jonkun seikkailijan tai maastamuuttajan. Villakoiran ydin on minkä asian ympärille tarinan kirjoittaa, mitkä asiat nostaa esiin, asettaa keskiöön.
Opiskelu, avioituminen, perhe, toimeentulo, urakehitys (työ), avioero, uudellenkoulutautuminen, paikkakunnanvaihto jne. lista on aiheista, joista voi rakentaa kiinnostavan ja mukaansatempaavan tarinan, vaikka olisi ollut vain kotiäiti, ollut osuuskaupan kassalla töissä tai avioitunut naapurin pojan kanssa. Kirjallisuus on täynnä tarinoita jotka on rakennettu pienten teemojen ympärille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1382368Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n692280Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi661959EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt741654- 1041523
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1021498Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1191391Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki321244Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191191- 811134