paljon irtoo ?

usuttaja

paljonkohan irtoaa hevosia 2.0i sierra dohc koneesta,oon laittanu peltisarjan - putken,vapaavirtaussuodattimen,teholastun.
mikäs sitten seuraavaksi,nokka-akselit.

paljonko heppoja saa? onko esim 170hv tiukassa?

21

5563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sierristi

      Noilla vehkeillä oisko 135 heposta realistinen?!?
      Akseleitahan se seuraavaksi huutaa, mutta oisko se
      sitten luokkaa 145 heppaa?! Tiukkaa on turbottoman viritys..;)

      • usuttaja

        mutta miten on mahdollista että sierra 4x4 on sama kone,eli vapaasti hengittävä,mutta siinä kuitenkin on 150hv


      • is
        usuttaja kirjoitti:

        mutta miten on mahdollista että sierra 4x4 on sama kone,eli vapaasti hengittävä,mutta siinä kuitenkin on 150hv

        XR4x4 Sierrassa on 2.8 tai 2.9 ruiskukone vuosimallista riippuen ja niiden tehot on siinä 150hv nurkilla.Normaali nelikko dohc Sierra on sama 120hv (125hv ilman kattia) kuin takavetovehjekin...


      • usuttaja
        is kirjoitti:

        XR4x4 Sierrassa on 2.8 tai 2.9 ruiskukone vuosimallista riippuen ja niiden tehot on siinä 150hv nurkilla.Normaali nelikko dohc Sierra on sama 120hv (125hv ilman kattia) kuin takavetovehjekin...

        no niimpä onkin, enpä muuten tuota huomannut tai en laittanut merkille jotenkin vaan.


    • Sierristi

      Käytä penkissä, ni tiedät hevoset!

      • usuttaja

        jostain vaan on jäänyt mieleen että sierran kone on helppo virittää ja siitä saa paljon heppoja ulos.


      • is
        usuttaja kirjoitti:

        jostain vaan on jäänyt mieleen että sierran kone on helppo virittää ja siitä saa paljon heppoja ulos.

        helppo viritettävyys ja suuret tehot koskee lähinna OHC-koneista Sierraa eikä tuota DOHC-konetta...


    • joukoj123

      Mulla on vm.-90 Sierra 2.0 DOCH kaasutinmalli. Siinä on marteliuksen putki, tupla dellortot ja viritetty nokka-akseli ja on käytetty penkissä. Irtos 145 hevosta. Mahtaakohan kyseinen nokka-akseli sopia i malliin?? Meinaan jos sopii, niin voisin vaihtaa mun jyrkemmän nokan sun vakiomalliseen. Paperit on, kuinka paljon nokka on jyrkempi kuin vakio.

      • Iso A

        DOCH mallia ei ole olemassakaan. Jos autosi on DOHC siinä on kaksi nokka-akselia eikä vaan yksi niinkuin sanoit kirjoituksessasi.


      • Kende

        Kannattaa sitten olla tarkkana virinokkien kanssa ruiskukoneessa. Mulla ei toiminut 2.0i OHC koneessa tyhjäkäynti 6 astetta jyrkemmällä nokalla, oli siinä tosin hiukan enemmän nostoakin...

        Kende


      • Taunus 2.0IS
        Kende kirjoitti:

        Kannattaa sitten olla tarkkana virinokkien kanssa ruiskukoneessa. Mulla ei toiminut 2.0i OHC koneessa tyhjäkäynti 6 astetta jyrkemmällä nokalla, oli siinä tosin hiukan enemmän nostoakin...

        Kende

        Se viri nokka muuttaa koneen alipaineita tyhjäkäynnillä, joten pieni ilmamäärämittarin säätö on paikaallaan. Pelaa kuin se kuuluisa junan vessa.Mun 2.0 OHC ruuttakoneesta on jarrutettu 144 hv takapyöristä, ihan on kotitekonen 4-2-1 peltisarja ja vähän kantta lääpin sen nokka vaihdon lisäksi. Kelpo työmatkamoottori.


      • Iso A
        Taunus 2.0IS kirjoitti:

        Se viri nokka muuttaa koneen alipaineita tyhjäkäynnillä, joten pieni ilmamäärämittarin säätö on paikaallaan. Pelaa kuin se kuuluisa junan vessa.Mun 2.0 OHC ruuttakoneesta on jarrutettu 144 hv takapyöristä, ihan on kotitekonen 4-2-1 peltisarja ja vähän kantta lääpin sen nokka vaihdon lisäksi. Kelpo työmatkamoottori.

        Aika hyvin tuo 144 hv pyöristä. Tarkoittaa käytännössä lähes 190 heppaa koneesta. Rohkenen epäillä pitääkö paikkansa.


      • Taunus 2.0IS
        Iso A kirjoitti:

        Aika hyvin tuo 144 hv pyöristä. Tarkoittaa käytännössä lähes 190 heppaa koneesta. Rohkenen epäillä pitääkö paikkansa.

        En tiedä paljonko sulla on voimansiirron tehohäviö, mä oon laskeskellu akselitehoksi n.165 heppaa.


      • Iso A
        Taunus 2.0IS kirjoitti:

        En tiedä paljonko sulla on voimansiirron tehohäviö, mä oon laskeskellu akselitehoksi n.165 heppaa.

        Kyllä todellinen tehohäviö on aika lähellä 25 % jos kaikki on kunnossa. Jos ei niin se on suurempi. Esittämäsi alle 13 % tehohäviö on kyllä unelma johon ei päästä edes Formuloissa.


      • usuttaja
        Iso A kirjoitti:

        Kyllä todellinen tehohäviö on aika lähellä 25 % jos kaikki on kunnossa. Jos ei niin se on suurempi. Esittämäsi alle 13 % tehohäviö on kyllä unelma johon ei päästä edes Formuloissa.

        miten on, kun tehdas ilmoittaa hevosvoimat/kilowatit ihan sama,ni ilmoittaako se tehtaan hevoslukumäärä moottorin vai pyöriltä tulevan?


      • Iso A
        usuttaja kirjoitti:

        miten on, kun tehdas ilmoittaa hevosvoimat/kilowatit ihan sama,ni ilmoittaako se tehtaan hevoslukumäärä moottorin vai pyöriltä tulevan?

        on ilmoitettu


      • Taunus 2.0IS
        Iso A kirjoitti:

        Kyllä todellinen tehohäviö on aika lähellä 25 % jos kaikki on kunnossa. Jos ei niin se on suurempi. Esittämäsi alle 13 % tehohäviö on kyllä unelma johon ei päästä edes Formuloissa.

        Jaa, nää kotitekoset viritykset on vissiin sitten suhteellisen päteviä kun kahdessa eri dynossa on saatu kahdelle eri Taunukselle alle 20% voimansiirron tehohäviöt.Vai huijjaaks Stadin jullit meitä maalaisia?


      • Iso A
        Taunus 2.0IS kirjoitti:

        Jaa, nää kotitekoset viritykset on vissiin sitten suhteellisen päteviä kun kahdessa eri dynossa on saatu kahdelle eri Taunukselle alle 20% voimansiirron tehohäviöt.Vai huijjaaks Stadin jullit meitä maalaisia?

        Käy Malinin penkissä niin saat todellisia tuloksia.


      • Taunus 2.0IS
        Iso A kirjoitti:

        Käy Malinin penkissä niin saat todellisia tuloksia.

        Käyppä katsomassa keskustelua 'jarrupenkkien vaihtelevat tehot' Ralli.netin tekniikka keskustelussa. www.ralli.net


      • Iso A
        Taunus 2.0IS kirjoitti:

        Käyppä katsomassa keskustelua 'jarrupenkkien vaihtelevat tehot' Ralli.netin tekniikka keskustelussa. www.ralli.net

        Olipa valaiseva artikkeli. Pyydän anteeksi asiantuntemattomuuttani.


    • foo

      Mulla on sierrassa 2.0 OHC kaasari, ja vääntö loppuu merkittävästi 4000 jälkeen ja kaasutettaessa pakosarjasta kuuluu sellainen metallinen kihinä. Onkohan tuossa jotain vikaa vai onko se ihan normaalia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      867
    9. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      63
      859
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      835
    Aihe