12 tunnin unet kun väsytti

Anonyymi-ap

Vähän huolestuttaa kyllä.
Rupee sänky kutsumaan jo seittemältä illalla. Ei tarvitse unilääkkeitä.

Olo on aamupäivällä pirteä, loppupäivästä ei jaksais mitään.
Toimittelen kuitenkin koko ajan hommia, lepo, hommia, lepo-tyyliin.
Ainakin 10 eri hommaa teen päivittäin.

20

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä valvon noin puoleen yöhön; sitä ennen luen sängyssä reilun tunnin kirjaa ja sitten uni maistuu. Aamulla heräilen puoli yhdeksän/yhdeksän maissa. Nautiskelen aamiaisen ja lähden lenkille. Jos ei ole yhdistyshommia tai tiettyjä kotihommia, aloitan lounaan teon ja sen jälkeen päikkärit. Illalla taas sitten iltakävely ulkosalla ja kotiin teeveen ääreen. Virtaa riittää koko päiväksi.

• Anonyymi00003

Minulla on virta lopussa.
        Mikä lie, ei jaksais mitään, onkohan kuolo vihjailemassa?
        Toivon, että piristyy kevättä kohti, ostin yhtä mehua, missä on rautaa.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Minulla on virta lopussa.
        Mikä lie, ei jaksais mitään, onkohan kuolo vihjailemassa?
        Toivon, että piristyy kevättä kohti, ostin yhtä mehua, missä on rautaa.

Ehkä sinulla on joku monista liikkeellä olevista viruksista ?
        Minäkin olin lähes koomassa kolmisen viikkoa ja uskoin myös,
        että kuolemahan se tulee, mutta se kuitenkin ohi tällä kertaa.
        Alkoi helpottaa.
        Ei ollut mitään muita oireita kuin niin voimakas väsymys,
        ettei ylhäällä juuri jaksanut olla.

• Anonyymi00002

Älä ole aloittaja huolissasi ! Samaa rataa mennään kaikki,
      kuka aikaisemmin kuka vähän myöhemmin.
      Päälle seitsemänkymppisenä jaksoi paljon enemmän kuin nyt vähän
      alle kahdeksankymppisenä.
      Jos ei ole pahemmat sairaudet iskeny ei kannatta huolestua nukuttamisesta.
      Itseänikin nukuttaa yhä aikaisemmin ja joskus mietin mikä tauti olisi sellainen,
      joka tuo ylimääräistä väsymystä. Ehkä diabetes ?
      Mutta ei kai ole ylimääräistä väsymystä, se kuuluu vaan ikään.

• Anonyymi00005

Aloittaja, miten menee, joko alat piristyä ?

• Anonyymi00009

Kiitos kysymästä, olen alkanut piristyä!
        Jaksan paljon paremmin. Toki pitää välillä pitää lepotaukoja, mutta olo on parempi. Onneksi saa vanhuksena yksin asuessa levätä milloin haluaa ja ei ole pakollista 8 tunnin työpäivää. Ja sen päälle työmatkat, kotityöt ja lastenhoito. Nyt ovat lapset aikuisia.

Kaipa se oli kevätväsymystä tai jokin viirus.

Olen ruvennut syömään enemmän proteiinia ja ostin rautapitoisen terveyspullon.

Hyvää kevättä!

• Anonyymi00019
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kiitos kysymästä, olen alkanut piristyä!
        Jaksan paljon paremmin. Toki pitää välillä pitää lepotaukoja, mutta olo on parempi. Onneksi saa vanhuksena yksin asuessa levätä milloin haluaa ja ei ole pakollista 8 tunnin työpäivää. Ja sen päälle työmatkat, kotityöt ja lastenhoito. Nyt ovat lapset aikuisia.

Kaipa se oli kevätväsymystä tai jokin viirus.

Olen ruvennut syömään enemmän proteiinia ja ostin rautapitoisen terveyspullon.

Hyvää kevättä!

Hienoa että on sinulla virkeämpi olo ! Sekä proteiini että rauta antaa voimia
        ja piristää.

• Anonyymi00006

Liika nukkuminen sekin väsyttää, väsymys häviää kun jatkaa nukkumista.

• Anonyymi00007

Liian suuret ateriat ja liian suolaiset väsyttää, siitä tulee elämäntapa, vaikka ei aina väsyttäisi.
        Kyllä kaiken perusta on 5 ateriaa. Opin sen ku olin noin 75v.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Liian suuret ateriat ja liian suolaiset väsyttää, siitä tulee elämäntapa, vaikka ei aina väsyttäisi.
        Kyllä kaiken perusta on 5 ateriaa. Opin sen ku olin noin 75v.

Tämäkin on yksilöllistä. EN ole koskaan ollut aamiasihminen, ainakaan aikaisen aamupalan syöjä. Ensimmäinen kahvikuppi ja leipää/puuroa ym. noin kymmenen aikaan aamulla, näin myös työelämässä ollessani.

Lounas noin 14 -15 maissa ja iltapala klo 20

Näin olen syönyt oikeastaan aina; ei paina väsymys ja olo on vireä koko päivän + uni maistuu kun on sen aika

• Anonyymi00008

Vanhuus väsyttää.

• Anonyymi00011

Päivän paras hetki käsillä!

Aika painua pehkuihin, ei haittaa maitten ja muitten harmit ja ongelmat.
        Tapelkoot ja olkoot kaikki eri mieltä, minä tyttö sitä meen nukkumaan nyt! Öitä!

• Anonyymi00014

Woi olla, muttei 12 tunnin edestä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Woi olla, muttei 12 tunnin edestä.

Niin on vähäiset ilot ja riennot tällä iällä, että voipa hyvin suoda itselleen 12 tunnin unet.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Niin on vähäiset ilot ja riennot tällä iällä, että voipa hyvin suoda itselleen 12 tunnin unet.

Menee mullakin 8 - 9 tuntia unta putkeen, mutta kellon ympäri on kyllä aika paljon / liikaa.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Päivän paras hetki käsillä!

Aika painua pehkuihin, ei haittaa maitten ja muitten harmit ja ongelmat.
        Tapelkoot ja olkoot kaikki eri mieltä, minä tyttö sitä meen nukkumaan nyt! Öitä!

Ai menet kahdeksalta nukkkumaan ?

• Anonyymi00012

Niin , mitä kaikkea ap teet päivittäin, että alkaa väsyttämään.
      Olen 75 v , imuroin hyvin harvoin, käytän pölyhuiskaa. Ruokaa teen kerralla paljon, jotta ei tarvi joka päivä tehdä. Astiat ja vaatteet pesee pesukoneet.
      Vaatteet laitan aina vaihtaessa saman tien niille kuuluviin paikkoihin. Ei tarvi paljon siivoilla, kumppanikin on samanlainen.
      No ruokalaatikot tuodaan marketista muutaman vk välein.
      Toki lenkkeilyn ,jumpan ja kuntosalin jälkeen olen hyvinkin väsynyt, eteniin nuo kaksi viimeistä. Siellä on meno reipasta.

• Anonyymi00013

Kevätväsymys? Muistat varmaan ottaa ainakin C- ja D-vitamiinit.

• Anonyymi00016

Kiitti huomiosta! Huomaankin, että C-vitamiinin ottaminen on jäänyt vähiin. Ostanpa tänään kilon appelsiineja. D-vitamiinia otan säännöllisesti.

Paljon on hommia, kun on iso talo, missä on paljon remppaa ja asuu yksin, lapset poismuuttaneet. Olisi kätevää asua kerrostalossa, mutta onhan tässä oma rauhaja ja vapaus asua, vaikka kaikki joutuu itse tekemään. Olen pyöritellyt yhtä yhdistystä puheenjohtajana, ja kaikki vastuu on ollut paljolti minulla, pyörittelen edelleenkin teoreettisesti, pitäisi saada uusia tulisieluja jatkamaan. Sitten on ollut jalat kipeinä, rollaattorilla painelen kotosalla, monta lastenlasta, joita hoitelen välillä. - Pahinta ja stressaavinta on ollut oikeustaistelu, mikä on meneillään ja jota oon yksin hoitanut. On vienyt niin paljon aikaa, että en oo välillä ehtinyt syömäänkään. Pitäis liikkua myös. Ensi viikolla aloitan korttelikierrokset.

Ostin männä viikolla terveyskaupasta rautapitoista juomaa, ja huomaanpa että oon piristynyt siitä. Saattoi olla raudanpuutetta. Ja nyt sitten tuo C-vitamiinin puute.
        Jospa se tästä virkistyy, kevät ja kesä on tulossa!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kiitti huomiosta! Huomaankin, että C-vitamiinin ottaminen on jäänyt vähiin. Ostanpa tänään kilon appelsiineja. D-vitamiinia otan säännöllisesti.

Paljon on hommia, kun on iso talo, missä on paljon remppaa ja asuu yksin, lapset poismuuttaneet. Olisi kätevää asua kerrostalossa, mutta onhan tässä oma rauhaja ja vapaus asua, vaikka kaikki joutuu itse tekemään. Olen pyöritellyt yhtä yhdistystä puheenjohtajana, ja kaikki vastuu on ollut paljolti minulla, pyörittelen edelleenkin teoreettisesti, pitäisi saada uusia tulisieluja jatkamaan. Sitten on ollut jalat kipeinä, rollaattorilla painelen kotosalla, monta lastenlasta, joita hoitelen välillä. - Pahinta ja stressaavinta on ollut oikeustaistelu, mikä on meneillään ja jota oon yksin hoitanut. On vienyt niin paljon aikaa, että en oo välillä ehtinyt syömäänkään. Pitäis liikkua myös. Ensi viikolla aloitan korttelikierrokset.

Ostin männä viikolla terveyskaupasta rautapitoista juomaa, ja huomaanpa että oon piristynyt siitä. Saattoi olla raudanpuutetta. Ja nyt sitten tuo C-vitamiinin puute.
        Jospa se tästä virkistyy, kevät ja kesä on tulossa!

Toivottavasti sinua ei vaivaa ja väsytä myös stressi. Kertomuksesi perusteella se juolahti pieneen mieloseen.

Jos lääkäri on tutkinut jalkakipujasi etkä ole apua saanut, voisi olla hyvä käydä ammattimaisella fysioterapeutilla. Jumpat, venyttelut ja vanuttelut auttavat yllättävästi monta kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1419
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      863
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe