Mikä on oma ajatuksesi

Anonyymi-ap

elinajanodotteestasi ?

43

348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jatketaan vaan, eikös?

• Anonyymi00003

JOO jatketaan, haluan ulosmitata mahdollisimman paljon eläkeyhtiöltä.
        Mietin sitten uudelleen kun askel hidastuu.

• Anonyymi00002

Koskaanhan sitä ei voi tietää, mutta näillä näppylöillä liian kauan. Suku'rasite'.

• Anonyymi00004

Tuonne lähes 90 vuoteen se menee. Muutama vuosi sitten oli netissä testi jossa kerrottiin elämäntavasta ja suvusta, saattoi testi kysyä jotain labra-arvojakin. Se poistettiin kun nykyiset elämäntavat poikkeavat toisistaan niin paljon, toinen elää terveellisesti ja toinen ei. Ennen aikaa ihmiset ovat sitten ilmeisesti eläneet suunnilleen samoin.

• Anonyymi00005

Jos 70 vuotiaaksi pääsee ihme, mutta se riittääkiin. Käymään tänne tullaan
      eikä olemaan.

• Anonyymi00006

Me emme ole virheettömiä. Meissä jokaisessa on joku heikko kohta,
      joka voi pettää milloin vain. Esim. aneurysma.

• Anonyymi00007

Yöllä, aamulla tai ennen keskipäivää se kestää. On myönnettävä mielikuvituksen hieman häiritsevän vielä.

• En tiedä juuri minun elinajanodotettani mutta suvun naiset on eläneet sinne about 84- vuotiaaksi. En kuitenkaan tuijota sitä. Sehän ei tarkoita sitä että juuri minä eläisin niin pitkään. Yksilöllisyys ja sattumakin säätelee. Elän tätä päivää.

• Anonyymi00012

Eipä sitä paljon muuta voi kuin elää tätä päivää. Niin me kaikki teemme.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Eipä sitä paljon muuta voi kuin elää tätä päivää. Niin me kaikki teemme.

Joo. Tätä päivää on elettävä kun eilinen meni jo ja huomisesta ei tiedä.

• Anonyymi00008

Yllättävän pitkä

Tavallaan jo nyt elänyt yllättävän vanhaksi. Elämän tavat olleet ja on mitä on. Sukulaisista osa kuollut nuorena ja osa sitten vanhoina. Kuolinsyyt vaihdelleet, lähes aina kuitenkin jokin syöpä. Itelläkin oli jo yks.

En erityisemmin fanita helkkarin suurta määrää elinvuosia, elon muuten ois hyvä olla elämän arvoista. Pahin skenaario on kitua pitkään taudeissa, vanhuudenhöperönä ja kivuissa.

Toistaiseksi tilanne suht ok, fysiikka kyllä ravistuu, mutta polttimo toimii vielä hyvin. Ehkä menee vielä puolenkymmentä vuotta mainiosti, pitemmälle ei uskalla haahuilla. Sen nyt ihan varmasti hokaa, kun delaa.

Lopuks pakko taas mainita. Eutanasia pitäis sallia suomessa. Jos joku haluaa kitua ja kärsiä pitkään ennen kuolemaansa, sitä ei oikeutta ei keneltäkään olla ottamassa pois. Itteä se ei kiinnosta pätkääkään.

Jep, oletan, muutamia vuosia vielä jäljellä. Jatko ja elon pituus ei mitenkään ennustettavissa. Vähän niinkuin päivä kerallaan mennään. Vaikkakin on haaveita ja tulevaisuuden suunnitelmia, niitä uskaltaa tehdä enää vain aika lyhyellä tähtäimellä.

Realismia.

=DW=

• Anonyymi00009

Eikös sitä pidä elää päivä kerrallaan, parhaana kaksi.

• Anonyymi00013

Ei periksi anneta.

• Anonyymi00010

Tähtään noin 110
      mutta siis minulla on vuosien kokemus aminohappo-pohjaisista terveystuoteista
      eikä mitään sairauksia jotka lyhentäisivät elämää

en aivan uskalla kertoa kuinka terve olen ettei lääkäri vie minulta atorvastatiini- ja
      verenpainereseptejä, joita minulla on varalla ihan näitä tavallisia
      Pyrin myös 100-vuotiaiden penkkipunnerruksen maailmanmestariksi
      idea on se että oikeat nostajat - liian suuret lihakset - ovat kuolleet siinä vaiheessa

• Eikös lääkäri näe ettei sinulla ole ostoja noista lääkkeistä. Viimeistään siinä vaiheessa kun pitäisi lääkkeet uusia?

• Anonyymi00011

No, jos vertaa lähisukulaisiin niin todennäköisesti olen pitkäikäistä sukua, emme ole ns. syöpäsuku eli tietääkseni kenelläkään ei ole ollut syöpää, ainakaan vanhemmilla, isovanhemmilla, tädeillä tai sedillä. Eikä sisaruksille.

Olettaisin eläväni lähes 9-kymppiseksi jos ei satu sen kummempaa.

• En minäkään ole syöpäsukua mutta niinpä se ryötti minulle tuli.

• Anonyymi00014

Hesarissa oli syksyllä artikkeli, jossa lääkäri totesi: "Kun täyttää 70 voi elää
      päivän tai vuoden."
      Näinhän se on, mutta vähän oudosti sanottu, kun voi elää 20 vuottakin.

Kaikki ystäväni ovat kuolleet alle 74 vuotiaana. Yksi heistä kuoli
      kuukausi eläkkeellejäämisen jälkeen sydämen aorta repeämiseen.
      Hän oli ollut jokunen kuukausi aikaisemmin lääkärilä siitä
      outojen tuntemusten takia.
      Lääkäri oli kuunnellut sydäntä ja sanonut, ettei siinä mitään vikaa ole,
      mutta pitäisi mennä kai sydänultraan jos jotain epäilee.

• Anonyymi00016

Lääkäri on se heppu, jonka puheita kannattaa kuunnella kritiikin kera.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Lääkäri on se heppu, jonka puheita kannattaa kuunnella kritiikin kera.

Miten amatööri pystyy kritisoimaan 6-10 vuotta lääketiedettä opiskellutta
        lääkäriä ?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

lääkäriä ?

Onhan se tilaston mukaan totta, et hoitovirheet on lisääntyneet, mut sekin on totta et lääkäri yleensä kyllä tietää paremmin sairauksista ja vaivoista, varsinkin ne vanhemmat, kokeneet.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00017 kirjoitti:

lääkäriä ?

Riittävän kauan vierestä hommaa seuraamalla. "Lääketiedettä" ! Siinäkö se vika onkin?
        Hah.

• Anonyymi00015

Lähtö on "korkeemman käres". Ei ole minkäänlaista odotetta.
      Moni voi luulla, että suomalaisten elinajanodote kutakuinkin
      lähes 80 vuotiaaksi takaisi, että elää ainakin siihen asti,
      mutta se on virheajattelua. Se on keskiarvo. Harva kuolee juuri niillä main
      tai elää vanhemmaksi. Yli 85 vuotiaita ei ole Suomessa elossa kuin
      pikkukaupungin asukasmäärän verran.

Jotkut kuolevat hyvinkin nuorena ja jotkut vanhana ja siitä on saatu keskiarvo.

• Täyttäessäni 70 vuotta vietin aika tervettä elämää, ajattelin jos elän tervettä elämää 80 vuotiaaksi niin olen tyytyväinen, käyn mökillä, liikun luonnossa ja veneilen. Meni muutama vuosi olin monisairas, nyt 78-vuotiaana olen elossa. Välillä tuntuu kun tulen toimeen vaivojeni kanssa niin mikäpä tässä on elää rajoitettua elämää silti päivät ihan tyydyttäviä vaikka pääasiassa sisällä olemista. Olisi mielenkiintoista elää ja nähdä miltä tulevaisuus näyttää, sain tänään käsiini uudet labran tulokset, muutama tulos vähän huolestuttaa, vähän.

• Anonyymi00018

Olen 75 ja valmis lähtemään milloin vain. Ihmettelen, että olen näin
      kauan elänyt.

• Ikää tulee itse kullekin, kello käy eikä sitä voi pysäyttää. Sairaudetkaan eivät kysy lupaa, ne vain tulevat lupaa kysymättä ja niiden kanssa pitää pyrkiä olemaan väleissä. Terveydenhuollon kanssa yhteistyössä tekemään niiden kanssa itsekin parhaansa niiden hoidossa.

Minäkin toivoisin että pää pysyisi menossa mukana mahdollisimman pitkään. Voisi asua omassa kodissa ja olisi edes muutama ihminen joiden kanssa vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia.
      Siten rajoitettukin elämä olisi ihan mielekästä.

• Siis lisään vielä että olen 65+ ja parikin syöpää sairastanut ja siihen lisäksi muutama pitkä-aikainen kansantauti sairastettavana. Syöpien yhteydessä tietysti ajattelin diagnoosin tultua jotta tässäkö tämä nyt olli mutta täällä sitä vielä porskutellaan.

• Anonyymi00019

Aivan yltiöpositiivinen. Ennen kuin tässä ehtii edes eläkkeelle, valtio on verottanut puoli kuoliaaksi ja eläkkeestä riistämällä viedään lopullisesti hautaan. Ei siinä paljon lohduta ajatus siitä montako vuotta olisi ollut odotettavissa onnellista vanhuutta.

• Anonyymi00021

Hiukan masentaa, kun on saanut kohta eläkkeelle jäätyään ymmärtää,
      että on rasite yhteiskunnalle. Loppuuko yhteiskunnassa ihmisarvo siihen päivään,
      kun eläkkeelle jää ? En ole itse koskaan ajatellut, että eläkeläiset on taakka,
      minulle he ovat pitkän työuran tehneitä arvokkaita ihmisiä,
      jotka vuosikymmenten aikana rakensivat elämäänsä ja hyvinvointivaltiota,
      jonka nuoremmat juipit ja kotkottajat (hallitus) nyt huolettomasti tuhoavat ymmärtämättä kokonaisuutta.
      Pitäiskö pyytää: "Antakaa heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät".

• Anonyymi00026

Ahaa, siis että olet antanut itsesi ymmärtää mutta toisaalta et ole itse koskaan ajatellut....

Sanotaanko näin, että tässäkin asenne ratkaisee. En ole koskaan kokenut olevani rasite yhteiskunnassa enkä ole kokenut, että yhteiskuntakaan eli toiset ihmiset niin ajattelisivat, melkeimpä päinvastoin.

• Anonyymi00027

Jos joku kirjoittaa netisså et "eläkeläiset on taakka", ei todellakaan pidä ottaa vakavasti niin hullua ja perusteetonta väitettä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jos joku kirjoittaa netisså et "eläkeläiset on taakka", ei todellakaan pidä ottaa vakavasti niin hullua ja perusteetonta väitettä.

Perskokkarehallitus antaan ymmärtää, että eläkeläiset on taakka:
        Suomen talous ei kestä suurta eläkeläisten määrää.

Jos ei eläkeläisiä olisi ei olisi perskokkareilla tätä maatakaan tuhottavaksi.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Perskokkarehallitus antaan ymmärtää, että eläkeläiset on taakka:
        Suomen talous ei kestä suurta eläkeläisten määrää.

Jos ei eläkeläisiä olisi ei olisi perskokkareilla tätä maatakaan tuhottavaksi.

Olet niitä valittajia onnellisessa Suomessa. Ymmärryksen puutteesi on suurta.

• Anonyymi00022

Krapulassa on joskus kuolemanpelkoa. Muuten en ajattele kuolemaa. Kun jaksaa vielä nauttia elämästä ja on kohtuullisen terve miettii aina talvella ja keväällä kesän rientoja ja matkoja. Se pitää iloa yllä. Olen sen ikäinen että katson aina lehdestä kuolinilmoitukset. Nuoriakin ja nuorempia lähtee paljon. Lähinnä syöpäsairaudet on vieneet tuttuja ja naapureita. Sain viikko sitten 100 euroa kenosta ja sekin pitää hyvää mieltä. Pitää olla elämässä kiinni ja katsoa eteenpäin. Työni hoitajana aikoinaan sisälsi kuolleiden huoltamista ja arkutusta sekä osallisuutta ruumiinavauksiin. Näin elämän surullista puolta. Eläkkeellä katson iloisempaa puolta.

• Anonyymi00024

Kattelin netistä Death Clockia.- Sen mukaan 1½ vuotta vielä ,sitten tulee noutaja ?

Gubbe 77

• Anonyymi00030

En tiedä, kun olen ollut lähdössä pikkuhiljaa koko ajan. Lastentaudit lapsuudessa. Ensimmäinen luunmurtuma neljä vuotiaana. Siinä sitten murtumia pitkin matkaa, siellä sun täällä. Muutama aivokalvontulehdus. Aivoinfarkti. Syöpä.
      Eikö se elämä ole muutenkin sattumien summa?
      Mummoni sanoin; Elä reilusti ja kuole komeesti!

• Anonyymi00031

No jos elämäni on mahrollisimman vakaata niin silloin ok. Sydän on kunnossa kuten keuhkot mutta ylikuntoon ajan itseni turhan usein eli silloin alkaa sydänrytmihäiriöt joka ei tietöääkseni ole vaarallista koska ylikuntoon ei tietääkseni voi kuolla .

Ylikunto johtuu siitä jos teen liikaa liikuntaa. Esim pieni liikkuminen ylikuntotilassa voi viedä ihan hengästymiseen ettei tarvi kuin 10 -50 metriä liikkua niin on ihan puhki. Esim kun siivosin kämppää niin menin alkumetreillä ihan puhki ja sydän hakkasi aika lujaa.

Kovaan liikuntaan voi tosin kuolla jos ei ole tarpeeksi hyväkuntoinen ja tekkee omaan kuntoonsa nähden liian kovaa liikuntaa. Täällä päin jokunen vuosi sitten joku ei ottanu sitä asiaa huomioon ja kuoli lenkkipolulle.

Minulla siis voi käydä sama kohtalo jos en ota ihtiäni niskasta kiinni kun meinaa minulla mennä yli hilseen liikunta välillä. Se on sukuvika sanoisin.

• Anonyymi00034

Ole huoletta, kyllä sinä kuolet alikuntoon, jos "10 - 50 metriä" liikettä aiheuttaa "ihan puhki" -tilan.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ole huoletta, kyllä sinä kuolet alikuntoon, jos "10 - 50 metriä" liikettä aiheuttaa "ihan puhki" -tilan.

On rankka ylikunto jos noin heikoksi menee.

• Anonyymi00032

Olen jo hiukan yli 70 ja tällä hetkellä ainoa mihin lääkitys on verenpaine. Omasta mielestäni olen jo elänyt riittävän pitkään enkä haluaisi enää yli kymmentä vuotta lisää. Lähisuvussa on ollut pitkäikäisiä ja vielä elossakin yli 90 vuotiaita. Elämäni on ollut ihan riittävän kirjavaa ja tapahtumarikasta, eikä mikään ole enää yllättänyt.

• Anonyymi00035

Kuolinsyitä on noin miljoona.

• Anonyymi00036

Näin on. Moni "ihan terve" kupsahti.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Näin on. Moni "ihan terve" kupsahti.

Odotellaan omaa vuoroa ihan rauhassa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2141
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      59
      1955
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1900
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      377
      1622
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1621
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1444
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1072
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      947
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      875
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      869
    Aihe