Valopalloja Helsingin yllä

Anonyymi-ap

Mediassa juttua ja videoita ja silminnäkijän arvion mukaan 25 valopalloa oli lentänyt Helsingin yllä viime yönä. Mistä mahtanee olla kyse? Näkikö teistä kukaan?

14

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näytti kiinalaisilta lyhdyiltä niissä videoissa. Ne on Thaimaassa varsin tuttuja Loy Krathongin aikaan valojuhlassa. Jossakin niitä ilmeisesti myydään Stadissa.

      Tulipaloriskin vuoksi niitä ei suositella Suomessa ja Thaimaassakin ne on paikka paikoin kiellettyjä kuivaan aikaan. Lentokentän läheisyydessä ei missään nimessä.
      https://www.youtube.com/watch?v=ngTJVbKKbsA&t=22s

      Tein lasten iloksi joskus syyspimeillä heliumpalloista tulipalloja taivaalle. Sähköjohdosta kuorittu ohut reilu metrinen kuparilanka kiinni palloon, toiseen päähän esim jouhta tai tekstiiliä joka kastetaan lamppuöljyyn, tuikataan tuleen ja lähetetään taivaalle.

      Palaa vartinkin helposti ja näyttää varsin scifiltä, tuulista riippuen nousee jopa kilometrin korkeuteen. Mitä isompi pallo, sitä raskaamman kuorman se kantaa.

      • Anonyymi00001

        Niin, jos olivat harhautuneita Ukrainan drooneja, niin miksi valot olivat päällä? Vai oliko tarkoitus ilmaista valastuiilla drooneilla jotain ja olivatko ne välttämättä edes Ukrainan drooneja?


      • Anonyymi00002
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Niin, jos olivat harhautuneita Ukrainan drooneja, niin miksi valot olivat päällä? Vai oliko tarkoitus ilmaista valastuiilla drooneilla jotain ja olivatko ne välttämättä edes Ukrainan drooneja?

        Orpo sanoo että suomalaiset voivat luottaa viranomaisiin.
        Samalla hän sanoo että viranomaisten kannattaa varmasti selvittää se, miksi dronit pääsivät aina Kouvolaan asti.

        Minä en luota viranomaisiin. Luottamus meni ajat sitten. Väitetään että vieraasta älystä ei ole todisteita, joopa joo...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kouvolassa-lento-onnettomuus/9317206


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Niin, jos olivat harhautuneita Ukrainan drooneja, niin miksi valot olivat päällä? Vai oliko tarkoitus ilmaista valastuiilla drooneilla jotain ja olivatko ne välttämättä edes Ukrainan drooneja?

        Ryssä kokeilee, nyt viranomaiset valoja päälle.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ryssä kokeilee, nyt viranomaiset valoja päälle.

        Kouvolan lennokit eivät liittyne Helsingin valoihin. Ne pudotti korkeutta valon hiipuessa juuri niinkuin koukun mainitsemat lyhdyt tekee. Venäjä ei hyödy pelottelusta mutta Ukraina hyötyy. Suomi syytää peloissaan lisää rahaa ja ostaa jenkeiltä lisää aseita, EU ottaa yhteisvelkaa ja sota jatkuu.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kouvolan lennokit eivät liittyne Helsingin valoihin. Ne pudotti korkeutta valon hiipuessa juuri niinkuin koukun mainitsemat lyhdyt tekee. Venäjä ei hyödy pelottelusta mutta Ukraina hyötyy. Suomi syytää peloissaan lisää rahaa ja ostaa jenkeiltä lisää aseita, EU ottaa yhteisvelkaa ja sota jatkuu.

        Kouvolan dronet paljastui jo ukrainalaisiksi. Harhautumista pidetään erikoisena ja kyse voi olla tahallisuudesta. mainitsemistasi syistä, mutta toisaalta kun jää kiinni niin pelote ei toimi.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kouvolan lennokit eivät liittyne Helsingin valoihin. Ne pudotti korkeutta valon hiipuessa juuri niinkuin koukun mainitsemat lyhdyt tekee. Venäjä ei hyödy pelottelusta mutta Ukraina hyötyy. Suomi syytää peloissaan lisää rahaa ja ostaa jenkeiltä lisää aseita, EU ottaa yhteisvelkaa ja sota jatkuu.

        Emme tiedä vielä liittyvätkö. Havaintoja näistä valoista pitäisi olla kuitenkin muualtakin, jos on jatkettu valot päällä Helsingistä.


      • Anonyymi00011

        Kiinalaisten lyhtyjen myynti ja käyttö kiellettiin joku vuosi sitten metsäpalojen pelossa.


    • Anonyymi00005

      Tässä linkki Hesan valopalloihin, päätelkääpä itse.
      Valopalloiksi eli orbeiksi kutsutaan henkipalloja. Voi ne olla ufojakin. Koskapa Kolmas Maailmansota on ihan nurkilla ja siihen yhdistetään ydinaseet ja silloin universumin muut kehittyneemmät sivilisaatiot/ufot joutuu puuttumaan peliin, ettei ydinaseet vaurioita TOISTEN planeettoja, vaikka muuten ihmisellä vallitseekin vapaa tahto valintoihinsa kunhan ne ei kosketa toisia planeettoja.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066

      • Anonyymi00008

        Miksi ydinaseet olisivat erityisen vaarallisia toisten planeetoille? Maailmankaikkeudessa on tällä hetkellä meneillään paljon tuhoisampia ilmiöitä, kuten supernovia ja gammasädepulsseja, joiden räjähdysenergia ylittää kaikkien ihmisen kehittämien ydinaseiden yhteisvoiman.


    • Anonyymi00007

      Sanokaa minun sanoneen ne on selviä ufoja.

      • Anonyymi00009

        Jos ne ovat tunnistamattomia lentäviä kohteita, niin kyllä vain.


    • Anonyymi00010

      Yhdysvaltain varapresidentti J. D. Vance myöntää haastattelussa uskovansa, että UFO:t ja niissä matkustavat avaruusolennot ovat ulottuvuuksienvälisiä olentoja, pahoja henkiä, jotka ottavat muotonsa huijatakseen ihmisiä:
      https://youtube.com/watch?v=d9Efcodt3bE&pp=ugUEEgJlbg==

      • Anonyymi00012

        Samaa sarjaa siis mitä USA:n oikeiston fundamentalistinen siipi on huutanut viime vuosisadalta lähtien.

        "Ufot on demooneja!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe