Toimeentulotuki ja päiväraha

Anonyymi-ap

Kyllä kelpaa ottaa arskaa

9

272

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mene oikeistotrolli muualle kuvitelminesi. Ihmiset on oikeasti ihan todella pahassa taloudellisessa ahdingossa hallituksen päätösten seurauksena. Itse esim. olen työkyvyttömyyseläkkeellä, silti joudun lisäksi hakemaan säännöllisesti toimeentulotukea ja ruoka-apua, kun menee niin paljon rahaa lääkkeisiin, terveydenhuollon maksuihin ja sairaudesta johtuvaan erityisruokavalioon (ja tuota erityisruokavaliota tai itsehoitolääkkeitä ei toimeentulotuessa edes hyväksytä menoksi). Eläkettä ei leikattu, mutta eläkkeensaajan asumistukea kyllä, eli juuri meiltä kaikista köyhimmiltä vuokralla asuvilta eläkeläisiltä! Kansaneläkkeeseen ja takuueläkkeeseen tulevat indeksikorotukset vähennetään eläkkeensaajan asumistuesta, kun taas omistusasuvat eläkeläiset saavat indeksikorotukset täysimääräisinä käyttöönsä. Ei paljon ole arskan otto mielessä... Kaikki rahat menee vuokraan, sähköön, veteen, terveydenhoitokuluihin, ruokaan ja hygieniatuotteisiin, vaikka en mihinkään ylimääräiseen laita rahaa, kuten tupakkaan, alkoholiin, kahviin, karkkiin, kahviloihin/ravintoloihin, matkusteluun, harrastuksiin, ylimääräisiin vaatteisiin tai tavaroihin jne. Ja itse en edes eläkeläisenä ole kaikista heikoimmassa asemassa, mutta minullakin on mahdotonta saada rahat riittämään välttämättömään, niin mitä se on sitten vaikkapa työttömällä tai opiskelijalla?!

• Anonyymi00003

Ja tosiaan toimeentulotukea leikattiin kaikilta nyt maaliskuun alusta. Eli koskee myös meitä työkyvyttömiä, jotka emme voi itse vaikuttaa tilanteeseemme mitenkään. Toimeentulotuen leikkaukset olisi pitänyt rajata koskemaan niitä (työkykyisiä), jotka kieltäytyvät työnhausta.

• Anonyymi00006

Syö vähemmän eikä sairastele.

• Anonyymi00002

Eikös se auringonotto ole vielä ihan ilmaista?

• Anonyymi00005

Kunnon suojakertoimella olevat aurinkovoiteet maksavat maltaita.
        Ja luomien tarkistuttaminen ja poistattaminen se vasta maksaakin, melanooman hoidosta puhumattakaan.

• Anonyymi00004

Parassta ja saa nauraa töiissä oleville :DDD

• Anonyymi00007

kuka tää arska on, joku sun kaveri vai? mihin sä sitä oot ottamassa? maksua vastaan vai ilmaiseksi? jos rahaa vastaan niin eikö tuostakin toiminnasta pitäisi maksaa veroa?

• Anonyymi00008

Töihin jos on töitä.

• Anonyymi00009

Kävellen talvivaaraan ja reppu selkään.!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27