Kyllä kelpaa ottaa arskaa
Toimeentulotuki ja päiväraha
9
338
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mene oikeistotrolli muualle kuvitelminesi. Ihmiset on oikeasti ihan todella pahassa taloudellisessa ahdingossa hallituksen päätösten seurauksena. Itse esim. olen työkyvyttömyyseläkkeellä, silti joudun lisäksi hakemaan säännöllisesti toimeentulotukea ja ruoka-apua, kun menee niin paljon rahaa lääkkeisiin, terveydenhuollon maksuihin ja sairaudesta johtuvaan erityisruokavalioon (ja tuota erityisruokavaliota tai itsehoitolääkkeitä ei toimeentulotuessa edes hyväksytä menoksi). Eläkettä ei leikattu, mutta eläkkeensaajan asumistukea kyllä, eli juuri meiltä kaikista köyhimmiltä vuokralla asuvilta eläkeläisiltä! Kansaneläkkeeseen ja takuueläkkeeseen tulevat indeksikorotukset vähennetään eläkkeensaajan asumistuesta, kun taas omistusasuvat eläkeläiset saavat indeksikorotukset täysimääräisinä käyttöönsä. Ei paljon ole arskan otto mielessä... Kaikki rahat menee vuokraan, sähköön, veteen, terveydenhoitokuluihin, ruokaan ja hygieniatuotteisiin, vaikka en mihinkään ylimääräiseen laita rahaa, kuten tupakkaan, alkoholiin, kahviin, karkkiin, kahviloihin/ravintoloihin, matkusteluun, harrastuksiin, ylimääräisiin vaatteisiin tai tavaroihin jne. Ja itse en edes eläkeläisenä ole kaikista heikoimmassa asemassa, mutta minullakin on mahdotonta saada rahat riittämään välttämättömään, niin mitä se on sitten vaikkapa työttömällä tai opiskelijalla?!
- Anonyymi00003
Ja tosiaan toimeentulotukea leikattiin kaikilta nyt maaliskuun alusta. Eli koskee myös meitä työkyvyttömiä, jotka emme voi itse vaikuttaa tilanteeseemme mitenkään. Toimeentulotuen leikkaukset olisi pitänyt rajata koskemaan niitä (työkykyisiä), jotka kieltäytyvät työnhausta.
- Anonyymi00006
Syö vähemmän eikä sairastele.
- Anonyymi00002
Eikös se auringonotto ole vielä ihan ilmaista?
- Anonyymi00005
Kunnon suojakertoimella olevat aurinkovoiteet maksavat maltaita.
Ja luomien tarkistuttaminen ja poistattaminen se vasta maksaakin, melanooman hoidosta puhumattakaan.
- Anonyymi00004
Parassta ja saa nauraa töiissä oleville :DDD
- Anonyymi00007
kuka tää arska on, joku sun kaveri vai? mihin sä sitä oot ottamassa? maksua vastaan vai ilmaiseksi? jos rahaa vastaan niin eikö tuostakin toiminnasta pitäisi maksaa veroa?
- Anonyymi00008
Töihin jos on töitä.
- Anonyymi00009
Kävellen talvivaaraan ja reppu selkään.!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle283577Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A142860Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt292817Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1212781Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1162458Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.771782Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501708Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261686Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431481- 1501379