Portsarit elikä ovimiehet on olleet kautta aikain kiistattomia kylien ja kaupunkien kuninkaita. Ovimies, eli " poke" on ollut se jolla on ollut päätäntävalta kuka pääsee raflaan tai lentää sieltä ulos. Ovimiehen sana on ollut laki.
Ketkä on olleet Orimattilan kovimman portsarit. Ainakin muinaisessa Matin Kellarissa oli joskus kasarilla ollut joku kova tyyppi.
Orimattilan portsarit oli kingejä
9
527
Vastaukset
- Anonyymi00002
Pena oli hyvä poke.
- Anonyymi00003
Pikku perusteluja kaivataan.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Pikku perusteluja kaivataan.
Piti kurin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Piti kurin.
No eipä siellä ollut edes onkelmia. Kiltisti aina kaikki oli asiakkaina.
- Anonyymi00006
Uhkaavaat henkilöt tunnettiin ja niitä osattiin käsitellä, puhumalla pääsee pitkälle.
T: Keijo
Mirkkuki kävi klitsus - Anonyymi00007
No eipä ne poket sen ihmeempiä ollut kuin muutkaan. Olut maistui joskus liikaakin eräälle.
- Anonyymi00008
Eipä orimattilassa edes ole sellaisia asiakkaita joita ei normaali selväpäinen ihminen hoitelisi vaikka toinen käsi selän takana. Ei paljoa vaadi olla poke Orimattilassa nyt eikä edes hurjalla kasarilla.
- Anonyymi00009
Hienosti sanottu! 👍
- Anonyymi00010
"päätäntävalta"
Niin no se kai sen ammatti onkin? Eikö? Kellä muulla se olisi ja mitä ne siellä sitten teki muutoin?
No, mutta mulla ei ole hyviä kokemuksia baareista, muttei siis ole ylipäätänsäkään, niin hyvin pian lopetin käymästä niissä.
Mikäs vuosi se oli kun tulin täysi-ikäiseksi? Vissiin 2004. Aika pakosta tuli alkoholia otettua ja vaikken ottanutkaan, niin täällä Orimattilassa ei edes silloin ollut mitään muutakaan, niin oli pakko mennä paikallisiin baareihin hengailemaan ihan vain nähdäkseen muita ihmisiä.
En alunperinkään olisi halunnut siis humalaisia mennä tapaamaan, muttei ollut muutakaan. Kulttuuri on täällä sellainen että jotenkin olisi PAKKO juoda ja käydä baareissa ja se mun aikuisuuden alku oli paljon kipuilua vaikeissa tilanteissa. Lopulta sitä (huonoa) kokemusta tuli niin paljon että oli täysin vesiselvää mulle ettei mikään alkoholiin liittyvä vain ole se mun "juttu".
Eli pitäkööt tunkkinsa ja miten se nyt sanoisikaan. En mä tykännyt siellä mistään ja vain huonoja kokemuksia mulla on ihan kaikesta. Minkäs teet? Mutta joo ahdisteltu minua on ihan kaikkialla eikä siitä kenellekään mitään tullut. Ihan turhia hankalia tilanteita joka paikassa, joten on kummallista ettei siellä "kingit" ole enempää poistanut asiakkaita. No, mutta kyllähän mä sen sitten pian (viimeistään vuonna 2007) tajusin että naiset ei siellä olekaan kuin vain riistana. Se on jopa se tarkoitus että naisia ahdistellaan siellä. Olisi siis ristiriitaista, jos poket ahdistelijoita sieltä poistaisi.
Ps. Hämmästyin jotain kommentteja, joissa mainittiin ihan suoraan että pokella on oikeus poistaa joku ihminen - ihan rauhallinenkin - jos on oletus että hänen paikalla olosta saattaa jossain vaiheessa muodostua ongelma. Häh? No, mun korviini tuo kuulosti juurikin että homot ja etniset vähemmistöt sitten poistetaan kai, koska AINA humalaiset alkaa. Silti jännä, kun on yhtä itsestään selvää että humalainen mies alkaa AHDISTELLA NAISIA, muttei näitä sitten sieltä kuitenkaan poisteta... edes siinä vaiheessa, kun ne on jo ahdistelleet. Kuulee legendaa että joitain olisi poistettu, mutta ihan tämän naiskertojan "olemuksesta" jää mielikuva että syy oli ihan siinä naisessa. Tarkoitan... tää nainen on joku poken kaveri ja syyt poistoon oli ihan jossain muualla. Mistään ahdistelusta ei nimittäin koskaan baarissa poisteta miehiä. Ikinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1881315
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53564
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7560