Orimattilan portsarit oli kingejä

Anonyymi-ap

Portsarit elikä ovimiehet on olleet kautta aikain kiistattomia kylien ja kaupunkien kuninkaita. Ovimies, eli " poke" on ollut se jolla on ollut päätäntävalta kuka pääsee raflaan tai lentää sieltä ulos. Ovimiehen sana on ollut laki.

Ketkä on olleet Orimattilan kovimman portsarit. Ainakin muinaisessa Matin Kellarissa oli joskus kasarilla ollut joku kova tyyppi.

9

529

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Pena oli hyvä poke.

• Anonyymi00003

Pikku perusteluja kaivataan.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Pikku perusteluja kaivataan.

Piti kurin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Piti kurin.

No eipä siellä ollut edes onkelmia. Kiltisti aina kaikki oli asiakkaina.

• Anonyymi00006

Uhkaavaat henkilöt tunnettiin ja niitä osattiin käsitellä, puhumalla pääsee pitkälle.

T: Keijo

Mirkkuki kävi klitsus

• Anonyymi00007

No eipä ne poket sen ihmeempiä ollut kuin muutkaan. Olut maistui joskus liikaakin eräälle.

• Anonyymi00008

Eipä orimattilassa edes ole sellaisia asiakkaita joita ei normaali selväpäinen ihminen hoitelisi vaikka toinen käsi selän takana. Ei paljoa vaadi olla poke Orimattilassa nyt eikä edes hurjalla kasarilla.

• Anonyymi00009

Hienosti sanottu! 👍

• Anonyymi00010

"päätäntävalta"

Niin no se kai sen ammatti onkin? Eikö? Kellä muulla se olisi ja mitä ne siellä sitten teki muutoin?

No, mutta mulla ei ole hyviä kokemuksia baareista, muttei siis ole ylipäätänsäkään, niin hyvin pian lopetin käymästä niissä.

Mikäs vuosi se oli kun tulin täysi-ikäiseksi? Vissiin 2004. Aika pakosta tuli alkoholia otettua ja vaikken ottanutkaan, niin täällä Orimattilassa ei edes silloin ollut mitään muutakaan, niin oli pakko mennä paikallisiin baareihin hengailemaan ihan vain nähdäkseen muita ihmisiä.

En alunperinkään olisi halunnut siis humalaisia mennä tapaamaan, muttei ollut muutakaan. Kulttuuri on täällä sellainen että jotenkin olisi PAKKO juoda ja käydä baareissa ja se mun aikuisuuden alku oli paljon kipuilua vaikeissa tilanteissa. Lopulta sitä (huonoa) kokemusta tuli niin paljon että oli täysin vesiselvää mulle ettei mikään alkoholiin liittyvä vain ole se mun "juttu".

Eli pitäkööt tunkkinsa ja miten se nyt sanoisikaan. En mä tykännyt siellä mistään ja vain huonoja kokemuksia mulla on ihan kaikesta. Minkäs teet? Mutta joo ahdisteltu minua on ihan kaikkialla eikä siitä kenellekään mitään tullut. Ihan turhia hankalia tilanteita joka paikassa, joten on kummallista ettei siellä "kingit" ole enempää poistanut asiakkaita. No, mutta kyllähän mä sen sitten pian (viimeistään vuonna 2007) tajusin että naiset ei siellä olekaan kuin vain riistana. Se on jopa se tarkoitus että naisia ahdistellaan siellä. Olisi siis ristiriitaista, jos poket ahdistelijoita sieltä poistaisi.

Ps. Hämmästyin jotain kommentteja, joissa mainittiin ihan suoraan että pokella on oikeus poistaa joku ihminen - ihan rauhallinenkin - jos on oletus että hänen paikalla olosta saattaa jossain vaiheessa muodostua ongelma. Häh? No, mun korviini tuo kuulosti juurikin että homot ja etniset vähemmistöt sitten poistetaan kai, koska AINA humalaiset alkaa. Silti jännä, kun on yhtä itsestään selvää että humalainen mies alkaa AHDISTELLA NAISIA, muttei näitä sitten sieltä kuitenkaan poisteta... edes siinä vaiheessa, kun ne on jo ahdistelleet. Kuulee legendaa että joitain olisi poistettu, mutta ihan tämän naiskertojan "olemuksesta" jää mielikuva että syy oli ihan siinä naisessa. Tarkoitan... tää nainen on joku poken kaveri ja syyt poistoon oli ihan jossain muualla. Mistään ahdistelusta ei nimittäin koskaan baarissa poisteta miehiä. Ikinä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      148
      2331
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      957
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      154
      950
    4. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      78
      913
    5. 65
      902
    6. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      117
      899
    7. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      39
      878
    8. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      767
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      70
      725
    10. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      591
    Aihe