Hei
Minulle tehtiin siis ko. tutkimus yleislääkärin toimesta, hyvin suppeasti. Minulla on kuitenkin aika vähän kokemusta näistä tutkimuksista, noin neljältä kerralta. Ongelmani on nyt, että "ankannokasta" jäi jäljet alapäähäni. Sellaiset kohoumat. Ja ne ovat kipeät. Onko normaalia? Entä mistä tiedän, että saattaisin kärsiä vulvodyniasta? Tuo "nokka" nimittäin sattuu aivan järjettömästi, paitsi se kaikkein pienin. Ja kyllä, olen neitsyt. En ole kuitenkaan kovin nuori enää, mutta tarkkaa ikääni en nyt tässä kerro. Kiitoksia jo etukäteen.
Gynekologinen tutkimus yleislääkärillä
2
239
Vastaukset
- Anonyymi00001
Spekula, eli gynekologinen peili, on metallinen tai muovinen väline, jolla emätin avataan tutkimusta varten. On melko tavallista, että siitä voi jäädä väliaikaisia jälkiä tai tuntuvaa arkuutta. Jäljet johtuvat usein peilin aiheuttamasta mekaanisesta paineesta limakalvoille tai hankaumasta, kun välinettä on asetettu tai poistettu. Limakalvot ovat alapäässä hyvin herkkiä ja verisuonittuneita. Voit käyttää apteekista saatavaa perusvoidetta tai limakalvoja kosteuttavaa/hoitavaa geeliä helpottamaan mahdollista kirvelyä tai arkuutta. Vältä suihkusaippuoita.
Epäilet vulvodyniaa? Mitä muita oireita sinulla on? Sattuuko sinuun kun kosketat emättimen suuta? Sinulla kuukautissuojana side koska tamponi sattuu? - Anonyymi00002
Jos ei muu auta asian selvittämiseksi, on varattava aika gynekologille.
Yleislääkäri voi tehdä jonkinasteisen tutkimuksen, mutta gynekologit osaavat alapään asiat tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2182498Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32109Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3171847- 951605
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831495Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001240- 671170
- 251121
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731006