Hei!
Innostuin ompelemaan ensimmäistä kertaa aikuisiällä ja alotin perus villasukan ohjeesta. Jäin kuitenkin jumiin kantapään kavennusvaiheeseen. Ohjeessa kantapään kavennus tehdään kahdella puikolla.
Mikä jämää minua on että 1. kierroksella ohje on: nosta reunasilmukka nurin neulomatta, neulo 13 (14) 15 (16) o, yv-kav, 1o, käännä työ. Tämä kohta on selkeä.
Mutta 2. kierroksella neuvotaan neuvomaan 5n reunasilmukan noston jälkeen ennen 2 nurin yhteen neulomista.
Eikö tuossa toisellakin kierroksella pitäisi olla vaihtoehtona viiden nurjan lisäksi (6n) 7 (8n) riippuen koosta? Jos teen kirjaimellisesti tuon ohjeen mukaan ja teen vain 5 nurjaa niin minulla loppuvat toiselta laidalta kavennettavat silmukat siinä vaiheessa kun toisella puolen on vielä 4 silmukkaa jäljellä.
Kiitos etukäteen neuvoista!
Villasukan kantapään kavennus
1
59
Vastaukset
- Anonyymi00001
Katsopas youtubesta ohje kantapääkavennukseen. Nyt on vähän vaikea neuvoa kun et kertonut montako silmukkaa sinulla on puikoilla kun olet sukkaa kutonut. Kantapää tehdään kahden puikon silmukoilla, eli kerroksen ensimmäisen ja neljännen puikon silmukoilla. Jos esim 12 silmukkaa puikolla, niin silloin kantapää tehdään 24 silmukalla ja tuo kavennus sitten kuvaamallasi tavalla ja käännä työ, eli ekan kerroksen kavennuksen jälkeen jää puikolle 7 silmukkaa odottamaan seuraavia kavennuksia., 2. kerros siitten neulotaan näin: nosta yksi s neulomatta, neulo 5 nurin ,kaksi yhteen nurin ja yksi nurin, käännä työ ja tässä siis jää myös 7 silmukkaa puikolle odottamaan seuraavia kavennuksia. Näin jatkat niin kauan kun olet kaventanut kaikki odottamassa olevat silmukat molemmilta puikoilta ja jäljellä on kaikkiaan 8 silmukkaa, eli 4 / puikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736