Hei!
Innostuin ompelemaan ensimmäistä kertaa aikuisiällä ja alotin perus villasukan ohjeesta. Jäin kuitenkin jumiin kantapään kavennusvaiheeseen. Ohjeessa kantapään kavennus tehdään kahdella puikolla.
Mikä jämää minua on että 1. kierroksella ohje on: nosta reunasilmukka nurin neulomatta, neulo 13 (14) 15 (16) o, yv-kav, 1o, käännä työ. Tämä kohta on selkeä.
Mutta 2. kierroksella neuvotaan neuvomaan 5n reunasilmukan noston jälkeen ennen 2 nurin yhteen neulomista.
Eikö tuossa toisellakin kierroksella pitäisi olla vaihtoehtona viiden nurjan lisäksi (6n) 7 (8n) riippuen koosta? Jos teen kirjaimellisesti tuon ohjeen mukaan ja teen vain 5 nurjaa niin minulla loppuvat toiselta laidalta kavennettavat silmukat siinä vaiheessa kun toisella puolen on vielä 4 silmukkaa jäljellä.
Kiitos etukäteen neuvoista!
Villasukan kantapään kavennus
1
73
Vastaukset
- Anonyymi00001
Katsopas youtubesta ohje kantapääkavennukseen. Nyt on vähän vaikea neuvoa kun et kertonut montako silmukkaa sinulla on puikoilla kun olet sukkaa kutonut. Kantapää tehdään kahden puikon silmukoilla, eli kerroksen ensimmäisen ja neljännen puikon silmukoilla. Jos esim 12 silmukkaa puikolla, niin silloin kantapää tehdään 24 silmukalla ja tuo kavennus sitten kuvaamallasi tavalla ja käännä työ, eli ekan kerroksen kavennuksen jälkeen jää puikolle 7 silmukkaa odottamaan seuraavia kavennuksia., 2. kerros siitten neulotaan näin: nosta yksi s neulomatta, neulo 5 nurin ,kaksi yhteen nurin ja yksi nurin, käännä työ ja tässä siis jää myös 7 silmukkaa puikolle odottamaan seuraavia kavennuksia. Näin jatkat niin kauan kun olet kaventanut kaikki odottamassa olevat silmukat molemmilta puikoilta ja jäljellä on kaikkiaan 8 silmukkaa, eli 4 / puikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt373365Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441656Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö191011Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32999- 60967
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22958Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37870Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä37829Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173813- 49733