Sääksilive avattu

Anonyymi-ap

61

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kylmät pesät vielä.

    • Anonyymi00002

      Luomuksen 4 pesän Nemo on palannut.
      Kantanut jo keppejä, oksia ja naavaa,
      Saatiin jo tunnistettua renkaastakin.

      Onnistunut talvehtiminen, kupu täynnä ilmestyi illalla.
      Toivotaan Nupun palaamista!

      • Anonyymi00003

        Ei ole Nemo vaan nuori koiras, Rengastettu Hämeenkyrossä, Sanotaan Hämeenkyrön uros nimellä.
        Rakentelee 4 ja poikennut kaikilla pesillä.


      • Anonyymi00004

        Kapt. Nemo.


    • Luontolive Saimaa.

      Ei vielä Sääkseä saapuvaksi, noin klo 6:40 aamulla varhain tuli pesälle nuori ukko metso soitimelle.

      • Anonyymi00005

        Elämä jatkuu aina.


    • Anonyymi00006

      Sääsket ei ole vielä hereillä, onneksi.

    • Anonyymi00007
    • Anonyymi00008
      • Anonyymi00009

        Taisi tuo eläin olla näätä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Taisi tuo eläin olla näätä.

        Oli näätä, niitä on nähty useinkin pesillä.
        Se vieraili viime syksynä 4# kun poikaset olivat jo lähteneet pesältä-


    • Anonyymi00011

      Kello 06.54 16.5.-26 Satakunnan 3# Sääksipesällä on lokki rakentelemassa pesää sopivaksi itselleen.

      On viihtynyt pesällä jopitempään.

      Kannattaa kurkata!

      • Anonyymi00012

        Senkin lokki, sääksen pesällä....tulee tupenrapinat.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Senkin lokki, sääksen pesällä....tulee tupenrapinat.

        Kelpais sitä kameran kautta katsoa lokkienkin elämää.
        Ei ole sääksiparit asettuneet tänä kesänä 3# ja tyhjä on 2# pesäkin,
        Tuulos vain yksinäisenä käy hätistelemässä valtaajia pois.

        Suree kai vieläkin Taikaa,...


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kelpais sitä kameran kautta katsoa lokkienkin elämää.
        Ei ole sääksiparit asettuneet tänä kesänä 3# ja tyhjä on 2# pesäkin,
        Tuulos vain yksinäisenä käy hätistelemässä valtaajia pois.

        Suree kai vieläkin Taikaa,...

        Saa nähä valtaako ne takas.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Saa nähä valtaako ne takas.

        Linnut lentäköön yli ja ali.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Linnut lentäköön yli ja ali.

        Joo.


    • Anonyymi00015

      Eilen Viirupöllö 2#.

      https://www.youtube.com/watch?v=pzcB_9p2tcE

      Vaihtelua ja vieraita, Tänäänkin Varis on häirikkölaji!

      Ei kai Lokkipuoliso hyväksynyt toisen valintaa 3#.
      Kyllä se ensin saapunut kovasti päätä keikutti ja selitti, poistuivat,

    • Anonyymi00017

      Surullisena seuraan näitä luonnosta tehtyjä uutisia.
      Isoja norppia ja lintuja ihmiset seuraa mutta todellinen kato luonnossa on pikkulinnut.
      Alueellisia esiintymiä on harvassa mutta metsä on hiljentynyt näistä pienistä laulajista.

      • Anonyymi00018

        Ponnekaasua käyttävien hyttyskarkotteiden tultua käyttöön, on yhä enenevässä määrin lintuja kadonnut jopa erämetsistä.
        Ulkoilu ja viihdekäyttö luonnossa on lisääntynyt ja myrkyt monilla huoletta mukana.
        Mistä Pikkulintu ruokaa saa, jos pienet siivekkäät hyönteiset tapetaan Hyttysmyrkyillä!

        Sääksi on kalansyöjä. Sille kelpaa ihmisen roska kalaksikin määrittelemät kalalajit.
        Kaloja onneksi on järvissämme.


    • Anonyymi00021

      Sääksiliven kautta näkee, ettei lintujenkaan maailma ole rauhallista eloa ja oloa.
      Myös muut eläimet vierailevat ja näkyvät lintukameroissa, samoin kuin metsiin asennetuissa riista kameroissa,
      Eri kulmista vain kuvattu. Illalla Hirven vierailua.

      • Anonyymi00022

        Suomessa tosiaan luonnon moninaisuutta riittää, aika uskomatonta.


    • Anonyymi00023

      Satakunnassa tapahtuu .

      Tänään jo odotettavissa Uutisia...

      1# Eura odottaa kärsimättömänä ensimmäisen munan kuoriutumista,

      Munassa on jo reikä ja uusi lintu siltä jo juttelee emolle!

      Poikaskausi alkaa!

    • Anonyymi00024
      • Anonyymi00026

        Saimaan Haukivesi, Tyyne ja Toivo:
        https://wwf.fi/luontolive/saaksi/

        Viime vuotinen Saimi ei palannut reissultaan ja Saimia jäinkin kaipaamaan, oli äidillinen emolintu.


    • Anonyymi00025

      Nyt tänä vuonna ei ole tullut sääksiliveä seurattua, viime vuonna seurasinkin tarkkaan.

      • Anonyymi00027

        Nyt voit, jos jaksat seurata, Satakunnan sääksien 1# pesällä poikasen kuoritumista..
        Munassa on reikä ja Eura kohentelee hautomatilaan kuorituvall tilaa, että kuori mahtuu avautumaan..

        Munia kuorituu nut melkein päivttäin, kun on munittu perättäisinä päivinä usealle pesälle..

        Samalla linkin avaamisella näe kaikki Satakunnan 5 pesää.


        https://www.saaksilive.fi/live/kaikkikamerat/


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Nyt voit, jos jaksat seurata, Satakunnan sääksien 1# pesällä poikasen kuoritumista..
        Munassa on reikä ja Eura kohentelee hautomatilaan kuorituvall tilaa, että kuori mahtuu avautumaan..

        Munia kuorituu nut melkein päivttäin, kun on munittu perättäisinä päivinä usealle pesälle..

        Samalla linkin avaamisella näe kaikki Satakunnan 5 pesää.


        https://www.saaksilive.fi/live/kaikkikamerat/

        Aikamoisia ihmeitä.


    • Anonyymi00029

      Evellä ja Euralla ensimmäinen poikanen. Kuoriuitui 26.5.-26
      Kello 15, aiklohin.


      Kun nyt kohtalo sallisi kasvaa muuttomatkallekin.

      • Anonyymi00030

        Hyvin kaikki menee.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Hyvin kaikki menee.

        Aina ei mene, ja onnekas pesue joka kokonaisuudessaan selviää.
        Lintuja uhkaavat moinen nmonituiset vaarat,

        NYT on iloa ja katsottavaa, jos kiinnostaa seurata kuinka hyvin emo/t huolehtii poikasista,
        1# pesälle Eura toi kalaa 9.40.
        Einen ruokailua ja pienen tämän kesän esikoisen syöttöä olin taas hauska seurata, Emo ei jätä lasta nälkään.
        Syöttämisen jälkeen emo siivoaa pesään pudohheet ruoantähteet, koska aina ei poikanen saa kunnon otetta suupalaan, tai se voi olle liian iso nieltäväksi, mitä kyllä harvoin tapahtuu.

        En voi olla ihailematta Sääksiperheiden keskinäistä kommunikointia. Kun Even ja Euran ensimmöisen poikasen kuoriutuminen oli alullaan, Eura pysytteli pesän lähettyvillä istui kameralla ja jutteli sieltä Euralle, joka tyynesti katselipuolisoaan ja piti huolen, että munalla on lämmin ja poikaselle tilaa tulla kuoresta ulos,

        Ihmisäidit eivät raida olla lintuäitiä parempia!

        Seuraan mielenkiinnoolla, koska tilanteita voi videolla kelata taakse päin, ja siten saa tärkeät hetket nähdä "suorana"
        Et tarvitse istua koneella silmät tapillla,

        Tämä on paitsi hyvää katsottavaa, muös todella miletä rauhoittajaa ja viihdettä parhaimmillaan, jos istii ruudulla kuten vaikka Promessa katellen.
        Sitä en ole seurannut, nähnyt vilauksen naapurin sitä silmät tapilaan katomassa ja sanoi heti minulle, " KIva kun tulit, mutta minä katson Nyt mieliohjelmaani". Sanoin Hei, ja poistuin! En jäänyt seuraamaan uusimisen uusintaa ja smaa pätkää joka telllarissan näkyi jo edellios viikolla kun poikkesin.

        Muuten,
        Menen kauppa asiolle kello 15.00. Silloin on kaupoisa rauhallista, kun AKAT ovat telkkarinsa ääressä.. siletä tulee La Promesaa...

        Linnut kiinostavat, ja kaikki eläinten toiminta missä tahansa on minulle hermolepoa, eikä se aika kulu hukaan, kun saan eläimistä vaikka korapuistos aidan takaa katsellen paljon iloisia tunteita.


    • Anonyymi00032

      Toivottavasti tuo mahoton tuuli ja sade länsirannikolla helpottaa, Sääksien kalastus onni on myrskyllä huono, vaikka hyviä ovatkin kalanpyynnissä. Kantavat iosoja lohiakin pesälle.

      Pieni poikanne pyytää emolta ruokaa.

      Satakunnan pesillä om 15, 6 tuhatta seuraajaa, myös ulkomailta.

      • Anonyymi00033

        Onko aiempina loppukevään ja alkukesän pesimä aikoina ollut noin paljon tuulisia päiviä.?


    • Anonyymi00034

      Poikaset kasvaa nopeesti.

    • Anonyymi00035

      Satakunnan 6# oesässäkin on kuoriutunut
      ensimmäinen poikanen tänään.

      Onnea Pihka ja Puro emolinnuille!

      Ja meille seuraajille, onni että pesillä onnistitaan!

    • Anonyymi00036

      Hienoja uutisia

      Satakunnan pesä 4 on ensimmäinen poikanen kuoriutunut
      Päivä 6.6..26 kun on synttäritkin.

      • Anonyymi00041

        Hienoja, mutta samaan aikaan syntyneelle kalanpoikaselle huonoja uutisia, kalasääksen suuhun pääsee. Luonto on ihmeellinen.


    • Anonyymi00037

      Miksi niitä muita pesiä seraavat eivt kerro meille pesien kuukumisia`?

    • Anonyymi00038

      Ilves kiipesi sääksipesään.

      Satakunnan 5# kiipesi ilves 7.6. kello 02.51
      Haisteli munia, Emo teki hyökkäyksiä js ilves poistui
      Rosa emo palasi pesään 03.19.
      Onneksi ilves ei rikkonut munia.

      • Anonyymi00039

        Oli kyllä hieno klippi siitä tapauksesta youtubessa. Ajatella, että ilveskin lähtee kiipeämään sääksen pesälle tutkimaan. Eikö niille ole maan pinnalla ruokaa tarjolla yllin kyllin?
        Kyllä on sääksellä varuillaan oloa koko elämän ajan, mitähän eläimiä siellä talvilepopaikoissa tulee siellä oleviin pesiin?


    • Anonyymi00040

      Mitä mahtaa Seilin pesällä tapahtua ja miksi se on kiinni?

      • Anonyymi00042

        Seilin pesällä kaikki hyvin. Kolme poikasta kuoriutunut, emo on tänä vuonna tottunut purje- ja moottoriveneisiin eikä lennä pakoon niin herkästi. Variksia ja harakoita ei tänä keväänä ole käynyt munavarkaissa.
        Sääksisäätiön Muonion pesälle nyt kuuluu ikävää. Siellä haukka hyökännyt naaraan kimppuun käsittääkseni jo eilen eikä muniakaan näy, tai sitten munat ovat syvällä kuopassa piilossa katsojilta. Toinen emoista istuu kauempana puun latvassa eikä ole tullut pesälle. .


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Seilin pesällä kaikki hyvin. Kolme poikasta kuoriutunut, emo on tänä vuonna tottunut purje- ja moottoriveneisiin eikä lennä pakoon niin herkästi. Variksia ja harakoita ei tänä keväänä ole käynyt munavarkaissa.
        Sääksisäätiön Muonion pesälle nyt kuuluu ikävää. Siellä haukka hyökännyt naaraan kimppuun käsittääkseni jo eilen eikä muniakaan näy, tai sitten munat ovat syvällä kuopassa piilossa katsojilta. Toinen emoista istuu kauempana puun latvassa eikä ole tullut pesälle. .

        Ikäviä nuo pedot.
        Onneksi Satakunnan 5 pesän munt säilyuvät ehjinä viime yön Ilveksen pesään kiipeämisestä, Haisteli munia, emä hyökksi sitä kohti pesällä ja lopulta poistui.

        Tänään 4 # kuoriutui toinen muna.-Nyt vain 5# pesän 2 munaa on siellä kuoriutumatta.

        Satakunnan psien ksmeroilla näkee pesän pohjalle asti. Tsoomaavat kamerat.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Seilin pesällä kaikki hyvin. Kolme poikasta kuoriutunut, emo on tänä vuonna tottunut purje- ja moottoriveneisiin eikä lennä pakoon niin herkästi. Variksia ja harakoita ei tänä keväänä ole käynyt munavarkaissa.
        Sääksisäätiön Muonion pesälle nyt kuuluu ikävää. Siellä haukka hyökännyt naaraan kimppuun käsittääkseni jo eilen eikä muniakaan näy, tai sitten munat ovat syvällä kuopassa piilossa katsojilta. Toinen emoista istuu kauempana puun latvassa eikä ole tullut pesälle. .

        Muonion koiras tuli aamuyöstä takaisin pesälle. Siellä on vielä yksi ehjä muna jäljellä jota se yrittää hautoa ja siirtelee jaloillaan ja välillä nokallaan. Taitaa olla surutyötä.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Muonion koiras tuli aamuyöstä takaisin pesälle. Siellä on vielä yksi ehjä muna jäljellä jota se yrittää hautoa ja siirtelee jaloillaan ja välillä nokallaan. Taitaa olla surutyötä.

        Voi mikä surullinen tapaus.

        Jos pesälle ei ilmesty toista naarasta tarjolle ja koiras sitä hyväksy, ihan parissa päivässä, niin munista ei tule poikasia. Ja vaikka koiras ne saisikin haudottua, hän ei kykene poikasista huolehtomaan.

        Uusi perhe ensi kesänä, koiras kyllä palaa....


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Voi mikä surullinen tapaus.

        Jos pesälle ei ilmesty toista naarasta tarjolle ja koiras sitä hyväksy, ihan parissa päivässä, niin munista ei tule poikasia. Ja vaikka koiras ne saisikin haudottua, hän ei kykene poikasista huolehtomaan.

        Uusi perhe ensi kesänä, koiras kyllä palaa....

        Muonion koiras oli päivällä lopettanut hautomisen ja lentänyt lähellä olevaan puuhun. Nyt kl 20 aikaan pesälle lensi oikein komea tumma naaras, siellä se peittelee jäljellä olevaa munaa risuilla ja asettelee naavaa tilkitsemään aukkoja.
        Nopeasti se lintupuhelin on levittänyt uutisia leskestä ja sen pesästä.


    • Anonyymi00047

      Raesade piiskasi eilem Satakunnan pesää.
      Ihan pienet poikaset mahtuvat emon siipien suojaan, isommilla olis hankalaa.

      2# ja 3# pesillä, nyt asimattomilla on vaohtelevaa toimintaa,
      Tuulos yhä vartioi 3# pesällä, Uskotaan, että se tänä kesänä pesii jossain lähistöllä.
      2# vaihtuvat pesän valtaajat ja puolustajat, ehkä ensi kesänä paritkin kasassa.

    • Anonyymi00048

      Muonion pesästä valtataistelua. Siellä koiraskin kävi aamupäivällä järjestelemässä paikkoja, eilinen naaraskin tuli myöhemmin, mutta alkoikin aikamoinen valtataistelu pesästä toisen vieraan naaraan kanssa. Koiras Kajo odottelee taaempana tähystyspuussaan tilanteen kehittymistä.
      Satakunnan 6 pesällä hauska ruokailutilanne. Kaksi emoa saaliineen syöttivät poikasia omista kaloistaan, syöden myös samalla itsekin. Toisella emolla oli aivan kokonainen eläväinen kala.

    • Anonyymi00049
      • Anonyymi00050

        Luntomantaa iloja.;issäs muualla pääsemme näin " lähelle " katsomaan lintujen elämää, munasta lentoo; jokaisen päivän!


    • Anonyymi00051

      5# Ilveksen haistelemien munien toinenkin muna on koht sillään vapauttava uuden poikasen.
      Jännän äärellä ollaan.

    • Anonyymi00052

      Satakunnan1 pesällä poikaset kasvavat huimaa vauhtia. Opettelivat päivällä jo pesänkohentamista astettelemalla hennompia. lyhempiä oksia paikasta toiseen.
      Uteliaina myös kurkistelevat reunaoksien yli mitä "tositeeveessä" näkyisi.

    • Anonyymi00053

      Pesällä 5# on tietojen mukaan nyt toinenkin ilveksen haistelema muna kuoriutunut, Viime yönä!

      Kyllä tässä pistää ihnettelemään poikasen voimia ja nokan kovuutta, kun avaa itse itsellensä tien munasta ulos.
      Munat kestiväy, vaikka ilves makasi niiden päällä, kyn emo hyökkäsi petoa vastaan,

      Luonto ja elämä, kailessa meillä on ihmey´ttelemistä.

      Onni potkikoon poikasia edelleenkin!

    • Anonyymi00054

      Isoja ja vahvoja pentuja....

      • Anonyymi00056

        Hyvin ovat isälinnut kalaa löytäneet ja poikaset saaneet ravintoa.
        Nyt on ollut viileää, sateista ja tuulista,
        Joinain kesinä on on tuulisella ajalla ollut vähemmän saaliskaloja, koska sillin kalaa on ilmasta vaikea aaltojen keskeltä nähdä,

        Toivottavasti kaikki seviävät rengastukseen ja muuttoon.
        Sitten tulevina kesinä odotamme, tuleeko omille pesille entiset poikaset. Viihtymisiä pesäkameroilla ihan kaikkialla.
        Kukaan ei tiedä kuinka monta sääksiparia meillä pesii, kun kaikkia poikasia ei tietenkään rengasteta, tai kuinkahan se on.

        Kyllähän pesät sentään tiedetään, vaikka niistä ei kerota.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Hyvin ovat isälinnut kalaa löytäneet ja poikaset saaneet ravintoa.
        Nyt on ollut viileää, sateista ja tuulista,
        Joinain kesinä on on tuulisella ajalla ollut vähemmän saaliskaloja, koska sillin kalaa on ilmasta vaikea aaltojen keskeltä nähdä,

        Toivottavasti kaikki seviävät rengastukseen ja muuttoon.
        Sitten tulevina kesinä odotamme, tuleeko omille pesille entiset poikaset. Viihtymisiä pesäkameroilla ihan kaikkialla.
        Kukaan ei tiedä kuinka monta sääksiparia meillä pesii, kun kaikkia poikasia ei tietenkään rengasteta, tai kuinkahan se on.

        Kyllähän pesät sentään tiedetään, vaikka niistä ei kerota.

        Rengastus pitää lopettaa.


    • Anonyymi00058

      "Pesällä 5# on tietojen mukaan nyt toinenkin ilveksen haistelema muna kuoriutunut, Viime yönä!"

      Suru-uutisia tämä toinen poikanen oli kuollut eilen illalla. Tänään noin kl18.35 emo vei tämän kuolleen poikasen pois pesästä, mutta joutui lentämään takaisin poikanen nokassaan kun toinen lintu jahtasi sitä. Mutta muutaman minuutin odotuksen jälkeen pystyi lentämään pois pesältä.

      • Anonyymi00061

        Me emme ymmärrä, eivätkä kaikki usko, että lintu emokin tuntee tuskaa ja ikävää!

        Minun etuovella pesii pääskynen,Siinä se kayseli minua kun tulin kaupunkireissulta.
        Kai jo tunnistaa, kun ei lennä karkuun.


    • Anonyymi00060
    • Anonyymi00062
      UUSI

      Janakkalan pesälle kalastajakoiras toi kummallisen mustan kalan noin kl 19.04 aikaan.
      Emo katseli kummissaan ja ihmetteli kuinkas tätä syötettäisiin. Oli hankala repiä paloja siitä poikasille.
      Se sama kala oli pesässä vielä kl 22 aikaan ja emoo repi ja repikalaa ja motkotti . Ei palan palaa siitä enää lähtenyt, Emo yritti ja yritti, eikä siitä tullut yhtään mitään. Poikaset katsoivat parhaaksi alkaa iltaunille ja emo harmissaan alkoi siivoamaan ja sitten minun mielestä oli aika hassu juttu. Emo motkotti ja motkotti ja meni siihen poikasten rykelmään ja vähän potkiskeli poikasia vaikka ne olivat aivan kunnolla jo nukkumaan menossa. Eihän siinä auttanut kuin kahden poikasen nousta ja hakeutua eri asentoon kunnes emolta pahin pahantuulisuus meni ohi.

    • Anonyymi00063
      UUSI

      3# Satakunnassa on ilmestynyt uros ja naaras. Uusi pari, vai liebnevätkö ennalta tuttuja,
      Toivottavasti asettuvat ensi kesäksi pesälle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe