benckmarking

pc-spede

Morientes!

Osaisikohan kukaan kertoa mistä löytyisi benchmarking softa, jolla voisi saada vertailukelpoisia tuloksia Windows- & Linux-koneille ja jos verrannolliset tulokset saisi vielä Macillekin. Tarkoitan siis suoraa rehellistä laskentatehoa. Mulla nimittäin saattaisi olla piakkoin mahdollisuus testata Linuxia suht' järeällä raudalla. Olis mielenkiintoista kokeilla mihin ko. vekotin pystyy. ;)

6

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idea

      Tää on nyt hatusta vedetty idea.
      Kokeile ajaa winellä jotain benckmark softaa, joka on tarkoitettu wintoosalle.

      • Emulaattorin kautta ajettujen ohjelmien nopeus ei ole käytännössä koskaan verrattavissa siihen, jos samaa ohjelmaa ajetaan oikealla emuloitavalla alustalla. Tulokset ovat siis järjestään huonompia.


    • SuperPI menee ainakin winen läpi.....

    • testipenkki

      Tuota on joskus tullut käytettyä prosessorin/muistien rasitustestinä. Siinä näyttää olevan myös benchmarkin toiminto.

      http://www.mersenne.org/prime.htm

    • harmaahurtta

      Benchmarkkauksen suurin ongelma on juuri vertailukelpoisuus kun järjestelmät ovat niinkin erilaiset kuin windows ja linux. Suuntaa antavia lukuja saa esimerkiksi juuri prime95:llä (http://www.mersenne.org/freesoft.htm), mutta sekin lienee käännetty eri kääntäjällä eri alustoille, mikä jo aiheuttaa ongelmia tehokkuuksien vertailukelpoisuuksien suhteen. Toinen ero on järjestelmän optimointi ja säätö laskentatehtäviä varten.

      En ottaisi saatuja lukuja liian vakavasti.

      • pc-spede

        Kiitokset vinkeistä kaikille.

        Ei tässä tosiaankaan ole tarkoituksena saada absoluuttisia tuloksia, vaan mielenkiinnosta kokeilla PowerPC&Linux kombinaatiota IBM pSeries palvelimella. Elo- syyskuussa olisi tilaisuus vähän testailla uudella koneella ennenkuin se otetaan tuotanto käyttöön. Yleensä tämmöiseen kikkailuun ei ole koskaan ollut aiemmin aikaa...

        Jeps, ei vakavasti. :) Voin sitten palailla astialle, jos ja kun testit on tehty. Jos jollakulla on vinkkejä asian tiimoilta, niin mielelläni kuulisin niistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe