Morientes!
Osaisikohan kukaan kertoa mistä löytyisi benchmarking softa, jolla voisi saada vertailukelpoisia tuloksia Windows- & Linux-koneille ja jos verrannolliset tulokset saisi vielä Macillekin. Tarkoitan siis suoraa rehellistä laskentatehoa. Mulla nimittäin saattaisi olla piakkoin mahdollisuus testata Linuxia suht' järeällä raudalla. Olis mielenkiintoista kokeilla mihin ko. vekotin pystyy. ;)
benckmarking
6
400
Vastaukset
- idea
Tää on nyt hatusta vedetty idea.
Kokeile ajaa winellä jotain benckmark softaa, joka on tarkoitettu wintoosalle.Emulaattorin kautta ajettujen ohjelmien nopeus ei ole käytännössä koskaan verrattavissa siihen, jos samaa ohjelmaa ajetaan oikealla emuloitavalla alustalla. Tulokset ovat siis järjestään huonompia.
SuperPI menee ainakin winen läpi.....
- testipenkki
Tuota on joskus tullut käytettyä prosessorin/muistien rasitustestinä. Siinä näyttää olevan myös benchmarkin toiminto.
http://www.mersenne.org/prime.htm - harmaahurtta
Benchmarkkauksen suurin ongelma on juuri vertailukelpoisuus kun järjestelmät ovat niinkin erilaiset kuin windows ja linux. Suuntaa antavia lukuja saa esimerkiksi juuri prime95:llä (http://www.mersenne.org/freesoft.htm), mutta sekin lienee käännetty eri kääntäjällä eri alustoille, mikä jo aiheuttaa ongelmia tehokkuuksien vertailukelpoisuuksien suhteen. Toinen ero on järjestelmän optimointi ja säätö laskentatehtäviä varten.
En ottaisi saatuja lukuja liian vakavasti.- pc-spede
Kiitokset vinkeistä kaikille.
Ei tässä tosiaankaan ole tarkoituksena saada absoluuttisia tuloksia, vaan mielenkiinnosta kokeilla PowerPC&Linux kombinaatiota IBM pSeries palvelimella. Elo- syyskuussa olisi tilaisuus vähän testailla uudella koneella ennenkuin se otetaan tuotanto käyttöön. Yleensä tämmöiseen kikkailuun ei ole koskaan ollut aiemmin aikaa...
Jeps, ei vakavasti. :) Voin sitten palailla astialle, jos ja kun testit on tehty. Jos jollakulla on vinkkejä asian tiimoilta, niin mielelläni kuulisin niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 92518
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427