Ajatus siitä, ettei tarvitse olla äiti 24/7, on hyvin inhimillinen ja vapauttava. Se nousee usein tarpeesta hengähtää jatkuvan vastuun ja huolenpidon keskellä.
Oman ajan merkitys: Suomalaisäidit arvostavat hetkiä ilman lapsia, ja jokaisella on oikeus omaan aikaan, jotta jaksaa paremmin.
Identiteetti äitiyden ulkopuolella: On tärkeää muistaa, ettei äitiys ole koko ihmisen persoonallisuus, vaikka se onkin keskeinen osa elämää.
Armollisuus: Lapsi ei tarvitse täydellisen tyyntä äitiä, vaan tavallisen ihmisen, joka on joskus väsynyt ja tarvitsee tauon.
mtvuutiset.fi
mtvuutiset.fi
+2
Omien tarpeiden huomioiminen ja äitiysroolista irtautuminen hetkeksi voi auttaa jaksamaan arjessa paremmin
Ei sitä ettäkö äitiydessä ei olisi hyviä puolia. Lapset tuovat iloa, mutta niistä on myös huolta. Sitten vanhuksena voi olla mukacamoaa, jos on kaksi, lapsia, mutta onneksi palveluita ja apua saa muutenkin vanhuksena. Kiva aihe pohtia, ottakaapa kantaa, kaikki ei ole äitityyppisiä, onko se oma vika? Käsittääkseni se voi kuulostaa oudolta, jis on itse lapsirakas, mutta meitä on erityylisiä ihmisiä, antakaamme tilaa Kaikille. Hyvää pääsiäistä.
Jotkut sairaudet estävät lasten saannin. Siinä on pluspuolensakin
56
918
Vastaukset
- Anonyymi00001
Se on kumma kun nykyään se kehitys on parikytä vuotta jälkijunassa entisaikaann verrattuna. 37 vuotias tekee virheitä työssä ja on lapsellinen. Esimerkiksi. Ennen ne lapset tehtiin jopa 17 vuotuaana ja oltiin apulaisena maataloustöissä. Piti tietää, piti osata. Nykyään ei mitään osata, eikä tiedetä, joitakin poikkeuksia lukuunottamatra. Käytännön hommat on hukassa ja hakusessa. Älypuhelin menee edelle.
- Anonyymi00002
Lisäksi ennen avioiduttiiin luonnollista väyliä pitkin, vanhempien ei tarvinnut järkätä valmiiksi puolisoita, kuten nykyään on monesti tapana, perustuikin aitouteen. Eikä vanhempien tarvinnut ostaa menopeliä valmiiksi että pääsee sillä hurruuttamaan ja otsoniaukkoa saastuttamaan joka toinen sekunti. Jos jonkin osti, niin se piti itellä ansaita, raha ei kasvanut puissa , vaikka maatilaa olikin.
- Anonyymi00003
Kyllähän lapsista vaivaa on, mutta terve aikuinen haluaa sen vaivan nähdä. Sairaat ovat eri asia, heidän ei pidäkään lisääntyä. Se on luonnon oma laki.
- Anonyymi00004
Tiedätkö mitä muuta esim endometrioosi aiheuttaa kuin lapsettomuutta naiselle. Taidat olla mies tai todella tietämätön. Ehdotan että perehdyt aiheeseen .
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tiedätkö mitä muuta esim endometrioosi aiheuttaa kuin lapsettomuutta naiselle. Taidat olla mies tai todella tietämätön. Ehdotan että perehdyt aiheeseen .
Aloitus käsitteli lasten saantia.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Aloitus käsitteli lasten saantia.
"Jotkut sairaudet estävät lasten saannin. Siinä on pluspuolensakin"
- Anonyymi00017
Tervekin nainen saattaa olla haluamatta lapsia. Sehän on ihan jokaisen oma asia.
- Anonyymi00005
Onko aloittaja joku keskenkasvuinen vai muuten vaan tyhmä. Ne sairaudet aiheuttaa naiselle muutakin kuin lapsettomuutta.
- Anonyymi00007
Tyhmä olet itse. Aloitus käsitteli nimenomaan lapsettomuutta, ei kaikkia mahdollisia naistensairauksien aiheuttamia harmeja, joita varmasti on.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tyhmä olet itse. Aloitus käsitteli nimenomaan lapsettomuutta, ei kaikkia mahdollisia naistensairauksien aiheuttamia harmeja, joita varmasti on.
Niin ja sairauksia jotka aiheuttaa lapsettomuutta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
Oletko kenties mies?
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Oletko kenties mies?
Mistä tuollainen epäilys?
Olen syntymästäni lähtien määritelty naispuoliseksi. Olen nainen, minulla on mies, itse synnyttämiäni lapsia ja lastenlapsiakin.
Sinä ilmeisesti et ole ainakaan selvännäkijä etkä minusta miestä pysty tekemään. Kuvitella tietysti saat, mitä haluat. - Anonyymi00025
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mistä tuollainen epäilys?
Olen syntymästäni lähtien määritelty naispuoliseksi. Olen nainen, minulla on mies, itse synnyttämiäni lapsia ja lastenlapsiakin.
Sinä ilmeisesti et ole ainakaan selvännäkijä etkä minusta miestä pysty tekemään. Kuvitella tietysti saat, mitä haluat.En kuvittele mutta mitä plussia näet sairauden aiheuttamassa lapsettomuudessa muuta ettei lapsia voi saada. mitä positiivista niissä sairauksissa muuta on
- Anonyymi00033
Anonyymi00025 kirjoitti:
En kuvittele mutta mitä plussia näet sairauden aiheuttamassa lapsettomuudessa muuta ettei lapsia voi saada. mitä positiivista niissä sairauksissa muuta on
Tämä ei kuulu ketjun aiheen piiriin. Opettele lukemaan!
- Anonyymi00008
Jaa joo, eihän teillä suinkaan synny tuon aloituksen vuoksi "riisi"
- Anonyymi00010
Ei mutta aloittaja luulee että nainen valitsee itselleen sairauden .
- Anonyymi00011
Aloittaja voi kertoa mitä plussia niistä sairauksista on naisille muuta kuin lapset
- Anonyymi00015
Mitä horiset?
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitä horiset?
No edelleen sitä että aloittaja sanoo että jotkut sairaudet estävät lasten saannin ,niin onko muita plussia näissä sairauksissa kuin se ettei voi saada lapsia.
- Anonyymi00018
Ehkäpä jotkut saattavat jopa sanoa lapsettomuutensa syyksi jonkin sairauden, jos kysytään, onko lapsia.
Jotkut saattavat hävetäkin lapsettomuuttaan, eikä siinäkään mitään pahaa ole. Häpeä on tunne siinä missä muutkin tunteet.
Jotkut taas saattavat vain päättää, etteivät halua lapsia, jotkut myös kysyttäessä myöntävät suoraan, etteivät ole halunneet.
Miten kukakin, se on henkilökohtainen asia. On typerää, jos/kun jotkut arvostelevat negatiivisesti lapsettomia naisia.- Anonyymi00026
Niin mutta kun on oikeesti sairauksia jolloin ei voi saada lapsia. Jos joku haluu feikata itselleen tälläisen sairauden niin oma on asiansa. Niissä sairauksissa on oireita jotka ei ole mitenkään mukavia
- Anonyymi00039
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin mutta kun on oikeesti sairauksia jolloin ei voi saada lapsia. Jos joku haluu feikata itselleen tälläisen sairauden niin oma on asiansa. Niissä sairauksissa on oireita jotka ei ole mitenkään mukavia
En tarkoittanut, että feikkaisi sairauden itselleen, vaan saattaisi pitää jotain sairautta vain tekosyynä lapsettomuudelle. Jos asiaa on vaikea kertoa, eikä halua sanoa syytä lapsettomuuteen, voi aina keksiä jonkun selityksen, vaikka sairauden, olematta itse siltikään feikkisairas.
- Anonyymi00019
Arvostelu johtuu usein siitä, että saa hyväksynnän muilta. Se on säälittävää, yleensä hyväksynnän haku. Ystäväpiirin ja vanhempien mieliksi ei kannata tehdä lspdia, sillä siinä saa ns"ystävöt",monesti pintaliitoporukan kavereiksi ja pinnallisen suhtautumisen vanhemmilta. Vanhemmat tuntevat lapsensa kyllä ja näkevät myös onnettomuuden, mikäli tosissaan ei ole lapsia haluttu. Säälittävää ,että jotkut vanhemnat vaativat lapsiaan olemaan muita kuin ovat, jopa aiheuttavat vaikeuksia ja mielipahaa jos sanoo EI . EI on oikeus sanoa ja sekin, mitä mieltä itse on vanhempiensa tyylistä ynnä muusta, tykkäävät siitä tai EI. T. Aloittaja
- Anonyymi00022
Miksi muilta pitäisi hakea jotain hyväksyntää ? Ehkä sitä joskus saa pyytämättäkin, hakematta, ja jos ei saa, niin sitten ei saa.
Ei muita tarvitse miellyttää, voi ihan itse tehdä elämäänsä koskevat päätökset.
On minultakin kysytty, onko minulla lapsia, ja kun olen kertonut, että ei ole, se ei ole vaikuttanut millään tavalla mihinkään. Kaverit ja tutut hyväksyvät minut ilman lapsiakin.
Onhan se arka paikka sellaisille, jotka eivät ole pystyneet lapsia saamaan, vaikka olisivat halunneetkin. Mutta ei noista asioista saisi mennä syyllistämään tai syyttelemään ketään.
- Anonyymi00020
Ja mitö muuten tulee itse "äitien ä"puheisiin , niin ne ovat seuraavanlaiset.
Tuttu 1(ikä noin 60):sinä olet viisaampi kuin keskimäärin muut, sanon sinulle, että lapset tuovat tuskan vain.
Tuttu 2.(vuoden vanhempi kuin minä, synt 83):'luulin , että tuska loppuu synnytykseen, mutta siitä se alkoikin.
Tuttu 3.ikä noin 60"ihana että asuvat kaukana(toinen ulkomailla),ei tarvitse usein nähdä.
Tuttu 4: ikä noin 65"lapsista on kyllä iloa, mutta enemmän haittaa. Kun laskee plussat ja miinukset, menee miinuksen puolelle. T.Aloittaja - Anonyymi00021
Ja vielä, tuttu 5:"lasten kasvatukseen ei oo oppikirjoja. Kokopäivätyö. Kasvatan teinihirviötä. "T. Aloittaja
- Anonyymi00023
Todella paljon kuulee positiivistakin. Asioilla on aina kaksi puolta, on hyviä ja on huonoja. Toki kaikkea siitä väliltäkin.
Se kuuluu elämään. - Anonyymi00024
Niin onkin. Joka asialla muuten. Kannattaakin tutustua eri ajattelutapoihin,,yleensä eri asioihin. Patriarkaalinen valta on mennyttä monessa suhteessa, ja mitä tulee edellä käsiteltyihin asioihin, niin kenenkään ei tulisi sitä vaalia perhesuhteissa, jonkin oman käsityksen vuoksi. Miten sen nyt Kauniisti sanoisi, Koraaninkin uskaltaa kyllä lukea ilman että Raamattua halveksuksi, sillä kuten tuttuni tapaa sanoa, kirkkohistoriassa on enemmän kysymyksiä kuin vastauksia siinäkin...hänkin on äiti. Äitiydessä on todellakin kaksi puolta, pääasia ettei sekasnnu lastensa asioihin tai moiti lapsiaan heidän Omista valinnoistaaan. T. Aloittaja
- Anonyymi00027
Miksi sinun piti sotkea sairaudet mukaan vaikka et voi niistä keskustella. Olisit vaan kysynyt mielipiteitä lasten hankkimiseen ilman että otat sairaudet mukaan joihin nainen itse ei voi vaikuttaa
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miksi sinun piti sotkea sairaudet mukaan vaikka et voi niistä keskustella. Olisit vaan kysynyt mielipiteitä lasten hankkimiseen ilman että otat sairaudet mukaan joihin nainen itse ei voi vaikuttaa
Toki voin.sinä et näköjään kestä kuulla elämäntotuuksua. T. Aloittaja
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Toki voin.sinä et näköjään kestä kuulla elämäntotuuksua. T. Aloittaja
No kerro sitten mitä positiivisia puolia niissä sairauksissa kun otit ne itse esiin otsikossa
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
No kerro sitten mitä positiivisia puolia niissä sairauksissa kun otit ne itse esiin otsikossa
Pluspuolina voisi sanoa, että kun joutuu leikkaukseen ensimmäisen kerran, niin ymmärtää elämän katoavaisuuden. Eli se täydentää näkemystä elämästä kokonaisvaltaisesti . Se on pluspuoli nähdäkseni. Myöskin se, ettei pidä asioita itsestäänselvyyksinä, kipu säötelee ajoittain, silloin ei voi tehdä mitä haluaisi aina, sekin on plussaa siinä mielessä että oppii nauttimaan päivistä, jolloin kivut on helpommat ja suoli toimii jne.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pluspuolina voisi sanoa, että kun joutuu leikkaukseen ensimmäisen kerran, niin ymmärtää elämän katoavaisuuden. Eli se täydentää näkemystä elämästä kokonaisvaltaisesti . Se on pluspuoli nähdäkseni. Myöskin se, ettei pidä asioita itsestäänselvyyksinä, kipu säötelee ajoittain, silloin ei voi tehdä mitä haluaisi aina, sekin on plussaa siinä mielessä että oppii nauttimaan päivistä, jolloin kivut on helpommat ja suoli toimii jne.
Miksi meni näin kauan että vastasit kysymykseen jonka jouduin esittää useita kertoja.
- Anonyymi00032
Otat esiin että vanhuksena saa palveluita jos ei ole omia lapsia. Oletko yhtään seurannut mitä vanhusten huollossa tapahtuu. Ja sinusta vanhusten palvelut parantuu kun esim maksuja nostetaan.
- Anonyymi00034
Omien lasten merkityksen ymmärtää vasta vanhuudessa. Ja silloinkin vain, jos onnistui kasvattamaan lapsensa hyvin tai jos ei saanut/halunnut lapsia.
- Anonyymi00035
Niin, ei sekään ole niin yksinkertaista, yksiselitteistä.
On olemassa vanhempia, joiden lapset eivät pidä vanhempiinsa lainkaan yhteyttä (jokaisella kai omat syynsä), niin eihän heiltä voi silloin apuakaan saada.
Eikä kai kukaan tee lapsia vain sen takia, että olisi sitten joku tukena ja turvana, kun itse vanhenee ? - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Niin, ei sekään ole niin yksinkertaista, yksiselitteistä.
On olemassa vanhempia, joiden lapset eivät pidä vanhempiinsa lainkaan yhteyttä (jokaisella kai omat syynsä), niin eihän heiltä voi silloin apuakaan saada.
Eikä kai kukaan tee lapsia vain sen takia, että olisi sitten joku tukena ja turvana, kun itse vanhenee ?Eivät kaikki Voi pitää lainkaan yhteyttä. On sentyypppistä tapauksta(vaskulaarunen dementia, altzheinerin tauti tai muute hullu), joten yhteydenpidon pitäisi tapahtua julkisissa,tiloissa. Monen äiti tai isä on itse "piru", joka koko ajan juonittelee. Tuttu kerran, että kävin "pirun"luona vanhainkodissa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Eivät kaikki Voi pitää lainkaan yhteyttä. On sentyypppistä tapauksta(vaskulaarunen dementia, altzheinerin tauti tai muute hullu), joten yhteydenpidon pitäisi tapahtua julkisissa,tiloissa. Monen äiti tai isä on itse "piru", joka koko ajan juonittelee. Tuttu kerran, että kävin "pirun"luona vanhainkodissa.
Kaikki alzheimerintautia sairastavat eivät juonittele. Ovatko nämä sinun tuntemasi ihmiset olleet rakastavia ja välitttäviä vanhempia ennen sairastumistaan?
- Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kaikki alzheimerintautia sairastavat eivät juonittele. Ovatko nämä sinun tuntemasi ihmiset olleet rakastavia ja välitttäviä vanhempia ennen sairastumistaan?
Mä en kommentoi muiden asioita tarkemmin, millaisia ovat olleet, mutta sen tiedän, että mikäli vanhus on kovin hankala, niin se on seztapaaminen haasteellista. Eihän mikään dementia oma syy toki ole, mutta ehkä dementikkokin voisi käyttäytyä niin, ettei häntä kokisi kukaan itse "piruna". T. Aloittaja
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mä en kommentoi muiden asioita tarkemmin, millaisia ovat olleet, mutta sen tiedän, että mikäli vanhus on kovin hankala, niin se on seztapaaminen haasteellista. Eihän mikään dementia oma syy toki ole, mutta ehkä dementikkokin voisi käyttäytyä niin, ettei häntä kokisi kukaan itse "piruna". T. Aloittaja
Tuttuni lähetti terkut, että voimia , niin omien vanhempien kuin lasten kans.
No, minä olen ihan samaa mieltä, mutta juurikin asia on niin, että on eri mielipiteitä. Kiva, että tämä aihe on saanut "tulta alleen". Voi hyvinkin olla, että vaiettu aihe on. T. Aloittaja - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Tuttuni lähetti terkut, että voimia , niin omien vanhempien kuin lasten kans.
No, minä olen ihan samaa mieltä, mutta juurikin asia on niin, että on eri mielipiteitä. Kiva, että tämä aihe on saanut "tulta alleen". Voi hyvinkin olla, että vaiettu aihe on. T. AloittajaKyllähän tämä aihe on nyt nostanut päätään, kun on hallitustasolla asti ollut puhetta, että pitäisikö lasten hoitaa vanhat vanhempansa.
- Anonyymi00049
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kyllähän tämä aihe on nyt nostanut päätään, kun on hallitustasolla asti ollut puhetta, että pitäisikö lasten hoitaa vanhat vanhempansa.
Niin no, ei riitä kyllä julkisen sektorin työntekijät joka kotiin todellakaan. Kyllä se monesti sitten jålkeläisten/jälkeläisen tehtäväksi jää, ellei palvelukotiin halua laittaa ja sielläkin pitää käydä ja soitella ja puuttua epäkohtiin. Että jokaisella seki edessä on, yleensä naispuolisilla, tuo vanhempien hoitaminen. Pojat on poikia. T. Aloittaja
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Niin no, ei riitä kyllä julkisen sektorin työntekijät joka kotiin todellakaan. Kyllä se monesti sitten jålkeläisten/jälkeläisen tehtäväksi jää, ellei palvelukotiin halua laittaa ja sielläkin pitää käydä ja soitella ja puuttua epäkohtiin. Että jokaisella seki edessä on, yleensä naispuolisilla, tuo vanhempien hoitaminen. Pojat on poikia. T. Aloittaja
Nykyäänhän tilanne on se että höperöt on jätetty oman onnensa nojaan. Suomi on kriisissä, mutta näillä tapauksilla ja etenkin heidän omaisillasn olisi hyvä Vaatia esim. Palvelukotipsikkaa ja katsoa, että homma toimii. Altzheimer tai dementia on yleistä ja kotisairaanhoito ei pysty oikein etänä toimimaan ja katsomaan, jäikä hellanlevy päälle. Kun työssä jää joutoaikaa, niin siinähän päivän "keskellä" voisi vierailla jonkin vanhuksen luona, eikä vsin tuijottaa toimeettomsna älypuhelinta. T. Aloittaja
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Nykyäänhän tilanne on se että höperöt on jätetty oman onnensa nojaan. Suomi on kriisissä, mutta näillä tapauksilla ja etenkin heidän omaisillasn olisi hyvä Vaatia esim. Palvelukotipsikkaa ja katsoa, että homma toimii. Altzheimer tai dementia on yleistä ja kotisairaanhoito ei pysty oikein etänä toimimaan ja katsomaan, jäikä hellanlevy päälle. Kun työssä jää joutoaikaa, niin siinähän päivän "keskellä" voisi vierailla jonkin vanhuksen luona, eikä vsin tuijottaa toimeettomsna älypuhelinta. T. Aloittaja
Sen jlk niitä "kissanristijäisiä "ynnä muita "homovihkimisiä"ja "parteja"pitämään, kun on omien vanhempien luona käyty edes lyhyellä visiitillä. Nehän on kuitenkin synnyttäneet lapsensa, sen verran pitää olla aikaa, että voi käydä, kun sitä aikaa tuntuu jäävän höpöhöpöhommiin. T. Aloittaja
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Sen jlk niitä "kissanristijäisiä "ynnä muita "homovihkimisiä"ja "parteja"pitämään, kun on omien vanhempien luona käyty edes lyhyellä visiitillä. Nehän on kuitenkin synnyttäneet lapsensa, sen verran pitää olla aikaa, että voi käydä, kun sitä aikaa tuntuu jäävän höpöhöpöhommiin. T. Aloittaja
Jää virkarikoksetkin vähemmälle, jos jtn Oikeasti hyödyllistä tehdään:) kyllä se siitä, ei varmaan kukaan viisi olla enää 60-vuotiaana esim. "Viran rikollinen". T. Aloittaja
- Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jälkeläiselle on aika vaikea se paikka, kun vaadittaisiin, että pitäisi omat vanhenevat vanhempansa hoitaa, ja jälkeläinen onkin itse tosi huonossa kunnossa, sairastelee itsekin.
Jälkeläinen voi olla heikompi kuin vanhempansa, niin ei siinä paljon toisia hoidella.
Pakko myöntää, että se aiheuttaa vähän ikäviä ajatuksia, ehkä jonkinasteista itsensä syyllistämistä, ettei pysty hoitamaan jotain, mitä muka vaaditaan. Toki sellaiselle tilanteelle ei voi mitään.
Vaatimukset, lait ja suositukset ovat kuitenkin toisistaan poikkeavia jo sanojen merkitykseltä, onneksi. - Anonyymi00054
Anonyymi00051 kirjoitti:
Jokainen kuitenkin voi itse päättää kuinka toimii, on ne sitten höpöhöpöhommia tai jotain muuta. Ei pitäisi kuulua muille, eikä aiheuta syytä muiden arvostelun kohteeksi joutumiselle.
- Anonyymi00037
Eli kuten edellä kirjoitin, niin sehän on vanhuksesta itsestään ja tilanteesta kiinni, miten voi olla tekemisissä.jos on kovinkin "tapaus",niin paras vältellä. T. Aloittaja
- Anonyymi00040
Voi se joskus olla niinkin päin, että lapset eivät halua olla yhteydessä vanhempiinsa.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Voi se joskus olla niinkin päin, että lapset eivät halua olla yhteydessä vanhempiinsa.
Niinhän se voi olla. Lapset pitäisi onnistua kasvattamaan hyvin, mutta kaikilta se ei onnistu eikä voikaan onnistua, jos on itsekin jäänyt hyvää kasvatusta vaille.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Niinhän se voi olla. Lapset pitäisi onnistua kasvattamaan hyvin, mutta kaikilta se ei onnistu eikä voikaan onnistua, jos on itsekin jäänyt hyvää kasvatusta vaille.
Joskus voi tulla omaisten kanssa jotain pahempiakin riitoja ja kiistoja, jotka saattavat sotkea välit, vaikka kasvatus olisi ollut hyväkin.
Nuo ovat niin yksilöllisiä tapauksia, että eihän kenenkään yksityis- tai perhe-elämää voi alkaa arvailemaan. Löytyy varmaan kaikenlaista. - Anonyymi00055
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei koskaan voi sanoa, että jokin ei koskaan onnistuisi.
Jos on itse jäänyt vaille hyvää kasvatusta, silti voi pystyä itse olemaan aivan hyvä kasvattaja.
Ei se ole mitenkään säännönmukaista, että kaiken olisi mentävä samalla tavalla sukupolvesta toiseen.
- Anonyymi00046
Sehän vasta on pintaliitistä, jos yleisen hyväksynnän vuoksi joutuu pitämään sormusta sormessa, valehtelemaan sukunimensä ja sen että on endometrioosi. Monet vangempien mieliksi menee avioon, jopa 60-vuitiaana.T. Aloittaja
- Anonyymi00047
👍 sille. Toivottavasti avio-onni kestää, vanhemmallakin iällä. T. Aloittaja
- Anonyymi00048
Ja hyvähän se on oppia Siivoamaan, edes jotenkin, ennen kuin menee Avioon, vaikka olisi jo 50-60. T. Aloittaja
- Anonyymi00056
Tuota ei nyt niin äiti-ihmiset viitsi sanoa lapsilleen aina, yleensä tuota mieltä oikeesti ovat.. myös se, etteivät hyväksy omaa ikääntynistään , se voi vaikuttaa. Tähän varmaan sopii ihan hyvä loru, minkä moni , esim akateemisesti koulutettu lääkäriäiti voisi laulaa lapselleen:" imbesilli yllä talon katon, lanneranka huomaamatta jää. Se kun on liikkumaton, on tyhjä silloin pää, hieman se saa levähtää. Miten se tuollaisenaan pysyy, pitää pultit laittaa kun sen haluaa, ettei enää sellaisenaan kulu, miten haluaa, ruuvit ja mutterit ne kun porata Saan" t.Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971