Ekat kännit

Girl89

Nykyään valitetaan jokapaikassa "nuoret juo liikaa" itse vedin ekat kännit 7luokalla oon nyt 16v.Ehkä ei kuitenkaan kannata vetää ekoi kännejä ala-asteella kuitenkaan.Sillon vasta,kun on itse valmis vetämään kännit.Itellä on mennyt muisti huonommaksi mitä ennen oli ite oon sen aiheuttanu ryyppäämisellä ja saan itteeni siitä syyttää.

38

4713

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dn-zg

      Tuskinpa yläasteelainenkaan on vielä "valmis" vetämään kännit. Tätä voin perustella niillä lukuisilla teineillä, jotka itkevät tuolla kaduilla, koska "elämä on niin paskaa ja kukaan ei rakasta mua" kännissä kuin ellun kanat ja meikit poskille levinneinä, oksennellen ja hoippuen ympäriinsä.

      Mielestäni tämä ei todellakaan kerro minkäänlaisesta "valmiudesta" ottamaan kännejä.

      • äiti, lääkäri

        valmis vetämään kännit. Onko kännissäolo jokin tavoite, mihin lapsuudesta saakka ollaan valmistauduttu huolella. Minkä takia vedetään kännit? Senkö takia, että se on hauskaa? Mikä sitten ei ole hauskaa - elämäkö? Kärsivätkö kaikki selvin päin olevat ihmiset jatkuvasta tylsistymisestä? Mitä isot edellä, sitä pienet perässä, tottahan te nuoret näette, kuinka me vanhemmat juodaan ja joka sukupolvi vaan lisää sitä juomista. Sama juttu monissa muissakin maissa, mietin vaan, kuka sitten hoitelee maailmassa asiat, kun kansat ovat tarpeeksi päitänsä pehmittäneet viinalla ja muulla kamalla. Ja aivot, hermosto ja melkein koko muu elimistö kärsii alkoholista, ellei sen käyttö ole todella vähäistä ja hyvin hallinnassa. Ja tämä on totta, on riittävästi tieteellistä näyttöä. Ja mitä nuorempana ryyppäämisen aloittaa, sen pahempi. Alkoholista on tuskin nuorelle haittaa, jos sitä ottaa joskus vajaan lasillisen, mutta sitä tuskin te viitsitte tehdä vanhempienne kanssa, niin kuin minä tein nuoruudessani. En olisi ikinä alentunut juomaan pussikaljaa ulkona, kun kotona tarjottiin oikeista laseista.


      • dn-zg
        äiti, lääkäri kirjoitti:

        valmis vetämään kännit. Onko kännissäolo jokin tavoite, mihin lapsuudesta saakka ollaan valmistauduttu huolella. Minkä takia vedetään kännit? Senkö takia, että se on hauskaa? Mikä sitten ei ole hauskaa - elämäkö? Kärsivätkö kaikki selvin päin olevat ihmiset jatkuvasta tylsistymisestä? Mitä isot edellä, sitä pienet perässä, tottahan te nuoret näette, kuinka me vanhemmat juodaan ja joka sukupolvi vaan lisää sitä juomista. Sama juttu monissa muissakin maissa, mietin vaan, kuka sitten hoitelee maailmassa asiat, kun kansat ovat tarpeeksi päitänsä pehmittäneet viinalla ja muulla kamalla. Ja aivot, hermosto ja melkein koko muu elimistö kärsii alkoholista, ellei sen käyttö ole todella vähäistä ja hyvin hallinnassa. Ja tämä on totta, on riittävästi tieteellistä näyttöä. Ja mitä nuorempana ryyppäämisen aloittaa, sen pahempi. Alkoholista on tuskin nuorelle haittaa, jos sitä ottaa joskus vajaan lasillisen, mutta sitä tuskin te viitsitte tehdä vanhempienne kanssa, niin kuin minä tein nuoruudessani. En olisi ikinä alentunut juomaan pussikaljaa ulkona, kun kotona tarjottiin oikeista laseista.

        Olen ehkä ilmaissut itseni väärin, en tarkoittanut, että ihminen on koskaan millään tavalla "valmis" vetämään lärvejä. Laillinen rajahan kulkee siinä kahdeksantoista ikävuoden kohdalla.

        Viestiketjun aloittaja antoi kuitenkin ymmärtää, että yläasteikäinen on tarpeeksi aikuinen juomaan. Halusin vain "kysyä" häneltä, onko ojanpohjalla viruminen ja oksentelu sitten sitä hänen kuvailemaansa valmiutta.


      • jejeeje
        äiti, lääkäri kirjoitti:

        valmis vetämään kännit. Onko kännissäolo jokin tavoite, mihin lapsuudesta saakka ollaan valmistauduttu huolella. Minkä takia vedetään kännit? Senkö takia, että se on hauskaa? Mikä sitten ei ole hauskaa - elämäkö? Kärsivätkö kaikki selvin päin olevat ihmiset jatkuvasta tylsistymisestä? Mitä isot edellä, sitä pienet perässä, tottahan te nuoret näette, kuinka me vanhemmat juodaan ja joka sukupolvi vaan lisää sitä juomista. Sama juttu monissa muissakin maissa, mietin vaan, kuka sitten hoitelee maailmassa asiat, kun kansat ovat tarpeeksi päitänsä pehmittäneet viinalla ja muulla kamalla. Ja aivot, hermosto ja melkein koko muu elimistö kärsii alkoholista, ellei sen käyttö ole todella vähäistä ja hyvin hallinnassa. Ja tämä on totta, on riittävästi tieteellistä näyttöä. Ja mitä nuorempana ryyppäämisen aloittaa, sen pahempi. Alkoholista on tuskin nuorelle haittaa, jos sitä ottaa joskus vajaan lasillisen, mutta sitä tuskin te viitsitte tehdä vanhempienne kanssa, niin kuin minä tein nuoruudessani. En olisi ikinä alentunut juomaan pussikaljaa ulkona, kun kotona tarjottiin oikeista laseista.

        kun on kännissä saa naisia ja kun on kännissä saa miehiä! estot menee!


      • jejeeje kirjoitti:

        kun on kännissä saa naisia ja kun on kännissä saa miehiä! estot menee!

        ai silleekö niitä saadaan? No tää oliki hyvä tietää... äkkii kännäämää.

        heheh. en kyl mee, sillä en usko tota juttuu.tai ehkä niin saadaanki miehii ja naisii, se on vaan eriasia, kuinka moneksi tuntia sellaisia saadaan kahdella kaljapullolla, vai tarvitaanko kenties koreja? Hmmm...


    • ...

      ...kun molemmat ovat joka tapauksessa liian nuoria. Ihmiseltä menee noin 20 vuotta kunnollisen maksan kehittämiseen, joten voi vain kuvitella, mitä se viina tekee jonkun 13-vuotiaan keskenkasvuiselle maksalle...

    • Kruger

      ekat kännit 7 luokalla ja nyt 16v en juo enää ollenkaan.

    • ---

      miten ihmiset oikein nauttii kännissä olosta. oon juonu kerran itteni känniin ja tuntu saatanan pahalta...

      • ----------------

        Kännissä unohtuu muut murheet


      • Mää
        ---------------- kirjoitti:

        Kännissä unohtuu muut murheet

        Laskuhumalassa ei usein muuta olekaan mielessä kuin ne murheet, ainakin minulla...


    • 16 vee

      16 v ja ekat kännit vielä toistaiseksi edessäpäin, eli tulossa on jos edes tuleekaan.

    • puer86

      Mitäköhän järkeä siinäkin on että pitää niitä kännejä vedellä? Siinä sitten tekee kaikkea älytöntä ja lopulta ei ehkä muistakaan mitä tuli tehtyä. Jotenkin luulisi että hauskanpito oli hauskempaa, jos tajunta pelaa täysin ja vielä jälkeenpäinkin muistaa mitä teki. Vai onko elämä niin kamalaa, ettei siitä voi nauttia täysin järjissään ja niin että vielä jälkeenpäin muistaisi?
      Sitten vielä sekin merkittävä seikka, että yläasteikäisen maksa ei ole tarpeeksi kehittynyt kännien vetämiselle! Niin se vain on. Yläasteikäinen ei ole tosiaankaan "valmis"
      Ja sitten vielä nämä, jotka selittävät tyyliin "Yritä siinä sitten pitää hauskaa limsan kanssa..." Tsiisus, tajuaisivat jo että kun tuon sanoo, niin silloin ei ole enää pääpaino hauskanpidossa, vaan jossakin aivan muualla...

      • yö-valvoja

        ei kannata liian aikasin alkaa sen viinan kanssa läträämään,olen itse jo aikuinen ja äiti,ja sen verran kovat viinakokeilut nuorena käyny että toivoisin että sen kanssa ei alettaisi leikkiä..


    • Räksy

      Ekat kännit 11v. Nyt ollaan sitten 17 ja edellisistä känneistä 2 vuotta. En käsitä teitä ääliöitä, jotka käy saarnaamassa aina että nuoret juo liikaa ja turha sitten märistä jne, jne..
      Juominen on hauskaa, jos ei vedä perskännejä. Jäykät suomalaiset paskatkin vähän rentoutuu kun kippaavat muutaman karhun naamaansa eivätkä tosikkoina nyhjötä pilkkua nussimassa.
      Oikeasti te, jotka valitatte täällä että nuoret juo liikaa, koska ette itse joko uskalla/pysty juomaan. Olette heille kateellisia, kun he pitävät tuolla hauskaa kun te selvinpäin nyhjötätte Suomi24:sen keskustelupalstalla yrittäen miettiä vielä yhtä uutta tyhjänpäiväistä keskustelua kuten tämä.
      Ite täytän kahden kuukauden päästä 18 ja sitä juhlitaan kunnolla viinan kanssa kun kerrankin saa laillisesti sen tehdä.

      • just

        No mä kysyn sulta räksy,että mikä tarve sulla on ollu alottaa viinan kans läträämään jo lapsena?Se ei todellakaan ole normaalia-ja olet kohta täysikänen eli ihan lain mukaankin saat juoda ja se on taas asia erikseen,ja se mitä täällä kukakin juttelee ja roikkuuko mielummin täällä kun juomassa,lienee jokaisen oma asia


      • Räksy
        just kirjoitti:

        No mä kysyn sulta räksy,että mikä tarve sulla on ollu alottaa viinan kans läträämään jo lapsena?Se ei todellakaan ole normaalia-ja olet kohta täysikänen eli ihan lain mukaankin saat juoda ja se on taas asia erikseen,ja se mitä täällä kukakin juttelee ja roikkuuko mielummin täällä kun juomassa,lienee jokaisen oma asia

        Mikä väliä sillä onko se normaalia? Pitääkö aina kaikki tehdä niin miten MUUT tekee? Paskapuhetta.. Suurinosa aloittaa ryyppämisen vasta yläasteella kun heillä ei ole mahdollisuutta aloittaa sitä nuorempana. Kadun vain että aloitin niinkin vanhana vasta..


      • joopajoo

        Kyllä vain. Valitan, että nuoret juo liikaa. Itse en "uskalla/pysty" juomaan.

        Mutta syy siihen että valitan juomisesta, ei ole se, että olisin kateellinen. Valitan siksi, että kenenkään ei pitäisi "uskaltaa/pystyä" juomaan.

        Eikä syy siihen, etten uskalla/pysty ole vanhemmat, raha, uskovaisuus tms. vaan se, että arvostan itseäni.

        Miksi pitäisi uskaltaa/pystyä tuhoamaan omaa elimistöään ja alentua jonkun myrkyn riepoteltavaksi? Miksi pitäisi uskaltaa/pystyä olemaan samanlainen viinan kanssa läträäjä kuin kaikki muut ja samanlainen hölpöttäjä kuin jotkut ihailemamme eurooppalaiset?

        Olisiko juomiseen syynä kuitenkin, että ei uskalleta/pystytä olemaan oma itsensä, vaan yritetään olla samanlainen kuin kaikki muut haitoista huolimatta? Kuka voi väittää, että ei tietäisi jokaisen kännin tuhoavan elimistöä kiihtyvällä vauhdilla? Aivojen ja muun hermoston "sulaminen", potenssiongelmat, mahasyöpä ja maksasairaudet ovat jokaisen tiedossa, mutta arvostusta itseä kohtaan ei löydy sen vertaa, että ajattelisi omaa hyvinvointiaan tulevaisuudessa.

        Mutta nuorillahan ei ole tulevaisuutta, ainoastaan tämä päivä. Miksi siis selvinpäin nyhjöttää Suomi24:sen keskustelupalstaa tuijottamassa, kun voisi sen kännissäkin tehdä!? Tämäkin teksti näyttäisi varmasti paljon hauskemmalta!


      • Anna Lapselle Kori Olutta
        joopajoo kirjoitti:

        Kyllä vain. Valitan, että nuoret juo liikaa. Itse en "uskalla/pysty" juomaan.

        Mutta syy siihen että valitan juomisesta, ei ole se, että olisin kateellinen. Valitan siksi, että kenenkään ei pitäisi "uskaltaa/pystyä" juomaan.

        Eikä syy siihen, etten uskalla/pysty ole vanhemmat, raha, uskovaisuus tms. vaan se, että arvostan itseäni.

        Miksi pitäisi uskaltaa/pystyä tuhoamaan omaa elimistöään ja alentua jonkun myrkyn riepoteltavaksi? Miksi pitäisi uskaltaa/pystyä olemaan samanlainen viinan kanssa läträäjä kuin kaikki muut ja samanlainen hölpöttäjä kuin jotkut ihailemamme eurooppalaiset?

        Olisiko juomiseen syynä kuitenkin, että ei uskalleta/pystytä olemaan oma itsensä, vaan yritetään olla samanlainen kuin kaikki muut haitoista huolimatta? Kuka voi väittää, että ei tietäisi jokaisen kännin tuhoavan elimistöä kiihtyvällä vauhdilla? Aivojen ja muun hermoston "sulaminen", potenssiongelmat, mahasyöpä ja maksasairaudet ovat jokaisen tiedossa, mutta arvostusta itseä kohtaan ei löydy sen vertaa, että ajattelisi omaa hyvinvointiaan tulevaisuudessa.

        Mutta nuorillahan ei ole tulevaisuutta, ainoastaan tämä päivä. Miksi siis selvinpäin nyhjöttää Suomi24:sen keskustelupalstaa tuijottamassa, kun voisi sen kännissäkin tehdä!? Tämäkin teksti näyttäisi varmasti paljon hauskemmalta!

        se ole jokaisen oma asia millon haluaa alottaa juomaan, jos alottaa ollenkaa?

        Turha täälä on "paasata" nuorten alkoholin käytöstä, tälläiset tekstit lähinnä huvittavat heitä.

        Itse join ekat kännit seiska luokalla, ja nyt menen ysille. Eikä vanhemmillanikaan ole mitään sitä vastaan että juon joskus, joten miksi te siitä valitatte?


      • pessinisti
        joopajoo kirjoitti:

        Kyllä vain. Valitan, että nuoret juo liikaa. Itse en "uskalla/pysty" juomaan.

        Mutta syy siihen että valitan juomisesta, ei ole se, että olisin kateellinen. Valitan siksi, että kenenkään ei pitäisi "uskaltaa/pystyä" juomaan.

        Eikä syy siihen, etten uskalla/pysty ole vanhemmat, raha, uskovaisuus tms. vaan se, että arvostan itseäni.

        Miksi pitäisi uskaltaa/pystyä tuhoamaan omaa elimistöään ja alentua jonkun myrkyn riepoteltavaksi? Miksi pitäisi uskaltaa/pystyä olemaan samanlainen viinan kanssa läträäjä kuin kaikki muut ja samanlainen hölpöttäjä kuin jotkut ihailemamme eurooppalaiset?

        Olisiko juomiseen syynä kuitenkin, että ei uskalleta/pystytä olemaan oma itsensä, vaan yritetään olla samanlainen kuin kaikki muut haitoista huolimatta? Kuka voi väittää, että ei tietäisi jokaisen kännin tuhoavan elimistöä kiihtyvällä vauhdilla? Aivojen ja muun hermoston "sulaminen", potenssiongelmat, mahasyöpä ja maksasairaudet ovat jokaisen tiedossa, mutta arvostusta itseä kohtaan ei löydy sen vertaa, että ajattelisi omaa hyvinvointiaan tulevaisuudessa.

        Mutta nuorillahan ei ole tulevaisuutta, ainoastaan tämä päivä. Miksi siis selvinpäin nyhjöttää Suomi24:sen keskustelupalstaa tuijottamassa, kun voisi sen kännissäkin tehdä!? Tämäkin teksti näyttäisi varmasti paljon hauskemmalta!

        Mikä tässä maallisessa tomumajassa on niin vaalimisen arvoista? Elämä on lutka ja sittenpä kuolet. Kosmisesta näkökulmasta tuo ihmisen turhantärkeys on varmaan aika... koomista.


      • what´s my name

        mun mielestä se on ihan sama vetääkö ekat perseet 11 vai 18 vuotiaana koska ite tein sen 11 vuotiaana ja nyt olen 13 ja juon edelleenkin mitä vitun välii juoko vai eikö ei tarvii todella kaaan juoda mitään perseitä tai sit olla kaatokännissä.... mut kun otttaaa ihan vähän niin kyl tajuut mitä teet.... kyl mun mielestä vois vaikka enemmin juoda kun läträtä HUUMEILLA...vai???


      • 35.v

        Sori nyt vaan, mutta mun mielestä sä oot säälittävä tapaus, ekat kännit 11-v.!!! Mä oon nyt 35-v ja join ekan kerran 18-vuotiaana ja voin kertoo, että ei yhtään liian möhään. Alkoholia on tarjolla sun koko lopuuelämäs jos haluut.

        Tosi siistii...not. Taitaa olla kotioloissa vikaa, kun täytyy tonikäisenä juopotella. Vaikee arvata mikä sustakin tulee vanhempana.


      • ...
        Anna Lapselle Kori Olutta kirjoitti:

        se ole jokaisen oma asia millon haluaa alottaa juomaan, jos alottaa ollenkaa?

        Turha täälä on "paasata" nuorten alkoholin käytöstä, tälläiset tekstit lähinnä huvittavat heitä.

        Itse join ekat kännit seiska luokalla, ja nyt menen ysille. Eikä vanhemmillanikaan ole mitään sitä vastaan että juon joskus, joten miksi te siitä valitatte?

        Taitaa olla sulla juoppovanhemmat tai sellaiset jotka ovat niin kiireisiä, että antavat kossupullon perjantaina korvatakseen poissaolonsa kun menevät golffaamaan.


      • Räksy kirjoitti:

        Mikä väliä sillä onko se normaalia? Pitääkö aina kaikki tehdä niin miten MUUT tekee? Paskapuhetta.. Suurinosa aloittaa ryyppämisen vasta yläasteella kun heillä ei ole mahdollisuutta aloittaa sitä nuorempana. Kadun vain että aloitin niinkin vanhana vasta..

        On perjantai-ilta. Kävelen kotiin koulusta. Päätän mennä keskustan kautta, ja ostaa kioskista jäätelön. Syön sen kaikessa rauhassa, ja jatkan sitten taas kävelyäni. Keskusta on hiljainen, en näe juuri ketään missään. En osaa edes aavistaa, mikä minua odottaa.

        Tuskin olen päässyt keskusta-aluetta ohi, kun äkkiä huomaan hahmon. Räksy! Minut valtaa pakokauhu. Mitä minä teen? Minne piiloudun? Näkeekö kukaan? Onko missään auttajia?

        Räksy kulkee kohti ja peittää minulta tien. Hän sanoo jotain ja räkättää päälle, mutta en kuule mitään, sillä olen suunniltani. Minulla on vain yksi ajatus päässä: Miten pääsen pois? Pakoon!

        Räksy tarttuu hihaani, eikä oikein itsekään tiedä, mitä sillä hetkellä haluaa tuolta tytöltä. Minä käännähdän ympäri pelon valtaamana, ja koetan juosta karkuun. Räksy meinaa horjahtaa, mutta saa ihmeenkaupalla tukea, ja lyö minua kasvoille.

        Voihkahdan, ja olen samantien maassa. Näen räksyn kasvot. Haistan sen hengestä vahvan viinan tuoksun, ja sillä pienellä hetkellä hoksaan, että pahoinpitelijä onkin nuori, eikä ollenkaan sellainen vanhus, kuin äkkiä olin päätellyt hänen näöstään.

        Saan uusia iskuja, ja vaivun lopulta tajuttomuuteen. Viruan siinä tunnin, ennen kuin kukaan huomaa minua. Vihdoin minut viedään ambulanssilla sairaalaan.

        Media on paikalla: on tapahtunut ennennäkemätön pahoinpitely. Lehdet “hehkuttaa” tapauksesta. Omassa turvallisessa kotipilttuussaan Räksy lukee hymy suupielessään juttua: “nuori tyttö pahoinpidelty. Syyllisestä ei ole pienintäkään jälkeä.” Räksyllä välähtää. “Olipas hyvät humalat. Miksiköhän en tekisi jotain vielä rajumpaa? Pääsisinhän oikein lehteen, ja saisin hauskuutta elämääni. Nyt laitankin vähän suuremman jutun tulemaan, niin että saan hesareiden päällikannenkin! Nyt äkkiä baariin.”

        Aikaa kuluu. Minä toivun haavoistani. Muistiini jää harmaa kuva siitä tienkulmasta. En uskalla mennä ulos enää yksin, joten pyydän kaverin kanssani iltalenkille.

        Samaanaikaan Räksy päättää lähteä kaljalle. “Elämä on yhtä hittoa”, hän tuumii, ja päättää samalla, että tänään niistä ei murehdita. “Työpaikka menetettiin, mutta se ei saa tätä jätkää hätkähtämään! Pyh!”

        On tiistai-iltapäivä. Kuljen keskustan liepeillä kaverini kanssa, ja juttelen lepposia. Entisestä pelosta ei ole enää tietoakaan. Saatan nauraa menneelle, ja vetää vitsiä, kunnes äkkiä alkaa taas painajainen! Tunnen veitsen kurkullani ja kuulen ystäväni hätäisen kiljunnan. Silmäni loksahtavat selälleen, kun kuulen räksyn tutun äänen ja naurunrähinän, ja sillä hetkellä kaadun maahan. Ajatukseni sumenevat, ja äkkiä olen poissa.

        Helsingin sanomat kertoo: “Suomen suurin pahoinpitely tapahtunut. Kaksikymmentä henkilöä kuollut, ja useita loukkaantunut. Tapahtumasarjan aikaan saaja pahasti alkoholin vaikutuksessa.”

        Olisikohan tässä tulevaisuutesi? Aijotko koskaan käsittää, miten alkoholit vaikuttavat elämääsi? Sitä vastoin, kun poistavat hetkellisesti murheita, tuovat niitä kaksinverroin enemmän!


      • Räksy
        rikkakasvi kirjoitti:

        On perjantai-ilta. Kävelen kotiin koulusta. Päätän mennä keskustan kautta, ja ostaa kioskista jäätelön. Syön sen kaikessa rauhassa, ja jatkan sitten taas kävelyäni. Keskusta on hiljainen, en näe juuri ketään missään. En osaa edes aavistaa, mikä minua odottaa.

        Tuskin olen päässyt keskusta-aluetta ohi, kun äkkiä huomaan hahmon. Räksy! Minut valtaa pakokauhu. Mitä minä teen? Minne piiloudun? Näkeekö kukaan? Onko missään auttajia?

        Räksy kulkee kohti ja peittää minulta tien. Hän sanoo jotain ja räkättää päälle, mutta en kuule mitään, sillä olen suunniltani. Minulla on vain yksi ajatus päässä: Miten pääsen pois? Pakoon!

        Räksy tarttuu hihaani, eikä oikein itsekään tiedä, mitä sillä hetkellä haluaa tuolta tytöltä. Minä käännähdän ympäri pelon valtaamana, ja koetan juosta karkuun. Räksy meinaa horjahtaa, mutta saa ihmeenkaupalla tukea, ja lyö minua kasvoille.

        Voihkahdan, ja olen samantien maassa. Näen räksyn kasvot. Haistan sen hengestä vahvan viinan tuoksun, ja sillä pienellä hetkellä hoksaan, että pahoinpitelijä onkin nuori, eikä ollenkaan sellainen vanhus, kuin äkkiä olin päätellyt hänen näöstään.

        Saan uusia iskuja, ja vaivun lopulta tajuttomuuteen. Viruan siinä tunnin, ennen kuin kukaan huomaa minua. Vihdoin minut viedään ambulanssilla sairaalaan.

        Media on paikalla: on tapahtunut ennennäkemätön pahoinpitely. Lehdet “hehkuttaa” tapauksesta. Omassa turvallisessa kotipilttuussaan Räksy lukee hymy suupielessään juttua: “nuori tyttö pahoinpidelty. Syyllisestä ei ole pienintäkään jälkeä.” Räksyllä välähtää. “Olipas hyvät humalat. Miksiköhän en tekisi jotain vielä rajumpaa? Pääsisinhän oikein lehteen, ja saisin hauskuutta elämääni. Nyt laitankin vähän suuremman jutun tulemaan, niin että saan hesareiden päällikannenkin! Nyt äkkiä baariin.”

        Aikaa kuluu. Minä toivun haavoistani. Muistiini jää harmaa kuva siitä tienkulmasta. En uskalla mennä ulos enää yksin, joten pyydän kaverin kanssani iltalenkille.

        Samaanaikaan Räksy päättää lähteä kaljalle. “Elämä on yhtä hittoa”, hän tuumii, ja päättää samalla, että tänään niistä ei murehdita. “Työpaikka menetettiin, mutta se ei saa tätä jätkää hätkähtämään! Pyh!”

        On tiistai-iltapäivä. Kuljen keskustan liepeillä kaverini kanssa, ja juttelen lepposia. Entisestä pelosta ei ole enää tietoakaan. Saatan nauraa menneelle, ja vetää vitsiä, kunnes äkkiä alkaa taas painajainen! Tunnen veitsen kurkullani ja kuulen ystäväni hätäisen kiljunnan. Silmäni loksahtavat selälleen, kun kuulen räksyn tutun äänen ja naurunrähinän, ja sillä hetkellä kaadun maahan. Ajatukseni sumenevat, ja äkkiä olen poissa.

        Helsingin sanomat kertoo: “Suomen suurin pahoinpitely tapahtunut. Kaksikymmentä henkilöä kuollut, ja useita loukkaantunut. Tapahtumasarjan aikaan saaja pahasti alkoholin vaikutuksessa.”

        Olisikohan tässä tulevaisuutesi? Aijotko koskaan käsittää, miten alkoholit vaikuttavat elämääsi? Sitä vastoin, kun poistavat hetkellisesti murheita, tuovat niitä kaksinverroin enemmän!

        mutta silti pelkkää ennakkoluuloisen kertomaa fiktiota. Jos tosiaan kuvittelet että kaikki, jotka ryyppäävät, kyttäisivät joillan pimeillä kujilla rikkakasveja niin ehei.. olet väärässä.
        Sinänsä kiva tietää, että pystyn päissään pahoinpitelemään parikymmentä ihmistä hengiltä. Ehkä jos he olisivat itse ryypänneet he voisivat olla elossa. Aamulla muistelisivat kuinka pelasivat Afrikan Tähteä Räksyn kanssa ja joivat Olvia.

        On perjantai-ilta. Kävelen eksyksissä jossakin kaupungin pahasessa eikä sieltä näy pääsyä pois.
        Minun pitäisi yrittää ehtiä uuteen työpaikkaani, mutta olen pahasti eksyksissä. Kaupungissa velloo aavemainen tunnelma. Missään ei näy liikettä. Ei edes vapaana juoksentelivia koiria. Tuuli puhaltaa tyhjää karkkipussin yläilmoihin. Kuulen askeleita.
        Nuori tyttö kävelee minua kohti. Päätän käydä kysymässä häneltä apua. Lähden kävelemään häntä vastaan. Tyttö näyttää pelokkaalta. Tarkemmin katsottuna huomaan että hän on vain ujo tietokonehiiri, jonka ei kuuluisi liikkua tähän aikaan ulkona.
        Lähden kävelemään vastaan, jotta hänen ei tarvitsisi kuluttaa heikkoja jalkojaan loppuun.
        Moikkaan ja kyselen mihin hän on menossa. Ei vastausta. Tyttö vapisee kuin haavanlehti. Ihme että hän pysyy edes kasassa.
        Tyttö yrittää lähteä juoksuun, mutta otan hänestä kiinni. Enhän voi päästää raukkaa yksin matkaan näin myöhään. Ties minkälaisia huumehörhöjä siellä liikkuu.
        Hän tönäisee minua, mutta sain onneksi seinästä kiinni etten kaatunut. Tyttö lähtee juoksemaan ja kompastuu omiin jalkoihinsa ja menettää tajunsa. Yritän herätellä häntä, mutta turhaan. Soitan ambulanssin paikalle ja jään pitämään hänestä huolta. Kaveria ei jätetä!
        Tyttö ei näytä heräämisen merkkejä. Pentele.. sehän kuorsaa. Puristan varovaisesti nenästä että saisin tämän ärsyttävän äänen loppumaan. Luojan kiitos, ambulanssi tuli.
        En ehtinyt työpaikalleni ja sain potkut, mutta pelastinpa nuoren tytön. Tekisin saman uudestaan jos täytyisi. Päätän lähteä kaljalle.
        Kävelen kohti baaria, kun näen edessäpäin jokseenkin tutun oloisen hahmon. Se tyttö!
        Kävelen rivakampaa ja otan hänet kiinni. Taputan häntä olkapäälle. Tyttö pysähtyy ja kääntyy varovasti. Tyttö kirkuu onnesta ja pyörtyy. Voih! Otan tytön syliin ja kannan hänet kotiinsa, jonne tytön kaverit opastavat. Lasken hänet sohvalle, ja lähden hakemaan korin kaljaa.
        Tyttö alkaa heräileen joten tarjoan hänelle pullon lapin kultaa. Hän juo sen ja hymyilee. Pelaamme twisteriä ja räsypokkaa, kuuntelemme hyvää musiikkia, juodaan kaljaa ja pidetään hauskaa. Tyttö selvästi nauttii siitä. Hän ei varmaan koskaan ole osannut pitää yhtä hauskaa, mutta tämän illan hän muistaa pitkään elämänsä hauskimpana iltana.


      • Räksy kirjoitti:

        mutta silti pelkkää ennakkoluuloisen kertomaa fiktiota. Jos tosiaan kuvittelet että kaikki, jotka ryyppäävät, kyttäisivät joillan pimeillä kujilla rikkakasveja niin ehei.. olet väärässä.
        Sinänsä kiva tietää, että pystyn päissään pahoinpitelemään parikymmentä ihmistä hengiltä. Ehkä jos he olisivat itse ryypänneet he voisivat olla elossa. Aamulla muistelisivat kuinka pelasivat Afrikan Tähteä Räksyn kanssa ja joivat Olvia.

        On perjantai-ilta. Kävelen eksyksissä jossakin kaupungin pahasessa eikä sieltä näy pääsyä pois.
        Minun pitäisi yrittää ehtiä uuteen työpaikkaani, mutta olen pahasti eksyksissä. Kaupungissa velloo aavemainen tunnelma. Missään ei näy liikettä. Ei edes vapaana juoksentelivia koiria. Tuuli puhaltaa tyhjää karkkipussin yläilmoihin. Kuulen askeleita.
        Nuori tyttö kävelee minua kohti. Päätän käydä kysymässä häneltä apua. Lähden kävelemään häntä vastaan. Tyttö näyttää pelokkaalta. Tarkemmin katsottuna huomaan että hän on vain ujo tietokonehiiri, jonka ei kuuluisi liikkua tähän aikaan ulkona.
        Lähden kävelemään vastaan, jotta hänen ei tarvitsisi kuluttaa heikkoja jalkojaan loppuun.
        Moikkaan ja kyselen mihin hän on menossa. Ei vastausta. Tyttö vapisee kuin haavanlehti. Ihme että hän pysyy edes kasassa.
        Tyttö yrittää lähteä juoksuun, mutta otan hänestä kiinni. Enhän voi päästää raukkaa yksin matkaan näin myöhään. Ties minkälaisia huumehörhöjä siellä liikkuu.
        Hän tönäisee minua, mutta sain onneksi seinästä kiinni etten kaatunut. Tyttö lähtee juoksemaan ja kompastuu omiin jalkoihinsa ja menettää tajunsa. Yritän herätellä häntä, mutta turhaan. Soitan ambulanssin paikalle ja jään pitämään hänestä huolta. Kaveria ei jätetä!
        Tyttö ei näytä heräämisen merkkejä. Pentele.. sehän kuorsaa. Puristan varovaisesti nenästä että saisin tämän ärsyttävän äänen loppumaan. Luojan kiitos, ambulanssi tuli.
        En ehtinyt työpaikalleni ja sain potkut, mutta pelastinpa nuoren tytön. Tekisin saman uudestaan jos täytyisi. Päätän lähteä kaljalle.
        Kävelen kohti baaria, kun näen edessäpäin jokseenkin tutun oloisen hahmon. Se tyttö!
        Kävelen rivakampaa ja otan hänet kiinni. Taputan häntä olkapäälle. Tyttö pysähtyy ja kääntyy varovasti. Tyttö kirkuu onnesta ja pyörtyy. Voih! Otan tytön syliin ja kannan hänet kotiinsa, jonne tytön kaverit opastavat. Lasken hänet sohvalle, ja lähden hakemaan korin kaljaa.
        Tyttö alkaa heräileen joten tarjoan hänelle pullon lapin kultaa. Hän juo sen ja hymyilee. Pelaamme twisteriä ja räsypokkaa, kuuntelemme hyvää musiikkia, juodaan kaljaa ja pidetään hauskaa. Tyttö selvästi nauttii siitä. Hän ei varmaan koskaan ole osannut pitää yhtä hauskaa, mutta tämän illan hän muistaa pitkään elämänsä hauskimpana iltana.

        NIIN MUISTANKIN! Onhan siitä aikaa, kun olen tuntenut itseni näin onnelliseksi. Ehkä tämä tarina oli sittenkin parempi... heh

        *täytyy pikkuhiljaa tunnustaa, että kaikki alkoholista puhumani vastaväitteet ovat sittenkin ollut vaan jotain kademieltä, kun en itse uskalla/voi ottaa.*

        Mutta hei, yks juttu vielä. Et ikinä tarjoaisi kaljaa, kun rahasi ovat muutenkin kortilla. Että sellainen pikkuvirhe tekstissäsi ;)! Voiskohan sitä muuttaa jotenki... Tuota hmmm. Ehkä sittenkin näin: Tyttö alkaa heräileen. Pelaamme twisteriä ja räsypokkaa, kuuntelemme hyvää musiikkia, pidetään hauskaa ja MINÄ juon kaljaa.

        Mutta en minä silti periksi anna. Kalja on peestä!! ;)


      • Räksy
        rikkakasvi kirjoitti:

        NIIN MUISTANKIN! Onhan siitä aikaa, kun olen tuntenut itseni näin onnelliseksi. Ehkä tämä tarina oli sittenkin parempi... heh

        *täytyy pikkuhiljaa tunnustaa, että kaikki alkoholista puhumani vastaväitteet ovat sittenkin ollut vaan jotain kademieltä, kun en itse uskalla/voi ottaa.*

        Mutta hei, yks juttu vielä. Et ikinä tarjoaisi kaljaa, kun rahasi ovat muutenkin kortilla. Että sellainen pikkuvirhe tekstissäsi ;)! Voiskohan sitä muuttaa jotenki... Tuota hmmm. Ehkä sittenkin näin: Tyttö alkaa heräileen. Pelaamme twisteriä ja räsypokkaa, kuuntelemme hyvää musiikkia, pidetään hauskaa ja MINÄ juon kaljaa.

        Mutta en minä silti periksi anna. Kalja on peestä!! ;)

        Jos se kalja saisi sinut uskomaan kuinka hyvä asia se on niin varmasti tarjoaisin =)
        ja toisaalta se voisi olla "juodaan kaljaa" sijaan "juodaan kaljaa, mutta Rikkakasvi vetää sitä kuin viimeistä päivää, kun on vihdoin tajunnut mitä ilman on joutunut vuosien ajan elämään..."

        Ja kyllä sinä varmasti viimeistään sillon kun täytät 18 huomaat kaljan parhaat puolet. ;)


      • Räksy kirjoitti:

        Jos se kalja saisi sinut uskomaan kuinka hyvä asia se on niin varmasti tarjoaisin =)
        ja toisaalta se voisi olla "juodaan kaljaa" sijaan "juodaan kaljaa, mutta Rikkakasvi vetää sitä kuin viimeistä päivää, kun on vihdoin tajunnut mitä ilman on joutunut vuosien ajan elämään..."

        Ja kyllä sinä varmasti viimeistään sillon kun täytät 18 huomaat kaljan parhaat puolet. ;)

        Kuules, ku täytän 18, vedän sellaset tanttarallat, että kukaan ei oo nähny ketää nii humalassa... Mutta ei silti, ei muo haittaa, vaikka en ookaa saanu niitä ennen. Ja enpä usko, että juon eka kännien jälkeen, sillä eihän siinä ole mitään järkeä. Ja toiseksi, kun olen kerran kokenut, nii mitäs minä sitten enää niihin koskemaan? No näin minä nyt ajattelen, kun en vielä tiedä kuinka hauskaa se on. Mutta sen pidän kyllä mielessäni, että työpaikkaani en menetä, enkä mitään muutakaan.

        Ja tohon tarinaan vielä, (kun sitä tällee rupesin oikein olan takkaa miettimään) niin en minä pökerry mistään noin pienestä. Äläpäs aliarvoi minua xD!!!

        Hehheh ihan pelkkää paskaa ja lööperiä. MIten nyt olinkaan niin hiprakalla tuulella, että eksyin sinä kaameana päivänä tänne palstalle lukemaan ekoista känneistä.

        Sanoisin vaan, että kylhän suomalaisilla on sentään yksi maine: läträävät viinaa kurkkuun ja tekee kaikenlaista hävytöntä maailmalla sen ansiosta. No kylhän tässä voi hymyillä vielä, ei suomi mikää rappiomaa vielä ole...

        Joten siitä vaan baariin, räksy. Meitsi tulee ensikeväänä perässä ;)


    • jepujeee

      Mä ryyppäsin ekan kerran seiskan kesäl ja sen jälkeen oonki ryypänny vähintään joka toinen viikonloppu ja kivaa ja ihanaa on ollut.

      • niin-aina

        Jooh, itsellä tulee 18 täyteen muutaman viikon kuluttua. Kännistatseista sen verran, että 5-6 kertaa olen elämäni aikana ollut kännissä, yleensä on hauskaa ollut(jos ei oteta yhtä vappua lukuun, jonka jälkeen omat rajat on tiedossa) Mutta joo, jokaisenhan oma asia se on, koska aloittaa tai aloittaako ollenkaan. Itsekin luulen, että kun tästä pari vuotta menee eteenpäin niin linja tiukkenee alkoholin suhteen, tiiä sitten.

        Mutta kun tuolla kaduilla näkyy iltaisin noita 11-14v tyyppejä pullot käsissä heiluen ni enpä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Vanhempien vikahan se ensi kädessä on. Itse tuon ikäiseni oli ehkä pari kertaa vuodessa edes mahdollisuus saada maistettua alkoholia, olikohan muistaakseni long grape(siwasta silloin sai alaikäinen ostettua). Ajat muuttuu, eipä voi mittään


      • näin mulla!!!!!!!!!!!!!!!!!...
        niin-aina kirjoitti:

        Jooh, itsellä tulee 18 täyteen muutaman viikon kuluttua. Kännistatseista sen verran, että 5-6 kertaa olen elämäni aikana ollut kännissä, yleensä on hauskaa ollut(jos ei oteta yhtä vappua lukuun, jonka jälkeen omat rajat on tiedossa) Mutta joo, jokaisenhan oma asia se on, koska aloittaa tai aloittaako ollenkaan. Itsekin luulen, että kun tästä pari vuotta menee eteenpäin niin linja tiukkenee alkoholin suhteen, tiiä sitten.

        Mutta kun tuolla kaduilla näkyy iltaisin noita 11-14v tyyppejä pullot käsissä heiluen ni enpä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Vanhempien vikahan se ensi kädessä on. Itse tuon ikäiseni oli ehkä pari kertaa vuodessa edes mahdollisuus saada maistettua alkoholia, olikohan muistaakseni long grape(siwasta silloin sai alaikäinen ostettua). Ajat muuttuu, eipä voi mittään

        Olen 15 wee kundi ja mulla ekat kännit tänä keväänä kun koulut päätty. Tuli kavereitten kans otettuu vähä liikaa, ja tosi nolosti kävi, mä nimittäin taisin nukahtaa ja kun heräsin niin kuset oli housussa. Tää kyllä opetti ainaski mua.
        Enpä taida ottaa kovin usein enää.....


    • Härkä.vm-88

      Ehkei kannata vetää ekoja kännejä ala-asteella..?
      Ei oo mun mielest hirveesti eroo, vetääkö 6. taikka 7.
      Ite en oo vetäny viel vaik mittarissa on reippaasti päälle 17.

      • Minä

        Mulla taas menee niin että 13-vuotiaana partion matkapurjehduksella Tanskassa kumosin 1 litran kaljaa kurkkuun... Ravintolassa isosta kannusta. Ikärajahan siellä on 16-vuotta mutta siinä vaiheessa olin 13.. ei tarvinnut edes näytellä papereita. Siis 4 muun partio kaverin kanssa oltiin matkiksen päättymis bisellä...

        Mutta muuten en juo, en siis yhtään. Ollaan sovittu muija kaverin kanssa että kiskasee mua turpaan jos olen kännissä. Ja sillä muijalla ei ole kovinkaan hennot nyrkit :D


      • sama juttu<<<>...
        Minä kirjoitti:

        Mulla taas menee niin että 13-vuotiaana partion matkapurjehduksella Tanskassa kumosin 1 litran kaljaa kurkkuun... Ravintolassa isosta kannusta. Ikärajahan siellä on 16-vuotta mutta siinä vaiheessa olin 13.. ei tarvinnut edes näytellä papereita. Siis 4 muun partio kaverin kanssa oltiin matkiksen päättymis bisellä...

        Mutta muuten en juo, en siis yhtään. Ollaan sovittu muija kaverin kanssa että kiskasee mua turpaan jos olen kännissä. Ja sillä muijalla ei ole kovinkaan hennot nyrkit :D

        SULLE NIMIMERKKI (näin mulla) mulla on ikää jo nyt 16 wee ja olen kundi.
        joo!!!!!!! mulle kävi uudenvuoden aattona samalla lailla. Tuli otettuu reilusti, ja taisin
        sit nukahtaa ja kun heräsin niin alushousut oli kusessa, arvaa nolottiko, meiän luokan kimmat näki, tosi noloo. Nyt en ole ottanu yhtään.


    • JEE

      MÄ OLIN 5 VANHA KUN VEDIN EKAT KÄNNIT JOIN SILLON 12344756496908960960868 PULLOO KOSSUA EIKÄ TUNTUNU MISSÄÄN

    • ...

      Teillä on koko elämä aikaa vetää kännit. Miksi te aloitatte sen nuorena. Aikuisena kännien vetäminen on vähän erilaisempaa, fiksumpaa.

      Ei ole varmaan mitään siistiä oksennella pitkin stadia?! vai?

      viina on viisasten juoma, viisaat on vanhempia kuin teinejä, ihan oikeesti!!!!

    • bläku

      No miten sen juomisen nyt ottaakkin, niin minä nyt juon sen takia että pidän viinan mausta... siis en nyt helvetti raakana juo spriitä enkä kossuakaan mutta lantraan sen. (No salmiakkikossu nyt raakana on parasta.)

      Kalja menee mutta en juo putkeen enempää ku 3 pulloo, välissä pitää ottaa väkevämpää tai raikasta, muuten kännit maistuu paskalta.

      En vedä persekännei koska se on A. perseestä. B. sillä tavalla lompakko kevenee nopeemmin, ja C. aamulla on vittumaista krapulassa riehua.

      Parasta on soittaa kännissä jengin kanssa heviä, oon melko haka basisti vaikka oonki vähän tukossa haha..

      Ja teinit jotka juo sen takia että haluavat olla kännissä... juokaa vettä pellet, sillä viina on viisasten juoma ja teille se ei sovi. No offense, rauha. :P

      Parhaat viinat ja viinajuomat:

      1. Perinteinen salmiakkikossu

      2. Tyrnävän minttuviina (sinistä ja hywää)

      3. (Omatekemänä tommonen viinajuoma) Sprii lantrattuna 3/10 osaan Bonaquaa ja 6/10 osaan Kokis/Jaffa/7up/tai joku muu virvoitusjuoma, eli 1/10 osaa spriitä, kokeilemalla selviää itselle mieluisa.

      4. Breezerit ja Smirnoff Icet (kalliita mutta jeez.)

      Noita kannattaa kokeilla kaikkia, itse en oo kamala alkkis mutta tiedän mitä juoda. Haha, pärjäilkää. :D

    • ekat kännit

      melko nuori ku vejin ekat kännit. isännältä pöllin pullon viinaa ja juotiin se kaverin kanssa puokkiin puumajassa.

    • Nimetön

      muistan kun veteltiin kilulontrinkia ja oksenneltiin koko yö.en suosittele kellekkään,ostakaa olutta. tv:kisu 65

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe