Vanhemmiten askel muuttuu helposti laahaavaksi, johtuuko se väsymyksestä.
Vääränlainen tapa astua kantapäällä aiheuttaa vaivoja jalkaterään ynnä muualle kehoon.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f8e57745-c432-4343-95f2-2173f334665c
Askellatko oikein
21
256
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jotkut kävelee siten että jalan astuu eteen pitkälle jolloin lantion liike on ulottuvampi mutta joka lantion seudulle saattaa aiheuttaa ylimääräistä rasitusta. Askeleen pitäisi aina tulla kehon kohdalle ja askeleen tulisi olla lyhyempi mieluummin kuin pitkä. Kädet mukana liikkeessä. Koko jalalla eivät voi kaikki astua koska fysiologisesti toisilla ihmisillä jalkapohjan fysiologia aiheuttaa sen ettei voi tulla koko jalalla koska jos jalkaterä on semmonen että kantapää ja päkiä ovat korkeammalla kuin kantapohjan keskisosa jolloin askeleen suositellaan silloin iskevän samaan aikaan sekä päkiälle kuin myös kantapäälle.
- Anonyymi00019
Analysointi on turhaa, kävelee siten kuin on luonnollista, niin hyvää tulee, cat-walk kävely on huvittavan näköistä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Analysointi on turhaa, kävelee siten kuin on luonnollista, niin hyvää tulee, cat-walk kävely on huvittavan näköistä.
kyllä kannattaa ja pitäs kävellä oikein ellei halua itselle fyysisiä vammoja&rasitusvammoja.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
kyllä kannattaa ja pitäs kävellä oikein ellei halua itselle fyysisiä vammoja&rasitusvammoja.
Ilman kenkiä ehkä olis paras, mut ei voi.
- Anonyymi00002
Kävelen ihan normaalisti. En todellakaan ajattele, kävelenkö oikein vain väärin. Kävely on mukavaa ja kävelenkin paljon.
- Anonyymi00003
Yleensä kävelyn kehitys on muokkaantunut itsestään.
- Anonyymi00004
Kukapas sitä varpaillaan kävelis? Kantapää on ensin maassa.
- Anonyymi00008
Äläs nyt, jumppamaikka opetti 70-luvulla, että nainen astuu aina ensin varpaat maahan ojentaen. Näin on söpösti siro nilkka.
Hyi hitto, mitä meihin suollettiinkaan. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Äläs nyt, jumppamaikka opetti 70-luvulla, että nainen astuu aina ensin varpaat maahan ojentaen. Näin on söpösti siro nilkka.
Hyi hitto, mitä meihin suollettiinkaan.Niinpä, täysin luonnotonta sellainenkävely.
- Anonyymi00005
Korkkareilla kun lähes ikänsä kävelee niin varmasti kävelee väärin, joten ei ihme jos vaivoja tulee.
Luonnollisin kävely on ilman korkoja.- Anonyymi00006
Aika kauheitahan ne on, korkeat korot, kengissä ja pankeissa.
- Anonyymi00009
Kuka enää kävelee korkkareilla? EIkö se ole jo menneen talven lumia? Ihan niin kuin korsettikin aikoinaan? TYhmät naiset käyttivät korsettia kun kuvittelivat olevansa näin naisellisempia ja miesten mieleen, sama korkkareilla.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kuka enää kävelee korkkareilla? EIkö se ole jo menneen talven lumia? Ihan niin kuin korsettikin aikoinaan? TYhmät naiset käyttivät korsettia kun kuvittelivat olevansa näin naisellisempia ja miesten mieleen, sama korkkareilla.
Harvoin näkee, ja jos näkee, on joku venäläisnainen kyseessä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Harvoin näkee, ja jos näkee, on joku venäläisnainen kyseessä.
Kyllä niitä näkee ihan päivittäin ja jopa nuorilla naisilla, muuallakin kuin eteläsuomessa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllä niitä näkee ihan päivittäin ja jopa nuorilla naisilla, muuallakin kuin eteläsuomessa.
Ja kyse ei ole maahanmuuttajista.
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllä niitä näkee ihan päivittäin ja jopa nuorilla naisilla, muuallakin kuin eteläsuomessa.
Juuu, kyllä korkkareita vieläkin käytetään, mutta onneksi arki- ja työkenkinä aina vain harvemmin. Mukavuus- ja terveyssyistä.
- Anonyymi00007
Vanhusten kaatumiset luulisin pääosin johtuvan laahaavasta kävelytyylistä, ei nosteta jalkaa tarpeeksi maasta irti, kävelykeppi joku mihin tueta kävellessä.
- Anonyymi00014
En usko laahavan jalan ketään kaatavan, silloinhan vasta pysyykin pystyssä.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
En usko laahavan jalan ketään kaatavan, silloinhan vasta pysyykin pystyssä.
Ei se homma sinun(kaan) uskostasi kiinni ole. Kaikki vaivat ja rempat kävelyssä vaikuttavat tasapainoon ja silloin voi tulla kaatumisia ja keikahduksia yms. tasapainon menetyksiä. Ja tuleekin.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei se homma sinun(kaan) uskostasi kiinni ole. Kaikki vaivat ja rempat kävelyssä vaikuttavat tasapainoon ja silloin voi tulla kaatumisia ja keikahduksia yms. tasapainon menetyksiä. Ja tuleekin.
Kun on jalat maassa, on tasapainossa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kun on jalat maassa, on tasapainossa.
Eipä olekaan. Välttämättä. Mut en jaksa nyt selittää. Koeta keksiä itte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701459
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3311069- 43895
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html162759- 39749
- 49700
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244529577- 52571
- 116568
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531